Speeldag 22 - 19/01/2025: Royal Antwerp Football Club - Westerlo[3-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
8
8%
Deman
0
Geen stemmen
Alderweireld
0
Geen stemmen
Van den Bosch
0
Geen stemmen
Renders
15
15%
Odoi
0
Geen stemmen
Doumbia
18
18%
Chery
0
Geen stemmen
Kerk
2
2%
Janssen
45
45%
Ondrejka
0
Geen stemmen
Valencia
0
Geen stemmen
Adekami
11
11%
Riedewald
0
Geen stemmen
Corbanie
0
Geen stemmen
Bozhinov
1
1%

Totaal aantal stemmen: 100

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Re: Speeldag 22 - 19/01/2025: Royal Antwerp Football Club - Westerlo[19u15]

Bericht door millwall1 »

Heel blij met de zege op het laatst.
Maar waarom altijd zo een inspiratieloze eerste helft spelen. Gaat er nu eens voluit in vanaf het begin tot het einde.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

a dream in red and white schreef:
19-01-2025 21:48
vetartis schreef:
19-01-2025 21:43
Onverdiend is meestal extra lekker... toch is het niveau verval om je zorgen te maken...
Idd, naar Stvv gaat gene cadeau worden.
Niets is voor ons een cadeau momenteel vrees ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

Zalig om dit nog over de streep te trekken.
Maar wat een moeite toch tegen zo een beperkte ploeg.
Waar zit je drive van bij de start?
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

Negan
Scholier
Scholier
Slagzin: COYR

Bericht door Negan »

Balleke naar achter, balleke opzij...pas naar voor. En terug naar achter...

SPAR
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Een schizofreen is nooit alleen.

Bericht door SPAR »

Red_Dog schreef:
19-01-2025 21:15
Geen idee waarom dat dat zo lang duurde, maar bon.

Doumbia! Wat een penalty trouwens :shock:
Ze keken eerst naar mogelijk buitenspel van Kerk in de actie voor de penaltyfase. Vrij duidelijk geen buitenspel en dan hebben ze pas de scheidsrechter naar het scherm geroepen.
Afbeelding

Roodwitteliefde
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Come on cheer the boyz, Antwerp make some noise!

Bericht door Roodwitteliefde »

lele schreef:
19-01-2025 21:32
keving schreef:
peeke schreef:
19-01-2025 21:17
Valencia wat een hopeloze invalbeurt, Doumbia proper binnengetrapt.
Behalve zijn 2 slechte corners valt hij toch niet slecht in. Bracht beweging en deed acties.

Inderdaad schitterend binnengetrapt.
Buiten die corners, mag je Valencia niets verwijten.
Blijkbaar nieuwe zondebok voor sommige.
Nieuwe zondebok roept hij over zichtzelf af.
Loopt niet wanneer hij moet lopen, bv de diepte inlopen, vertraagd wanneer hij moet versnellen, etc... veel foute keuzes, doet met momenten denken aan Limbombe. Duidelijk een serieus gebrek aan vertrouwen. Vind hem verdedigend wel al sterker als vorige seizoenen.

aloisi
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Gouden 3 punter. Heel veel chance maar voetbal weer niet om aan te zien.
Tijd om dat middenveld aan te pakken hoor want met die 2 oudjes hebben we veel te weinig intensiteit, snelheid, diepgang.

Wat mij betreft chery eruit. En odoi zou ik ook stilaan gaan opzij schuiven. Man hoe slecht zijn die 2 de laatste weken. Ondrejka ook weer plat.
Janssen weeral eens de strijder die bleef gaan.

Zet nu gewoon riedewald op de 6 met doumbia : dan wordt er vooruit gevoetbald.

En als bataille terug is, bataille en deman op de backs zodat we terug wat diepgang krijgen.

Valencia slechte corners maar er kwam tenminste wat schwung op die flank want daarvoor was het maar heel platte kak daar.
Wat een dramatische eerste helft was dat seg? Schandalig gewoon. En jonas stond daar weer te staan met zijn handen in zijn zakken: niets energie, en dat zie je ook op de plein.

Hopelijk is praet niet te lang out.
Maar ik vrees er al voor.

