Beker Van België kwartfinale - 8/1/2025: Royal Antwerp Football Club - Union [5-1]
Moderator: Moderator Team
Re: Beker Van België kwartfinale - 8/1/2025: Royal Antwerp Football Club - Union [5-1]
Gaat nog puzzelen worden op het middenveld nu dat Doumbia terug is. Je kan een 5-3-2 spelen en zowel Odoi, Doumbia als Praet zetten maar dan ga je moeten kiezen tussen Kerk of Chery. In een 4-3-3 zou je met die Kerk en Chery op de flank kunnen spelen maar weet niet of Chery daar even goed uit de verf komt.
In andere scenario's verhuist Praet of Doumbia dan weer naar de bank.
In andere scenario's verhuist Praet of Doumbia dan weer naar de bank.
-
- Reserve speler
Re: Beker Van België kwartfinale - 8/1/2025: Royal Antwerp Football Club - Union [5-1]
Als ik die Sykes van Union zie verwacht ik altijd ne "Good Moaning, i was pissing by the door"
Crabtree ... inderdaadjoshua from antwerp schreef: ↑09-01-2025 08:29Als ik die Sykes van Union zie verwacht ik altijd ne "Good Moaning, i was pissing by the door"

Act as One, Play as Champions.
Re: Beker Van België kwartfinale - 8/1/2025: Royal Antwerp Football Club - Union [20u45]
't Zal wel zijn!! Hoe goed lag dat er weer bij. Fenomenaal in putteke winter.
51°13'56.7"N 4°28'19.5"E
MDCCCLXXX
MDCCCLXXX
Topmatch van onze reds!
Praet bevestigd zijn goede match van tegen Genk en een absolute topgoal van Janssen.
Maar ik ben nog het meest content met de progressie die ik (eindelijk) zie bij Valencia. Aanvallend maakt hij betere keuzes, verdedigend doet hij echt zijn werk en hij schudde gisteren zijn koorknaap imago van zich af door die paljassen van Union het bloed van onder hun nagels te halen. Geweldig vond ik het om hem met die penalty bezig te zien tegen Burges.
Praet bevestigd zijn goede match van tegen Genk en een absolute topgoal van Janssen.
Maar ik ben nog het meest content met de progressie die ik (eindelijk) zie bij Valencia. Aanvallend maakt hij betere keuzes, verdedigend doet hij echt zijn werk en hij schudde gisteren zijn koorknaap imago van zich af door die paljassen van Union het bloed van onder hun nagels te halen. Geweldig vond ik het om hem met die penalty bezig te zien tegen Burges.
-
- Reserve speler
- Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!
Ik ben vooral héél tevreden met de prestatie van Deman.
Wat die gisteren al liet zien, zonder matchritme en na amper een paar keer met de ploegmaats getraind te hebben, belooft heel veel goeds.
Ik hoop nu al dat die hier veel langer blijft dan een half seizoen.
Wat die gisteren al liet zien, zonder matchritme en na amper een paar keer met de ploegmaats getraind te hebben, belooft heel veel goeds.
Ik hoop nu al dat die hier veel langer blijft dan een half seizoen.
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Hasta la victoria Siempre
bullshit toch?buitenbeentje schreef: ↑09-01-2025 07:53Jups.BrickTop schreef: ↑09-01-2025 07:11buitenbeentje schreef: ↑09-01-2025 06:41Toen ik naar de match naar huis reed, was ik nog is naar de match aan het luisteren.
Daar wist Peter Vandenbempt te vertellen dat de als Beerschot vanavond de match wint, dat de match op woensdag overdag word gespeeld.![]()
Wij spelen eerst uit zeker?
Als Anderlecht doorgaat zou het op donderdagavond zijn en tegen die ander zou het woensdagoverdag zijn. Want die match moet in daglicht gespeeld worden.
Volgens wat gisteren Peter Vandenbempt op de radio zegde.
woensdag middag? zet die gewoon op donderdag avond en klaar.
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King
-
- Junior
- Slagzin: Royal Antwerp Football Club
Met die fase tussen Burgess en Valencia had ik toch even schrik dat Valencia zich zou laten vangen.Biet1880 schreef: ↑09-01-2025 09:28Topmatch van onze reds!
Zondag 4 juni 2023.
Wat een knal! Uitgerekend Toby Alderweireld!
Eeuwig dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken.
Wat een knal! Uitgerekend Toby Alderweireld!
Eeuwig dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken.
Inderdaad en als wingback!Biet1880 schreef: ↑09-01-2025 09:28Topmatch van onze reds!
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!
Dat ze maar al beginnen met een spaarpot aan te leggen tegen de volgende transferperiode .
Re: Beker Van België kwartfinale - 8/1/2025: Royal Antwerp Football Club - Union [20u45]
Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
Achteraf maakt het geen verschil maar op dat moment had het wel belangrijk kunnen zijn.
