Speeldag 21 - 12/01/2025: Beerschot - Royal Antwerp Football Club[1-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
109
86%
Deman
2
2%
Alderweireld
1
1%
Van den Bosch
0
Geen stemmen
Odoi
1
1%
Riedewald
4
3%
Praet
3
2%
Chery
2
2%
Valencia
0
Geen stemmen
Janssen
1
1%
Kerk
2
2%
Doumbia
2
2%
Ondrejka
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 127

TheOnlyOne
Junior
Junior

Re: Speeldag 21 - 12/01/2025: Beerschot - Royal Antwerp Football Club[13:30]

Bericht door TheOnlyOne »

Der zit 600 man in dat vak, 550 zonder masker die heel den tijd gefilmd zijn, 50 die nergens te zien zijn op beelden tijdens de match. Kan toch niet moeilijk zijn voor de politie dan he?

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

TheOnlyOne schreef:
13-01-2025 08:29
Der zit 600 man in dat vak, 550 zonder masker die heel den tijd gefilmd zijn, 50 die nergens te zien zijn op beelden tijdens de match. Kan toch niet moeilijk zijn voor de politie dan he?
Als je op dat moment aan de toog staat aan te schuiven, ben je ook niet te zien.

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

We mogen blij zijn met een punt.
Er was het veld, maar ook: zij wilden het meer dan wij.
Spijtig dat Jonas en Toby die drive er bij ons niet ingekregen hebben.

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

Buiten Riedewald, Lammens en Deman was er niemand die boven het niveau van een speler van de zwakste ploeg van 1A kwam.
Act as One, Play as Champions.

Albata&Russata
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: R.A.F.C.

Bericht door Albata&Russata »

Lammens, Praet, Chery en De man goed. Als ploeg een betere score dan Wilrijk (Zie link) Als we gewoon de lijnen bleven houden van rond minuut 60 hadden we gemakkelijk gewonnen.
https://www.whoscored.com/Matches/18190 ... al-Antwerp
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Groofy schreef:
13-01-2025 08:23
Jillieboy schreef:
13-01-2025 00:03
- Dramatisch veld en maakt voetballen onmogelijk
- Er zat geen spirit in onze ploeg. Zeno en nog anderen waren echt zwak. Enkel Lammens speelde een degelijke wedstrijd
- Verdienen eigenlijk helemaal geen punt, maar met veel geluk pakken we er toch één. Die goal da werd afgekeurd vond ik toch heel goed meevallen voor ons.

Maar het jammere vind ik dat al die gemaskerde mannen in het bezoekersvak mogen zitten. Bengaals en andere zaken naar tribunes vol mensen gooien of op veld waar andere mensen rondlopen.
Maar uw abo gewoon doorgeven aan uw vader, riskeer je meer straf tegenwoordig.
Je moet door zo'n gedrag een wedstrijd naar het Kiel al om 09h00 vertrekken en pas om ... (weet ik hoelaat) thuis te zijn.
Wat mis ik verplaatsingen zonder al die poespas. In 1B zelden last van gehad en ook daarvoor makkelijk away's kunnen meedoen. Beter gewoon in thuisvakken kruipen.
Je had een hele mooie sfeeractie voor de match en dat gaat dan gewoon de vuilbak in door al dat gedrag achteraf. Das pas jammer en neemt de schoonheid van die actie helemaal weg.
Frustrerend dat sommige de boel toch altijd moeten verzieken en 90 minuten met een bivakmuts moeten staan op de tribune.
En toch wordt er door Antwerp en de fasc een hand boven die hunne kop gehouden, ze weten goed genoeg uit welke autobus die gasten uitstappen.
Lachwekkend gewoonweg
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

En maar fier zijn over wat strandballen of als iemand de dag zelf zijn abo doorgeeft aan iemand zijn vrouw of kind."we hebben d'er ene.."! En langs de andere kant staat de deur open.
Dat de fasc in de broek doet is al jaren geweten(en waarom zouden die een pak slaag moeten riskeren)Dat ons bestuur naar buiten toe lijkt of ze er alles aan doen maar hun focus vooral op de verkeerde mensen legt is ook geweten ,maar dat de flikken die mannen gerust laat is niet te begrijpen.Schaf dan al de politie in burger en spotters maar af..

