Speeldag 24 - 02/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Club Brugge [2-1]
Moderator: Moderator Team
Re: Speeldag 24 - 02/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Club Brugge [2-1]
Lammens is een puntenpakker.
Een zwakke eerste helft. Waar we zo goed als nooit de 2de bal hadden. Brugge had blijkbaar volgens de gazet het eerste half uur 70% balbezit.
2de helft nemen we iets meer risico´s en knokken we ons toch beetje er door.
Waar doumbia even laat zien hoe een ´´houten klaas euh hans ´´ eruit ziet. De favoriet voor de gouden schoen had daar 2 gouden klompen aan , hoe die 2x werd uitgekapt. Met dan nog een schitterend schot.
Op dat moment was ik al zeer content we een punt hadden gehad.
De 2-1 zorgt ervoor dat ik toch al tot donderdagavond met een big smile rondloop.
Hopelijk geeft deze late overwinning een boost voor donderdag!
Een zwakke eerste helft. Waar we zo goed als nooit de 2de bal hadden. Brugge had blijkbaar volgens de gazet het eerste half uur 70% balbezit.
2de helft nemen we iets meer risico´s en knokken we ons toch beetje er door.
Waar doumbia even laat zien hoe een ´´houten klaas euh hans ´´ eruit ziet. De favoriet voor de gouden schoen had daar 2 gouden klompen aan , hoe die 2x werd uitgekapt. Met dan nog een schitterend schot.
Op dat moment was ik al zeer content we een punt hadden gehad.
De 2-1 zorgt ervoor dat ik toch al tot donderdagavond met een big smile rondloop.
Hopelijk geeft deze late overwinning een boost voor donderdag!
-
- Top voetballer
Voila, bij ons handgeklap en ook deel niet..niks rancune en zo hoort het ook!Hij had zijn voor en tegenstanders en da is altijd zo geweest.acc old school schreef: ↑02-02-2025 18:35In other news, het applaus voor onze held/schurk (schrap maar wat u best uitkomt) leek me bescheiden, geen boegeroep denk ik. Hij had het vandaag ongetwijfeld 'zaad voor 10 jaar' gevonden. Goeie column in GvA ook van Bistiaux over hem.
-
- Top voetballer
Onze jonge invallers waren beter als die van BruggebCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55Voor mij waren Lammens en Doumbia top net als Renders die zich heel goed staande tegen een toch wel sterk Brugge...rest verzoop wat.Maar ookSam schreef: ↑02-02-2025 17:41Hansje den bleiter zien belachelijk gemaakt worden door een 20 jarige en een 16 jarige...
https://streamable.com/3kfpbk
https://streamable.com/avv7ft
die invalbeurten van Hamadoui en Akedami waren heel sterk (die van brugge waren zwak)
Wat een weelde van jonge spelers.
Beide zullen volgend jaar mee doen voor een basisplaats, daar twijfel ik niet aan..

-
- Top voetballer
- Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia
Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55Voor mij waren Lammens en Doumbia top net als Renders die zich heel goed staande tegen een toch wel sterk Brugge...rest verzoop wat.Maar ookSam schreef: ↑02-02-2025 17:41Hansje den bleiter zien belachelijk gemaakt worden door een 20 jarige en een 16 jarige...
https://streamable.com/3kfpbk
https://streamable.com/avv7ft
die invalbeurten van Hamadoui en Akedami waren heel sterk (die van brugge waren zwak)
Beide zullen volgend jaar mee doen voor een basisplaats, daar twijfel ik niet aan..
De verdediging kwam vaak in een overtal met 1 diepe bal richting de flanken. Vorige week leek Odoi inderdaad de "schlemiel" maar vandaag deed die echt wel zijn taken.
Ondanks zijn heerlijke goal wint Doumbia de 84 minuten ervoor geen enkel duel in de 2de helft. Aan de bal is hij echt goed maar zonder bal lopen ze er toch te makkelijk van los.
Met een beetje overdrijven moet Odoi heel het middenveld rond lopen, qua duels is het ook toch te weinig van Chery en Doumbia.
