Conference League - 11/08/2022: Royal Antwerp Football Club - Lillestrøm SK [2-0]
Moderator: Moderator Team
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!
Re: Conference League - 11/08/2022: Royal Antwerp Football Club - Lillestrøm SK [2-0]
Oh ja: Valencia is een serieus talent!
Lang geleden dat ik nog zo eens een speler bij ons zag die zo op de loer ligt en zo intelligent diep loopt!
Da manneke heeft iets!
Lang geleden dat ik nog zo eens een speler bij ons zag die zo op de loer ligt en zo intelligent diep loopt!
Da manneke heeft iets!
Re: Conference League - 11/08/2022: Royal Antwerp Football Club - Lillestrøm SK [2-0]
(als ik het mij goed herinner) heeft Butez 2 reddingen vlak achter elkaar moeten doen op het einde vd match waarvan de eerste offside was , voor de rest heeft die niks moeten doen dus zo'n grote kansen waren het dan niet denk ik he?aloisi schreef:
Hey wat heb ik nu weer misdaan?
Ik heb niks gezegd hè.![]()
Ik heb nog nooit, helemaal nooit, in het stadion 1 speler uitgefloten of uitgekafferd van ons. In tegenstelling tot vele anderen in onze tribunes.
Ik zeg wel na de match mijn mening over spelers en wie ik wel of niet goed vind.
Daar is niks mis mee toch?
Tijdens de match supporter ik voor elke speler, wie dan ook. En van de 1ste tot de laatste minuut.
Los daarvan. Vines is tot nu toe dit seizoen veel minder slecht gestart dan vorig jaar. Hij doet al af en toe eens iets goed. Maar het blijft de minste vd ploeg.
Blijf het een zwakke schakel vinden. Te onzeker, te weinig durf, te weinig duelkracht, zwak met de kop.
Maar er is verbetering.
En de Ritchie is dit seizoensbegin ook een zwakke schakel. Veel te nonchalant, en niet scherp. Die moet dringend een tandje bij steken wat mij betreft.
Maar gisteren een volwassen prestatie: met de handrem op winnen.. dat is heel lang geleden dat we dat konden. Een goei teken. En er is nog groeimarge.
Puntje van kritiek: ik vind dat we iets te makkelijk kansen weg geven. Zowel tegen Zulte , ohl, als gisteren kreeg de tegenstander in het begin vd match toch wat kansjes. Als ge daar wat pech hebt, sta je iedere match. Dat moet eruit!
We moeten iets scherper starten vind ik.
Edit: ben wel in het begin vd match met m'n zoontje naar toilet gemoeten, mss daar ook eentje dan?
Verstuurd vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!
Is er ergens een (ietwat ruime) samenvatting te vinden?
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

-
- Top voetballer
een (ietwat ruime) samenvatting van meer dan 1 minuut.
https://www.hln.be/voetbal/onze-chef-vo ... ~a7233fd5/
-
- Eerste Elftal
Mja die had ik ook gevonden, maar vond ik niet echt ruim... Toch bedankt!buitenbeentje schreef: ↑12-08-2022 15:16een (ietwat ruime) samenvatting van meer dan 1 minuut.
https://www.hln.be/voetbal/onze-chef-vo ... ~a7233fd5/

Aloisi, heel zwakke reactie op Vines. Zielig.aloisi schreef: ↑12-08-2022 14:59
Ik heb nog nooit, helemaal nooit, in het stadion 1 speler uitgefloten of uitgekafferd van ons. In tegenstelling tot vele anderen in onze tribunes.
Ik zeg wel na de match mijn mening over spelers en wie ik wel of niet goed vind.
Tijdens de match supporter ik voor elke speler, wie dan ook. En van de 1ste tot de laatste minuut.
Los daarvan. Vines is tot nu toe dit seizoen veel minder slecht gestart dan vorig jaar. Hij doet al af en toe eens iets goed. Maar het blijft de minste vd ploeg.
Blijf het een zwakke schakel vinden. Te onzeker, te weinig durf, te weinig duelkracht, zwak met de kop.
Maar er is verbetering.
En de Ritchie is dit seizoensbegin ook een zwakke schakel. Veel te nonchalant, en niet scherp. Die moet dringend een tandje bij steken wat mij betreft.
Maar gisteren een volwassen prestatie: met de handrem op winnen.. dat is heel lang geleden dat we dat konden. Een goei teken. En er is nog groeimarge.
Puntje van kritiek: ik vind dat we iets te makkelijk kansen weg geven. Zowel tegen Zulte , ohl, als gisteren kreeg de tegenstander in het begin vd match toch wat kansjes. Als ge daar wat pech hebt, sta je iedere match. Dat moet eruit!
