Beker Van België halve finale (heen) - 16/1/2025: Anderlecht - Royal Antwerp Football Club [1-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de Match

Lammens
29
23%
Deman
3
2%
Riedewald
18
15%
Alderweireld
1
1%
Van den Bosch
2
2%
Corbanie
2
2%
Odoi
1
1%
Doumbia
0
Geen stemmen
Chery
0
Geen stemmen
Janssen
3
2%
Kerk
46
37%
Praet
1
1%
Renners
16
13%
Ondrejka
1
1%
Verstraeten
1
1%

Totaal aantal stemmen: 124

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Kust na mennen dappere

Re: Beker Van België halve finale (heen) - 16/1/2025: Anderlecht - Royal Antwerp Football Club [20u45]

Bericht door Stouwer »

fourty schreef:
16-01-2025 21:44
redphilly schreef:
16-01-2025 21:36
Dat Corbanie daar 45 minuten mag staan sukkelen daar kan mijn verstand niet bij. De Roeck moest die na 15 minuten al vervangen hebben, hoe jammer het ook is voor zo’n jonge gast.
Inderdaad onbegrijpelijk dat zo een speler in onze basis staat
Toen hij vorig jaar de 1-1 binnen jaste tegen de boeren was het wel ne goeie voor u zeker? Of twee jaar geleden tijdens de penaltyreeks tegen Union? :roll:

Corbanie heeft zeker zijn kwaliteiten, het komt er nu gewoon niet uit. Niks zo labiel als een voetbalsupporter.
93:33

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Re: Beker Van België halve finale (heen) - 16/1/2025: Anderlecht - Royal Antwerp Football Club [20u45]

Bericht door rafc ploeg vant stad »

Stouwer schreef:
17-01-2025 10:20
fourty schreef:
redphilly schreef:
Dat Corbanie daar 45 minuten mag staan sukkelen daar kan mijn verstand niet bij. De Roeck moest die na 15 minuten al vervangen hebben, hoe jammer het ook is voor zo’n jonge gast.
Toen hij vorig jaar de 1-1 binnen jaste tegen de boeren was het wel ne goeie voor u zeker? Of twee jaar geleden tijdens de penaltyreeks tegen Union? :roll:

Corbanie heeft zeker zijn kwaliteiten, het komt er nu gewoon niet uit. Niks zo labiel als een voetbalsupporter.
iedere jongere heeft een dip

dan maken we er hier gewoon de grootste sukkeleir van en breken we hem af.

want dat is wat we doen;

Komt wel goed met die jonge.
ik geloof er in, net als verstaete, renders,...
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

Denrafc
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Coyr

Bericht door Denrafc »

richard schreef:
17-01-2025 00:21
Vraagje heeft iemand de gele kaarten bijgehouden van onze spelers? En hoeveel gele tot je een wedstrijd geschorst bent?
geel in de beker competitie :
2 x geel : odoi -praet
1 x geel : corbanie-chery-valencia-janssen-doumbia-deman-scott-vdbosch

3x geel = geschorst

in de competitie staat Toby op 4, vd bosch en valencia op 3
odoi op 7 en janssen op 6

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Denrafc schreef:
17-01-2025 10:29
richard schreef:
17-01-2025 00:21
Vraagje heeft iemand de gele kaarten bijgehouden van onze spelers? En hoeveel gele tot je een wedstrijd geschorst bent?
geel in de beker competitie :
2 x geel : odoi -praet
1 x geel : corbanie-chery-valencia-janssen-doumbia-deman-scott-vdbosch

3x geel = geschorst

in de competitie staat Toby op 4, vd bosch en valencia op 3
odoi op 7 en janssen op 6
Met andere woorden: geen Odoi in de finale ... :evillaugh:

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Re: Beker Van België halve finale (heen) - 16/1/2025: Anderlecht - Royal Antwerp Football Club [1-0]

Bericht door rooien dokker »

Een jonge speler afbreken tot het bot maar ervaren dure mannen maanden tijd geven...
Hij was echt niet goed en als ze u dan nog eens aan u lot overlaten , iedereen zag dat het gevaar langs zijn kant kwam maar lieten hem gewoon verzuipen..Mocht dit bij Ritchie zijn geweest hadden er een paar goed hun bak vol gehad.
De goal durf ik niet echt zeggen dat het zijn fout was, stond hoog en kreeg een dramatische bal.Uiteindelijk zijn het maar 2jonge "anderlechtspelers die onze verdediging als een hazewind uiteen trekken .Riedewald -Zeno-Toby bleven wijken en Odoi had slijk aan zijn schoenen en geraakte er niet bij.Je kan dan zeggen dat het een akker was maar dan is het nog straffer hoe die speler zoveel meters pakte , ook zijn overzicht/passing op Degreef was knap

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Re: Beker Van België halve finale (heen) - 16/1/2025: Anderlecht - Royal Antwerp Football Club [1-0]

Bericht door zorro »

Het heeft geen zin om spelers af te breken of verguizen.
Net zoals het geen zin heeft om de trainer af te branden.
De kwaliteit en breedte van de kern zijn wat ze zijn, en met dit in gedachten is het knap om te zien waar we nu staan.
Plek 4 in de stand en een halve finale waar de kansen compleet gaaf gehouden zijn.

