Speeldag 2 - 04/08/2024: Royal Antwerp Football Club - RSC Anderlecht [1-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
5
3%
Costa
4
3%
Van den Bosch
4
3%
Alderweireld
1
1%
Bataille
1
1%
Odoi
9
6%
Doumbia
40
27%
Chery
4
3%
Ondrejka
6
4%
Janssen
52
35%
Kerk
20
13%
Valencia
2
1%
Udoh
0
Geen stemmen
Scott
0
Geen stemmen
Keita
1
1%

Totaal aantal stemmen: 149

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Re: Speeldag 2 - 04/08/2024: Royal Antwerp Football Club - RSC Anderlecht [1-2]

Bericht door Kalkbrenner »

Alan 1982 schreef:
05-08-2024 13:20
buitenbeentje schreef:
05-08-2024 11:49
voetballer schreef:
05-08-2024 11:36

Werkt in beide richtingen dan. Er is ook geen reden om traag te handelen, want je wint er toch geen tijd mee.
jawel juist wel, om het tempo uit de match te halen.
Dat kan je toch ook gemakkelijk counteren door alsnog een kaart te geven. Dat eindeloos tijdwinnen door allerhande truken van de foor moet er gewoon uit.
Natuurlijk! De eerste de beste clown die zich voor een zucht voor dood laat vallen, ligt te kronkelen van de pijn om vervolgens recht te springen en verder te spelen gewoon geel geven. Ze zouden die VAR daar beter voor gebruiken ipv na elk doelpunt een reden te zoeken die goal af te keuren, die kunnen perfect zien of de man effectief geraakt werd of komedie ligt te spelen, maar das precies niet belangrijk :roll:
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

redarmi
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door redarmi »

Kalkbrenner schreef:
05-08-2024 13:30
Monoceros schreef:
05-08-2024 13:03
Verdedigend : Goede match, geen kans weggegeven, alleen gevloerd na twee individuele fouten. Lammens geen werk, wel ongelukkig bij de eerste goal.

Middenveldspel : Degelijk, maar ik zie Doumbia liever iets aanvallender, Chery te weinig aanwezig.

Aanvallend : Goed, veel kansen gecreërd, maar schrijnend gebrek aan scorend vermogen.

Globaal : Als ploeg goed gespeeld met veel aanvallende intenties, maar enkele individuele prestaties (Bataille, Ondrejka, Chery) waren ondermaats.
Ondrejka was toch niet ondermaats zeker? 1 keer te zwak afgewerkt (na een mooie individuele aktie), en in de 2de helft wat weggezakt net als Kerk. Maar ondermaats???
Aanvallend zat het vrij goed, getuige de 27 doelkansen. Normaal scoor je dan altijd wel een keer of 3. Jammer genoeg miste iedereen de nodige koelbloedigheid...
Eens die wat meer matchritme heeft gaan we daar nog plezier aan beleven denk ik

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

TheKid schreef:
05-08-2024 13:33
Kalkbrenner schreef:
Monoceros schreef:
Verdedigend : Goede match, geen kans weggegeven, alleen gevloerd na twee individuele fouten. Lammens geen werk, wel ongelukkig bij de eerste goal.

Middenveldspel : Degelijk, maar ik zie Doumbia liever iets aanvallender, Chery te weinig aanwezig.

Aanvallend : Goed, veel kansen gecreërd, maar schrijnend gebrek aan scorend vermogen.

Globaal : Als ploeg goed gespeeld met veel aanvallende intenties, maar enkele individuele prestaties (Bataille, Ondrejka, Chery) waren ondermaats.
Ondrejka was toch niet ondermaats zeker? 1 keer te zwak afgewerkt (na een mooie individuele aktie), en in de 2de helft wat weggezakt net als Kerk. Maar ondermaats???
Aanvallend zat het vrij goed, getuige de 27 doelkansen. Normaal scoor je dan altijd wel een keer of 3. Jammer genoeg miste iedereen de nodige koelbloedigheid...
Ik vond vooral Alderweireld en Chery ondermaats als ik er dan 2 moet kiezen.
ik vond niemand ondermaats, we speelden een goeie partij. Chery was vooral heel ongelukkig...

TheKid
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"

Bericht door TheKid »

Kalkbrenner schreef:
05-08-2024 13:36
TheKid schreef:
Kalkbrenner schreef:

ik vond niemand ondermaats, we speelden een goeie partij. Chery was vooral heel ongelukkig...
Ok ja, ondermaats is overdreven. Ik vond die het "minst goed" :D
1.3.1.2.

