Speeldag 21 - 12/01/2025: Beerschot - Royal Antwerp Football Club[1-1]
Moderator: Moderator Team
Re: Speeldag 21 - 12/01/2025: Beerschot - Royal Antwerp Football Club[13:30]
Beerschot komt hier nog goed weg. Iets beter veld en we spelen ze vant kaske naar de muur.
Dat is alvast de stelling die ik morgen op het werk inneem. Want in het echt waren wij zeer zwak -om welke reden dan ook- en mogen we blij zijn dat Beerschot gewoon zelf te zwak was om het dubbeltje naar hun kant te doen vallen.
Dat is alvast de stelling die ik morgen op het werk inneem. Want in het echt waren wij zeer zwak -om welke reden dan ook- en mogen we blij zijn dat Beerschot gewoon zelf te zwak was om het dubbeltje naar hun kant te doen vallen.
Een gewonnen punt tegen de terechte rode lantaarn. Mooie ploegfoto na een draw op eigen ‘veld’, cunts.
Teleurgesteld in:
- die gemaskerde eikels in ons vak, benieuwd wat hieruit gaat voortkomen na een uitzonderlijk milde straf na Brugge
- Doumbia: hoe laks kan je invallen? Ok, dat je balverlies lijdt op dat veld, maar meer dan één keer maakte hij niet eens aanstalten om dat balverlies goed te maken?! Als ik Jonas De Roeck heette, ik had hem onmiddellijk terug vervangen door Corbanie.
Teleurgesteld in:
- die gemaskerde eikels in ons vak, benieuwd wat hieruit gaat voortkomen na een uitzonderlijk milde straf na Brugge
- Doumbia: hoe laks kan je invallen? Ok, dat je balverlies lijdt op dat veld, maar meer dan één keer maakte hij niet eens aanstalten om dat balverlies goed te maken?! Als ik Jonas De Roeck heette, ik had hem onmiddellijk terug vervangen door Corbanie.
Never Forget Het Buffet 

-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Een leermoment voor Van Den Bosch. Ik denk trouwens dat het in zijn belang zou zijn hier nog een seizoen te maken, liefst met Europees voetbal, eerder dan nu al naar Duitsland te gaan.keving schreef: ↑12-01-2025 18:33Het veld speelt Zeno ook parten. Grote jongen tegen vinnige spelers.
Naar 't schijnt verdwijnen je gedachten
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd
Bij een Duitse middenmotor zal hij ook wel kunnen bijleren. Zolang hij niet naar een ploeg gaat dat tegen de degradatie moet vechten. Dan kan hij beter blijven en zeker als we europees zouden spelen.janssens schreef: ↑12-01-2025 19:16Een leermoment voor Van Den Bosch. Ik denk trouwens dat het in zijn belang zou zijn hier nog een seizoen te maken, liefst met Europees voetbal, eerder dan nu al naar Duitsland te gaan.
-
- Reserve speler
- Slagzin: Niet jambon maar hesp
Jesse schreef: ↑12-01-2025 18:15Zeno speelde vandaag wel by far zijn slechtste match die ik hem al heb zien spelen. Was helemaal het noorden kwijt.
[/quote
]
Hij speelde of beter rommelde maar wat aan, daar in het zuiden.
Als ie tegen geiten, al het noorden kwijt raakt, hoe raakt ie dan in het oosten?
Ik ben een fantast (verneem ik van De Frol).
Is dat pijnlijk??? Ik heb niet bepaald de indruk…
Is dat pijnlijk??? Ik heb niet bepaald de indruk…
Moment van de dag : strandballen dat worden gevonden en in beslag worden genomen...
En dan bij opkomst zie je dan langs beide kanten zo´n pyroshow..
Al geluk hadden ze die strandballen gevonden. Hoe had het dan afgelopen?
En dan bij opkomst zie je dan langs beide kanten zo´n pyroshow..
Al geluk hadden ze die strandballen gevonden. Hoe had het dan afgelopen?
