Club krijgt een strafschop voor niks, twee vrije trappen die er geen zijn en een hoekschop of drie als cadeau. Wij een onterechte rode kaart, maar we winnen wel met 3-4!
COYR!
Twee correcte voorspellingen; Doumbia raakt eerst de bal, boer juigt overdreven omdat zijn schwalbe gelukt is. En zelfs Sporza vind het tweede geel van Odoi onterecht.
Zuur, maar doorgeslikt want het was toch te verwachten. De rest van het seizoen ziet er goed uit!
Heel blij met het niveau dat we haalde, minder blij met het resultaat. Een Drawke lag voor het grijpen maar die rosse kl**tzak heeft er anders over beslist.
Als we zo blijven spelen en mits nog enige versterking halen we PO1 en kunnen we van een geslaagd seizoen spreken. Lammens mvdm, ben is curieus of degene die hem voorbije weken hebben afgekraakt dit ook kunnen toegeven.
That would be me dus. Zoals ik al aangaf speelde hij uitstekend en niet alleen door zijn reddingen, maar ook omdat hij nu wél goed uitkwam en voetballend zeer solide was. Aangename verrassing en laat ons hopen dat het hier niet bij blijft. Graag bevestiging over een langere periode.
Uw commentaar op Lammens is me niet bijgebleven, er waren waarschijnlijk ergere gevallen
Ja inderdaad waar zijn ze nu die hem een absolute vliegenvanger noemde
Zelfs niet goed genoeg als reserve
Ik ben absoluut voorstander van die nieuwe regel dat enkel de kapitein mag mekkeren tegen de arbiter maar de toepassing ervan is natuurlijk weer op zijn Belgisch en slaat helemaal nergens op. Doumbia zegt 1 ding, BAM direcht geel. Perfect toegepast!
Die Nilsson (wat een topcunt, lang geleden dat ik nog zo'n afkeer heb gehad van een speler) had volgens die regel vijf à zes gele kaarten moeten krijgen maar uiteraard allemaal geen enkel probleem. Het feit dat die arbiter gelijk een imbeciel tot drie telt nadat hij een 100000000% gele kaart overtreding maakt en dan pas geel trekt, spreekt voor mij boekdelen. Dat is hetzelfde als zeggen : "sorry man, ik wil u helemaal geen kaart geven maar ge laat me echt geen keus".
Tegen Anderlecht lopen er op een bepaald moment vier Anderlechtspelers in koor te memmen, ook allemaal geen probleem.
Altijd hetzelfde liedje in België, stopt er dan al maar mee he met die achterlijke zever.
Wij gingen ervan uit dat Doumbia geel had gekregen voor een schwalbe, (maar kunnen uiteraard mis zijn).
Ik ben absoluut voorstander van die nieuwe regel dat enkel de kapitein mag mekkeren tegen de arbiter maar de toepassing ervan is natuurlijk weer op zijn Belgisch en slaat helemaal nergens op. Doumbia zegt 1 ding, BAM direcht geel. Perfect toegepast!
Die Nilsson (wat een topcunt, lang geleden dat ik nog zo'n afkeer heb gehad van een speler) had volgens die regel vijf à zes gele kaarten moeten krijgen maar uiteraard allemaal geen enkel probleem. Het feit dat die arbiter gelijk een imbeciel tot drie telt nadat hij een 100000000% gele kaart overtreding maakt en dan pas geel trekt, spreekt voor mij boekdelen. Dat is hetzelfde als zeggen : "sorry man, ik wil u helemaal geen kaart geven maar ge laat me echt geen keus".
Tegen Anderlecht lopen er op een bepaald moment vier Anderlechtspelers in koor te memmen, ook allemaal geen probleem.
Altijd hetzelfde liedje in België, stopt er dan al maar mee he met die achterlijke zever.
Wij gingen ervan uit dat Doumbia geel had gekregen voor een schwalbe, (maar kunnen uiteraard mis zijn).
Die fase was geen schwalbe, maar een fout. Wij verdienden daar een rechtstreekse vrije trap, juist voor de 16. Aan de andere kant blaast hij in het voordeel van Brugge. Eén van de doortrapte gaffels van dat corrupt scheidsrechtertje. Ik zou die wraken, bij ons heeft deze het ook al serieus uitgehangen. Erger dan Visser
In mijn herinnering was het in die fase waar Odoi zijn eerste gele kaart pakte, Doumbia liep vlak bij de scheidsrechter die hem prompt ook een gele kaart gaf. Leek me om protest te gaan.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)
Het straffe eraan is dat je de scheidsrechterscommissie dan quasi altijd hoort zeggen dat de ref geen fouten had gemaakt en een prima partij floot. Dat is tevens ook de oorzaak dat er niets verandert, want die bende blijft zichzelf beoordelen met zeer goede of uitstekende leiding. Toch wel vreemd dat dit fantastische niveau dan niet wordt opgepikt door UEFA of FIFA, want een Belg mag al jaren niet meer fluiten op een EK of WK. Zelfs een kwartfinale Champions Leaugue halen die sukkels niet, maar toch blijven die van zichzelf beweren dat ze een zeer hoog niveau halen in hun vak. Puur narcisme en zelfbediening, zoals ze ook vertonen op het veld.
Ik heb juist op Sporza de herhalingen gezien van de strafschopfout. En op de laatste ervan heb ik toch de indruk dat Doumbia eerst de bal speelt en daarna Vermant een mooie duik maakt
Die laatste herhaling geeft (in tegenstelling tot wat ik eerder dacht) een vertekend beeld, vrees ik.