Maar richting playoffs hopelijk toch met :

Lammens
Bataille toby zeno deman
Riedewald doumbia
Kerk praet x
Janssen

Op links weet ik het ni goed. Hopen dat bali snel terug komt? Of hopen dat ondrejka er terug door komt?
Alleszins beetje meer vinnigheid op de plein en gasten die vooruit voetballen en kunnen lopen.

Adekamiviel goed in. Geef die maar wt meer kansen.
En renders doet dat veel beter dan corbanie. Voor mij tijd en energie steken in die jongen : veel meer potentieel!

Raider
Moderator
Moderator

Bericht door Raider »

Doumbia was voor mij toch vaak ne vertragende factor. Wel de ballen aan zijn lijf op die penalty op weergaloze wijze binnen te rammen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

You don't play derbies, you fucking make sure you win them.

Brian Priske

Wouter
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Wouter »

Raider schreef:
19-01-2025 22:46
Doumbia was voor mij toch vaak ne vertragende factor. Wel de ballen aan zijn lijf op die penalty op weergaloze wijze binnen te rammen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Was inderdaad niet zijn beste match maar geef die nog wat tijd na zijn blessure. Die komt er wel doorheen.

Jesse
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Jesse »

Waanzinnig slechte eerste helft. In lijn met de prestaties op Beerschot en Anderlecht, en nu konden ze het toch moeilijk op het veld steken. Zeno en Toby weer bij de slechtsten op het veld. Hoe risicoloos kan je spelen?

Doumbia de enige die nog iets of wat probeerde om Westerlo uit verband te spelen. Soms met balverlies, maar dan is dat maar zo. Chery weer een hele wedstrijd niet gezien... Odoi ook opnieuw matig.

Adekami viel wel leuk in. En Doumbia zijn penalty op z'n Geoffry's :shades:

peeke
Junior
Junior

Bericht door peeke »

aloisi schreef:
19-01-2025 22:46
Gouden 3 punter. Heel veel chance maar voetbal weer niet om aan te zien.
Tijd om dat middenveld aan te pakken hoor want met die 2 oudjes hebben we veel te weinig intensiteit, snelheid, diepgang.

Wat mij betreft chery eruit. En odoi zou ik ook stilaan gaan opzij schuiven. Man hoe slecht zijn die 2 de laatste weken. Ondrejka ook weer plat.
Janssen weeral eens de strijder die bleef gaan.

Zet nu gewoon riedewald op de 6 met doumbia : dan wordt er vooruit gevoetbald.

En als bataille terug is, bataille en deman op de backs zodat we terug wat diepgang krijgen.

Valencia slechte corners maar er kwam tenminste wat schwung op die flank want daarvoor was het maar heel platte kak daar.
Wat een dramatische eerste helft was dat seg? Schandalig gewoon. En jonas stond daar weer te staan met zijn handen in zijn zakken: niets energie, en dat zie je ook op de plein.

Hopelijk is praet niet te lang out.
Maar ik vrees er al voor.

Maar richting playoffs hopelijk toch met :

Lammens
Bataille toby zeno deman
Riedewald doumbia
Kerk praet x
Janssen

Op links weet ik het ni goed. Hopen dat bali snel terug komt? Of hopen dat ondrejka er terug door komt?
Alleszins beetje meer vinnigheid op de plein en gasten die vooruit voetballen en kunnen lopen.

Adekamiviel goed in. Geef die maar wt meer kansen.
En renders doet dat veel beter dan corbanie. Voor mij tijd en energie steken in die jongen : veel meer potentieel!
Idd Chery onzichtbaar de laatste weken en verdedigend nul komma nul, onbegrijpelijk dat een Riedewald op de bank zit.

NO NONSENS
Junior
Junior

Bericht door NO NONSENS »

Renders speelde een zeer degelijke match, vooral toen hij zich in de 2de meer op de flank en vooraan mocht uitleven, zag ik mooie dingen van hem. Adekami ook leuk ingevallen. Zeno en Toby heel inspiratieloos en traag in de opbouw. Vincent de enige op niveau vooraan.
Antwerp.....

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

SPAR schreef:
19-01-2025 22:27
Red_Dog schreef:
19-01-2025 21:15
Geen idee waarom dat dat zo lang duurde, maar bon.