Los daarvan zie ik geen probleem in het aan de kaak stellen van pover spel of een schijnbaar gebrek aan drive.
Het verschil in niveau tussen de match tegen Union en de laatste 2 duels is gewoon te groot.

Zondag dus een topprestatie en liefst zelfs een 6 op 6 met overtuigend voetbal tegen Westerlo en STVV met de komst van de boeren in het achterhoofd.
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

murdock1880
Kadet
Kadet

Bericht door murdock1880 »

Een speler afbreken, mag ik daar eens om lachen ? Hij is simpel niet goed genoeg als je top 6 wil spelen. Dat is realisme en een dik feit !

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Stouwer »

murdock1880 schreef:
17-01-2025 10:55
Een speler afbreken, mag ik daar eens om lachen ? Hij is simpel niet goed genoeg als je top 6 wil spelen. Dat is realisme en een dik feit !
Toch al drie seizoenen op rij PO I gehaald met hem in de kern... En ja, daar reken ik dit seizoen ook bij.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

rooien dokker schreef:
17-01-2025 10:18
Probleem is natuurlijk dat we weinig variatie kunnen brengen,we hebben noodgedwongen gekozen voor een smalle kern.Jonas kan hier dan ook niks aan doen maar vraag mij af waarom we de eerste maanden toch wel fris vlot voetbal brachten terwijl het nu (behalve Union) toch weer redelijk inspiratieloos was.
Als ik ze zie spelen merk je dat we beter kunnen maar het lijkt of we doseren om de 90minuten vol te maken .Ook tergend traag achteruit spelen had ons weer bijna 1keer gefnuikt en zal dus ook nog eens prijs worden.Ik heb begin van het seizoen heel goeie wedstrijden gezien waar we snel diepgang zochten maar van de 1 op de andere dag komt het nog zelden terug ,vreemd..
Gisteren dubbel gevoel, want ondanks het redelijk matig voetbal krijg je zelden die paar grote kansen op anderlecht, eigenlijk moest er toch wel 1 van binnen.
Corbanie, de grote pispaal was niet goed maar wat rotballen kreeg die van zijn collega's :shock: en voor Praet die naar de achterkant van zijn bil pakte lijkt het seizoen al voorbij..revalideren, matchritme opdoen .
Kerk over heel de wedstrijd de man van de match en Renders de meest strijdlustige (en goede invalbeurt).
Spits Marc !
Het matig presteren ligt omdat er belangrijke 2 spelers niet in de match zaten. Chery en Doumbia. Dat zijn 2 spelers die het niveau rondom u ook naar boven tillen als ze wel goed in de match zitten.
Het is nog steeds een collectieve sport en zeker als je een beperktere kern hebt.
Uw geheel valt dan wat in elkaar als de bepalende spelers minder in de match zitten.
En heb je niet direct de evenwaardige vervangers op de bank, is het moeilijker omschakelen voor de trainer.

Paul
Junior
Junior

Bericht door Paul »

Corbanie was zeker niet goed maar hij stond wel geregeld tegenover 2 spelers. Absoluut geen steun van Chérie die verdedigend echt niks was.

Vind Jonas soms toch vreemde keuzes maken. Praet die niet start, veel jongens die geen bal konden bijhouden (Valencia kom dat in de voorbije matchen met wel).

En dan die opmerkingen over het veld. Was idd niet top maar dat geldt voor de 22 spelers. Anderlecht en eigenlijk ook die van t kiel lieten de bal gewoon veel sneller rondgaan en vooral met diepgang. Iets wat een trainer toch op voorhand zou moeten meegeven. Maar nee wij blijven ons spel spelen met achteraan wat rondtikken doe dan dikwijls (omwille van veld), verkeerd botsen of onderweg vertragen wat tot zeer veel slechte passes leidde.