Shankly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Antwerp... is... kampioen!!!

Bericht door Shankly »

Jemme schreef:
05-08-2024 12:11
buitenbeentje schreef:
05-08-2024 11:49
voetballer schreef:
05-08-2024 11:36

Werkt in beide richtingen dan. Er is ook geen reden om traag te handelen, want je wint er toch geen tijd mee.
jawel juist wel, om het tempo uit de match te halen.
Dat zien we dan wel. Eerste stap is om het tijdrekken uit te roeien. Dat zou al een geweldige verbetering zijn tegenover het huidige kutkomediediscussietijdrekgezeik dat we quasi elke match moeten aanschouwen.
Als dan blijkt dat de heren acteurs er nog een schep bovenop doen om het tempo nefast te fnuiken, moeten extra maatregelen genomen worden zoals bijvoorbeeld inderdaad een soort shotklok waarbij de bal binnen de x aantal seconden in het spel moet worden gebracht of de bal gaat naar de tegenpartij.
Ik keek vorig weekend een wedstrijd uit onze competitie op televisie die ik een dik half uur had gepauzeerd bij de rust. Ik kon dus in de tweede helft versneld afspelen elke keer het spel stil lag door een zogezegde blessure bij een overtreding, getalm bij inwerpen of uittrappen, tijdrekken bij wissels en ga zo maar door (een van de ploegen stond op voorsprong). Nodeloos om te zeggen dat ik het kaske niet heb kunnen wegleggen en om de haverklap moest drukken. Viel op die manier nog extra hard op hoe weinig er effectief wordt gevoetbald in de gemiddelde wedstrijd.

NapoleonDeKabouter
Kadet
Kadet

Bericht door NapoleonDeKabouter »

Ik vond ons zeer goed voetballen, heb genoten van de match.

Sofascore zet de expected goals op bijna 3 tegen bijna 1, wat genoeg zegt over de h**rensjaans van de twee doelpunten van Anderlecht.

Dat Costa zich in de luren laat leggen is misschien omdat hem gezegd is dat hij hier wat zachter moet spelen dan in Argentinie. Gaat niet meer gebeuren denk ik.

En dat we 27 doelpogingen verkwanselen, daar zal ook wel eens een eind aan komen. Doe maar 8-0 tegen Sint-Truiden en we winnen alles tot Kerstmis!

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

TheKid schreef:
Kalkbrenner schreef:
Monoceros schreef:

Sluit ik me bij aan. Was niet goed bij deze 2. Kerk vond ik goed en spijt dat die er af moest
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

Onverdiende nederlaag.
Lang geleden dat we nog zo dominant speelden en zo veel kansen afdwongen.
En een prachtig doelpunt gezien.
Fameuze crosspass van Odoi, Ondrejka subliem in één tijd, Janssen met de ogen op de rug ideaal afgelegd voor de vrijstaande Kerk.
De volledige Anderlecht verdediging uitgespeeld in drie tikken.
Dat was sexy voetbal.

ph07
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!

Bericht door ph07 »

En veelbelovende invalbeurten van Udoh en Valencia. Verdienden elk op hun moment beiden een assist.

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Jemme schreef:
05-08-2024 10:55
Wieweetda schreef:
05-08-2024 10:49
Kalkbrenner schreef:
05-08-2024 10:04

Nee man, dan ben je verkeerd. Ik HAAT al dat onnodig tijdrekken, dat voor niks vallen en die matennaaierij hoe langer hoe meer. Van Bolat kon ik dat ook al niet verdragen. Geef ze direct geel wat mij betreft, en al zeker voor al die schwalbes die je 20 keer in een match ziet. Maar wel consequent dus niet enkel ons bestraffen :shades:
Geel is zelfs niet nodig, vaak gaat er dan nog een vermanend vingertje aan vooraf wat nog eens 30 sec extra gewonnen is. Zet gewoon de klok stil, werk met een “shot clock” waarbij de bal na x seconden terug in het spel komt, of tel gewoon consequent minuten bij.

In het huidige systeem is de ploeg die het spel wilt vertragen ALTIJD in het voordeel.
STOPKLOK
Inderdaad... Moeilijk is het niet...
Hetzelfde met keepers die tijd rekken: je krijgt 20 seconden om de bal terug in het spel te krijgen nadat de bal buiten ging , anders geel.
forever in our shadow...