Zonde overigens dat mensen geen looplijnen in het oog houden. Toby liep vaak echt goed de looplijnen dicht. Voetbal is zoveel meer dan wat "scorebord" journalistiek...
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten
- redphilly
- Eerste Elftal
- Contacteer:
Blijkbaar 120 man van de harde kern omsingeld door de politie voor de match. Enkele bivakmutsen gevonden en een 6 tal personen aangehouden.
- Erik-rafc
- Reserve speler
- Slagzin: Loyal to the Royal
Re: Speeldag 24 - 02/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Club Brugge [13u30]
RIP. Sterkte aan familie en vrienden.keving schreef: ↑02-02-2025 18:33Onder een facebookpost met dezelfde vraag. Is blijkbaar die persoon overleden..nr1 4-ever schreef: ↑02-02-2025 16:26Iemand nieuws over de reanimatie op T4? Zag er niet zo goed uit.
Lust for life.
Wat Doumbia betreft: 100% gelijk. Op die positie moet hij verdedigend echt stappen zettenScotland The Brave schreef: ↑02-02-2025 18:52Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55
Voor mij waren Lammens en Doumbia top net als Renders die zich heel goed staande tegen een toch wel sterk Brugge...rest verzoop wat.Maar ook
De verdediging kwam vaak in een overtal met 1 diepe bal richting de flanken. Vorige week leek Odoi inderdaad de "schlemiel" maar vandaag deed die echt wel zijn taken.
Ondanks zijn heerlijke goal wint Doumbia de 84 minuten ervoor geen enkel duel in de 2de helft. Aan de bal is hij echt goed maar zonder bal lopen ze er toch te makkelijk van los.
Met een beetje overdrijven moet Odoi heel het middenveld rond lopen, qua duels is het ook toch te weinig van Chery en Doumbia.
Zonde overigens dat mensen geen looplijnen in het oog houden. Toby liep vaak echt goed de looplijnen dicht. Voetbal is zoveel meer dan wat "scorebord" journalistiek...
Klopt, lijkt me fysiek ook stilaan leeg.redphilly schreef: ↑02-02-2025 18:34Wat te denken van Zeno? Al weken ondermaats.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55
Voor mij waren Lammens en Doumbia top net als Renders die zich heel goed staande tegen een toch wel sterk Brugge...rest verzoop wat.Maar ook
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!
Ni zagen, zingen!
Dat was zelfs nog geen harde kern. Stonden ook gewoon supporters en vrouwen en kinderen tussen.
Een gewone fan die naast mij zat, die zijne maat moest mee want die was per ongeluk thuis zijn paspoort vergeten in een andere jas. En dat was ook alvast gene van de harde kern.
Overdreven aktie van de politie als ik de foto´s zag bij iemand. Waterkanon enzovoort op hun gericht.
Is zeker zo. Die discipline gaat hij zich toch moeten opleggen als hij echt hogerop wil.Pedro schreef: ↑02-02-2025 19:06Wat Doumbia betreft: 100% gelijk. Op die positie moet hij verdedigend echt stappen zettenScotland The Brave schreef: ↑02-02-2025 18:52Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.
Alleen is hij aan de bal altijd in staat om een volledige aanval, kans of zelfs doelpunt op zijn eentje te creëren. En dat is dan weer een enorme troef in het moderne voetbal.
Mocht ik coach zijn en Benitez valt meteen mee, dan zou ik Doumbia tot meest aanvallende middenvelder omscholen. Ook daar moet hij verdedigende taken doen, maar toch minder cruciale dan nu. En hoger op het veld is het ook gewoon een wapen.
Maar met én Cherry én Doumbia spelen is in bepaalde wedstrijden heel moeilijk. Het kan, maar dan moet heel de ploeg mee naar voren denken. En dat is nu vaak net het tegenovergestelde.
Is beetje een nieuwe zoektocht naar het juiste evenwicht momenteel.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!
Ni zagen, zingen!
