Speeldag 5 - 24/08/2024: Royal Antwerp Football Club - Kv Mechelen [0-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
88
64%
Costa
0
Geen stemmen
Van den Bosch
1
1%
Alderweireld
3
2%
Bataille
4
3%
Keita
2
1%
Doumbia
11
8%
Chery
5
4%
Ondrejka
1
1%
Janssen
2
1%
Kerk
13
9%
Corbanie
1
1%
Riedewald
4
3%
Valencia
0
Geen stemmen
Udoh
3
2%

Totaal aantal stemmen: 138

Jesse
Reserve speler
Reserve speler

Re: Speeldag 5 - 24/08/2024: Royal Antwerp Football Club - Kv Mechelen [20u45]

Bericht door Jesse »

stijn schreef:
25-08-2024 00:13
Letterlijk een supporter bij het buitengaan. "Dit is mijn laatste seizoen. Ik had na 23 moeten stoppen met komen zien " dan houdt het helemaal op. Ok het was slecht en als er geen spits komt wordt playoff 1 moeilijk maar verloren is er niks. Ondankbare kutfans zijn wij geworden!
Niet serieus te nemen dit.

Nee, het was misschien voor het eerst dit seizoen niet goed, maar zo'n matchen hebben wij de voorbije seizoenen genoeg gespeeld. En het is nu ook niet dat Mechelen hier verdiend komt winnen, zoals eind vorig seizoen. Kansen genoeg om minstens gelijk te spelen. Met een ploeg die, laten we eerlijk zijn, verzwakt is tegenover vorig seizoen.

6/15 is gebuisd, en er zal nu ook wel al wat druk op de ketel komen, maar ik hoop dat er nu eindelijk eens werk gemaakt wordt van een extra spits en een rechtsback.

Lammens vond ik dan weer wél zijn goede match van vorige week doortrekken naar vandaag. Stemt mij toch wel hoopvol.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Trainer haalt Doumbia eraf en gaat dan met Riedewald en een zwakke Keita spelen.Had Jonas dan niet door dat we 0-1achter stonden.Terechte wissel van Bataille die was echt niet goed maar aan de overkant was het niet beter.Centraal duo Toby Zeno lijkt mij bij momenten gewoon te traag..
Voor de rest had gewoon weer beter moeten afwerken ..

Jesse
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Jesse »

vincent vega schreef:
25-08-2024 00:22
Is er een VAR check geweest bij het afgekeurde doelpunt van Janssen?
Wat gebeurde er daar helemaal op het eind? Waarom mocht die corner niet meer getrapt worden?
Hoe is het mogelijk dat de keeper van Mechelen zelfs geen waarschuwing heeft gehad voor dat tijdrekken?
Geen VAR check mogelijk want Laforge had het spel al lang afgefloten.

Op het laatst gaf hij sowieso al eerst doeltrap, maar liet hij de VAR wel nog even checken of er eventueel een penalty was. Toen er niks aan de hand bleek te zijn, floot hij maar ineens af.

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

rooien dokker schreef:
25-08-2024 00:24
Trainer haalt Doumbia eraf en gaat dan met Riedewald en een zwakke Keita spelen.Had Jonas dan niet door dat we 0-1achter stonden.Terechte wissel van Bataille die was echt niet goed maar aan de overkant was het niet beter.Centraal duo Toby Zeno lijkt mij bij momenten gewoon te traag..
Doumbia was eerste helft fantastisch maar heeft die in de 2de helft eigenlijk ballen geraakt of zijn man voorbij geraakt? Ik verwar hem, sinds zijn knipbeurt, soms met Keita dus het is een gemeende vraag. :)
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

aloisi
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Kansen genoeg gehad om minstens punt te pakken en zelfs te winnen maar daar is dan ook alles met gezegd.

We hebben weinig organisatie in de ploeg en aantal spelers lopen gelijk een kip zonder kop over de plein. En wat we vorige week al zagen: aanvallend een groot gebrek aan kwaliteit momenteel om rustig te blijven en juiste beslissingen te nemen. Kerk en ondrejka doen hun best maar altijd ne slechte pas of overhaast.

De 2 backs waren dramatisch. Costa stond te zwemmen amai en bataille is echt erg om bezig te zien. Zo dom gewoon.
En corbanie viel even zwak in sorry.

Weinige lichtpunten: lammens, doumbia misschien?

Maar er is veel werk vd week. Er gaat toch iets moeten gebeuren want anders wordt het een lastig seizoen.

Trouwens nog altijd toby in de spits moeten zetten? Is dat nu eindelijk gedaan seg? Zijn wij fc de kampioenen of zo?
Het is een profclub onwaardig dat wij opnieuw staan te prutsen eind augustus met 1 echte spits. Elke deftige amateurploeg heeft 3 spitsen in zijn kern en bij ons is dat al 2 jaar een drama.

