Speeldag 22 - 19/01/2025: Royal Antwerp Football Club - Westerlo[3-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
8
8%
Deman
0
Geen stemmen
Alderweireld
0
Geen stemmen
Van den Bosch
0
Geen stemmen
Renders
15
15%
Odoi
0
Geen stemmen
Doumbia
18
18%
Chery
0
Geen stemmen
Kerk
2
2%
Janssen
45
45%
Ondrejka
0
Geen stemmen
Valencia
0
Geen stemmen
Adekami
11
11%
Riedewald
0
Geen stemmen
Corbanie
0
Geen stemmen
Bozhinov
1
1%

Totaal aantal stemmen: 100

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Re: Speeldag 22 - 19/01/2025: Royal Antwerp Football Club - Westerlo[19u15]

Bericht door bCnkO »

Antwerp for life ! schreef:
20-01-2025 10:03
bCnkO schreef:
20-01-2025 09:02
Kerk speelde na de rust met betfirst als hoofdsponsor. Ben benieuwd of daar gezeik over gaat komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Dat zou straf zijn vermits heel Westerlo met 777 op hun rug speelde.
Ik vermoed dat hij tijdens de rust nietsvermoedend een verkeerd shirt uit de wasmand heeft genomen, of dat de witte per ongeluk een verkeerd shirt heeft klaargelegd. Al de rest was in orde, het was enkel kerk.

Ja, het was me niet opgevallen, maar zal inderdaad zo gegaan zijn.

Alleen is het van de pot gerukt dat wij het niet mogen, maar Union met Lotto en Westerlo met 777 op de truitjes mag verder voetballen. En ik vermoed dat er nog wel ploegen gaan zijn dan.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

bCnkO schreef:
20-01-2025 00:50
Goed eerste kwartier. Druk naar voren, probeerden te voetballen, enkel het traag en risicoloos inspelen van ons centraal duo was daar alweer storend.

Na de 1-0 leek het of we dachten dag het al binnen was. Traag voetbal, geen druk meer op man in balbezit bij Westerlo, waardoor ze alle tijd en ruimte kregen en -uiteraard- begonnen te voetballen...

Na paar serieuze verwittigingen scoren ze dan de gelijkmaker en dan vloeit het vertrouwen zo uit de ploeg... Onwaarschijnlijk hoe mentaal zwak we ons daar toonden. Niets lukte nog en buiten Lammens en Janssen was het voor iedereen overleven. Ze gaan dan meer dan verdiend met een voorsprong de rust in.

Tweede helft dan duidelijk veel hoger gaan spelen met eigenlijk dubbele flanken. Odoi die inzakte als Renders en Deman beide mee naar voren trokken. Veel meer naar voren spelen, al bleef dat nodeloos weer achteruit spelen toch te vaak terugkomen.

Aanvallende spelers kwamen meer en meer uit de verf, op Cherry na, die moet je sneller gaan durven wisselen als die totaal niet in de wedstrijd zit. Verdedigt ook niet en met dan Doumbia dreig je op het middenveld toch weer te weinig dominantie te hebben. Wordt terug zoeken naar een goede combinatie daar... Zeker nu Odoi het daar ook moeilijk heeft.

Adekami brengt dan op aantal minuten meer dan Cherry op heel die wedstrijd... Alderweireld ook al paar weken meer een alibispeler dan de ervaren pion die de rest beter maakt. Dus niet te veel naar namen kijken nu. De ploeg terug goed en evenwichtig gezet krijgen en als een 18-jarige Adekami of een 16-jarige Renders de betere blijken, laat ze dan maar staan.

We kunnen echt wel voetballen. Hebben daar de ploeg voor. Speel daar ook gewoon naar. Dan ga je ook eens verliezen of deksel op de neus krijgen. Maar 'controlerend' een wedstrijd spelen of uitvoetballen kan deze groep niet. Dan zakt het in elkaar. Sterkte ligt vooraan, speel er vanaf nu gewoon naar. Het gaat misschien niet zonodig meer punten opleveren, maar het past veel beter bij deze groep en het gaat veel leuker zijn om naar te kijken...

We zetten Gent op 4 punten en als we tegen een goed Westerlo verdiend een achterstand op kunnen halen moeten we geloven dat we het in de beker tegen Anderlecht ook kunnen.
Ik kan me wel vinden in deze analyse.