-
- Reserve speler
Dan hebben de flikken op T3 het toch gemakelijker, die naast mij ging mee uit den bol bij de goal van Doumbia. Op naar donderdag!keving schreef: ↑02-02-2025 19:22Dat was zelfs nog geen harde kern. Stonden ook gewoon supporters en vrouwen en kinderen tussen.
Een gewone fan die naast mij zat, die zijne maat moest mee want die was per ongeluk thuis zijn paspoort vergeten in een andere jas. En dat was ook alvast gene van de harde kern.
Overdreven aktie van de politie als ik de foto´s zag bij iemand. Waterkanon enzovoort op hun gericht.
-
- Top voetballer
80minuten gaven we ze hoop en daarna gewoon 2uppercutten , vrij simpel
Mechele die zwierde zelfs zijn masker op onze heilige grond na de wedstrijd...kan het mooier. 

-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule
Absoluut, Doumbia moet hoger staan. Alles in zijn spel zegt dat. Maar hij heeft veel loopvermogen en een uitschuifbaar been en dan moet je blijkbaar automatisch box-to-box zijn. Maar daarvoor is hij verdedigend te afwezig, te veel risico in zijn spel (wat hoger veel meer zou renderen) etc.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 19:28Is zeker zo. Die discipline gaat hij zich toch moeten opleggen als hij echt hogerop wil.Pedro schreef: ↑02-02-2025 19:06Wat Doumbia betreft: 100% gelijk. Op die positie moet hij verdedigend echt stappen zettenScotland The Brave schreef: ↑02-02-2025 18:52
Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.
Alleen is hij aan de bal altijd in staat om een volledige aanval, kans of zelfs doelpunt op zijn eentje te creëren. En dat is dan weer een enorme troef in het moderne voetbal.
Mocht ik coach zijn en Benitez valt meteen mee, dan zou ik Doumbia tot meest aanvallende middenvelder omscholen. Ook daar moet hij verdedigende taken doen, maar toch minder cruciale dan nu. En hoger op het veld is het ook gewoon een wapen.
Maar met én Cherry én Doumbia spelen is in bepaalde wedstrijden heel moeilijk. Het kan, maar dan moet heel de ploeg mee naar voren denken. En dat is nu vaak net het tegenovergestelde.
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!
Lachen vandaag. 80 min onder liggen tegen die boeren. Eigenlijk rijp voor een dikke nederlaag en dan toch uit het niets nog 2-1 winnen!
Wel veel zwakke punten gezien weer: odoi kan ons gewoon niet laten voetballen in die positie. Hopelijk gaat dat beter met benitez.
Chery deman ook plat. Valencia ook.
Publiek eerste helft ook plat.
2de helft komt er leven in de tribune, zet zich over op de ploeg en dan keert het nog.
Duidelijk dat het dringend tijd is dat het publiek terug zijn rol gaat oppakken: deze ploeg heeft dat nodig om net dat tandje extra te kunnen bij steken.
Dank u lammens.. wereldpot doumbia. Renders chapeau man.. hamdaoui goe ingevallen kerel!
Wel veel zwakke punten gezien weer: odoi kan ons gewoon niet laten voetballen in die positie. Hopelijk gaat dat beter met benitez.
Chery deman ook plat. Valencia ook.
Publiek eerste helft ook plat.
2de helft komt er leven in de tribune, zet zich over op de ploeg en dan keert het nog.
Duidelijk dat het dringend tijd is dat het publiek terug zijn rol gaat oppakken: deze ploeg heeft dat nodig om net dat tandje extra te kunnen bij steken.
Dank u lammens.. wereldpot doumbia. Renders chapeau man.. hamdaoui goe ingevallen kerel!
Wil niet zeggen hij hoger staat hij beter gaat renderen. Minder ruimte dan waar hij nu staat.limfizzkit schreef: ↑02-02-2025 19:41Absoluut, Doumbia moet hoger staan. Alles in zijn spel zegt dat. Maar hij heeft veel loopvermogen en een uitschuifbaar been en dan moet je blijkbaar automatisch box-to-box zijn. Maar daarvoor is hij verdedigend te afwezig, te veel risico in zijn spel (wat hoger veel meer zou renderen) etc.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 19:28Is zeker zo. Die discipline gaat hij zich toch moeten opleggen als hij echt hogerop wil.
