Young Reds 2024-2025

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

roodwit2
Junior
Junior

Re: Young Reds 2024-2025

Bericht door roodwit2 »

U16 kampioen in elite, nog 1 punt nodig de laatste 2 matchen als Gent die nog 3 matchen hebben alles zou winnen.

Morgen tegen laatste.

Bijzonder knap - Brugge op 10 punten op 3de plaats, Anderlecht en Standard nog lager en Genk onderaan.

Ik ga misschien wel eens kijken morgen om 18u, zien we den 2 nog eens langs achter.

poller1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door poller1 »

Ging dat niet op de Ruggeveldlaan zijn?

Edit, nee, het is achter T2 idd

Tom Mortsel
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: seeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

Bericht door Tom Mortsel »

roodwit2 schreef:
04-03-2025 21:27
U16 kampioen in elite, nog 1 punt nodig de laatste 2 matchen als Gent die nog 3 matchen hebben alles zou winnen.

Morgen tegen laatste.

Bijzonder knap - Brugge op 10 punten op 3de plaats, Anderlecht en Standard nog lager en Genk onderaan.

Ik ga misschien wel eens kijken morgen om 18u, zien we den 2 nog eens langs achter.
wij gaan ook met ne man of 5. Da zou daar moeten ontploffen... 1ste keer ooit kampioen in de jeugdreeksen.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." - Bill Shankly

Who f*cked a Scottish whore? The Falkirk Four, The Falkirk Fooooooooooooooour

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Mijn zoon is 15 en wil wel eens zien hoe goed zijn leeftijdsgenoten zijn... Wij komen met 5 personen ook even piepen.
forever in our shadow...

Vrijbuiter
Preminiem
Preminiem

Bericht door Vrijbuiter »

Eigenlijk is dit bijna even belangrijk nieuws als het bouwen van T2. Ok ze moeten nog doorbreken, maar jeugd met veel voetbal talent kent nu ook de weg naar Antwerp. Dit seizoen van de A kern bewijst ook dat onze jeugd een kans krijgt.
Dit is bouwen aan de club. Zowel in stenen als mensen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bompa casual
Scholier
Scholier

Bericht door Bompa casual »

Ik geef toe Tom, dat er enorm verschil is, tussen kampioen re worden tussen elite 1en elite2.maar in laatste jaar elite2 zijn de u14 en de u13 kampioen geworden.toen was dat al ongelofelijk. :D

redphilly
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door redphilly »

roodwit2 schreef:

Morgen tegen laatste.

Tussenstand?

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

redphilly schreef:
05-03-2025 19:11
roodwit2 schreef:

Morgen tegen laatste.

Tussenstand?
Eindstand 3-0 , en kampioen aan de champagne die in het rond vloog te oordelen .

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Er was meer volk dan de laatste training voor de derby.

Linkse winger nr 11 viel op, snel vinnig balvaardig.
Spits vond ik tegenvallen, traag en brede draaicirkel (ipv aannemen snel draaien en schot).

Verdediging niet onder druk maar een grote centrale verdediger kreeg veel applaus bij de vervanging.

Middenveld zag ik geen Arthur of Hamdaoui - vrij gewoon.

Maar ik ben geen kenner van jeugdploegen.

Ik had wel wat meer applaus verwacht langs de lijn bij goede acties en schoten op doel en zeker einde van de match als kampioen - wel leuk dat veel andere jeugdspelers luid op het veld liepen en samen vierden met de kampioenen.

Haroun was er ook. Kindermans precies niet gezien.

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

3, 8, 11... toppers in wording.. den 3 is een Pacho, den 11 had iets weg van Wilhelmsson , de kapitein (8) verdeelde goed... volgens mij ook een goeie keeper al had hij weinig werk...
Een verstandige, mature ploeg die geen tegenstander had vandaag...
forever in our shadow...

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

vetartis schreef:
05-03-2025 21:13
3, 8, 11... toppers in wording.. den 3 is een Pacho, den 11 had iets weg van Wilhelmsson , de kapitein (8) verdeelde goed... volgens mij ook een goeie keeper al had hij weinig werk...
Wie er een topper wordt valt nog af te wachten . Daar is immers meer voor nodig dan goed kunnen voetballen . Maar voetballen , dat kunnen die gasten wel . En als het dan toch moet om uitblinkers te noemen , dan zou ik naar de zelfde spelers verwijzen .