We speelden een matige wedstrijd, maar winnen gezien de 2de helft uiteindelijk wel verdiend. Voor die penalty kregen we ook al 2 goeie kansen.
Dat Westerlo het in de 1ste helft laat liggen is hun probleem (heeft Lammens veel moeten pakken eigenlijk?). En dat ze er in de 2de helft voor kozen enkel te verdedigen ipv te blijven voetballen is ook hun keuze. We deden wat we moesten doen, vechten tot het eind, hoe moeizaam het ook ging.

Man van de match: Janssen uiteraard. Belangrijk bij 2 doelpunten. 1 wereldgoal, 1 prachtige aanname en bijna doelpunt (met corner en doelpunt tot gevolg). En verder goed voetballend, zonder veel steun van Chery die duidelijk in een mindere periode zit. Jammer dat Praet nu net weer out is...

Goeie prestaties van Renders (fan van die jongen, voetballende kwaliteiten en lef..), Doumbia (hoewel die nog veel beter kan)
Goeie invalbeurt van Riedewald en Adekami
Matige prestatie van de meeste andere spelers , Chery zwak. Voor Toby is iedereen wat streng vind ik. Geweldig was hij niet maar beter dan Zeno deze keer én scoorde ook (half) de belangrijke gelijkmaker...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

Opvallend dat jdr niet wisselde bij de rust (want het was eerste helft slecht) en er op het einde liefst 3 tegelijk inbracht (want we hadden momentum)

Ik had het niet gedaan, maar een winnende trainer heeft altijd gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Bericht door rafc ploeg vant stad »

bCnkO schreef:
20-01-2025 10:06
bCnkO schreef:
Ik vermoed dat hij tijdens de rust nietsvermoedend een verkeerd shirt uit de wasmand heeft genomen, of dat de witte per ongeluk een verkeerd shirt heeft klaargelegd. Al de rest was in orde, het was enkel kerk.

Alleen is het van de pot gerukt dat wij het niet mogen, maar Union met Lotto en Westerlo met 777 op de truitjes mag verder voetballen. En ik vermoed dat er nog wel ploegen gaan zijn dan.
lotto is een staatsbedrijf en op dit moment de uitzondering op de regel voor de komende paar jaar...
en ik dacht dat op de achterkant het nog tijdelijk mag?
maar daar kan ik mij wel in vergissen.
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

vetartis schreef:
20-01-2025 09:58
- Kerk op rechts is de Kerk van 2023
- 3-5-2 met hoge backs zorgen er tenminste voor dat Zeno en Toby geen 500 passes naar mekaar geven.
- Chery houdt niet van de koude.
- Doumbia te laag is levensgevaarlijk.
- Als coach liet ik Chery, Ondreijka, Deman en Valencia elke dag een half uur corners extra trappen.
- Praet is belangrijk, Riedewald nog belangrijker.
- Je kan afgeven op Ondreijjka, maar er was 0 beweging in onze ploeg. Er hoeft geen individu afgerekend worden wanneer er max 2 spelers enigzins op niveau zijn.
- Het Westerlo van de eerste helft kan niet zakken, dat van de tweede helft is kansloos.
- Lamkel Zé, we're on our way...
2.

maar die corner van Ondrejka bij de 2-2 was nochtans wel goed, geweldig aangesneden balletje...ik vond hem trouwens inderdaad zeker niet onze minste op het veld
die van Valencia waren effectief dramatisch. 2 (of was het 3?) keer achtereen te laag en niet voorbij de 1ste paal geraken...

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

The Dog schreef:
20-01-2025 10:15
Opvallend dat jdr niet wisselde bij de rust (want het was eerste helft slecht) en er op het einde liefst 3 tegelijk inbracht (want we hadden momentum)

Ik had het niet gedaan, maar een winnende trainer heeft altijd gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij deed wel goeie wissels vond ik.

Akkoord Chery had er iets vroeger af gemogen maar minuut 66 was nu ook niet laat. Valencia bracht jammer genoeg niet veel extra maar was wel een logische en offensieve wissel.