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Idem met blessures. Kan je even niet verder? Geen probleem, je wordt naast het veld verzorgd terwijl het spel verder gaat.
Naar 't schijnt verdwijnen je gedachten
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

janssens schreef:
05-08-2024 16:03
Idem met blessures. Kan je even niet verder? Geen probleem, je wordt naast het veld verzorgd terwijl het spel verder gaat.
Daar heb ik mij gisteren nog het meest aan gestoord. Er ligt er ene van Anderlecht in de middencirkel komedie te spelen (op het moment dat ze al voor stonden) dat hij geraakt is aan zijn hoofd.
De ref legt het spel stil en loopt er naar toe. Hangt er dan een halve minuut erover de speler staat recht en kan gewoon voetballen. Maar tempo is wel weer gebroken.

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Bij de live verslaggeving van GVA vond ik hun laatste punt over de match, dat van Alderweireld, ook gewoon raar:

Afbeelding

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

buitenbeentje schreef:
05-08-2024 16:19
janssens schreef:
Daar heb ik mij gisteren nog het meest aan gestoord. Er ligt er ene van Anderlecht in de middencirkel komedie te spelen (op het moment dat ze al voor stonden) dat hij geraakt is aan zijn hoofd.
De ref legt het spel stil en loopt er naar toe. Hangt er dan een halve minuut erover de speler staat recht en kan gewoon voetballen. Maar tempo is wel weer gebroken.
dat gebeurd dan 30 keer in een match, zodra er een ploeg voor staat, al is het in de eerste helft.. hemeltergend gewoon.

Ik dacht dat een geblesseerde speler zo snel mogelijk van het veld moest om daar verzorgd te worden, daar is blijkbaar al lang geen sprake meer van. Of is dat alleen als er een verzorger het veld op mag?
Pas die regel dan aan zou ik zeggen : elke speler die langer dan 10 seconden blijft liggen moet verplicht van het veld en kan daar wat gaan liggen, het spel kan intussen verder gezet worden. Is hij echt geblesseerd moeten ze hem maar vervangen, is het fake moeten ze maar een paar minuten met een man minder voort.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Kalkbrenner schreef:
05-08-2024 16:29
buitenbeentje schreef:
janssens schreef:
dat gebeurd dan 30 keer in een match, zodra er een ploeg voor staat, al is het in de eerste helft.. hemeltergend gewoon.

Ik dacht dat een geblesseerde speler zo snel mogelijk van het veld moest om daar verzorgd te worden, daar is blijkbaar al lang geen sprake meer van. Of is dat alleen als er een verzorger het veld op mag?
Pas die regel dan aan zou ik zeggen : elke speler die langer dan 10 seconden blijft liggen moet verplicht van het veld en kan daar wat gaan liggen, het spel kan intussen verder gezet worden. Is hij echt geblesseerd moeten ze hem maar vervangen, is het fake moeten ze maar een paar minuten met een man minder voort.
En tel voor elke verzorging minstens een minuut bij. Minstens zeg ik wel.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

NapoleonDeKabouter
Kadet
Kadet

Bericht door NapoleonDeKabouter »

Kalkbrenner schreef:
05-08-2024 16:29
buitenbeentje schreef:
janssens schreef:

Mijn mening...
Als het spel moet worden stilgelegd omdat een speler ligt te kermen van de pijn, dan moet die er af. Voor de rest van de match!
Voor zijn eigen veiligheid en gezondheid uiteraard.

innocent
Scholier
Scholier

Bericht door innocent »

vetartis schreef:
05-08-2024 10:18
Ik denk dat veel supporters moeten inzien dat het een jaar wordt waar de nadruk ligt op financiële inkomsten. De ploeg van gisteren zal de rest van het seizoen de patatjes uit het vuur moeten halen.
Dat De Roeck deze ploeg zo vlot aan het voetballen krijgt is bewonderingswaardig. Ik vond ons een goeie wedstrijd spelen met een ongelukkige uitkomst.

Ele week een lekkere pot voetbal, dan zullen we eens onverdiend de boot in gaan, maar vooral veel toffe momenten kennen.Verder dan dat kijk ik dit seizoen niet...
Wees gerust er komen zeker nog spelers bij
Daar zal Overmars wel voor zorgen

Yellis52
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Niet jambon maar hesp

Bericht door Yellis52 »

Elke revolutie begint klein…
Ik ben een fantast (verneem ik van De Frol).

Is dat pijnlijk??? Ik heb niet bepaald de indruk…

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

Yellis52 schreef:
05-08-2024 19:38
Elke revolutie begint klein…
https://www.facebook.com/reel/1140563023819858
Too little too late.

Plaats reactie