De keeper had inderdaad weinig werk . Maar hij voetbalde goed mee rond zijn strafschopzone . En de ene keer dat hij plat moest , hield hij zijn netten wel secuur schoon . Opvallend was dat hij tijdens de rust niet mee naar de kleedkamer trok , maar nog een stevige training afwerkte .

Leuke match om volgen . Alles wat het moderne voetbal vereist was al herkenbaar . Fysieke kracht , snelheid , techniek , passeerbewegingen . En het vermogen om combinaties op te zetten . Dit laatste laat me voorzichtig zijn om toekomstige toppers aan te wijzen . Uitblinker kan je slechts zijn als je goed omringd bent , en dat was gisterenavond zeker het geval .

Dat er geen tegenstand was zou ik niet zomaar beweren . Dat komt mee doordat de Reds zelf sterker en sneller op de bal waren . Ik geef liever aan hoe sterk de eigen ploeg is , dan te verwijzen naar de zwakte van de tegenstander . ;)

3-0 , daar eindigde het mee . Maar de paal en de doelman van Waregem verhinderden dat er drie vier meer in het mandje werden gelegd .

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

vetartis schreef:
05-03-2025 21:13
Doelman was Lowie Piselé (die al af en toe mee op de bank zat bij de eerste ploeg).
nr. 3 = Jediaél Mbambi
nr. 8 = Louie Van Gelder
nr. 11 = Lennox Vanhelmont

Benieuwd van wie we nog gaan horen.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

https://www.gva.be/sport/voetbal/sterks ... 37036.html
Afbeelding

Sterkste Antwerp-jeugd ooit? Troepen van Geert Emmerechts schrijven geschiedenis met eerste titel bij de U16: “Ik denk dat we nog hard gaan vieren”
Een zwoele woensdagavond in de schaduw van de Bosuil. De U16 van Antwerp neemt het op tegen Zulte Waregem. De eerste tegen de laatste, een laatste horde voor de titel. Het zou immers de eerste kunnen zijn in de geschiedenis van Antwerp U16. En onder het toeziend oog van 250 supporters mochten de flessen Kidibul de lucht in geschoten worden. “De échte coach, Geert Emmerechts, ligt ziek in bed. Maar deze overwinning en titel gaat dat hopelijk iets lichter maken”, aldus T2 Thomas Wils.

5 maart 2025 om 21:17

De Antwerpse U16 domineert al heel het seizoen in de Nationale Elite. De jongens verloren amper twee keer dit seizoen. Voor de match op gang gefloten werd, leek Essevee dus een hapje voor de jonkies van de Great Old. En toch: in het begin van het seizoen won Zulte Waregem met 2-0. Oppassen geblazen dus. “Of we schrik hadden? Goh, de omstandigheden waren helemaal anders dan toen. We pakten toen meteen twee rode kaarten en verloren, ja”, klinkt het bij Thomas Wils. “Nu grepen we hen meteen naar de keel. Ik denk dat we in de eerste helft al sneller op voorsprong konden komen, maar hun doelman redde de bal mooi van de lijn.”

Voor de petite histoire: het was effectief Antwerp dat de meeste dominantie toonde op het oefenveld waar normaal het A-elftal speelt. Maar Zulte-goalie Allaert hield zijn netten proper. De ban werd uiteindelijk gebroken door Lennox Vanhelmont die iets voor de rust de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Als er een scorebord zou zijn natuurlijk. Meteen na de rust viel de 2-0 via Jediaél Mbambi. Zulte kwam amper in het stuk voor en het was Djuswhen Fonkel die vlak voor affluiten de 3-0 tegen de netten joeg. Onthoud die namen trouwens voor later.

Afbeelding

Thomas Wils reageerde opgetogen na de wedstrijd: “De jongens waren vanaf het begin dominant met veel balbezit. We gaven achterin niets weg en we scoorden drie keer.” Een speciaal moment voor de Antwerp-jeugd, want het is de eerste keer dat een jeugdploeg van de Great Old de titel pakt. Hoorden we daar na de match niet iemand deze overwinning ‘historisch’ noemen? “Het is een mooi moment voor de jongens. Ze zijn de eerste die dit doen en ze gaan ook voor altijd de eerste blijven.”