Vervolgens wachtte hij tot minuut 82, omdat de winning goal er tot dan wel inzat, om dan met verse krachten een slotoffensief te brengen en voor de overwinning te gaan. Wat ook lukte.
Renders was op, Ondrejka was weggedeemsterd en Deman bracht ook niet veel meer. Logische. Invallers Riedewald (kopbal op Kerk) en Adekami (veel offensieve dreiging) hebben het mee geforceerd. De juiste wissels denk ik dan.

svebo
Scholier
Scholier

Bericht door svebo »

roodwit2 schreef:
20-01-2025 09:17
Ik begrijp niet dat hun penalty zo duidelijk was. Ik zie het niet goed zelfs na 10 herhalingen (ook geen close up beeld gezien). Is Zeno nu zo dom en onprofessioneel om zijn voet achteruit te steken zoals je op pleintje misschien doet voor de fun?
En dan kan die van Westerlo toch niet vallen daardoor?

Zon duik voor het zoeken van een hieltje ? Dat vindt de media dan wel normaal.
Idd toen was Brammetje heel snel.
Bij de fases met Renders en Kerk was er meer contact, maar die laat hij wel gewoon passeren.
Achteraf wist iedereen het op voorhand.

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

bCnkO schreef:
20-01-2025 10:06
bCnkO schreef:

Je mag nog met goksponsors spelen, maar alleen niet meer in het groot op de borst. Wel op de mouwen (zoals bij ons) of op de rug.

bnafets
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door bnafets »

svebo schreef:
roodwit2 schreef:
Ik begrijp niet dat hun penalty zo duidelijk was. Ik zie het niet goed zelfs na 10 herhalingen (ook geen close up beeld gezien). Is Zeno nu zo dom en onprofessioneel om zijn voet achteruit te steken zoals je op pleintje misschien doet voor de fun?

Bij de fases met Renders en Kerk was er meer contact, maar die laat hij wel gewoon passeren.
Die van Renders leek me dan nog het meeste penalty van de drie.

HPL
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door HPL »

jorisrafc schreef:
20-01-2025 09:10
Sporza.be : onterechte penalty :shock: :shock: :shock:

https://sporza.be/nl/2025/01/19/onverwa ... 318238402/

Da was toch een zuivere penalty zeker? Als nen aanvaller van, laat ons zeggen Brugge, zijn voetje laat hangen, achter het been van een tegenstander haakt, en zich opzichtig laat vallen, dan spreekt men over een domme actie van de tegenstander.
Onterecht staat tussen " ", en benadrukt enkel de kinderachtige reactie van die Westelse puber.
Waddist Annie, aan't krabben?

Jesse
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Jesse »

HPL schreef:
20-01-2025 11:48
jorisrafc schreef:

Da was toch een zuivere penalty zeker? Als nen aanvaller van, laat ons zeggen Brugge, zijn voetje laat hangen, achter het been van een tegenstander haakt, en zich opzichtig laat vallen, dan spreekt men over een domme actie van de tegenstander.
Onterecht staat tussen ""
Inderdaad, omdat een speler van Westerlo dat zei. Wel beetje ongelukkig in de titel verwerkt.

HPL
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door HPL »

Jesse schreef:
20-01-2025 11:51
HPL schreef:
20-01-2025 11:48
jorisrafc schreef:

Onterecht staat tussen ""
Inderdaad, omdat een speler van Westerlo dat zei. Wel beetje ongelukkig in de titel verwerkt.
Voor mij is dat toch duidelijk dat ze die van Westerlo daarmee op zijn onnozele reactie pakken. Zonder " " zou het inderdaad een totaal andere betekenis hebben
Waddist Annie, aan't krabben?

stepel
Junior
Junior

Bericht door stepel »

Dat Westerlo mag dan wel goed geweest zijn de eerste helft maar hebben ook de meest typische fouten gemaakt van het merendeel van de Belgische ploegen.
Voorkomen en dan na de rust stoppen met dat goede spel verder te spelen en het walgelijke "match dood proberen te maken' spelleke.
Hoeveel gingen er weer niet ostentatief liggen volledig gevolgd door scheidsrechter die daar '"begripvol" in meegaan en minutenlange onderbrekingen, hopeloos gedrag van de keeper bij uittrappen,...