Deman - Praet, wat een duo!
Het leek of beide heren al jaren samen speelden.
genoten van de match ondanks de drukte op de tribune.
En de sfeer was fantastisch! Hopelijk is dit op TV ook goed doorgekomen en hebben we een positieve indruk achter gelaten op de neutrale voetbalfans die de wedstrijd op TV volgden.
Wat een evolutie heeft Kerk gemaakt?!! Speelt met zeer veel zelfvertrouwen en dat werpt zijn vruchten af. Het doelpunt van Vincent Janssen moet hem ook deugd hebben gedaan. Mooie actie gemaakt en doorgezet en knap afgewerkt.

genoten van de match ondanks de drukte op de tribune.
En de sfeer was fantastisch! Hopelijk is dit op TV ook goed doorgekomen en hebben we een positieve indruk achter gelaten op de neutrale voetbalfans die de wedstrijd op TV volgden.
Wat een evolutie heeft Kerk gemaakt?!! Speelt met zeer veel zelfvertrouwen en dat werpt zijn vruchten af. Het doelpunt van Vincent Janssen moet hem ook deugd hebben gedaan. Mooie actie gemaakt en doorgezet en knap afgewerkt.
- vetartis
- Moderator
- Slagzin: vets are simply the be(a)st
- Contacteer:
Trok inderdaad gewoon goed en snel het eerste geel... Als Union de handrem moet optrekken en fysiek niet kunnen overpoweren hebben ze het lastig...
forever in our shadow...
-
- Top voetballer
Op zijn inzet heb ik weinig aan te merken, maar zijn éénbenigheid maakt me soms horendol: man voorbij, plaats en ruimte om met rechts voor te zetten of te schieten, kap naar binnen en vastlopen... zot word ik daar van, zo inefficiënt dat die jongen kan zijn...Biet1880 schreef: ↑09-01-2025 09:28Maar ik ben nog het meest content met de progressie die ik (eindelijk) zie bij Valencia. Aanvallend maakt hij betere keuzes, verdedigend doet hij echt zijn werk en hij schudde gisteren zijn koorknaap imago van zich af door die paljassen van Union het bloed van onder hun nagels te halen. Geweldig vond ik het om hem met die penalty bezig te zien tegen Burges.

-
- Top voetballer
- Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***
Mooi dat Jonas het ook zo ziet. Ik had de opstelling vrij juist ingeschat, op Corbanie > Valencia na.Kalkbrenner schreef: ↑08-01-2025 10:09
Ik hoop het. Maar ik zou Odoi en Riedewald van plek wisselen
----------------------Lammens-----------------------
------------Zeno-Toby-Riedewald--------------
--------------------------Odoi---------------------------
Corbanie-----Chery-----Praet-------Deman
-----------------Kerk------------Janssen----------
Met 3 achterin lijkt me met deze kern gewoon logisch, ongeacht of de tegenpartij nu met 1, 2 of 3 spitsen speelt. Al dan niet spiegelen moeten wij ons niks van aan trekken, dat de tegenpartij maar spiegelt als ze willen.
Riedewald is beter achterin dan op het middenveld, goeie verdedigende backs hebben we niet en met Bataille en Deman hebben we wel 2 rasechte wingbacks in de kern . Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.. Jammer dat Bataille out is (ook vreemd na een pauze maar bon...) maar laat Corbanie die flank maar doen dan.
Dat wij maar 1 spits zouden hebben doet niet terzake, elke winger kan als 2de spits fungeren: zowel Kerk, Balikwisha als Ondrejka moeten dat kunnen.
Die extra spits moet er sowieso nog bij om Janssen te kunnen vervangen in gelijk welk systeem.
Het is wel duidelijk dat deze 3-5-2 opstelling als gegoten zit voor deze spelers. En als Bataille weer fit is al helemaal.
Mooie prestatie van de ganse ploeg.
Een pluim voor Praet, zijn beste wedstrijd tot nu toe, als een echte box to box overal te vinden, heel veel verdedigend werk opknapte én offensief ook nog eens aanwezig
Nog een pluim voor Deman, wat een debuut voor iemand die nog maar een week mee traint. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
Onze bank begint ook weer sterker te worden, als je daar Doumbia en Ondrejka hebt zitten...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
-
- Top voetballer
Peter Vandenbempt vond het overduidelijk penalty en vond ook wel dat er een tweede geel mocht volgen.Wouter schreef: ↑09-01-2025 10:19Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
Achteraf maakt het geen verschil maar op dat moment had het wel belangrijk kunnen zijn.
Filip Joos vond het dan weer eigenlijk geen strafschop en vond dat Deman meer tegen Sykes aansprong dan andersom.
Waar ik mee wil zeggen, dat niet iedereen het strafschop vond, dus zeker geen tweede geel.