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

https://sporza.be/nl/matches/voetbal/ju ... 275203403/

Bij het filmpje van de penaltymisser rond minuut 1 zien je duidelijk dat de bal afwijkt op zijn eigenlichaam en dan tegen de arm komt. Dus nooit penalty, gelukkig gaat hij er niet.

De twee goals die worden afgekeurd zijn volgens mij terecht. De scheids heeft een goede match gefloten.

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

Ik lees hier weinig of niets over de verkeerde tactische keuze van De Roeck bij de startopsteling.

Waarom hij weer met 4 achterin startte ipv gewoon weer voor de 3-5-2 van tegen Union te kiezen is mij een raadsel. En erger nog, , Riedewald weer op de 6 en Odoi op de rechtsback .. Het is nu wel duidelijk dat Odoi niet op de rechtsback hoort zeker? Die speelt enkel goed op de 6 als hij vlak voor de verdediging van links naar rechts ballen kan afpakken. En Riedewald leek in die eerste helft 2 posities te moeten invullen, op de 6 en inschuiven, en als Odoi niet in positie stond inzakken naar de defensie... Het klopte voor geen meter, met als gevolg : algehele malaise bij zowat élke speler en Odoi die z'n minste prestatie van het seizoen neerzette.

Gelukkig liep het in de 2de helft organisatorisch een stuk beter toen hij wel was overgeschakeld naar de 3 mans defensie. We waren toen ook 30 minuten de betere ploeg. Dat we dan het laatste kwartier Beerschot weer helemaal in de match laten komen ipv zelf voor die 2de treffer te gaan vond ik wel teleurstellend. We zullen we maar aan het veld wijten zeker?

Positief: dat we hen ook met een zwakke prestatie de 2 punten afnemen die ze broodnodig hebben.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Bericht door rafc ploeg vant stad »

Ozric schreef:
12-01-2025 16:35
Pedro schreef:
12-01-2025 16:32
Net zoals de reacties na woensdag overdreven waren - referentiematch en wat nog allemaal - zullen de reacties hier nu ook weer overdreven zijn. Die halen enkel punten dit jaar door hun veld; tegenstander dwingen tot vechtvoetbal (daar schieten we wel te kort), en dan alles geven.

Puntje meepakken, rest vergeten, en op naar de volgende.

Wat de supporters betreft; het zullen wel weer enkelingen zijn, maar wat een ontzettend marginaal gedoe. Gewoon collectief straffen, en klaar. Hebben wij trouwens niks voorwaardelijk openstaan van Brugge?
Zeker!

Disciplinair Comité voor het Profvoetbal zegt eveneens dat ingeval van toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de maatregelen vermeld in het actieplan tegen de respectievelijk vastgestelde data, de anders bepaalde sanctie onmiddellijk van kracht worden, met name bij de eerstvolgende twee uitwedstrijden van R. ANTWERP FC worden geen bezoekende supporters toegelaten, en bij de eerstvolgende thuiswedstrijd van R. ANTWERP FC zal tribune 4 (sfeervakken) gesloten blijven voor publiek, bovenop een geldboete van 5.000 EUR
ale dan krijgen we die wel nog geserveerd dit seizoen
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Kalkbrenner schreef:
13-01-2025 10:03
Ik lees hier weinig of niets over de verkeerde tactische keuze van De Roeck bij de startopsteling.

Waarom hij weer met 4 achterin startte ipv gewoon weer voor de 3-5-2 van tegen Union te kiezen is mij een raadsel. En erger nog, , Riedewald weer op de 6 en Odoi op de rechtsback .. Het is nu wel duidelijk dat Odoi niet op de rechtsback hoort zeker? Die speelt enkel goed op de 6 als hij vlak voor de verdediging van links naar rechts ballen kan afpakken. En Riedewald leek in die eerste helft 2 posities te moeten invullen, op de 6 en inschuiven, en als Odoi niet in positie stond inzakken naar de defensie... Het klopte voor geen meter, met als gevolg : algehele malaise bij zowat élke speler en Odoi die z'n minste prestatie van het seizoen neerzette.