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
-
- Eerste Elftal
famazing schreef: ↑12-08-2022 15:05(als ik het mij goed herinner) heeft Butez 2 reddingen vlak achter elkaar moeten doen op het einde vd match waarvan de eerste offside was , voor de rest heeft die niks moeten doen dus zo'n grote kansen waren het dan niet denk ik he?aloisi schreef:
Maar er is verbetering.
Edit: ben wel in het begin vd match met m'n zoontje naar toilet gemoeten, mss daar ook eentje dan?
Die penaltyfase na 1 minuut of zo waar Toby bal tegen arm krijgt.
En daarna toch zo 3-4 scrimmages voor doel waar bal paar keer niet goed voel voor lillestrom. Dat kon slechter uitdraaien.
Als dat kansen zijn.... Geharrewar voor doel?aloisi schreef:famazing schreef: ↑12-08-2022 15:05(als ik het mij goed herinner) heeft Butez 2 reddingen vlak achter elkaar moeten doen op het einde vd match waarvan de eerste offside was , voor de rest heeft die niks moeten doen dus zo'n grote kansen waren het dan niet denk ik he?aloisi schreef:
Maar er is verbetering.
Die penaltyfase na 1 minuut of zo waar Toby bal tegen arm krijgt.
En daarna toch zo 3-4 scrimmages voor doel waar bal paar keer niet goed voel voor lillestrom. Dat kon slechter uitdraaien.
https://vtm.be/vtmgo/afspelen/m58fe66b2 ... 9eea74f1e3RAFCRIK schreef: ↑12-08-2022 15:20Mja die had ik ook gevonden, maar vond ik niet echt ruim... Toch bedankt!buitenbeentje schreef: ↑12-08-2022 15:16een (ietwat ruime) samenvatting van meer dan 1 minuut.
https://www.hln.be/voetbal/onze-chef-vo ... ~a7233fd5/![]()
Dit is nog eens heel de match die je kan terugkijken. Vanaf 2u16 is er een samenvatting met alle kansen.
Wel, dat vind ik dus ook, dat we wel al wat geluk hebben gehad, tegen ohl is bali bijna de schlemiel ipv de held en tegen de noren kan je evengoed een penalty tegen krijgen na 5 minuten, zie ook bal op het kader op mechelen en tegen zulte, sta je telkens 0-1 achter, dan krijg je andere matchen, dus scherper starten, al heeft van bommel dat ook al wel gezien
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Dat zijn de ongelooflijke krachten van den Antwerp, hé. Dat zijn ongelooflijke krachten. Daar is niks aan te doen. De supporters? 1 rode vlam. 125 jaar samengebald. Niks aan te doen." - Eddy Wauters, 3 november 2002.
MDCCCLXXX
-
- Eerste Elftal
The Dog schreef: ↑12-08-2022 17:12Wel, dat vind ik dus ook, dat we wel al wat geluk hebben gehad, tegen ohl is bali bijna de schlemiel ipv de held en tegen de noren kan je evengoed een penalty tegen krijgen na 5 minuten, zie ook bal op het kader op mechelen en tegen zulte, sta je telkens 0-1 achter, dan krijg je andere matchen, dus scherper starten, al heeft van bommel dat ook al wel gezien
2
Da wou ik dus ook zeggen.
Dat gaat ook wel eens tegen zitten als we zo blijven starten.
Begrijpend lezen vriend.rafc ploeg vant stad schreef: ↑12-08-2022 13:33ale daar gaan we weer![]()
het is de de schuld van de genummerde plaatsen dat er geen sfeer is.
ik was er ook eerst wantrouwig over, over de zittribune.
Die keuze werd bij ons destijds genomen in kader van iemand in onze groep die niet meer 90 minuten kon rechtstaan wegens medische redenen en dus graag eens wou zitten.
En we hebben het ons nog niet beklaagt in vak 427.
Goeie buren, goei zicht, het is dat er dit seizoen al wel goede sfeer geweest is op de zitplaatsen hoor
en in algemeen op T4
dus nee dat moet niet op de schop die genummerde plaatsen.
-
- Eerste Elftal
Hahah da's wel heel ruimJesse schreef: ↑12-08-2022 16:47https://vtm.be/vtmgo/afspelen/m58fe66b2 ... 9eea74f1e3RAFCRIK schreef: ↑12-08-2022 15:20Mja die had ik ook gevonden, maar vond ik niet echt ruim... Toch bedankt!buitenbeentje schreef: ↑12-08-2022 15:16
een (ietwat ruime) samenvatting van meer dan 1 minuut.
https://www.hln.be/voetbal/onze-chef-vo ... ~a7233fd5/![]()
Dit is nog eens heel de match die je kan terugkijken. Vanaf 2u16 is er een samenvatting met alle kansen.

Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je op een zittribune gaat zitten en op een staantribune rechtstaat. Dat je daarvoor moet gaan praten of vragen dat de mensen voor je gaan zitten is toch niet normaal ? Of ligt het aan mij ?ph07 schreef: ↑12-08-2022 10:19Awel, ik heb gisteren een tegenovergesteld verhaal meegemaakt. Er stonden wat jonge gasten al voor de match constant recht, vlak voor ons. Voor mij geen probleem om ook 90 minuten recht te staan, maar voor een paar (nog) ouderen achter ons dan weer wel.
Ik heb die gasten vriendelijk aangesproken. Ze antwoordden even vriendelijk. Geen 'graaf gedoe'. We hebben wat met hen 'opzij geschoven', een man of 8 is wat van plaats gewisseld, die oude mannen zijn vooraan gaan zitten en alles was opgelost. Ze stonden niemand nog in de weg en iedereen in de buurt was tevreden.
Verademing!
.
Stay away from negative people. They have a problem for every solution.
Ritchie is niet de Ritchie die we kennen.dimitri schreef:Ritchie speelt niet goed, maar hij wint zijn duels meestal nog wel.
Maar hij werkt wel hard en inderdaad wint zijn duels.
Verdedigend staat hij er wel maar vanf hij mee naar voren trekt lijkt hij het soms wat "kwijt" te zijn
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
- Albata&Russata
- Junior
- Slagzin: R.A.FC. = beter dan thuis
Nu vraag ik me af of het tactisch probleem van vorig jaar al is opgelost. Toen lag er een zee van ruimte achter onze opkomende backs. Wat Anderlecht belachelijk heeft uitgebuit /uitvergroot op het einde van het seizoen.
Onze backs waren dus vaak het zwart schaap.
Zulte zocht daar ook de ruimte en ook nu moet Vines 100% balvast zijn om een directe grote kans voor ons doel via de flank te vermijden. Benieuwd of van Bommel Yusuf en respectievelijke CV goed kan positioneren voor die prikken.
Smrintende Vines gaat dus hero en zero zijn. De Laet speelt iets voorzichtiger of positioneert zich als spelverdeler zonder te sprinten waardoor hij meer gematigde resultaten zal neerleggen.
De scheppende mens is altijd in het nadeel bij degene die alleen maar toekijkt en zelf geen hand uitsteekt
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...
Nee ligt niet aan u. Koop dan een staan abo, of zie ik dat ook weer verkeerd?Marc Allo schreef: ↑12-08-2022 18:10Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je op een zittribune gaat zitten en op een staantribune rechtstaat. Dat je daarvoor moet gaan praten of vragen dat de mensen voor je gaan zitten is toch niet normaal ? Of ligt het aan mij ?ph07 schreef: ↑12-08-2022 10:19Awel, ik heb gisteren een tegenovergesteld verhaal meegemaakt. Er stonden wat jonge gasten al voor de match constant recht, vlak voor ons. Voor mij geen probleem om ook 90 minuten recht te staan, maar voor een paar (nog) ouderen achter ons dan weer wel.
Ik heb die gasten vriendelijk aangesproken. Ze antwoordden even vriendelijk. Geen 'graaf gedoe'. We hebben wat met hen 'opzij geschoven', een man of 8 is wat van plaats gewisseld, die oude mannen zijn vooraan gaan zitten en alles was opgelost. Ze stonden niemand nog in de weg en iedereen in de buurt was tevreden.
Verademing!
.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Ik vindt Vines echt een fijne speler en ziet er echt een aangename gast uitKalkbrenner schreef: ↑12-08-2022 11:46de waarheid ligt in het midden, maar eigenlijk doet dat er zelfs allemaal niet toe.
Vines doet z'n job meer dan behoorlijk, laat verdedigend weinig steken vallen, en komt er aanvallend ook al wat beter uit. Hij is (nog) geen uitblinker, maar dat hoeft hij niet te zijn in dit team, waar elke week wel een andere uitblinker is (Radja, Alderweireld of Balikwisha de ene week, Valencia de andere,..). Ritchie is aanvallend wel weer meer aanwezig, maar laat hier en daar verdedigend wel eens een steekje vallen. Ik heb met geen van beide back-posities een probleem.
We spelen lekker aanvallend, met hoge druk, en proberen snel te combineren. Dat er dan eens iemand een foute pas geeft is niet meer dan normaal. Op die posities moeten ze ook serieus wat afstand belopen én zien dat ze tijdig terug zijn. Met Alderweireld en Pacho (Almeida) achterin zit het achterin echt wel goed.