Ik hoop dat er een paar zijn wakker geschoten vandaag en dat er een paar deftige transfers gaan gebeuren de komende dagen. Anders gaat het een zeer moeilijk jaar worden.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

redphilly schreef:
24-08-2024 23:58
Groofy schreef:
24-08-2024 22:25
Zwakke beslissing van onze trainer om Doumbia er af te halen
De Jonas gaat hier niet lang rondlopen vrees ik. Kan geen organisatie in de ploeg krijgen en als we dan niet scoren pakken we altijd wel ergens een doelpunt. Wat Ondrejka en Costa daar een heel match lopen te doen god mag het weten. En stop nu is eindelijk met Toby in de spits te zetten, serieus afgezaagde plaat ondertussen.
Odoi serieus gemist vandaag, lijkt me de speler met het meeste leiderskwaliteiten in deze kern.
Hetgeen me ook vorige week was opgevallen Keita speelt mee en ineens gaat de kwaliteit van Doumbia een pak achteruit! Niks aanvallende intenties, het is precies of de aanwezigheid van Keita hem onzeker maakt! Groot verschil met Odoi aan zijn zijde . Die voor hem alles opruimt zodat hij zich aanvallend meer kan uitleven! Tussen haakjes Odoi werd serieus gemist vandaag. Speler die de vlam in de pan krijgt! Tja. Riedewald wel bemoedigend ingevallen en heeft volgens mij nog een paar wedstrijden nodig maar zal er staan. Costa twijfelgeval en Bataille wat die ineens in zijne kop kreeg? Was pertang niet slecht begonnen maar daarna ging het gewoon bergaf! Strafste van al met den time mocht hij het dan nog efkes gaan uitleggen voor de camera!

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Dacian schreef:
25-08-2024 00:04
redphilly schreef:
24-08-2024 23:58
Groofy schreef:
24-08-2024 22:25
Zwakke beslissing van onze trainer om Doumbia er af te halen
De Jonas gaat hier niet lang rondlopen vrees ik. Kan geen organisatie in de ploeg krijgen en als we dan niet scoren pakken we altijd wel ergens een doelpunt. Wat Ondrejka en Costa daar een heel match lopen te doen god mag het weten. En stop nu is eindelijk met Toby in de spits te zetten, serieus afgezaagde plaat ondertussen.
Odoi serieus gemist vandaag, lijkt me de speler met het meeste leiderskwaliteiten in deze kern.
Het lijkt me eerder dat we nood hebben aan 1 of meerdere spitsen en Janssen zn heil elders mag zoeken.
Ivanovic (Rijeka)en Ivanovic (Vojvodina) halen. De Janssen en Janssen van de Balkan.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Scotland The Brave schreef:
25-08-2024 00:27
rooien dokker schreef:
Doumbia was eerste helft fantastisch maar heeft die in de 2de helft eigenlijk ballen geraakt of zijn man voorbij geraakt? Ik verwar hem, sinds zijn knipbeurt, soms met Keita dus het is een gemeende vraag. :)
Bij Doumbia kan je nog rekenen op zijn afstandschoten,bij Riedewald en Keita veel minder.Keita heeft 1 goeie diepe pas gegeven eerste helft en dat was het,Riedewald geen enkele.

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

We speelde de tweede helft 4 4 2 met Kerk mee diep.. tja we hadden al geen controle in het centrum met drie middenvelders, laat staan met twee. Onze bank ook weer matig, geen mannen dat het verschil kunnen maken.
Onze invallers heel plat en wat was er met Keita (handjes in de mouwen , leek echt geen goesting te hebben), passes van zeno, controles van Valencia.. afwerking en stilstaande fases Ondrejka, Kerk , Chery :( Lammens de beste Antwerpspeler.

Hopelijk durft De Roeck het ook benoemen en het niet alleen op zwakke afwerking steken of een doelpunt van KV met een offside geurtje.. het was gewoon op veel vlakken te weinig!

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

aloisi schreef:
25-08-2024 00:28
Kansen genoeg gehad om minstens punt te pakken en zelfs te winnen maar daar is dan ook alles met gezegd.

We hebben weinig organisatie in de ploeg en aantal spelers lopen gelijk een kip zonder kop over de plein. En wat we vorige week al zagen: aanvallend een groot gebrek aan kwaliteit momenteel om rustig te blijven en juiste beslissingen te nemen. Kerk en ondrejka doen hun best maar altijd ne slechte pas of overhaast.

De 2 backs waren dramatisch. Costa stond te zwemmen amai en bataille is echt erg om bezig te zien. Zo dom gewoon.
En corbanie viel even zwak in sorry.

Weinige lichtpunten: lammens, doumbia misschien?

