bCnkO schreef: ↑17-01-2025 08:40
aloisi schreef: ↑17-01-2025 06:55
bCnkO schreef: ↑17-01-2025 06:25
Amai, hoe negatief hier...
Vond het eigenlijk niet slecht. Enige verschil is dat zij meer de bal hadden en er 1 scoren. Maar het is niet dat we geen kansen hadden om er ook zelf 1 te maken.
Wat me wel nu 2 keer op rij stoort is dat onze verdediging zo enorm laag staat. Je maakt het speelveld voor de tegenstander verschrikkelijk groot en geeft hen ruimte om te voetballen. Collectief druk zetten gaat op die manier ook niet waardoor het logisch is dat je enkel via tegenaanval tot kansen komt. Je kan zo nooit dominant voetballen, laat staan echt druk ontwikkelen als team.
Als je achteraan het gevoel hebt dat je als verdediger in je rug uitgespeeld gaat worden is het voor u individueel misschien een oplossing om laag te blijven staan, maar daar breng je jouw ploeg sowieso áltijd mee in de problemen. Dus stop daar mee!
Ik vind dit geen slechte uitgangspositie eerlijk gezegd. Zeker gezien ook zij kansen hadden om er een tweede te scoren.
De sleutel ligt bij ons op defensief vlak, dat moet echt terug beter. Als dat lukt tegen 6 februari maken we zeker wel kans. Al zullen ook de supporters dan hun duit eens in het zakje moeten doen om er vol achter te gaan staan.
We weten dat deze ploeg kan swingen, daar moeten we in geloven en hopen dat het zo'n match wordt op de Bosuil!
Niet slecht??
Een schabouwelijke vertoning was het. Voor de 2de x op rij. Dat ge daar voor moet zitten haasten om mee te kunnen om zoiets te moeten aanschouwen. Ondermaats gewoon.
Ik snap niet dat je met deze spelers er niet in slaagt om 3-4 deftige passen vooruit te spelen. Ligt het aan de trainer? Ik begin mij toch serieuze vragen te stellen na onze laatste 10 matchen. Hoeveel goei zitten daar nu tussen.
Hopelijk nu wel laatste kerr dat we corbanie gezien hebben op rechts. Ik hoopte dat hij beter ging zijn als wingback dan puur back maar dit was nog erger dan anders. Enorm zwak.
Chery van hetzelfde: laat zijn man constant lopen waardoor anderen in problemen komen, wint geen enkel duel en vraagt amper een bal. Verstopt zich.
Deman was ook al slecht. Slap in duels, kon zijn man niet voorbij. Bracht niets bij.
Niemand die loopt zonder bal, amper iemand dat de bal vraagt. Zo kan je niet voetballen en dan krijg je 100 passen achteruit en 8 lange ballen waar je als spits amper iets kan mee doen,
Enige positieve is dat er van die 3 ballen tegen de paal gene binnen viel.. dat het geen 2-0 werd.
1-0 kan nog, alhoewel we thuis tegen een veel completer anderlecht gaan spelen dan nu. En ze kunnen op de counter loeren.
Zal heel moeilijk worden maar er zal ook echt kets moeten veranderen. En dat is moeilijk gezien we amper wisselopties hebben.
Jij kan zo in de politiek... Je noemt de gevolgen op... Maar de oorzaak kan je niet benoemen...
Door de tegenstander een speelveld te geven van 50-60 meter ipv 30 meter, komen wij overal te laat, moeten al onze middenvelders, aanvallers en opkomende flankverdedigers veel meer meters maken en zijn ze bij balverlies logischerwijs ook veel vaker uit positie. Hebben ze geen energie meer om aanvallend voor beweging te zorgen laat staan collectief de tegenstander vast te kunnen zetten...
Bij die goal bv doen Toby en Zeno ook maar 1 ding, wijken, wijken en blijven wijken tot die zonder druk kan passen en die Anderlecht-would-be-starboy (die hebben toch echt een patent op het afleveren van irritante spelers) zonder druk kan trappen...
Je kan geen dominantie verwachten als je als ploeg zo ver uit elkaar staat. Die tijd is lang voorbij...
Ik vond Kerk bv weeral top. Alleen deed die zijn acties nu ook veel te laag op het veld, waardoor er niet elke keer ook doelgevaar uit kwam. Ging aan de middellijn vaak vlot voorbij Anderlecht spelers, maar had dan nog een pak werk natuurlijk om het nog tot een doelkans uit te doen monden. Nochtans die pas buitenkant voet op Janssen was wel een propere assist. Die mocht hangen...
Deman echter enorm slordig, met zijn passes heel vaak een medespeler in de problemen gebracht, net zoals ook Corbanie verschillende ziekenhuisballen kreeg (van Cherry en Zeno o.a.). Te korte passes, de bal aangespeeld krijgen terwijl er al 2 man op u druk zet,... En dan moet je het maar oplossen, wat natuurlijk niet altijd lukt.
Dat Zeno en Toby traag zijn weten we, maar dat is al heel het seizoen zo en heeft ons niet belet om Union in te maken of om momenteel 4e te staan en halve finale beker te spelen bijvoorbeeld. Alleen moeten die 2 terug op de middellijn durven verdedigen en niet zoals de laatste 2 wedstrijden 15-20 meter achter de middellijn staan... Het zou de 8 spelers voor hen geweldig hard vooruit helpen. Onze sterkte ligt dit jaar bij 3-4 makkelijk scorende spelers. Maar je moet wel zodanig spelen dat die in de zone van de waarheid hun ding kunnen doen.
Zoals zo vaak ben ik het volledig eens met uw analyse. Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden zoals u
Ik denk dat er een paar zich ook verkijken op de 5-1 tegen Union vorige week. We speelden op een perfecte grasmat, alles zat mee, en door de 3-1 achterstand zat er voor Union niets anders op dan te wisselen. Er stonden uiteindelijk nog zo'n 3 verdedigende spelers in hun ploeg (te begrijpen met een dubbele achterstand en rechtstreekse uitschakeling bij verlies), dus die opstelling was volledig uit balans.
We stonden gisteren ook eerder in een 3-4-3 dan in een 3-5-2, misschien terug opteren voor die laatste opstelling?
Doumbia mag zijn verdedigend werk ook wel ter harte beginnen nemen, vorige week tegen het Kiel ook al zo laks. Of zou het aan de staat van de velden liggen dat hij vreest voor een nieuwe blessure? Hopelijk valt het mee voor Praet...
Alle commentaar van de spelers in gedachten over de staat van de velden de laatste 2 uitmatchen, verwacht ik wel een reactie thuis, te beginnen tegen Westerlo. Laat het dan maar eens zien op ons eigen biljartlaken.
En plus, Anderlecht heeft het de komende weken drukker dan wij, misschien dat dat in ons voordeel kan spelen op 6 februari. Hun programma tov dat van ons:
Zo 19/01 op Kortrijk ----------------------------------- Zo 19/01 thuis tegen Westerlo
Do 23/01 op Viktoria Pilsen
Zo 26/01 thuis tegen Mechelen ----------------- Vr 24/01 op STVV
Do 30/01 thuis tegen TSG Hoffenheim
Zo 02/02 op Gent --------------------------------------- Zo 02/02 thuis tegen de boeren