Gelukkig liep het in de 2de helft organisatorisch een stuk beter toen hij wel was overgeschakeld naar de 3 mans defensie. We waren toen ook 30 minuten de betere ploeg. Dat we dan het laatste kwartier Beerschot weer helemaal in de match laten komen ipv zelf voor die 2de treffer te gaan vond ik wel teleurstellend. We zullen we maar aan het veld wijten zeker?

Positief: dat we hen ook met een zwakke prestatie de 2 punten afnemen die ze broodnodig hebben.
Dikke 2. Heel zwakke prestatie van Jonas in mijn ogen. Hoe goed waren we woensdag en dat gaat hij even veranderen. Odoi is gewoonweg onmisbaar in de midden. Onbegrijpelijk.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

rooien dokker schreef:
13-01-2025 09:50
En maar fier zijn over wat strandballen of als iemand de dag zelf zijn abo doorgeeft aan iemand zijn vrouw of kind. "we hebben d'er ene.."! En langs de andere kant staat de deur open.
Dat de fasc in de broek doet is al jaren geweten(en waarom zouden die een pak slaag moeten riskeren)Dat ons bestuur naar buiten toe lijkt of ze er alles aan doen maar hun focus vooral op de verkeerde mensen legt is ook geweten , maar dat de flikken die mannen gerust laat is niet te begrijpen. Schaf dan al de politie in burger en spotters maar af..
vind ik ook onbegrijpelijk... moeilijk doen op alle vlakken tegen de normale supporters met 101 regels maar geen paar man uit een stadion kunnen houden, of geen bengalen kunnen vinden?

Terwijl de harde kern intussen met 1000 man op de Bosuil zat (daar hadden ze dus al geen last van), kunnen ze die ocharme 50 bivak gastjes niet deftig controleren? Kom op zeg...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

svebo
Scholier
Scholier

Bericht door svebo »

Kalkbrenner schreef:

3
Achteraf wist iedereen het op voorhand.

Raptor
Junior
Junior

Bericht door Raptor »

buitenbeentje schreef:
13-01-2025 09:52

Bij het filmpje van de penaltymisser rond minuut 1 zien je duidelijk dat de bal afwijkt op zijn eigenlichaam en dan tegen de arm komt. Dus nooit penalty, gelukkig gaat hij er niet.

De twee goals die worden afgekeurd zijn volgens mij terecht. De scheids heeft een goede match gefloten.
Hun goal was volgens mij ook offside. Hij maakte een beweging naar de bal, zet Senne daardoor op het verkeerde been, en neemt dus deel aan het spel.
51°13'56.7"N 4°28'19.5"E
MDCCCLXXX

TheKid
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"

Bericht door TheKid »

Raptor schreef:
13-01-2025 10:20
buitenbeentje schreef:

Hun goal was volgens mij ook offside. Hij maakte een beweging naar de bal, zet Senne daardoor op het verkeerde been, en neemt dus deel aan het spel.
Colassin stond niet offside toen de bal vertrok, dus altijd goal.
1.3.1.2.

poller1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door poller1 »

TheKid schreef:
13-01-2025 10:33
Raptor schreef:
buitenbeentje schreef:

DIE LIJN HEB IK NIET GEZIEN........................ :twisted: :twisted: :twisted:

De penalty was er overigens geen. Maar maakt niet uit, Senne pakt hem, ..... :shades:

TheKid
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"

Bericht door TheKid »

poller1 schreef:
13-01-2025 10:37
TheKid schreef:
Raptor schreef:

DIE LIJN HEB IK NIET GEZIEN........................ :twisted: :twisted: :twisted:

De penalty was er overigens geen. Maar maakt niet uit, Senne pakt hem, ..... :shades:
Was echt wel duidelijk ook zonder lijn :P

En was idd echt nooit penalty, als je die regels echt wilt volgen. Snap niet dat sommigen blijven volhouden dat die niet van het eigen lichaam kwam... Op elk beeld zie je het duidelijk.
1.3.1.2.

poller1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door poller1 »

... en in de 2e helft moeten wij eigenlijk altijd op 1-2 komen.
De laatste 10 minuten laten we ons dan weer compleet overbluffen op vlak van spirit. Da's toch een werkpunt.