Wat is de rol van coaches Wils en Emmerechts op de prestaties van deze ploeg? “ (lacht) Je moet niet zo hard naar mij kijken, het is de invloed van Geert die echt immens is. Hij is zelf ook een Antwerp-man en zet hier iets unieks neer. Hij heeft veel kwaliteit uit deze groep gehaald”, aldus Wils. “Spijtig dat hij dit moet missen. Hij is ziek. Maar ik denk dat deze overwinning en bijbehorende titel de pijn wel wat zullen verlichten.”

Thomas Wils reageerde opgetogen na de wedstrijd: “De jongens waren vanaf het begin dominant met veel balbezit. We gaven achterin niets weg en we scoorden drie keer.” Een speciaal moment voor de Antwerp-jeugd, want het is de eerste keer dat een jeugdploeg van de Great Old de titel pakt. Hoorden we daar na de match niet iemand deze overwinning ‘historisch’ noemen? “Het is een mooi moment voor de jongens. Ze zijn de eerste die dit doen en ze gaan ook voor altijd de eerste blijven.”

Wat is de rol van coaches Wils en Emmerechts op de prestaties van deze ploeg? “ (lacht) Je moet niet zo hard naar mij kijken, het is de invloed van Geert die echt immens is. Hij is zelf ook een Antwerp-man en zet hier iets unieks neer. Hij heeft veel kwaliteit uit deze groep gehaald”, aldus Wils. “Spijtig dat hij dit moet missen. Hij is ziek. Maar ik denk dat deze overwinning en bijbehorende titel de pijn wel wat zullen verlichten.”

Afbeelding

Afbeelding

redphilly
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door redphilly »

4-1 achter bij Leuven B

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

redphilly schreef:
09-03-2025 16:40
4-1 achter bij Leuven B
My god! En die stonden achter hun

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

richard schreef:
09-03-2025 16:50
redphilly schreef:
09-03-2025 16:40
4-1 achter bij Leuven B
My god! En die stonden achter hun
nu niet meer.

Bompa casual
Scholier
Scholier

Maar in tegenstelling met onze 1ploeg, zijn blijven inzetten tot de laatste minuut en terug gekomen tot 4-3.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Bompa casual schreef:
10-03-2025 22:48
Maar in tegenstelling met onze 1ploeg, zijn blijven inzetten tot de laatste minuut en terug gekomen tot 4-3.
Wat veelbelovend is voor de komende wedstrijden.

Bompa casual
Scholier
Scholier

Ik hoop het want de 2 volgende wedstrijden, zijn zeer belangrijk met winst. Zaterdag tegen de 2de laatste Merelbeke endaarna naar de laatste Heist. Want ook zij pech gehad met kwetsuren en komt daar nog bij spelers die naar het 1 ste team moesten. Maar dit wil niet zeggen dat. De spelers die in de plaats speelden ook hun enorm best deden.

Bompa casual
Scholier
Scholier

Spijtig is het niet veelbelovend geworden eindstand 1-2 verloren

NapoleonDeKabouter
Scholier
Scholier

Bericht door NapoleonDeKabouter »

Bompa casual schreef:
15-03-2025 20:02
Spijtig is het niet veelbelovend geworden eindstand 1-2 verloren
Heel spijtig, want nu dreigt degradatie. Of kunnen ze niet zakken?

Bompa casual
Scholier
Scholier

Niet zo direct, maar zullen wel punten moeten pakken, tegen sterke tegenstanders.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Bompa casual schreef:
15-03-2025 20:31
Niet zo direct, maar zullen wel punten moeten pakken, tegen sterke tegenstanders.
Ben je gaan kijken Bompa? Was de ploeg dan zo zwak? Of nonchalance? Want zelfs Horemans was erbij blijkbaar?

Bompa casual
Scholier
Scholier

Door het stomme uur dat er gespeeld word 1800 zaterdag ga ik al en tijd niet meer zien.dus kanis nietszeggend over de wedstrijd zelf.maar Horemans is wel gestart en akedaml is ingevallen.

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Kust na mennen dappere

Bericht door Stouwer »

richard schreef:
16-03-2025 01:41
Bompa casual schreef:
15-03-2025 20:31
Ben je gaan kijken Bompa? Was de ploeg dan zo zwak? Of nonchalance? Want zelfs Horemans was erbij blijkbaar?
Waarom moet een ploeg altijd meteen "zwak" of "nonchalant" zijn als er verloren wordt? Da's een onderdeel van het fenomeen sport, hoor. Soms win je, soms verlies je.
93:33

Plaats reactie