Deman - Praet, wat een duo! Het leek of beide heren al jaren samen speelden.
genoten van de match ondanks de drukte op de tribune. En de sfeer was fantastisch! Hopelijk is dit op TV ook goed doorgekomen en hebben we een positieve indruk achter gelaten op de neutrale voetbalfans die de wedstrijd op TV volgden.
Wat een evolutie heeft Kerk gemaakt?!! Speelt met zeer veel zelfvertrouwen en dat werpt zijn vruchten af. Het doelpunt van Vincent Janssen moet hem ook deugd hebben gedaan. Mooie actie gemaakt en doorgezet en knap afgewerkt.
De nieuwkomers naast mij keken met glinsterende oogjes naar al dat supportersgeroep . Dat zegt genoeg over de support .
Ik kan mis zijn , maar ik dacht dat Valencia na een fractie van twijfel zich door het geroep van de supporters liet inspireren om de actie naar de 1-0 in te zetten .
Ik kan mis zijn , maar ik dacht dat Valencia na een fractie van twijfel zich door het geroep van de supporters liet inspireren om de actie naar de 1-0 in te zetten .
Grappig. Ik had in het stadion net dezelfde indruk.
Maar als je de beelden terug ziet trekt hij wel onmiddellijk ten aanval na het onderscheppen van de bal.
Een uitstekende collectieve prestatie wat zowel de burger, speler als azijnzeiker (alhoewel?) moed moet geven om de rest van de competitie aan te kunnen vatten.
Eigenlijk zat het gevoel al direct van het begin goed. Er was een goeie pressing en gezonde agressiviteit en we zouden niet omvergelopen worden. Union is lager gaan staan waardoor we veelvuldig de bal kregen. De 1e helft was het moeilijk om door die zwarte muur te geraken, maar dankzij dat domme balverlies van Machida en de hieropvolgende mooie counter hebben we het voordeel naar ons kunnen trekken. Zelfs na die onverwachte aansluitingstreffer heeft Union nooit echt de indruk kunnen wekken dat ze de match naar zich toe gingen trekken en dat is dan ook een pluim voor onze ploeg.
Tot begin december heb ik dikwijls mijn twijfels gehad bij Praet. Maar gisteren was die echt overal in het spel aanwezig, zowel in balbezit als in balverlies. Odoi blijft toch incontournable op het middenveld als man van veel vuil werk (korte mouwen, korte sokken, z'n vleesklak ... ik kreeg het spontaan koud toen ik die op het veld zag verschijnen). Riedewald lijkt me dankzij zijn voetballende kwaliteiten beter uit de verf te komen achterin met 3 (want onze verdedigers komen zeer veel aan de bal) dan op het middenveld. Deman mist nog wedstrijdritme en automatismes met de rest, maar je ziet dat die kan voetballen (vooral z'n passing viel me op) en dus nog beter zal worden. Geen verkeerd debuut dus, me dunkt.
Eigenlijk kan je over iedereen goede dingen zeggen wat nog maar eens onderstreept hoe goed de teamprestatie in zijn geheel wel was.
Hopelijk kan Ondrejka terug naar een betere vorm toegroeien (zijn bedoelingen waren juist gisteren, maar de uitvoering was er niet altijd), kan Doumbia ook verder blijven werken aan zijn comeback en de youngsters verder stappen blijven zetten.
Just because I can give multiple orgasms to the furniture just by sitting on it, doesn't mean that I'm not sick of this damn war: the blood, the noise, the endless poetry
De Visser was idd niet slecht maar om hem nu een speciale vermelding te geven vind ik er wat over.
Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
Achteraf maakt het geen verschil maar op dat moment had het wel belangrijk kunnen zijn.
Peter Vandenbempt vond het overduidelijk penalty en vond ook wel dat er een tweede geel mocht volgen.
Filip Joos vond het dan weer eigenlijk geen strafschop en vond dat Deman meer tegen Sykes aansprong dan andersom.
Waar ik mee wil zeggen, dat niet iedereen het strafschop vond, dus zeker geen tweede geel.
Kom dat is toch altijd penalty zeker. Deman springt inderdaad. Maar Sykes maakt toch sowieso fout.
Zijn er ergens uitgebreidere beelden van de 5e goal? Ik wil es weten hoeveel baltoetsen we daar hebben in heel die aanval zonder dat Union aan de bal komt. De beelden die ik heb gezien starten als Praet de bal al heeft. Toen waren we al zeker 10 olé's verder.
100% vóór gebruik van beelden in de sport, 200% anti-VAR.
Ik ben 1 van die staanders op T3. Omdat wij geen 'zittend gat' hebben hee en meeleven, waarom anders? Waarom staan die op de 4 beneden allemaal recht? Hebben die het alleenrecht daarop misschien?
Als er 1 iemand is waarvan ik verwacht de regels te volgen ben jij het toch. Je ontgoocheld me !