Het is hun goed recht en ze hebben een mindere ploeg als ons; allemaal waar maar ik vind dat een ploeg die zich zo gedraagt niet beter verdient dan in de allerlaatste minuut van de extra tijd een goal tegen te krijgen.
Als die de tweede helft aangevat hadden als de eerste denk ik dat ze met de 3 punten naar huis gaan.

En waarom "maar" 5 minuten extra na al die ellenlange onderbrekingen, vele wissels, var onderbreking(en). om dan als je in de 95" scoort dan toch nog tot 100' te laten doorspelen?

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

stepel schreef:
20-01-2025 11:56
Dat Westerlo mag dan wel goed geweest zijn de eerste helft maar hebben ook de meest typische fouten gemaakt van het merendeel van de Belgische ploegen.
Voorkomen en dan na de rust stoppen met dat goede spel verder te spelen en het walgelijke "match dood proberen te maken' spelleke.
Hoeveel gingen er weer niet ostentatief liggen volledig gevolgd door scheidsrechter die daar '"begripvol" in meegaan en minutenlange onderbrekingen, hopeloos gedrag van de keeper bij uittrappen,...

Het is hun goed recht en ze hebben een mindere ploeg als ons; allemaal waar maar ik vind dat een ploeg die zich zo gedraagt niet beter verdient dan in de allerlaatste minuut van de extra tijd een goal tegen te krijgen.
Als die de tweede helft aangevat hadden als de eerste denk ik dat ze met de 3 punten naar huis gaan.

En waarom "maar" 5 minuten extra na al die ellenlange onderbrekingen, vele wissels, var onderbreking(en). om dan als je in de 95" scoort dan toch nog tot 100' te laten doorspelen?
Uiteindelijk wordt Westerlo nog beloond met extra tijd omdat ze veel tijd hebben getrokken tijdens de match.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Ook weer de zoveelste idioot gezien die zijn goal ging "vieren " bij de supporters van de tegenpartij .Ga dat doen bij u eigen vak ook al is het voor honderd man..

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

stepel schreef:

Soms kunnen zo´n ploegen de 2de helft niet beter, omdat ze 1ste helft al teveel energie hebben verbruikt om op die manier te voetballen.
Topploegen zijn op dat gebied dan weer geduldig. Omdat men niet op een counter te lopen. 2de helft worden dan sowieso meer risico´s genomen.

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

svebo schreef:
20-01-2025 10:27
roodwit2 schreef:

Bij die fase van Zeno heb ik nog geen beeld gezien waar er contact was. Maar vermits er weinig protest op kwam , veronderstel ik dat er toch contact moet geweest zijn al ging die speler wel erg gretig neer.
Nog een bedenking bij de tactiek. In eerste helft stonden er vaak 5 spelers op 1 lijn vanvoor te wachten op de bal. Met als gevolg dat centraal in het middenveld te weinig man stonden , dikwijls maar 1 man. Als je daar dan balverlies lijdt dan heeft Westerlo alle ruimte van de wereld om een gevaarlijke counter op te zetten en dat is wel een aantal keer gebeurd ook omdat onze backs dan te hoog stonden. De onderbevolking op het centrale middenveld vond ik in de eerste helft het hoofdprobleem.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

buitenbeentje schreef:
20-01-2025 11:59
stepel schreef:

Uiteindelijk wordt Westerlo nog beloond met extra tijd omdat ze veel tijd hebben getrokken tijdens de match.
Altijd fijn dat een ploeg die tijd ligt te rekken het in blessuretijd als een boomerang in hun gezicht krijgt

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Chery was gisteren ook weer zeer goed in verstopperke spelen.

Pedro
Junior
Junior

Bericht door Pedro »

buitenbeentje schreef:
20-01-2025 12:30
Chery was gisteren ook weer zeer goed in verstopperke spelen.
Had in zijn betere periode ook wel van die wedstrijden dat hij vrij onzichtbaar was, maar dan zat er wel geregeld een klasseflits bij; voorzet, schot op doel, verticale pass etc. Nu vraagt hij geen ballen, verliest hij de ballen die hij wel heeft...en die verliest geen duels, want hij gaat ze gewoon niet aan. Daar kom je mee weg als we zeer dominant zijn en de tegenstanders ons (te) veel respect geven, maar dat is wel al even voorbij.

