Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
4
2%
Deman
4
2%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
5
3%
Odoi
12
7%
Benitez
57
35%
Doumbia
2
1%
Chery
1
1%
Janssen
9
6%
Kerk
66
41%
Bayo
0
Geen stemmen
Balikwisha
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 161

keving
Top voetballer
Top voetballer

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Bericht door keving »

Jemme schreef:
08-02-2025 08:18
Voor één keer staat er ook iets interessants op Voetbalkrant:
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... oorstellen

Zoals steeds hebben de Walen een veel betere kijk op de voetbalzaak dan de Vlamingen.
En dat kan je nog aanvullen met :
Truitje trek of aan arm hangen is altijd spelbederf = geel
Kaarten vragen = is zelf geel krijgen
Alleen kapitein mag dingen aankaarten , als de rest er tegen staat te zagen = geel

En die dingen zie je ook niet gebeuren.

Ik ben vooral voorstander van die stopklok. Dan heeft die komedie van halfdood vallen geen enkel nut meer. Die blauwe kaart hoeft zelfs niet.

Maar het zal nog steeds niet ons scheidsrechterkorps beter maken. Zeker niet zolang het refereedepartement de onkunde blijft verdedigen.

bnafets
Junior
Junior
Contacteer:

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Bericht door bnafets »

keving schreef:
Jemme schreef:

Zoals steeds hebben de Walen een veel betere kijk op de voetbalzaak dan de Vlamingen.
Alleen kapitein mag dingen aankaarten , als de rest er tegen staat te zagen = geel

Ik ben vooral voorstander van die stopklok. Dan heeft die komedie van halfdood vallen geen enkel nut meer. Die blauwe kaart hoeft zelfs niet.

Maar het zal nog steeds niet ons scheidsrechterkorps beter maken. Zeker niet zolang het refereedepartement de onkunde blijft verdedigen.
Behalve dan het momentum breken en een kans krijgen om te hergroeperen. Tijdrekken wordt voor meer gedaan dan enkel tijd.

Najalin
Junior
Junior

Bericht door Najalin »

bnafets schreef:
08-02-2025 09:59
keving schreef:
Jemme schreef:

Behalve dan het momentum breken en een kans krijgen om te hergroeperen. Tijdrekken wordt voor meer gedaan dan enkel tijd.
Tegenwoordig loopt bij een blessurebehandeling een halve ploeg naar de zijlijn om tactische instructies te krijgen. Hoeveel keer hebben we dit seizoen al niet gezien dat een doelman een blessure veinst om tactisch te kunnen bijsturen . Als er eens èèn arbiter de ballen zou hebben om te laten doorspelen zou het rap gedaan zijn met die flauwe kul.Maar een arbiter en ballen hebben, dat is een tegenstrijdigheid .

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

bCnkO schreef:
07-02-2025 23:21
Patrick weet het... Nu de zelfverklaarde 'analisten' nog. Zolang die zwijgen geen veranderingen.

Nochtans ergert stilaan iedereen zich eraan. Dus voor tv en journalisten niet onbelangrijk dat er iets tegen gedaan wordt, willen ze niet meer en meer mensen -terecht- zien afhaken.
Inderdaad , ik ben er 1van .zelden kijk ik nog naar het nieuws en zo een extra time moet er al een antwerpspeler aan tafel zitten en dan nog,met Chery heb ik het toen niet uitgezien :oops: .Sport late nights was ook heel lang geleden tot vorige week tegen Brugge nog eens gezapt.Ik wil het met mijn eigen ogen zien want als ik dan weer hoor wat een Vandenbempt schrijft (waarvan ik dacht dat hij de betere was) hoe erg is het dan met die andere..

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

Er moeten natuurlijk regels zijn, maar er is altijd interpretatie, zelfs als je iemand vermoordt, kan je vrijkomen, wegens wettelijke zelfverdediging of onweerstaanbare drang, dat is aan een (scheids)rechter om te beoordelen. De regels zijn geen doel op zich, maar een kader om een match in fair play te laten plaatsvinden, refs zouden dat meer voor ogen moeten houden

Dan krijg je geen toestanden waarbij de ref zich haast verontschuldigt om odoi rood te geven, ik wil odoi hier verdedigen, hij reageert op een bal die op het veld wordt gegooid en gooit de bal in zijn handen naar de bank, als reactie op unfair play, waarom is odoi dan dom en is leonie slim volgens zijn trainer en commentatoren, willen we zo het voorbeeld geven aan jonge spelers?