Ik moet de regel nog zien dat je bovenaan niet zou mogen staan. Op de trappen of rond de ingangen doe ik het niet, lijkt me ook logisch
“Plots belde ze: ‘Hi Eddy, it’s Marilyn Monroe’”: hoe oud-Antwerp-voorzitter indruk maakte op hét sekssymbool van de 20ste eeuw.
Op zijn inzet heb ik weinig aan te merken, maar zijn éénbenigheid maakt me soms horendol: man voorbij, plaats en ruimte om met rechts voor te zetten of te schieten, kap naar binnen en vastlopen... zot word ik daar van, zo inefficiënt dat die jongen kan zijn...
Da's inderdaad soms om een punthoofd van te krijgen.
Mij lijkt het eerder een mentale barrière te zijn die hij moet overwinnen. Ik zou er niet van verschieten dat ze die vroeger in Ecuador steevast hebben uitgespeeld op de linksbuiten, waardoor hij te weinig heeft geleerd om zijn mindere rechtervoet te gebruiken/ontwikkelen. Aan hem nu om zich hierin te ontwikkelen. De speelkansen krijgt hij sowieso.
Just because I can give multiple orgasms to the furniture just by sitting on it, doesn't mean that I'm not sick of this damn war: the blood, the noise, the endless poetry
Moment van de avond was voor mij de Limburgse jongen van 12j (schat ik), die naast mij stond. Het moet denk ik een van zijn eerste keren op de Bosuil geweest zijn.
Die begon zijn eerste helft heel beleefd met aanmoedigingen voor onze reds. Tweede helft heeft die heel de ploeg van Union voor het vuil van de straat uitgemaakt. Het kan soms snel gaan…
Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
Achteraf maakt het geen verschil maar op dat moment had het wel belangrijk kunnen zijn.
Peter Vandenbempt vond het overduidelijk penalty en vond ook wel dat er een tweede geel mocht volgen.
Filip Joos vond het dan weer eigenlijk geen strafschop en vond dat Deman meer tegen Sykes aansprong dan andersom.
Waar ik mee wil zeggen, dat niet iedereen het strafschop vond, dus zeker geen tweede geel.
Kom dat is toch altijd penalty zeker. Deman springt inderdaad. Maar Sykes maakt toch sowieso fout.
Ik heb soms 't gevoel dat Joos zichzelf zo graag bezig hoort, dat die zich verliest in zijn lulkoek. Ik vond hem gisteren als commentator goed, maar dan komt die zuivere strafschop en wil hij zichzelf weer etaleren als voetbalprofessor die verder kijkt dan de rest, en begint hij gewoon te zeveren.
Ik hoorde die onlangs bezig over Cole Palmer...man man, tenenkrullend
Moment van de avond was voor mij de Limburgse jongen van 12j (schat ik), die naast mij stond. Het moet denk ik een van zijn eerste keren op de Bosuil geweest zijn.
Die begon zijn eerste helft heel beleefd met aanmoedigingen voor onze reds. Tweede helft heeft die heel de ploeg van Union voor het vuil van de straat uitgemaakt. Het kan soms snel gaan…
Levensbelangrijk zulke bekerwedstrijden om nieuwe supporters aan te trekken.
Ik denk dat er gisteren zeker 5000 niet abonnees aanwezig waren
Dat moet sowieso ook afgeremd worden. Wij zijn club Brugge niet.
Het is een detail maar Sykes had al geel, moest die bij zijn strafschopfout geen 2e geel krijgen ?
Ik zeg dat al een tijdje en ga het hier nog eens herhalen... Een speler uitsluiten is echt een zeldzaamheid geworden. Enkel nog bij 'reacties' wordt die kaart nog gehanteerd. Zelden of nooit nog voor echte fouten in het spel. Scheidsrechters durven dat precies niet meer. Nochtans zou enkel dat méér doen, de foutenlast weer omlaag kunnen krijgen, wat het voetbal dan weer ten goede zou komen.
Visser mag dan een blaaskop zijn, ondertussen is hij wel een soort geluksbrenger geworden voor ons. Sinds mei 2022 hebben we geen match meer verloren onder zijn leiding.
Visser mag dan een blaaskop zijn, ondertussen is hij wel een soort geluksbrenger geworden voor ons. Sinds mei 2022 hebben we geen match meer verloren onder zijn leiding.
Straf. En om hoeveel matchen gaat dat sinds mei 2022?
Levensbelangrijk zulke bekerwedstrijden om nieuwe supporters aan te trekken.
Ik denk dat er gisteren zeker 5000 niet abonnees aanwezig waren
Ik zag rond ons ook veel onbekende gezichten die (uiteraard) heel blij naar huis gingen.
Tijd voor nieuws ivm de vergunning voor tribune 2
Zondag 4 juni 2023.
Wat een knal! Uitgerekend Toby Alderweireld!
Nu moet ik wel toegeven dat er bij mij persoonlijk ook een zekere curve in zit tijdens elke match