En dan hebben we Krasniqi nog die het verbazend goed doet als hij speelt, zit Bataille gewoon op de bank én moeten we Avila nog te zien krijgen.
Daar gaan we inderdaad nog plezier aan beleven
Er waren hier echter bij zijn aankoop vele van overtuigd dat hij vulsel was voor de belofte ploeg
Dat is het geluk van de kampioenen ploeg héThe Dog schreef: ↑12-08-2022 17:12Wel, dat vind ik dus ook, dat we wel al wat geluk hebben gehad, tegen ohl is bali bijna de schlemiel ipv de held en tegen de noren kan je evengoed een penalty tegen krijgen na 5 minuten, zie ook bal op het kader op mechelen en tegen zulte, sta je telkens 0-1 achter, dan krijg je andere matchen, dus scherper starten, al heeft van bommel dat ook al wel gezien
Misschien, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de winst telkens niet verdiend was, integendeel, we waren telkens de betere ploeg, maar er is dus nog werk ad winkel, maar we zijn natuurlijk nog maar augustus en in een druk programma met minder mogelijkheid tot trainen dan ploegen zonder midweekmatchinnocent schreef:Dat is het geluk van de kampioenen ploeg héThe Dog schreef: ↑12-08-2022 17:12Wel, dat vind ik dus ook, dat we wel al wat geluk hebben gehad, tegen ohl is bali bijna de schlemiel ipv de held en tegen de noren kan je evengoed een penalty tegen krijgen na 5 minuten, zie ook bal op het kader op mechelen en tegen zulte, sta je telkens 0-1 achter, dan krijg je andere matchen, dus scherper starten, al heeft van bommel dat ook al wel gezien
"Dat zijn de ongelooflijke krachten van den Antwerp, hé. Dat zijn ongelooflijke krachten. Daar is niks aan te doen. De supporters? 1 rode vlam. 125 jaar samengebald. Niks aan te doen." - Eddy Wauters, 3 november 2002.
Het is niet eenvoudig.fourty schreef: ↑12-08-2022 19:09Nee ligt niet aan u. Koop dan een staan abo, of zie ik dat ook weer verkeerd?Marc Allo schreef: ↑12-08-2022 18:10Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je op een zittribune gaat zitten en op een staantribune rechtstaat. Dat je daarvoor moet gaan praten of vragen dat de mensen voor je gaan zitten is toch niet normaal ? Of ligt het aan mij ?ph07 schreef: ↑12-08-2022 10:19Awel, ik heb gisteren een tegenovergesteld verhaal meegemaakt. Er stonden wat jonge gasten al voor de match constant recht, vlak voor ons. Voor mij geen probleem om ook 90 minuten recht te staan, maar voor een paar (nog) ouderen achter ons dan weer wel.
Verademing!
.
We willen sfeer - de typische Bosuil - de oude T2.
Dat gaat voor mij niet als iedereen blijft zitten - het rechtveren is het meest zalige gevoel als je dat overal ziet gebeuren en plots de ganse tribune rechtstaat en brult (of zingt). Dat is voor mij den Bosuil. Daarvoor gaan wij naar de voetbal zien - omgekeerd, zonder die beleving zou ik evengoed supporter zijn maar mogelijk slechts de topwedstrijden komen kijken.
Ik heb ook de grootste hekel aan 2 gasten die op de voorlaatste rij de ganse match rechtstaan met pint in hun handen (zonder handgeklap, zonder gezang, zonder sfeer) waardoor de mensen boven hen ook dus de ganse match moeten rechtstaan - elke match opnieuw.
Hoe los je dat op?
Ik zou het niet weten. Geen nummering: op zich dan ga je na paar matchen wel weten waar er meeste sfeer is en veel wordt rechtgestaan. Voor ons zijn er geen nadelen want we komen toch 45-50 minuten op voorhand wanneer er amper volk zit.
Begrip voor elkaar zou wel helpen, die gasten weten ook dat achter hen mensen zitten maar toch staan die volgende match op dezelfde plek gewoon terug recht.
-
- Moderator
- Slagzin: Wij zijn graaf, want wij zijn wij!
Er zaten bij die mannen 3 of 4 basisspelers op de bank. Hadden het al opgegeven na de heenwedstrijd en zetten alles op de competitie.richard schreef: ↑12-08-2022 09:46Wat ik raar vond, dat hun beste man gisteren zelfs niet van de bank is gekomen! Die gekleurde verdediger die Janssen in zijne zak had vorige week. Hij was er bij want ze toonden beelden van de reservebank. Bizar want die verdedigde echt goed! Of aast die ook op een transfer? Is veel beter dan de rest dus daarom vind ik het raar. Of is die ook misschien onderweg naar ons?![]()