Waar haalt Jonas het vandaan om Odoi uit het middenveld weg te trekken. Echt de allerenigste die je daar niet kan missen. Onbegrijpelijk na zo een super match woensdag tegen Union. Dat zegt me toch ook iets over hem.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Tekenend voor het 'beleid' en de 'aanpak' idd. Als onze voorwaardelijke straf wordt uitgevoerd nu, ook weer hetzelfde verhaal waarbij alle uitsupporters 2 x gestraft zullen worden en alle thuissupporters op T4 ook.
Veel gemakkelijker natuurlijk dan die pipo in Brugge en vandaag er individueel uit te filteren en die te straffen...
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!
Ni zagen, zingen!
-
- Eerste Elftal
En dan op tv voor de match op de borst kloppen dat echt hun best gedaan hebben

R.I.P. Sofieke
Rust zacht meid
Rust zacht meid
Hoe sweep is zo een sweep?The Dog schreef: ↑12-01-2025 18:47Mogen niet klagen met gelijkspel. Na 1 minuut mag je matchplan in de vuilbak. Eerste helft speel je weinig klaar en mag je blij zijn dat Lammens penalty pakt.
Tweede helft is het beter, maar op zo’n veld is het lastig, je moet dan je momenten pakken, met geluk scoor je dan, dan denk je dat je erover gaat, wel wat dreiging, maar op t einde werd het nog paar keer warm met 2 afgekeurde goals
Uiteindelijk doe je geen slechte zaak in het klassement en schieten die vanonder ook niks op. Volgende week moet je winnen.
En wat een paar marginalen weer uitstekenen dat dat met al die sweeps nog mogelijk is…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- vetartis
- Moderator
- Slagzin: vets are simply the be(a)st
- Contacteer:
Neemt 15 slechte beslissingen per match, haalt 5 keer per match de achterlijn en heeft twee doelpunten en een assist dit jaar... en vorig jaar was het met 5 doelpunten al niet veel beter, vooraleer je de rest van die kwakploeg er bij haalt...RandyRAFC schreef: ↑12-01-2025 17:54Verlinden is gewoon een hele goeie voetballer, altijd gevaarlijk.fourty schreef: ↑12-01-2025 17:50Kan zijn dat Verlinden een domme voetballer is maar Zeno is hem nog aan het zoeken en die gaat naar de Bundesliga.vetartis schreef: ↑12-01-2025 16:13Je weet dat er ooit een derby komt die je niet gaat winnen, zeker als je er al 6 na mekaar hebt gewonnen...
Dan vind ik het heerlijk dat dat een onverdiend punt is, met twee afgekeurde doelpunten, een gemiste penalty, een paal op de paal en zelf scoort met een afgeweken bal.
Het veld is van het niveau van de club, Verlinden is een domme voetballer, zo'n veld is competitievervalsing.
Er zat niet meer in, we verliezen niet, de tegenstander ziet een concurrent twee punten weglopen... Donderdag zetten we de puntjes op de I in Anderlecht...
Lammens MVDM off course.
Zeno was zwak vandaag...
forever in our shadow...
- vetartis
- Moderator
- Slagzin: vets are simply the be(a)st
- Contacteer:
Als onze voorwaardelijke straf een effectieve wordt heb ik medelijden met al die supporterclubs die daardoor getroffen worden. Ik zal nooit begrijpen waarom die enkelingen intern niet gewoon loeihard worden afgestraft... of vindt de harde kern het toebrengen van schade aan club en medesupporters onbelangrijk?
forever in our shadow...