Wat mij nog meer verbaast is de evolutie van Odoi. Van "nen bijter" die elk duel aangaat, naar iemand die 3 meter van zijn man loopt en overal te laat komt. Is dat het seizoen teveel?

(Even vloeken in de kerk; Toby had schrik voor het seizoen teveel, dan denk ik dat hij net op tijd stopt)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Nog over die driedubbele wissel (waar ik hier commentaar op lees). Deman had zélf al aantal keer aangegeven dat hij eraf wilde. Renders ging het hier voor de wedstrijd nog over dat die er na een uur nog door zit (begrijpelijk, die motor moet je opbouwen en dat vraagt tijd). Dus 2 van die 3 wissels waren gewoon fysiek nodig en ingegeven. Doordat Deman eraf ging, moest Odio naar de back en kwam Riedewald in plaats van Odoi centraal. Adekami is dan nog fantastisch ingevallen ook. Dus sommigen zoeken Jonas toch ook maar gewoon vanuit hun ontgoocheling/frustratie vrees ik.

Ik vind net dat Jonas gisteren veel punten scoorde. Op 15 minuten tijd bracht die de 11 spelers die voor de rust niet meer in zichzelf geloofden, bibberden bij elke bal die in hun richting kwam,... weer het veld op met de juiste instelling en de drang om die achterstand ongedaan te maken. Dan heb je echt nog wel impact op een groep en kan je zelfs meer dan de gemiddelde trainer, die zo'n vertrouwenscrisis bij zijn ploeg vaak pas na weken weer om kan keren.

Bovendien, weeral een amusante vertoning gezien op de Bosuil gisteren. Ook dat spreekt voor hem, het is niet zijn intentie om 'realistisch en (hyper)gecontroleerd' voetbal op de mat te brengen. Zoals vandaag de dag heel veel ploegen doen.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

rooien dokker schreef:
20-01-2025 10:05
Net 17 en deed voor mij onverwacht (ook na zware invalbeurt donderdag) 82minuten vlot mee..Dan ben je geen pannekoek. Man van de match Semm Renders.
2 talent met bakken!

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

De Vereniging voor Hartlijders zal wel weer een klacht indienen tegen onze club :D
Act as One, Play as Champions.

TangaFlosser1880
Kadet
Kadet
Slagzin: och joenge

Bericht door TangaFlosser1880 »

de categorie voor Odoi zijn ze nog aan 't uitvinden
Monoceros schreef:
20-01-2025 08:59
CM1880 schreef:
20-01-2025 08:57
Monoceros schreef:
20-01-2025 08:51
Goed : Lammens, Renders, Janssen
Degelijk : Doumbia, Valencia, Deman, Kerk
Matig : Ondrejka, Chery, Van den Bosch
Zwak : Chery

Leuke kennismaking met Adekami

Maar de taktiek is toch warrig : soms met 3 dan weer met 4 vanachter, de eerste helft stonden Janssen, Chery, Kerk en Ondrejka op 1 lijn vooraan waardoor er een groot gat centraal op het middenveld was. Een trainer moet dan toch ingrijpen en bvb. Chery wat naar achter of Doumbia wat naar voren te schuiven ?
Deman mag hier ook gerust bij matig tot zwak hoor. Bij de 2 tegendoelpunten boter op het hoofd.
Ja, maar die probeert tenminste naar voren te voetballen en bestreek opnieuw veel terrein. Maar zijn flank lag inderdaad wel veel open, Van den Bosch trekt ook niet snel wat naar links als Deman naar voren gaat.
beter dan barça

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

TangaFlosser1880 schreef:
20-01-2025 15:01
de categorie voor Odoi zijn ze nog aan 't uitvinden
Monoceros schreef:
20-01-2025 08:59
CM1880 schreef:
20-01-2025 08:57

Deman mag hier ook gerust bij matig tot zwak hoor. Bij de 2 tegendoelpunten boter op het hoofd.
Ja, maar die probeert tenminste naar voren te voetballen en bestreek opnieuw veel terrein. Maar zijn flank lag inderdaad wel veel open, Van den Bosch trekt ook niet snel wat naar links als Deman naar voren gaat.
:D Hoort ook bij matig.
Act as One, Play as Champions.

Plaats reactie