Maar er is veel werk vd week. Er gaat toch iets moeten gebeuren want anders wordt het een lastig seizoen.

Trouwens nog altijd toby in de spits moeten zetten? Is dat nu eindelijk gedaan seg? Zijn wij fc de kampioenen of zo?
Het is een profclub onwaardig dat wij opnieuw staan te prutsen eind augustus met 1 echte spits. Elke deftige amateurploeg heeft 3 spitsen in zijn kern en bij ons is dat al 2 jaar een drama.

Ik hoop dat er een paar zijn wakker geschoten vandaag en dat er een paar deftige transfers gaan gebeuren de komende dagen. Anders gaat het een zeer moeilijk jaar worden.
2 absoluut akkoord. Wat er aan kansen wordt gemist…. Van tijd gewone binnen duwers en zelfs dat lukt niet! Dat kan toch niet. En inderdaad er had al een paar weken geleden een spits moeten zijn. Niet dus. Nu leggen ze hun eieren bij twee Joego’s maar waar ze absoluut nog niet zeker van zijn of ze wel willen komen? Of dat ze de prijs willen laten zakken? Zie de bui al hangen dat als puntje bij paaltje komt er gene spits verschijnt . Of rap rap toch ene binnen halen die plan f of g was. Met een goede spits en dat moet dan nog geen topper zijn, hebben we nu minstens 4 punten meer. Weet niet of ze het bij het bestuur goed beseffen, maar nog zo een paar matchen en de toeschouwers zullen beginnen af te haken, net wat ze nu kunnen missen nu dat er geen Europees gespeeld wordt. Maar laat het ons toch nog altijd hoopvol bekijken en met wat geluk staan er deze week een paar spitsen voor de deur.

aloisi
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Olivier schreef:
25-08-2024 00:37
We speelde de tweede helft 4 4 2 met Kerk mee diep.. tja we hadden al geen controle in het centrum met drie middenvelders, laat staan met twee. Onze bank ook weer matig, geen mannen dat het verschil kunnen maken.
Onze invallers heel plat en wat was er met Keita (handjes in de mouwen , leek echt geen goesting te hebben), passes van zeno, controles van Valencia.. afwerking en stilstaande fases Ondrejka, Kerk , Chery :( Lammens de beste Antwerpspeler.

Hopelijk durft De Roeck het ook benoemen en het niet alleen op zwakke afwerking steken of een doelpunt van KV met een offside geurtje.. het was gewoon op veel vlakken te weinig!

Klopt. Keita veel te nonchalant.
En aanvallend allemaal zo plat.
Invallers ook zwak.
En als je het dan met een udoh en een corbanie moet gaan doen? Tja dat is niveau van degradatieploegen he. Zet die bij kortrijk of beerschot en die verzuipen daar he. Sorry.

Redboy
Kadet
Kadet

Bericht door Redboy »

fourty schreef:
24-08-2024 23:09
Noem het toch bij naam, " strontvoetbal "
2

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

rooien dokker schreef:
Voor de rest had gewoon weer beter moeten afwerken ..
Transferitis rooien dokker. Dit was de zwakste match van Zeno die er met zijn gedachten gewoonweg niet bij was! Keita van hetzelfde laken een brood. Tweede match met Keita in de basis en Doumbia zijn aanvallende intenties zijn een pak minder. Ineens beginnen ze de ballekes terug achteruit te spelen zelfs in de 75 minuut ging het nog rustig verder. Precies of we stonden voor! Nee vandaag was echt niet goed. Jonas had trouwens zijn huiswerk slecht gemaakt hada alle kans om te anticiperen de eerste helft waar we met momenten gewoon achter de bal liepen. Hier gaat hij in mijn ogen mee in de fout. Vraag me af of hij genoeg haar op zijn tanden heeft om zijn gedacht te zeggen tegen ons zogenoemde vedetten? Schuld afschuiven om een buitenspel goal kan iedereen. En was zeker iets van aan, maar voor de rest moet hij serieus zijn ogen gaan open trekken. Onder andere al die showkes dat sommige opvoeren en die dan meestal ook nog is mislukken, dat moet eruit!

Redboy
Kadet
Kadet

Bericht door Redboy »

stijn schreef:
Letterlijk een supporter bij het buitengaan. "Dit is mijn laatste seizoen. Ik had na 23 moeten stoppen met komen zien " dan houdt het helemaal op. Ok het was slecht en als er geen spits komt wordt playoff 1 moeilijk maar verloren is er niks. Ondankbare kutfans zijn wij geworden!
die ondankbare kutfans volgens u die waren er in de jaren 80 en 90 ook al maar die durfde hunne mond wel opentrekken als het slecht was,dat is het verschil met nu want o wee nu moogt ge niks meer zeggen omdat ge 1 jaar kampioen gespeeld zijt op 66 jaar,want dan zijt ge ne slechte en moet ge maar thuis blijven

Abio
Scholier
Scholier

Re: Speeldag 5 - 24/08/2024: Royal Antwerp Football Club - Kv Mechelen [0-1]

Bericht door Abio »

Een week geleden was het nog een wonderploeg met onze jonkies die maar "nipt" verloren...
"Thee is my kop of tea!"