Als ik de excuses voor de prestatie van bv Zeno, Toby (wat was dat eind 2de helft), Janssen lees dat ze als grotere of ietwat zwaardere speler op zo’n veld niet kunnen voetballen …. hulde aan onze ex-spelers vaak met veel minder talent, zeker zonder omkadering zoals fysio, compressen en baden… die tijdens de wintermaanden quasi elke week op zon velden speelden. Gelukkig dat we toen andere strijders hadden om in Boekarest, Moskou of Glenavon te gaan spelen. Kijk maar eens naar het archief van wedstrijden zelfs in de Belgische competitie, dat waren geen biljarts zoals ons huidig veld, dat was soms ploeteren maar dat wil niet zeggen dat je dan niet kan voetballen of goals maken.
- Zouden ze al door hebben dat ze de verliezer van het weekend zijn?
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!
Gewoon blij zijn met een punt vandaag.
Die geiten verdienden, net zoals tegen anderlecht in den beker trouwens, meer.
Maar gelukkig zat het dik mee vandaag. Scoren met afgeweken bal, penalty pakken, 2 goals afkeuren : lachen.
Zeker die 2de was wel dubieus vond ik.
Lammens reageerde daar trouwens veel te laat. Moest die bal veel sneller vast hebben!
Degoutant wel weer da bengaals van die paar achterlijken. Hopelijk wordt de straf nu niet uitgevoerd die boven onze kop hing maar ik vrees ervoor.
Voor de rest match om rap te vergeten: odoi was echt bijzonder zwak. Allez buiten lammens eigenlijk niemand echt goed.
Zich laten afbluffen door een hoop prutsers die in een uitzinnig stadion vol haat, en op een akker tot en met puur vechtvoetbal op de mat leggen..
Hopelijk zien we de komende matchen weer terug de ploeg van woensdag.. en glijden we weer niet terug af naar niveau van de laatste maanden.
Donderdag een goeie uitslag halen op anderlecht dat toch wat in crisis zit is cruciaal! Tis de moment om daar iets te forceren!
En dan 6 op 6 tegen westerlo en stvv!
Moet gewoon kunnen!
En overmars… haal aub die extra spits nu eens direct!! Vandaag weer een schrijnend probleem dat je na de 1-1 geen spits kon ingooien ipv kerk.
Na de 1-1 hadden we wel wat ruimte en mogelijkheden. Als je daar den george had kunnen brengen ipv kerk, dan zag ik ons nog winnen.
Dus doe dat nu gewoon! Er hangt een europaleagueticket vanaf!
Die geiten verdienden, net zoals tegen anderlecht in den beker trouwens, meer.
Maar gelukkig zat het dik mee vandaag. Scoren met afgeweken bal, penalty pakken, 2 goals afkeuren : lachen.
Zeker die 2de was wel dubieus vond ik.
Lammens reageerde daar trouwens veel te laat. Moest die bal veel sneller vast hebben!
Degoutant wel weer da bengaals van die paar achterlijken. Hopelijk wordt de straf nu niet uitgevoerd die boven onze kop hing maar ik vrees ervoor.
Voor de rest match om rap te vergeten: odoi was echt bijzonder zwak. Allez buiten lammens eigenlijk niemand echt goed.
Zich laten afbluffen door een hoop prutsers die in een uitzinnig stadion vol haat, en op een akker tot en met puur vechtvoetbal op de mat leggen..
Hopelijk zien we de komende matchen weer terug de ploeg van woensdag.. en glijden we weer niet terug af naar niveau van de laatste maanden.
Donderdag een goeie uitslag halen op anderlecht dat toch wat in crisis zit is cruciaal! Tis de moment om daar iets te forceren!
En dan 6 op 6 tegen westerlo en stvv!
Moet gewoon kunnen!
En overmars… haal aub die extra spits nu eens direct!! Vandaag weer een schrijnend probleem dat je na de 1-1 geen spits kon ingooien ipv kerk.
Na de 1-1 hadden we wel wat ruimte en mogelijkheden. Als je daar den george had kunnen brengen ipv kerk, dan zag ik ons nog winnen.
Dus doe dat nu gewoon! Er hangt een europaleagueticket vanaf!