Dan kan de ref rekening houden met het feit dat deman zich erover beklaagt dat de ref die hands eerst niet gezien had volgens mij en zeggen: je had gelijk, ik trek geel in

Dan kan je rekening houden met feit dat helft van onze ploeg zijn hand opsteekt bij hands verschaeren nog voor er is gescoord

Ik bekijk het natuurlijk met rood-witte bril, maar momenteel staat het huidige voetbal heel ver van wat het vroeger was

Ben op zich geen fan van stopklok, we moeten er geen hockeymatch van maken waar je niet weet wanneer de match eindigt, je moet ref wat meer ruimte geven om match in fair play te laten doorgaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

Najalin schreef:
08-02-2025 09:18
bCnkO schreef:
Patrick weet het... Nu de zelfverklaarde 'analisten' nog. Zolang die zwijgen geen veranderingen.

Nochtans ergert stilaan iedereen zich eraan. Dus voor tv en journalisten niet onbelangrijk dat er iets tegen gedaan wordt, willen ze niet meer en meer mensen -terecht- zien afhaken.
Als een Vandenbempt het in zijn commentaar op Sporza dan een "sluwheid" van Leoni vond weet je genoeg.Het was puur spelbederf dat door zo'n figuur dan nog enigszins vergoeilijkt wordt.
Ik noem dat pure partijdigheid. Moest een antwerpspeler dit gedaan hebben ,wat was dan zijn reactie geweest?
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

joshua from antwerp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door joshua from antwerp »

millwall1 schreef:
08-02-2025 12:16
Najalin schreef:
bCnkO schreef:

Als een Vandenbempt het in zijn commentaar op Sporza dan een "sluwheid" van Leoni vond weet je genoeg.Het was puur spelbederf dat door zo'n figuur dan nog enigszins vergoeilijkt wordt.
Ik noem dat pure partijdigheid. Moest een antwerpspeler dit gedaan hebben ,wat was dan zijn reactie geweest?
Vandenbempt is op zich een goede voetbalcommentator maar die zou echt geen wedstrijden van de nekken mogen doen. Jos Willems mocht vroeger ook de bekerfinale met Westerlo niet becommentarieren.

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

joshua from antwerp schreef:
08-02-2025 12:27
millwall1 schreef:
Najalin schreef:

Vandenbempt is op zich een goede voetbalcommentator maar die zou echt geen wedstrijden van de nekken mogen doen. Jos Willems mocht vroeger ook de bekerfinale met Westerlo niet becommentarieren.
Idd. Toen ik na de late donderdag naar huis reed, hoorde ik op de radio Vandenbempt uit zijn dak gaan bij de 2-2, nog meer dan anders.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

millwall1 schreef:
Najalin schreef:
bCnkO schreef:

Die partijdigheid werd voor mij voor het eerst duidelijk toen LZ7 destijds op Standard zijn 0-1 vierde voor de thuissupporters , met rellen op het veld tot gevolg . De geëxcalteerde , hysterische , reactie van Vandenbempt stond in fel contrast met de bedaarde reactie van Eddy Demarez op de radio . Ik heb Vandenbempt niet zo horen reageren toen Vanzeir bij ons tribune 4 stond uit te dagen . Wat voor de Antwerp-spelers en -supporters overigens geen reden was om de boel helemaal op stelten te zetten .

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

stille wille schreef:
08-02-2025 13:49
millwall1 schreef:
Najalin schreef:

Die partijdigheid werd voor mij voor het eerst duidelijk toen LZ7 destijds op Standard zijn 0-1 vierde voor de thuissupporters , met rellen op het veld tot gevolg . De geëxcalteerde , hysterische , reactie van Vandenbempt stond in fel contrast met de bedaarde reactie van Eddy Demarez op de radio . Ik heb Vandenbempt niet zo horen reageren toen Vanzeir bij ons tribune 4 stond uit te dagen . Wat voor de Antwerp-spelers en -supporters overigens geen reden was om de boel helemaal op stelten te zetten .
Hoe dikwijls heb ik het hier al gezegd dat die PVB niet van ons moet weten. Ik was volgens sommigen een calimero. Nu zien meer mensen het eindelijk.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Net match nog is herbekeken, die elleboog van Hazard op Doumbia is toch gewoon rood. Volgens Aster en zijn vriend Degryse is dat om zichzelf te beschermen.