-
- Top voetballer
- Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***
Visser was wel slecht. Er zat zoals steeds weinig lijn in zijn gefluit en hij had het alweer niet helemaal in de hand.
Kerk kreeg inderdaad geen enkele keer een fout mee, zeer opvallend was dat. Union mocht ongestraft heel veel duw- en andere fouten begaan bij de duels terwijl wij bij lichtere duels die we wonnen dan wel een fout tegen kregen. Dat ze 4 keer geel kregen was niet meer dan normaal en lag volledig aan henzelf. Bij de penaltyfout had hij trouwens nog een keer geel mogen geven, is dat niet de regel trouwens?
Gelukkig waren we superieur en had zijn rare gefluit weinig invloed op het resultaat tegen die irritante overroepen zeikploeg dat Union is.
-
- Top voetballer
Het was gewoon overduidelijk een bewuste fout. Dat Joos dat niet ziet , zegt vooral veel over Joos.buitenbeentje schreef: ↑09-01-2025 10:38Peter Vandenbempt vond het overduidelijk penalty en vond ook wel dat er een tweede geel mocht volgen.Wouter schreef: ↑09-01-2025 10:19Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
Filip Joos vond het dan weer eigenlijk geen strafschop en vond dat Deman meer tegen Sykes aansprong dan andersom.
Waar ik mee wil zeggen, dat niet iedereen het strafschop vond, dus zeker geen tweede geel.
Niet helemaal akkoord in deze. Volgens mij heb je als ref twee opties:buitenbeentje schreef: ↑09-01-2025 10:38Peter Vandenbempt vond het overduidelijk penalty en vond ook wel dat er een tweede geel mocht volgen.Wouter schreef: ↑09-01-2025 10:19Als je het reglement strikt volgt dan moet Sykes volgens mij zijn tweede gele kaart krijgen. Fout in het strafschop gebied waarbij je geen poging doet om de bal te spelen is altijd penalty en geel.
=> Ofwel vind je het geen fout en dan is het logischer wijze geen strafschop of een kaart.
=> Ofwel vind je het een fout en dan is het penalty en geel want Sykes gaat niet naar de bal en blokkeert de speler. Dat is in de regel altijd geel.
De optie penalty en geen geel kan alleen als de overtreding gebeurd op een ongevaarlijke aanval of als de verdediger echt naar de bal gaat en dan net te laat komt. Dat was hier niet het geval.
Visser gaat hier dus beslissen van mild te zijn en oordelen dat hij geen tweede geel wil geven aan Sykes. Dat soort arbitrage vind ik ergerlijk want Union komt veel te veel weg met zo'n zaken. We zijn het er toch allemaal over eens dat het niet klopt dat bijvoorbeeld een Burges zo weinig rood krijgt? Wel dat komt volgens mij door zo'n beslissingen.
Nu wordt het achteraf 5-1 en ben je een kniesoor als je daarover klaagt maar bij de 2-1 zag de wereld er nog anders uit

- Shankly
- Eerste Elftal
- Slagzin: Antwerp... is... kampioen!!!
Ook typisch Visser is dat die in zijn eigen wereldje leeft en weinig oog heeft voor andere zaken; zoals bij die vrije trap op het middenveld die we snel willen geven, maar die hij terugfluit omdat hij eerst de gele kaart van Union wil noteren. Kan die geen twee minuten een nummertje onthouden of zo? Of bij de penaltyfase toen hij in dromenland zat terwijl die van een Union probeerden de strafschopstip te verminken. Twee minuten totaal afwezig en dan werd hij plots 'wakker' en ging hij ze wegsturen.Kalkbrenner schreef: ↑09-01-2025 10:42Visser was wel slecht. Er zat zoals steeds weinig lijn in zijn gefluit en hij had het alweer niet helemaal in de hand.
Kerk kreeg inderdaad geen enkele keer een fout mee, zeer opvallend was dat. Union mocht ongestraft heel veel duw- en andere fouten begaan bij de duels terwijl wij bij lichtere duels die we wonnen dan wel een fout tegen kregen. Dat ze 4 keer geel kregen was niet meer dan normaal en lag volledig aan henzelf. Bij de penaltyfout had hij trouwens nog een keer geel mogen geven, is dat niet de regel trouwens?
Gelukkig waren we superieur en had zijn rare gefluit weinig invloed op het resultaat tegen die irritante overroepen zeikploeg dat Union is.