-
- Eerste Elftal
Toen speelde iedere ploeg om de x-aantal tijd op een slecht veld waardoor al de ploegen dat meer gewoon waren omdat ze nu veel meer belang hechten aan de staat van het veld. Vergelijken met vroeger is niet zo eerlijk. Nu speelt ( en traint ) Beerschot constant op dat veld waardoor die daar aan gewoon zijn.roodwit2 schreef: ↑12-01-2025 21:18Als ik de excuses voor de prestatie van bv Zeno, Toby (wat was dat eind 2de helft), Janssen lees dat ze als grotere of ietwat zwaardere speler op zo’n veld niet kunnen voetballen …. hulde aan onze ex-spelers vaak met veel minder talent, zeker zonder omkadering zoals fysio, compressen en baden… die tijdens de wintermaanden quasi elke week op zon velden speelden. Gelukkig dat we toen andere strijders hadden om in Boekarest, Moskou of Glenavon te gaan spelen. Kijk maar eens naar het archief van wedstrijden zelfs in de Belgische competitie, dat waren geen biljarts zoals ons huidig veld, dat was soms ploeteren maar dat wil niet zeggen dat je dan niet kan voetballen of goals maken.
R.I.P. Sofieke
Rust zacht meid
Rust zacht meid
- acc old school
- Eerste Elftal
- Slagzin: Mennen heering braait ni
De zwaargewonde dame werd gewoon uitgelachen en o.m. met berichten bedacht dat ze zich niet moest aanstellen, dus ja. Laat die strengere maatregelen maar beginnen, benieuwd of het ene fk ga helpenvetartis schreef: ↑12-01-2025 21:09Als onze voorwaardelijke straf een effectieve wordt heb ik medelijden met al die supporterclubs die daardoor getroffen worden. Ik zal nooit begrijpen waarom die enkelingen intern niet gewoon loeihard worden afgestraft... of vindt de harde kern het toebrengen van schade aan club en medesupporters onbelangrijk?
“Plots belde ze: ‘Hi Eddy, it’s Marilyn Monroe’”: hoe oud-Antwerp-voorzitter indruk maakte op hét sekssymbool van de 20ste eeuw.
Het is te hopen. Die omhooggevallen schijtploeg is iedereen liever kwijt.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!
Tot ze failliet gaan, terug een kleine club over nemen en het spel weer begint met de media die doet alsof er niks gebeurd is
MDCCCLXXX
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: ‘Please don’t call me arrogant, but I’m European champion and I think I’m a special one.’
- Dramatisch veld en maakt voetballen onmogelijk
- Er zat geen spirit in onze ploeg. Zeno en nog anderen waren echt zwak. Enkel Lammens speelde een degelijke wedstrijd
- Verdienen eigenlijk helemaal geen punt, maar met veel geluk pakken we er toch één. Die goal da werd afgekeurd vond ik toch heel goed meevallen voor ons.
Maar het jammere vind ik dat al die gemaskerde mannen in het bezoekersvak mogen zitten. Bengaals en andere zaken naar tribunes vol mensen gooien of op veld waar andere mensen rondlopen.
Maar uw abo gewoon doorgeven aan uw vader, riskeer je meer straf tegenwoordig.
Je moet door zo'n gedrag een wedstrijd naar het Kiel al om 09h00 vertrekken en pas om ... (weet ik hoelaat) thuis te zijn.
Wat mis ik verplaatsingen zonder al die poespas. In 1B zelden last van gehad en ook daarvoor makkelijk away's kunnen meedoen. Beter gewoon in thuisvakken kruipen.
Je had een hele mooie sfeeractie voor de match en dat gaat dan gewoon de vuilbak in door al dat gedrag achteraf. Das pas jammer en neemt de schoonheid van die actie helemaal weg.
Frustrerend dat sommige de boel toch altijd moeten verzieken en 90 minuten met een bivakmuts moeten staan op de tribune.