Voor mij valt de laatste weken vooral Riedewald op. Alhoewel hij niet terug was bij de goal, vind ik die al verschillende matchen sterk spelen. Sterk positie spel, potig en durft direct een tegenaanval opzetten. Mooi !

murdock1880
Kadet
Kadet

Bericht door murdock1880 »

Stouwer schreef:
17-01-2025 10:58
murdock1880 schreef:
Toch al drie seizoenen op rij PO I gehaald met hem in de kern... En ja, daar reken ik dit seizoen ook bij.
Als hij zoals meestal op de bank blijft halen we waarschijnlijk de top 6. Mij moet je niet proberen overtuigen dat dit een goede speler is. Gele kaart van Doumbia was ook zijn fout, nog maar over zijn dom balverlies te zwijgen, elke wedstrijd hetzelfde. Nu zwijg ik erover, vind het ook niet leuk maar ben wel realistisch.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Stouwer schreef:
17-01-2025 10:58
murdock1880 schreef:
Ik vind het altijd komisch dat bataille uit de ploeg moest voor Corbanie. Op bepaalde moment moest Corbanie in de plaats staan van Costa, omdat die minder presteerde.
En nu moet Corbanie weer uit de ploeg.
Ah juist, tegen Beerschot moest Corbanie in de ploeg omdat Odoi niet goed was op de rechtsachter en dat deze centraal moest...

Al die moodswings.

Misschien moeten we naar een kern van 30 man ofzo voor al wie op 1 of 2 wedstrijden niet voldoet.

Net zoals over Deman. Die is hier juist iets meer dan een week en daar komt al commentaar op. Terwijl die mens amper speelminuten in de benen had bij Werder Bremen. En amper met de groep training heeft gehad. Dan gaat zo´n speler niet direct elke match top presteren.

Men kan gerust over prestaties hebben. Maar Corbanie heeft nu al op 3 verschillende plaatsen gestaan en nooit eens 6-7 wedstrijden na elkaar op dezelfde positie. Dan ga je naar mijn gevoel pas kunnen oordelen of hij echt het niveau aan kan.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Stouwer schreef:
fourty schreef:
redphilly schreef:

Jongen toch, zijn uw ogen gebakken petatten of watte. Corbanie komt gewoon tekort en mist het allerbelangrijkste in het voetbal, namelijk snelheid.
Als je wil zeiken tegen mij daar heb ik geen enkel probleem mee by the way want jij interesseert mij geen moer "Stouwer".
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Stouwer »

fourty schreef:
17-01-2025 11:23
Stouwer schreef:
fourty schreef:

Jongen toch, zijn uw ogen gebakken petatten of watte. Corbanie komt gewoon tekort en mist het allerbelangrijkste in het voetbal, namelijk snelheid.
Als je wil zeiken tegen mij daar heb ik geen enkel probleem mee by the way want jij interesseert mij geen moer "Stouwer".
Sukkelaar. :roll: Mijn ogen zijn nog prima, ik twijfel eerder aan de kwaliteit van de uwe. Lees anders de reacties hierboven eens. Ja, hij verzoop, dat heb ik ook gezien, maar hij kreeg als broekvent van 19 jaar dan ook 0,0 steun van de ervaren spelers.

jorisrafc
Junior
Junior

Bericht door jorisrafc »

Ik heb net de beelden gezien van de gele kaart van simic in de derde minuut. Die slaat toch bewust met zijn vuist in Vincent Janssen zijn kl*ten volgens mij. Is da geen rode kaart dan?

TheKid
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"

Bericht door TheKid »

jorisrafc schreef:
17-01-2025 11:42
Ik heb net de beelden gezien van de gele kaart van simic in de derde minuut. Die slaat toch bewust met zijn vuist in Vincent Janssen zijn kl*ten volgens mij. Is da geen rode kaart dan?
Ik denk in onderbuik maar dat maakt al niet uit, was idd gewoon rood.

En als hij dan voor de reactie terug gewoon beide + die Braziliaan geel gaf dan moest Coosemans er ook gewoon een krijgen.
1.3.1.2.

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

jorisrafc schreef:
17-01-2025 11:42
Ja.

Niet opgepikt door het RSCA-combo Van den Bempt - Van Nieuwkerke - Boeckx.
Naar 't schijnt verdwijnen je gedachten
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Voor wie het niet meer ziet zitten na de wedstrijd van gisteren ben ik zo vrij jullie enkele pareltjes te serveren uit het wedstrijdtopic van de heenwedstrijd halve finale beker tegen Union (op 1 februari 2023) die we verloren met 1-0:
Tja hoe ga je ooit twee keer scoren zonder een goal tegen te krijgen volgende keer... 0,0 kans. Enorm droevig. We hebben geen materiaal om er over te gaan next time.
Ge moet godverdoeme nog wa platter spelen heel de match !!!
Speel verdomme voetbal. Zelfs bij een countermogelijkheid draaien ze terug.
Mensen toch, noem je dat nog voetbal?
Wow, afschuwelijke match. Slecht voorgevoel over de komende weken. Zeker met deze beperkte kern.
Proficiat bende schijtluizen, als ge zo een halve finale van den beker speelt kunt ge int vervolg beter thuisblijven.
Te zwak!