Doumbia! Wat een penalty trouwens :shock:
Ze keken eerst naar mogelijk buitenspel van Kerk in de actie voor de penaltyfase. Vrij duidelijk geen buitenspel en dan hebben ze pas de scheidsrechter naar het scherm geroepen.
Ja dat weet ik, maar die offside was zoals je zei heel duidelijk. Dat moet nooit zo lang duren.
MDCCCLXXX

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Den Timmy speelde wel in ons kaart door de Yow al zo snel te wisselen, veruit de beste speler op het veld.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Toch wel verschoten de eerste helft van het niveau van sommige van onze spelers.Chery onzichtbaar tot zijn vervanging, Toby en Zeno was echt ondermaats en Deman was voor mij zeker zo erg als Corbani op anderlecht.Odoi moeizaam...Willen ze Jonas buiten of kunnen ze ineens niet beter :shades:

Antwerp#1
Junior
Junior
Slagzin: Royal Antwerp Football Club

Bericht door Antwerp#1 »

Die nummer 5 van Westerlo mogen ze van mij direct kopen.
Zondag 4 juni 2023.
Wat een knal! Uitgerekend Toby Alderweireld!

Eeuwig dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken.

Orizard
Junior
Junior

Bericht door Orizard »

Mij echt nog eens goe geamuseerd op de Bosuil.
Eerste helft wel een drama, maar die van voor mij hadden dat niet door want Snapchat en Instagram wist wel dat ze op de Antwerp waren (ook de gasten die er bij stonden waren ronduit foorapen). Kom nooit meer naar de Bosuil pls x
Ah ja Bram Vandriessche hoe kunde trouwens die penalty fout op Kerk niet zien? Dan heb ik echt heel harde vragen bij uw niveau als ref.
Doumbia zotte gast, twas de Groen Zone of dak vant doel, blij dat het dat tweede was!
Daarbij heeft de Groen Zone wel de mooiste tackle gegooid op mijne maat die voor de tram liep, goe gelachen!

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Gelukkig een betere tweede helft! Maar onbegrijpelijk dat ze geen twee helften op hetzelfde elan kunnen spelen. Ergens moeten volgens mij iets gebeurd zijn de laatste week want hoe slecht kan je zijn op je eigen veld van het kaske naar de muur gespeeld te worden de eerste helft. Niet logisch. Waren ze weer niet blij met de opstelling of taktiek? Of wringt er iets anders? Soit de tweede helft was toch beter en met dank aan Westerlo dat ze zover achteruit trokken.

stijn
Junior
Junior
Slagzin: Antwerp Till I die

Bericht door stijn »

Toby geschorst, pakt volgens mij bewust geel om er tegen Brugge bij te zijn en het kunstgrasveld te vermijden.... kaart was totaal niet nodig.

Alan 1982
Junior
Junior

Bericht door Alan 1982 »

Jonas was zeer tevreden over de reactie na rust en het uiteindelijke resultaat... ik zou dat niet teveel belichten coach, en vooral werken aan die barslechte eerste helft. Niets beweging, geen looplijnen, kampioen in laterale passes en terugspeelballen naar Lammens...

Mvdm: Lammens, Janssen
Renders zeer verdienstelijk voor 17jarige
Doumbia lekkere penalty en komt er wel weer door!

vincent vega
Junior
Junior

Bericht door vincent vega »

redphilly schreef:
19-01-2025 22:59
Den Timmy speelde wel in ons kaart door de Yow al zo snel te wisselen, veruit de beste speler op het veld.
Was idd ook mijn eerste reactie op deze wissel. Tot die moment, samen met Bos de besten op de plein.

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

rooien dokker schreef:
19-01-2025 23:07
Toch wel verschoten de eerste helft van het niveau van sommige van onze spelers.Chery onzichtbaar tot zijn vervanging, Toby en Zeno was echt ondermaats en Deman was voor mij zeker zo erg als Corbani op anderlecht.Odoi moeizaam...Willen ze Jonas buiten of kunnen ze ineens niet beter :shades:
4matchen op 10dagen eerder met dezelfde pakweg 13 spelers?
Waarom achter elk minder resultaat direct iets beginnen zoeken ? Ik had gehoopt dat jij nog de "ouderen" hier op het forum een beetje eer ging aan doen.
Ik dacht dat ik je niet mee in het rijtje van bepaalde personen moest rekenen.
Zonde.. ;)
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

Eerste helft zwak, al dat gebrei. Janssen maakt wereldgoal, maar verdiend achter.