- Er zat geen spirit in onze ploeg. Zeno en nog anderen waren echt zwak. Enkel Lammens speelde een degelijke wedstrijd
- Verdienen eigenlijk helemaal geen punt, maar met veel geluk pakken we er toch één. Die goal da werd afgekeurd vond ik toch heel goed meevallen voor ons.
Maar het jammere vind ik dat al die gemaskerde mannen in het bezoekersvak mogen zitten. Bengaals en andere zaken naar tribunes vol mensen gooien of op veld waar andere mensen rondlopen.
Je moet door zo'n gedrag een wedstrijd naar het Kiel al om 09h00 vertrekken en pas om ... (weet ik hoelaat) thuis te zijn.
Wat mis ik verplaatsingen zonder al die poespas. In 1B zelden last van gehad en ook daarvoor makkelijk away's kunnen meedoen. Beter gewoon in thuisvakken kruipen.
Je had een hele mooie sfeeractie voor de match en dat gaat dan gewoon de vuilbak in door al dat gedrag achteraf. Das pas jammer en neemt de schoonheid van die actie helemaal weg.
Frustrerend dat sommige de boel toch altijd moeten verzieken en 90 minuten met een bivakmuts moeten staan op de tribune.
De Beerschot-ploeg dat na de wedstrijd een ploegfoto neemt met de fans.. ook apart.
2 verloren punten voor hen, maar dat toch vieren.
Als je al voor 1 punt moet vieren in een derby waar je dan nog op voorsprong stond. En waar je niets met vooruit komt in de degradatiestrijd. Dan ben je toch ook als speler en trainer van het padje af...
2 verloren punten voor hen, maar dat toch vieren.
Als je al voor 1 punt moet vieren in een derby waar je dan nog op voorsprong stond. En waar je niets met vooruit komt in de degradatiestrijd. Dan ben je toch ook als speler en trainer van het padje af...
- zorro
- Top voetballer
- Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off
Wakker geworden met een fikse kater.
Blijven hangen op café tot laat op de avond.
Dat was niet het beste plan.
Achteraf gezien tevreden met het resultaat.
Je komt gelijk door een afgeweken bal nadat je moest achtervolgen vanaf de 17de seconde.
Prachtige save van Lammens op de penalty vlak voor de rust.
Bal op de paal en 2 afgekeurde doelpunten. Vooral bij die tweede komen we goed weg waar Lammes toch iets te lang treuzelde.
Het was niet goed en in die zin moet je tevreden zijn met het gelijkspel.
Je kan blijven analyseren, maar ik had de indruk dat deze match niet echt serieus genomen werd door een deel van de ploeg en dat andere spelers niet om kunnen met de druk.
Blijven hangen op café tot laat op de avond.
Dat was niet het beste plan.
Achteraf gezien tevreden met het resultaat.
Je komt gelijk door een afgeweken bal nadat je moest achtervolgen vanaf de 17de seconde.
Prachtige save van Lammens op de penalty vlak voor de rust.
Bal op de paal en 2 afgekeurde doelpunten. Vooral bij die tweede komen we goed weg waar Lammes toch iets te lang treuzelde.
Het was niet goed en in die zin moet je tevreden zijn met het gelijkspel.
Je kan blijven analyseren, maar ik had de indruk dat deze match niet echt serieus genomen werd door een deel van de ploeg en dat andere spelers niet om kunnen met de druk.
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!
- TheKid
- Top voetballer
- Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"
Ik heb Bataille en Balikwisha echt gemist gisteren.
1.3.1.2.
En toch wordt er door Antwerp en de fasc een hand boven die hunne kop gehouden, ze weten goed genoeg uit welke autobus die gasten uitstappen.Jillieboy schreef: ↑13-01-2025 00:03- Dramatisch veld en maakt voetballen onmogelijk
En toch wordt er door Antwerp en de fasc een hand boven die hunne kop gehouden, ze weten goed genoeg uit welke autobus die gasten uitstappen.Jillieboy schreef: ↑13-01-2025 00:03- Dramatisch veld en maakt voetballen onmogelijk