Creëert nu vanop zijn positie zelf die ruimte voor hem door een mannetje voorbij te gaan. Zet hem rij hoger, dan is voor hem minder ruimte.
Dus geen zekerheid.
Probleem is dat we achter Doumbia niet de snelste verdedigers hebben. En hij balverlies lijdt, dat het daarom ook gevaarlijk is. Zet daar bijvoorbeeld iemand als Pacho , kunnen we ook dichter in de rug van Doumbia spelen. Zitten we ook korter erop bij balverlies. En moeten we minder schrik hebben dat er een snelle tegenstander toch alleen op goal gaat, omdat we dan zelf een snelle verdediger hebben.
Re: Speeldag 24 - 02/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Club Brugge [13u30]
De club heeft net laten weten dat die persoon inderdaad is overledennr1 4-ever schreef: ↑02-02-2025 16:26Iemand nieuws over de reanimatie op T4? Zag er niet zo goed uit.

MDCCCLXXX
De 1 - 0 penalty op Brugge verdienden we ook niet te verliezen, karma is a bitch 

-
- Top voetballer
Ik zag het anders,Doumbia was gewoon onze beste veldspeler heel de wedstrijd,blijf er astublieft af om hem teveel taken te geven .Zelden draait die terug of geeft die een bal achteruit (en laat het aub zo) ,1van de weinige die enkel kleppen naar voor heeft.Snel goed,redelijk schot (Pedro schreef: ↑02-02-2025 19:06Wat Doumbia betreft: 100% gelijk. Op die positie moet hij verdedigend echt stappen zettenScotland The Brave schreef: ↑02-02-2025 18:52Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.

Diegene die het minst verdedigde en aanspeelbaar was niet Doumbia maar hij die de 2de treffer maakte, maar eveneens ook aan hem dikke merci!
Geen groot kenner maar wel een voetballiefhebber en denk gewoon ,sommige voetballers hebben zoveel talent (en Doumbia heeft dat ) dat je er niet teveel moet aan sleutelen ,tenzij een positiewissel al denk ik dat die daar voorlopig goed staat.
-
- Junior
Boegeroep zou inderdaad niet op zijn plaats zijn geweest. Maar van de 42jaar als voorzitter, hebben we hem 20 jaar buiten aant roepen geweest, dus een applaus was ook niet op zijn plaats.rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 18:47Voila, bij ons handgeklap en ook deel niet..niks rancune en zo hoort het ook!Hij had zijn voor en tegenstanders en da is altijd zo geweest.acc old school schreef: ↑02-02-2025 18:35In other news, het applaus voor onze held/schurk (schrap maar wat u best uitkomt) leek me bescheiden, geen boegeroep denk ik. Hij had het vandaag ongetwijfeld 'zaad voor 10 jaar' gevonden. Goeie column in GvA ook van Bistiaux over hem.
Soit, 3 punten ! Dat is t´voornaamste

Ik had nu ook wel de indruk dat ze de opdracht gekregen hadden om geen fouten te maken. Brugge kon 4-5 man de bal aanraken zonder ook maar 1 keer fysiekcontact te hebben gehad met een Antwerpspeler. Het vergeten van professionele foutjes viel wel erg op…rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 20:24Ik zag het anders,Doumbia was gewoon onze beste veldspeler heel de wedstrijd,blijf er astublieft af om hem teveel taken te geven .Zelden draait die terug of geeft die een bal achteruit (en laat het aub zo) ,1van de weinige die enkel kleppen naar voor heeft.Snel goed,redelijk schot (Pedro schreef: ↑02-02-2025 19:06Wat Doumbia betreft: 100% gelijk. Op die positie moet hij verdedigend echt stappen zettenScotland The Brave schreef: ↑02-02-2025 18:52
Ben je niet wat te streng ? Hulpeloos klopt dan weer natuurlijk. Krijgen echt te weinig back up.