Tweede helft omgegooid en het ging vlotter, waren toch betere ploeg nu, met een gelukje gelijkmaker, en dan die penalty, dat de ref dat niet ziet, proper binnengetrapt.

Adekami liet al paar mooie dingen zien.

Belangrijke zege, want standard komt opzetten, al moeten die nog tegen top 5, de rest staat al op 8 punten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Goed eerste kwartier. Druk naar voren, probeerden te voetballen, enkel het traag en risicoloos inspelen van ons centraal duo was daar alweer storend.

Na de 1-0 leek het of we dachten dag het al binnen was. Traag voetbal, geen druk meer op man in balbezit bij Westerlo, waardoor ze alle tijd en ruimte kregen en -uiteraard- begonnen te voetballen...

Na paar serieuze verwittigingen scoren ze dan de gelijkmaker en dan vloeit het vertrouwen zo uit de ploeg... Onwaarschijnlijk hoe mentaal zwak we ons daar toonden. Niets lukte nog en buiten Lammens en Janssen was het voor iedereen overleven. Ze gaan dan meer dan verdiend met een voorsprong de rust in.

Tweede helft dan duidelijk veel hoger gaan spelen met eigenlijk dubbele flanken. Odoi die inzakte als Renders en Deman beide mee naar voren trokken. Veel meer naar voren spelen, al bleef dat nodeloos weer achteruit spelen toch te vaak terugkomen.

Aanvallende spelers kwamen meer en meer uit de verf, op Cherry na, die moet je sneller gaan durven wisselen als die totaal niet in de wedstrijd zit. Verdedigt ook niet en met dan Doumbia dreig je op het middenveld toch weer te weinig dominantie te hebben. Wordt terug zoeken naar een goede combinatie daar... Zeker nu Odoi het daar ook moeilijk heeft.

Adekami brengt dan op aantal minuten meer dan Cherry op heel die wedstrijd... Alderweireld ook al paar weken meer een alibispeler dan de ervaren pion die de rest beter maakt. Dus niet te veel naar namen kijken nu. De ploeg terug goed en evenwichtig gezet krijgen en als een 18-jarige Adekami of een 16-jarige Renders de betere blijken, laat ze dan maar staan.

We kunnen echt wel voetballen. Hebben daar de ploeg voor. Speel daar ook gewoon naar. Dan ga je ook eens verliezen of deksel op de neus krijgen. Maar 'controlerend' een wedstrijd spelen of uitvoetballen kan deze groep niet. Dan zakt het in elkaar. Sterkte ligt vooraan, speel er vanaf nu gewoon naar. Het gaat misschien niet zonodig meer punten opleveren, maar het past veel beter bij deze groep en het gaat veel leuker zijn om naar te kijken...

We zetten Gent op 4 punten en als we tegen een goed Westerlo verdiend een achterstand op kunnen halen moeten we geloven dat we het in de beker tegen Anderlecht ook kunnen.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

Een verdienstelijk Westerlo , dat klopt . Maar dan vooral in de eerste helft . De tweede helft zag ik eerder een spelvertragende en tijdwinnende ploeg . Dat er in de 95e minuut dan nog gevoetbald en gescoord wordt mogen ze op hun eigen conto bij schrijven .

Twee negatieve spelsystemen in één match afgestraft . Het lamentabel achteraan rondspelen van de bal , met een 1-2 tot gevolg . En tijdwinnen dat alsnog verlies oplevert doordat de scheidsrechter compenseert met extra speeltijd .

Dat de arbiter een positieve rol heeft gespeeld blijkt uit een fase op het eind van de match , bij een 2-2 stand . Hij gaat poolshoogte nemen bij een "gekwetste" speler , waarna die speler plots zonder verzorging verder kan . Pluim voor Vandendriesche .

Plaats reactie