-
- Top voetballer
Inderdaad zeg, bij die penaltyfase liet hij die van Union ook maar begaan. Zoals ze toen het nog 0-0 stond ook 10 keer ongestraft de bal nog wat mochten weggooien bij een fout voor ons, of op het eind hard mochten wegtrappen richting T1. Daar staat hij dan wat op te gapen. En de ene keer laat hij doorspelen, de andere keer haalt hij dan weer onnodig de vaart uit de match of 'vergeet' hij balvoordeel te geven. Weinig lijn in zijn gefluit dus.Shankly schreef: ↑09-01-2025 10:49Ook typisch Visser is dat die in zijn eigen wereldje leeft en weinig oog heeft voor andere zaken; zoals bij die vrije trap op het middenveld die we snel willen geven, maar die hij terugfluit omdat hij eerst de gele kaart van Union wil noteren. Kan die geen twee minuten een nummertje onthouden of zo? Of bij de penaltyfase toen hij in dromenland zat terwijl die van een Union probeerden de strafschopstip te verminken. Twee minuten totaal afwezig en dan werd hij plots 'wakker' en ging hij ze wegsturen.Kalkbrenner schreef: ↑09-01-2025 10:42Visser was wel slecht. Er zat zoals steeds weinig lijn in zijn gefluit en hij had het alweer niet helemaal in de hand.
Dat hij geen gigantische flaters beging wil zeker niet zeggen dat hij goed floot.
-
- Reserve speler
- Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!
Grotendeels akkoord:Kalkbrenner schreef: ↑09-01-2025 10:35Mooi dat Jonas het ook zo ziet. Ik had de opstelling vrij juist ingeschat, op Corbanie > Valencia na.Kalkbrenner schreef: ↑08-01-2025 10:09
Ik hoop het. Maar ik zou Odoi en Riedewald van plek wisselen
----------------------Lammens-----------------------
------------Zeno-Toby-Riedewald--------------
--------------------------Odoi---------------------------
Corbanie-----Chery-----Praet-------Deman
-----------------Kerk------------Janssen----------
Met 3 achterin lijkt me met deze kern gewoon logisch, ongeacht of de tegenpartij nu met 1, 2 of 3 spitsen speelt. Al dan niet spiegelen moeten wij ons niks van aan trekken, dat de tegenpartij maar spiegelt als ze willen.
Riedewald is beter achterin dan op het middenveld, goeie verdedigende backs hebben we niet en met Bataille en Deman hebben we wel 2 rasechte wingbacks in de kern . Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.. Jammer dat Bataille out is (ook vreemd na een pauze maar bon...) maar laat Corbanie die flank maar doen dan.
Dat wij maar 1 spits zouden hebben doet niet terzake, elke winger kan als 2de spits fungeren: zowel Kerk, Balikwisha als Ondrejka moeten dat kunnen.
Die extra spits moet er sowieso nog bij om Janssen te kunnen vervangen in gelijk welk systeem.
Het is wel duidelijk dat deze 3-5-2 opstelling als gegoten zit voor deze spelers. En als Bataille weer fit is al helemaal.
Mooie prestatie van de ganse ploeg.
Een pluim voor Praet, zijn beste wedstrijd tot nu toe, als een echte box to box overal te vinden, heel veel verdedigend werk opknapte én offensief ook nog eens aanwezig
Nog een pluim voor Deman, wat een debuut voor iemand die nog maar een week mee traint. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
Onze bank begint ook weer sterker te worden, als je daar Doumbia en Ondrejka hebt zitten...
Onze kern is wel niet goed uitgebalanceerd om altijd 3-5-2 te spelen.
Je hebt maar 4 centrale verdedigers in je kern voor 3 posities. Als er eentje langdurig uitvalt wordt het daar snel heel krap.
Vanvoor heb je een gelijkaardige situatie om 2 spitsen op te stellen. Janssen -Kerk is een top combinatie. Maar wie zijn de doublures? Udoh? Vandeplas? Balikwisha?
Op de wingbacks heb je dan weer kandidaat spelers op 'overschot'. Bataille, Deman, Valencia, Ondrejka, Corbanie, Costa (tot nader order),...
Maw de smalle kern is momenteel eerder in elkaar gestoken om met een dubbele bezetting op elke flank te spelen.
Ik weet niet of Jonas aan een vast systeem gaat blijven vasthouden. Het kan ook een sterkte zijn om tussen verschillende veldbezettingen te kunnen switchen. Al was het maar om de voorbereiding voor de tegenstanders niet eenvoudig te maken.
-
- Junior
- Slagzin: Immer liefdevol
Ik was ook gecharmeerd door Valencia. Wingback spelen is misschien niet zijn ding, maar die Castro-Montes had het lastig met hem en kwam er zelf heel weinig aan te pas.Biet1880 schreef: ↑09-01-2025 09:28Topmatch van onze reds!
Als enige Zuid-Amerikaan in ons gezelschap had ik ook gedacht dat hij het lastig zou hebben met de sneeuw. Maar integendeel, samen met Odoi was hij de enige die in korte mouwen speelde (bij Union alleen die lange verdediger).
Ook opvallend: in onze basisploeg gisteren was Valencia de enige niet-Nederlandstalige.