Wieweetda
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Wieweetda »

redphilly schreef:
08-02-2025 15:25
Net match nog is herbekeken, die elleboog van Hazard op Doumbia is toch gewoon rood. Volgens Aster en zijn vriend Degryse is dat om zichzelf te beschermen.
Was dat die fase met die slag op zijn keel? Was in mijn ogen ook rood, maar komt blijkbaar nergens aan bod. Laat Odoi dat doen en zelfs hier zouden ze het rood vinden.

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Wieweetda schreef:
08-02-2025 16:10
redphilly schreef:
08-02-2025 15:25
Was dat die fase met die slag op zijn keel? Was in mijn ogen ook rood, maar komt blijkbaar nergens aan bod. Laat Odoi dat doen en zelfs hier zouden ze het rood vinden.
Idd, springt totaal niet naar de bal maar plant wel mooi zijn elleboog op de keel/aangezicht van Doumbia.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Als je dan naar de raad van onze "top" analisten moet luisteren moet je als jong talent gaan kronkelen en blijven sterven op de grond.Dan ben je goed bezig als je kaarten kan aannaaien...zover is het al gekomen.Wie neemt die nog serieus..

bnafets
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door bnafets »

Sonck vond het overduidelijk hands van Verschaere maar “alles mag tegenwoordig zolang het niet met twee handen is”

dirty harry
Junior
Junior

Bericht door dirty harry »

Is die VARtape nu al opgevraagd?
Bruges is a f*cking shithole (Colin Farrell, 2008)

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Maar over die maatennaaierij, Hasi had het na de match er ook nog over. Er is een speler van Gent, die al geel had, overduidelijk aan een truitje gaat hangen van een speler van Mechelen. Die speler zet zich toch door en de scheids komt er niet op terug.

Na de match zei Hasi ook dat hij moest gaan liggen en dat die dan altijd geel, maar als je probeert te voetballen word je niet beloond.

Yellis52
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Niet jambon maar hesp

Bericht door Yellis52 »

dirty harry schreef:
09-02-2025 08:46
Geloof ik niks van, vermoed dat onze CEO de platbroek uithangt om toch maar op een goed blaadje te blijven staan bij het scum van de bond, het schorremorie van de boeren en het uitschot van Brussel, de onbenullen van de pers….

Op de barricades moet ie staan gvd!!!!
Ik ben een fantast (verneem ik van De Frol).

Is dat pijnlijk??? Ik heb niet bepaald de indruk…

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

Yellis52 schreef:
09-02-2025 10:25
dirty harry schreef:
09-02-2025 08:46
Geloof ik niks van, vermoed dat onze CEO de platbroek uithangt om toch maar op een goed blaadje te blijven staan bij het scum van de bond, het schorremorie van de boeren en het uitschot van Brussel, de onbenullen van de pers….

Op de barricades moet ie staan gvd!!!!

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

De CEO zal vermoedelijk afwegen wat de mogelijke winst zou zijn bij het beluisteren van de tapes. Hij weet evengoed als iedere nuchtere mens dat die match nooit herspeeld gaat worden.

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

sinjoor schreef:
09-02-2025 11:15
De CEO zal vermoedelijk afwegen wat de mogelijke winst zou zijn bij het beluisteren van de tapes. Hij weet evengoed als iedere nuchtere mens dat die match nooit herspeeld gaat worden.
Dan nog moet die tape beluisterd worden, al is het maar om eventuele leugens van die gangsters aan het licht te brengen. 4 de scheids heeft dit ingefluisterd, mijn gat ja.

bnafets
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door bnafets »

Ik snap niet dat zo’n referee department ligt te roeptoeteren in de pers ipv pro-actief de geluidsband met de ploegen te delen. Als er niets fout is gelopen kom dan met de bewijzen om die discussie meteen in de kiem te smoren. Nu blijf je mist spuien en maak je jezelf nog meer verdacht.

jakke80
Kadet
Kadet
Slagzin: Reds Forever !

Bericht door jakke80 »

ALS er al een reactie komt vanuit de club, is het slim om dit pas ná de wedstrijd van vandaag te doen.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Wat een verschil tegen de inzet en goesting van donderdag.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Hein Vanhaezebrouck over het eerste doelpunt van Anderlecht:
Maar ik snap niet dat er niet meer discussie is om het handspel van Verschaeren, bij zijn doelpunt. Je ziet toch duidelijk dat hij de bal deels met de arm controleert? Hij maakt een driehoek met zijn romp, dijbeen en arm. De bal valt perfect in het midden van die driehoek. (zie foto) Dat zie je ook live.”
Afbeelding
Een wazig beeld, om aan te geven waar Verschaeren de bal opvangt.
https://www.gva.be/cnt/dmf20250210_95560618

Plaats reactie