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

Redboy schreef:
25-08-2024 00:53
stijn schreef:
die ondankbare kutfans volgens u die waren er in de jaren 80 en 90 ook al maar die durfde hunne mond wel opentrekken als het slecht was,dat is het verschil met nu want o wee nu moogt ge niks meer zeggen omdat ge 1 jaar kampioen gespeeld zijt op 66 jaar,want dan zijt ge ne slechte en moet ge maar thuis blijven
Met de slagzin "ge moogt niets meer zeggen" weet ik zo al dat je een generatiegenoot bent van "the usual suspects" hier. :evillaugh:
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

Options
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Op één been kunt ge niet staan

Bericht door Options »

Ondanks behoorlijk beschonken thuis te zijn geraakt is het altijd echt thuiskomen op onze heilige grond. Als wij vanaf minuut 1 onze grinta en onverzettelijkheid tonen weet ik zeker dat dit overslaat op onze Reds in het willen veroveren van de 2de bal en de te maken meters. We hebben onze kansen gehad maar ( onze) Ortwin De Wolf zag dat anders. Alle foempen Reds en Cars buiten beschouwing gelaten. Tijd om de hel van Deurne Noord terug te laten gelden. Wij kunnen beter. COYR

Options
Preminiem
Preminiem

Bericht door Options »

* foempen van refs en Var uiteraard

Options
Preminiem
Preminiem

Bericht door Options »

* foempen van refs en Var uiteraard

HPL
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door HPL »

Ik had precies den indruk dat we Odoi misten. En dat Bataille een toeter had gesmoord.
Waddist Annie, aan't krabben?

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

vincent vega schreef:
25-08-2024 00:22
Is er een VAR check geweest bij het afgekeurde doelpunt van Janssen?
Wat gebeurde er daar helemaal op het eind? Waarom mocht die corner niet meer getrapt worden?
Hoe is het mogelijk dat de keeper van Mechelen zelfs geen waarschuwing heeft gehad voor dat tijdrekken?
Waarom worden wij op de bosuil verslagen op enthousiasme?
Er kan bij goal van jansen geen var check zijn, want er was al gefloten voor de bal binnen gi g...
forever in our shadow...

stijn
Junior
Junior
Slagzin: Antwerp Till I die

Bericht door stijn »

Redboy schreef:
25-08-2024 00:53
stijn schreef:
Ik schrijf nergens thuis blijven. Maar ga je dit vergelijken met periodes van Nollet?Dessayre? Bico? Enz . Beetje nuanceren mag nog wel.

Polleke
Junior
Junior

Bericht door Polleke »

keving schreef:
24-08-2024 23:52
Weer fantastische reacties. 4 goei matchen, waarvan we 2 matchen pak meer verdienden.
1 mindere match, ondanks we in 2de helft nog genoeg kansen krijgen om minstens een punt te hebben. En wat een gezeik al van sommige...
Ik heb gewacht op dergelijke reactie. Toch iemand die voetbal ziet zoals het is.
Zolang we dergelijke kansen blijven afdwingen gaan die doelpunten wel komen. ELKE wedstrijd voldoende kansen om er zoals tegen STVV 6 te maken.
Van het moment dat we die kansen niet meer creëren begin ik me pas zorgen te maken.
Voorlopig zie ik enkel een ploeg spelen die nog geen enkele wedstrijd verdiende om te verliezen...integendeel zelfs...

Raptor
Junior
Junior

Bericht door Raptor »

Is Bölöni vrij? Heel die verdediging staat plots op slappe benen. Het tactische evenwicht in de ploeg zit niet goed. En zo ga je week na week in de problemen komen. 1-0 winnen met countervoetbal lijkt me dan een veel beter idee.
51°13'56.7"N 4°28'19.5"E
MDCCCLXXX

NapoleonDeKabouter
Kadet
Kadet

Bericht door NapoleonDeKabouter »

Volgens sofascore (https://www.sofascore.com/football/matc ... d:12421029) waren we de betere ploeg.

o.a. expected goals 1.80 vs 1.43

De match was spannend tot in de laatste seconde!

Ik vind niet dat we al verdiend verloren hebben dit seizoen. Het spel is veel aanvallender, vaak vijf of zes man mee naar voor, dan is het logisch dat de verdedigers het lastig krijgen bij balverlies. Dat geeft meer opwinding en meer leuk voetbal dan die tergende duizend keer bal achteruit in PO1.

Plaats reactie