De Laet, Bali, Muja, Bataille

TE PLAT!
Als je die match in het buitenland laat zien en je zegt dat dit de halve finale match is van de Belgische beker dat gelooft geen enkele mens.

De rest is geschiedenis ... :shades:

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

Bimbo ft. RAFC schreef:
16-01-2025 22:48
Ben toch vrij teleurgesteld over het gebrek aan lef en durf.
Anderlecht zonder vele sterkhouders. Wij buiten Bataille op ons sterkst. Maar toch weinig of niets klaarspelen, vooral de tweede helft dan.

Soit 1-0 valt nog om te buigen
Dat is nu keer op keer dat wij niet durven voetballen op Anderlecht en te veel respect hebben. 3-0 had ook gekund en waar sta je dan met je verdedigend voetbal?
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

Maracana
Preminiem
Preminiem

Bericht door Maracana »

Stouwer schreef:
17-01-2025 11:28
fourty schreef:
Stouwer schreef:

Sukkelaar. :roll: Mijn ogen zijn nog prima, ik twijfel eerder aan de kwaliteit van de uwe. Lees anders de reacties hierboven eens. Ja, hij verzoop, dat heb ik ook gezien, maar hij kreeg als broekvent van 19 jaar dan ook 0,0 steun van de ervaren spelers.
Dat Corbanie maar 19 is doet eigenlijk niet ter zake, hij heeft toch al 50 matchen meegedaan (ok vaak ingevallen) de afgelopen seizoenen, maar zie weinig progressie...Speelt ook vaak heel onzeker, kan misschien de stress niet aan, maar vind hem momenteel eerder een speler voor pakweg Kortrijk of Dender, niet voor een PO1 kandidaat...

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

roodwit2 schreef:
16-01-2025 23:18
Ik begrijp niet hoeveel goesting je kan hebben tegen Union en daarna niet meer.

En Toby sorry wat een zeveraar, wij zijn een voetballende ploeg? En Anderlecht niet zien combineren, draaien en dribbelen? Zwaanst na nie hè
Idd. Geen voetballende combinaties gezien van ons. Van Anderlecht soms wel. Bij ons het grote niets en bolleke breed en naar de keeper.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Alle, de volgende in’t rijtje. Timmeke “ik heb er zelf nooit iets van gebakken als ref” Pots mag ook is zijn mening geven in het mauve gazetje.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Maracana schreef:
17-01-2025 12:12
Stouwer schreef:
fourty schreef:

Dat Corbanie maar 19 is doet eigenlijk niet ter zake, hij heeft toch al 50 matchen meegedaan (ok vaak ingevallen) de afgelopen seizoenen, maar zie weinig progressie...Speelt ook vaak heel onzeker, kan misschien de stress niet aan, maar vind hem momenteel eerder een speler voor pakweg Kortrijk of Dender, niet voor een PO1 kandidaat...
Heeft al linksachter gestaan, centraal en rechtsachter... op geen enkele plaats 3-4 wedstrijden na elkaar.
Ik vind je zo´n speler pas kan beoordelen dat hij 5-6 matchen na elkaar op dezelfde positie mag starten..
Nu wisselt hij hoogtes met laagtes af. Wat best normaal is voor een 19-jarige die het moet hebben van invalbeurten.

Daarom, paar maand terug was men nog bataille uit de ploeg aan het roepen, omdat Corbanie steeds goed inviel.
Nu zijn er aan het smeken dat bataille maar snel uit blessure is.
Ik vind bataille nog steeds de betere. Maar een 19-jarige speler al afschrijven?
Natuurlijk hebben trainers een beter zicht op hoe sterk of plat Corbanie op training presteert om een basisplaats te krijgen.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Stouwer schreef:
fourty schreef:
Stouwer schreef:

Iemand "sukkelaar" noemen terwijl je de meest zielige figuur van het forum bent moet je durven. Enfin, mij raak je niet.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Stouwer »

fourty schreef:
17-01-2025 12:38
Stouwer schreef:
fourty schreef:

Iemand "sukkelaar" noemen terwijl je de meest zielige figuur van het forum bent moet je durven. Enfin, mij raak je niet.
:baby: :baby: :baby: "Windhaan" was een betere forumnaam voor u geweest. Binnenkort twee goei matchen en 't is weer Hosanna bij u.

Plaats reactie