Zonde overigens dat mensen geen looplijnen in het oog houden. Toby liep vaak echt goed de looplijnen dicht. Voetbal is zoveel meer dan wat "scorebord" journalistiek...) maar ook al balvast voor zijn leeftijd en de kap en dribbel tegen Vanaken met de goal was weergaloos .
Diegene die het minst verdedigde en aanspeelbaar was niet Doumbia maar hij die de 2de treffer maakte, maar eveneens ook aan hem dikke merci!
Geen groot kenner maar wel een voetballiefhebber en denk gewoon ,sommige voetballers hebben zoveel talent (en Doumbia heeft dat ) dat je er niet teveel moet aan sleutelen ,tenzij een positiewissel al denk ik dat die daar voorlopig goed staat.
Soit, niets zo lekker als onverdiend te winnen van Brugge
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule
Ik vind net dat Doumbia weinig ruimte nodig heeft. Draait bijzonder kort om zijn as. Het is ook zo dat hij weer "ruimte" maakt voor het schot.keving schreef: ↑02-02-2025 20:05Wil niet zeggen hij hoger staat hij beter gaat renderen. Minder ruimte dan waar hij nu staat.limfizzkit schreef: ↑02-02-2025 19:41Absoluut, Doumbia moet hoger staan. Alles in zijn spel zegt dat. Maar hij heeft veel loopvermogen en een uitschuifbaar been en dan moet je blijkbaar automatisch box-to-box zijn. Maar daarvoor is hij verdedigend te afwezig, te veel risico in zijn spel (wat hoger veel meer zou renderen) etc.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 19:28
Is zeker zo. Die discipline gaat hij zich toch moeten opleggen als hij echt hogerop wil.
Creëert nu vanop zijn positie zelf die ruimte voor hem door een mannetje voorbij te gaan. Zet hem rij hoger, dan is voor hem minder ruimte.
Dus geen zekerheid.
Probleem is dat we achter Doumbia niet de snelste verdedigers hebben. En hij balverlies lijdt, dat het daarom ook gevaarlijk is. Zet daar bijvoorbeeld iemand als Pacho , kunnen we ook dichter in de rug van Doumbia spelen. Zitten we ook korter erop bij balverlies. En moeten we minder schrik hebben dat er een snelle tegenstander toch alleen op goal gaat, omdat we dan zelf een snelle verdediger hebben.
-
- Top voetballer
Zou mij echt verwonderen dat we dit seizoen Hamdaoui niet meer gaan zien,staat net als Renders stevig op zijn poten voor zo een jonge kerel.
Kan het ondertussen niet meer bijhouden maar het lijkt of we de talenten maar van het schap te pakken hebben.
Kan het ondertussen niet meer bijhouden maar het lijkt of we de talenten maar van het schap te pakken hebben.
-
- Junior
55e minuut: een boer kan alleen op doel afgaan, Lammens gepast maar niet volledig ertussen dus de bal lijkt in doel te gaan. Dit is evenwel buiten Zeno gerekend die net een geweldige 100 meter heeft gespurt en de bal nog voor de doellijn kan wegsliden.redphilly schreef: ↑02-02-2025 18:34Wat te denken van Zeno? Al weken ondermaats.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55
Voor mij hét moment van de match want als het hier 0-2 wordt, is het boeken toe.
We hebben goud in onze handen met Zeno.
Bruges is a f*cking shithole (Colin Farrell, 2008)
-
- Junior
Edit sorryredphilly schreef: ↑02-02-2025 18:34Wat te denken van Zeno? Al weken ondermaats.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55
-
- Junior
Edit sorryredphilly schreef: ↑02-02-2025 18:34Wat te denken van Zeno? Al weken ondermaats.bCnkO schreef: ↑02-02-2025 18:25Inderdaad. De oudjes (Toby, Odoi) die vandaag hulpeloos zwemmen en jonge gasten die inkomen en dynamiek en enthousiasme brengen... Overname van een volgende generatie is op komst!rooien dokker schreef: ↑02-02-2025 17:55