vincent vega
Junior
Junior

Bericht door vincent vega »

poller1 schreef:... en in de 2e helft moeten wij eigenlijk altijd op 1-2 komen.
De laatste 10 minuten laten we ons dan weer compleet overbluffen op vlak van spirit. Da's toch een werkpunt.
Terwijl voor de match op play sports een statistiek werd getoond dat wij de ploeg zijn met de minste tegendoelpunten in de laatste 15 min.
Maar idd thuis tegen Genk ook een paar hartverzakkingen.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Jesse
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Jesse »

TheKid schreef:
13-01-2025 10:38
poller1 schreef:
TheKid schreef:

En was idd echt nooit penalty, als je die regels echt wilt volgen. Snap niet dat sommigen blijven volhouden dat die niet van het eigen lichaam kwam... Op elk beeld zie je het duidelijk.
Het beeld dat de VAR aan de scheidsrechter toonde toch niet, en dat leek me ook het correcte beeld te zijn. De bal verandert niet van richting of snelheid vanaf dat de Beerschotspeler de bal aanraakt totdat hij de arm van Valencia aanraakte. Volgens de regels dus penalty. Nog steeds een belachelijke regel want is een compleet natuurlijke houding van Valencia en kan hier totaal niks aan doen, dat is ook de reden waarom de scheidsrechter de natuurlijke reactie had om niet te fluiten. Maar volgens de regels dus wel penalty.

murdock1880
Kadet
Kadet

Bericht door murdock1880 »

Iedereen die voetbal heeft gespeeld, weet dat wanneer je op zo'n plein speelt en traint, je altijd een beetje voordeel hebt ten opzichte van de tegenstander. Uiteindelijk moet je zo'n veld afkeuren, maar in België kan het blijkbaar niet anders, clubs met weinig of geen geld spelen hier in de eerste klasse. Geef mij maar een competitie met 14 clubs die op alle vlakken van deftig niveau zijn.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Jesse schreef:
13-01-2025 12:00
TheKid schreef:
13-01-2025 10:38
poller1 schreef:

Het beeld dat de VAR aan de scheidsrechter toonde toch niet, en dat leek me ook het correcte beeld te zijn. De bal verandert niet van richting of snelheid vanaf dat de Beerschotspeler de bal aanraakt totdat hij de arm van Valencia aanraakte. Volgens de regels dus penalty. Nog steeds een belachelijke regel want is een compleet natuurlijke houding van Valencia en kan hier totaal niks aan doen, dat is ook de reden waarom de scheidsrechter de natuurlijke reactie had om niet te fluiten. Maar volgens de regels dus wel penalty.
Het beeld op valencia zijn rug zie je wel de bal via zijn dij op de arm komt.
Maar 9/10 hebben ze dat beeld niet aan de scheidsrechter getoond , omdat daar nog een beerschotspeler ongeveer in de lijn van de bal komt. Maar daar zie je de bal lichtjes afwijkt richting zijn arm toe.
Beelden vooraan zie je dat inderdaad niet. Dat het via zijn dij gaat..

Hij zat niet, dus het had dan ook geen invloed op het resultaat.

Shankly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Antwerp... is... kampioen!!!

Bericht door Shankly »

Kalkbrenner schreef:

Je kan als coach al eens de foute keuze maken, maar grijp dan ook sneller in wanneer je ziet dat het niet loopt. Na een half uur hadden Odoi en Valencia al gewisseld moeten worden, net zoals het systeem. Nu sukkel je nog een kwartier verder tot aan de rust en krijg je bijna een dodelijke tweede goal tegen.

CM1880
Preminiem
Preminiem

Bericht door CM1880 »

Vervelende slechte match, zoals wel verwacht eigenlijk.

Valt gewoon niet te voetballen op dat veld.

Wat mij wel stoort is dat we ons laten overbluffel door zo'n stel potstampers en dat een Odoi met al die ervaring niet wakker is bij het begin van de match. Tegen Genk speelde hij in het begin ookal zo'n dramatische bal die bijna voor de 0-1 zorgt.

Snel vergeten deze match.

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Odoi had precies nog nooit echte derbys gespeeld.

Plaats reactie