Je ziet op dat beeld de voet van Doumbia naar de bal gaan en je 'ziet' dat de bal geraakt wordt; de voet van Vermant zit op dat beeld echter achter de voet van Doumbia, dus het kan even goed Vermant zijn die op dat moment de bal raakt. De andere herhalingen zijn duidelijker: Vermant raakt de bal den Doumbia raakt Vermant.
Ik heb juist op Sporza de herhalingen gezien van de strafschopfout. En op de laatste ervan heb ik toch de indruk dat Doumbia eerst de bal speelt en daarna Vermant een mooie duik maakt
Die laatste herhaling geeft (in tegenstelling tot wat ik eerder dacht) een vertekend beeld, vrees ik.
Je ziet op dat beeld de voet van Doumbia naar de bal gaan en je 'ziet' dat de bal geraakt wordt; de voet van Vermant zit op dat beeld echter achter de voet van Doumbia, dus het kan even goed Vermant zijn die op dat moment de bal raakt. De andere herhalingen zijn duidelijker: Vermant raakt de bal den Doumbia raakt Vermant.
Terechte penalty dus, wat mij betreft.
Inderdaad. Mocht Doumbia de bal hebben aangeraakt, zou de bal ook een andere richting krijgen dan waar hij nu naartoe gaat. Geen contact lijkt me, tenzij minimaal.
En wat Simic doet met Janssen thuis tegen Anderlecht daar is er ook licht contact. Er zit gewoon geen lijn in de beslissingen van die refs. Dat was volgens mij zelfs meer rugby dan voetbal. Kunt het verbloemen, maar het valt toch gewoon op dat Brugge/Anderlecht/Union toch heel lichte penalties krijgen de laatste tijd.
En wat Simic doet met Janssen thuis tegen Anderlecht daar is er ook licht contact. Er zit gewoon geen lijn in de beslissingen van die refs. Dat was volgens mij zelfs meer rugby dan voetbal. Kunt het verbloemen, maar het valt toch gewoon op dat Brugge/Anderlecht/Union toch heel lichte penalties krijgen de laatste tijd.
Ik vind dit een twijfelgeval waarbij je je maar moet neerleggen met wat de scheids beslist, de ene zal fluiten de andere niet.
Met alle respect voor al die andere klungelaars, maar dit is met stip de meest corrupte kl**tzak die ik een wedstrijd van ons heb weten fluiten. Pure schande en er wordt al lachend gewoonweg niets aan gedaan.
Hoe stop je die waanzin? Hoe stop je die smerige manipulatie en die wekelijkse terugkomende bevoordeling. Er komt geen einde aan en niemand kan er tegen op blijkbaar.
"Voetbalbond maffia" mag je echt wel letterlijk nemen vind ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Het bondsparket gaat kijken naar die vuurpijl. Mooi zo, weer een straf binnenkort...
Voor de match heeft er een supporter nen Bengaal in haar nek gehad in ons vak. Uiteraard afkomstig van nen lafaard met een bivakmuts op. Vroeger was ik er fan van, op den 2. Den 1ne na den andere die ge hoorde poppen, toen werden ze nog stil gehouden. Nu staan ze er als nen hoop mongolen ( sorry voor de echte mongolen ) te zwaaien met hun armen in de hoop hun laatste hersencel in 2 te krijgen.
Het bondsparket gaat kijken naar die vuurpijl. Mooi zo, weer een straf binnenkort...
Voor de match heeft er een supporter nen Bengaal in haar nek gehad in ons vak. Uiteraard afkomstig van nen lafaard met een bivakmuts op. Vroeger was ik er fan van, op den 2. Den 1ne na den andere die ge hoorde poppen, toen werden ze nog stil gehouden. Nu staan ze er als nen hoop mongolen ( sorry voor de echte mongolen ) te zwaaien met hun armen in de hoop hun laatste hersencel in 2 te krijgen.
Exact, op den 2 had het ook iets 'natuurlijk'. Nu dat georchestreerde kinderachtige gedoe...bah! Vroeger was ik fier op onze fans, nu is het zo zielig geworden
Nog over Hans Vanaken: normaal gezien moet je maar naar hem wijzen en hij ligt al te kermen op de grasmat. Eergisteren kreeg hij een ferme beuk van Mignolet tegen zijn hoofd bij het ontzetten van de bal uit het strafschopgebied, en hij ging geeneens neer. Wat nog maar eens bewijst wat voor een komediant hij is: bij friendly fire speelt hij gewoon door, maar het moest maar eens aan de andere kant gebeurd zijn. Hij zou vermoedelijk tot aan de middencirkel blijven doorrollen zijn.
Nog over Hans Vanaken: normaal gezien moet je maar naar hem wijzen en hij ligt al te kermen op de grasmat. Eergisteren kreeg hij een ferme beuk van Mignolet tegen zijn hoofd bij het ontzetten van de bal uit het strafschopgebied, en hij ging geeneens neer. Wat nog maar eens bewijst wat voor een komediant hij is: bij friendly fire speelt hij gewoon door, maar het moest maar eens aan de andere kant gebeurd zijn. Hij zou vermoedelijk tot aan de middencirkel blijven doorrollen zijn.
Was inderdaad zeer opvallend, want was echt wel een goeie vuist tegen zn achterhoofd.
Hij is dan ook de grootste flapdrol die ik ken bij de boeren. Nilsson is daar ook naar aan het solliciteren, maar dat was hij reeds bij Union.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!