Voor mij kwam er toch maar 1ploeg op het veld met de intentie om te winnen en dat waren wij zeker niet..
Gent zette ons gewoon vast en andersom zetten we amper druk.Had wel gedacht dat we met het rondpingelen achteraan nog een goal gingen pakken (het was soms kort bij de eerste helft)Anderzijds door de druk van Gent en amper lopende spelers kregen we de bal ook niet kwijt..Wat mis ik dan een Ekkelenkamp en is het pijnlijk aan mijn ogen als je nu een Praet op ons veld ziet staan.Met alle respect, maar 1goeie wedstrijd thuis tegen Union (toen waren ze allemaal goed) is toch echt te weinig,.Het matig vertoon ligt uiteraard niet enkel aan hem maar daar op die positie ligt ergens de sleutel volgens mij..En Doumbia mag een pedagogische tik krijgen en zeker niet meer te diep terug zakken anders laat je hem er maar uit.We hebben het ook al eens gezien bij Chery en bij Doumbia ondertussen al een paar keer ,die zoeken de voetballende oplossing ipv er soms eens een kroket op te geven.Afleren(of bijleren) ga moeilijk zijn vrees ik..
2 volledig akkoord rooien dokker
Praet was dramatisch. Stond op de 10 , in theorie dus aanvallend voor Benitez en Riedewald, maar speelde als een 6. Die had ik er bij de rust al afgehaald maar mocht veel te lang blijven staan. Cherry en Janssen moesten alles doen in die zone.
En waar ik ook stilaan de zenuwen van krijg: bij elke vrije trap die we meekrijgen kiest men voor een pasje achteruit en 'balbezit'. Zelfs als we voorbij de middellijn een vrije trap krijgen en zouden kunnen opschuiven tot aan de andere backlijn. Guardiola heeft dat geïnrtoduceerd jaren geleden bij Barcelona en nu moet elke middelmatige ploeg precies hetzelfde doen...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 *** Against modern football !
Het voetbal van ons :
Wakker worden als we in de penarie komen
In slaap vallen als we op voorsprong komen en bij gelijke stand kabbelen we maar wat voort.
Dat was ook zo op het einde onder Van Bommel en had echt goede hoop dat het ging veranderen na de eerste wedstrijden van Jonas, maar helaas ..
Zit dat er nu echt in gebakken..
Weg met de spaarmodus en vanaf de eerste minuut er voor gaan..gaat het publiek zeker appreciëren.
Het is inderdaad ziekelijk momenteel. Dat balletje achteruit spelen zit er inderdaad in gebakken en is als supporter nagenoeg niet meer om aan te zien. Nu is ook Lammens er veel meer bij betrokken als vroeger, tot het daar ook verkeerd loopt, dat is slechts een kwestie van.... Wat is het verschil tussen een kort pasje naar de keeper, die dan direct wordt aangevallen en onder druk de bal moet wegstampen of rechtstreeks uittrappen zoals vroeger. iemand een idee?
De bedoeling is om de tegenstander uit zijn tent en veldbezetting te lokken en zo vanuit balbezit naar voor te combineren, lijkt me.
Alleen valt dat de laatste tijd precies wat tegen omdat:
- de tegenstander eigenlijk niet in zijn tent zit maar, integendeel, al hoog druk zet en dat al deel uitmaakt van hun veldbezetting en
- we zelf niet goed genoeg uitvoetballen als anticipatie op de hoge druk. Maar daar zijn we zeker niet de enige ploeg in.
De vraag is natuurlijk of je beter af bent met de bal altijd gewoon naar voren te jassen, zoals vroeger.
Nog een leuk weetje om af te sluiten, het was voor het eerst sinds 2003 dat de stroppen nog eens konden winnen van ons.
We wilden ze dus gewoon graag in PO1, ploeg die ons (in tegenstelling tot bv Anderlecht) goed ligt. Alleen hadden we niet door, dat dit ook kon door volgende week Standard te kloppen
ik krijg idd ook stenen kl*ten van dat nummertje altijd ipv het traditionele uittrappen door de doelman.
gisteren stonden ELKE KEER twee aanvallers van Gent aan de grote baklijn klaar om een sprint te trekken richting Senne - die dan telkens de bal kreeg om vervolgens onder druk van de tegenstrever een matige pass af te leveren richting flankverdediger die natuurlijk OOK al onder druk werd gezet: WAT. IS. DAAR. DE. ZIN. VAN.??? dit is toch om problemen VRAGEN?
het wordt op de duur zo cliché dat ook de tweede lijn van de tegenstrever al anticipeert op klungelballen.
Het contrast tussen de woorden van Ria en Annick De ridder ( waarin de nadruk vooral op de winnaarsmentaliteit gelegd werd ) en de makke , lusteloze wandelparade van onze profs kon niet groter zijn.
TangaFlosser1880 schreef:ik krijg idd ook stenen kl*ten van dat nummertje altijd ipv het traditionele uittrappen door de doelman.
gisteren stonden ELKE KEER twee aanvallers van Gent aan de grote baklijn klaar om een sprint te trekken richting Senne - die dan telkens de bal kreeg om vervolgens onder druk van de tegenstrever een matige pass af te leveren richting flankverdediger die natuurlijk OOK al onder druk werd gezet: WAT. IS. DAAR. DE. ZIN. VAN.??? dit is toch om problemen VRAGEN?
het wordt op de duur zo cliché dat ook de tweede lijn van de tegenstrever al anticipeert op klungelballen.
ik krijg idd ook stenen kl*ten van dat nummertje altijd ipv het traditionele uittrappen door de doelman.
BELACHELIJK!! STOP HIERMEE !!!!!!!
Zo is het.
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.
Wat ik al maanden zeg he: we hebben geen middenveld. 1 vd zwakste middenvelden van 1a.
Fysiek niet in orde. Geen loopvermogen, na 60 min liggen ze met krampen op de grond, pressing 0,0, duelkracht te weinig om van voetballend vermogen nog te zwijgen.
Riedewald 1ste helft een drama. Praet evenzeer. En benitez die niet wist waar hij moest lopen. Schrijnend amai.
Zo kunt ge geen matchen domineren he.
Dit worden weer pijnlijke weken vrees ik. We moeten eerlijk zijn: gent, union, anderlecht hebben ook meer kwaliteit dan wij.
Pak toby en janssen nog weg en ge hebt een degradatieploeg.
Doumbia begint echt wel een probleem te worden. Tis niet omdat ge een goei afstandschot hebt, dat ge een talent zijt he. Veel te loemp.
De paul zal weer goed gezind zijn. Maar misschien moet hij gewoon eens zelf zijn zin door drijven. Haal gewoon hein binnen. Een echte trainer. Want heb het stilaan wel gehad met dat gedoe van laatste 1,5 jaar. Stop met dat gepruts aub. Het is al maanden niet meer om aan te zien.
Het is dat den Hein buiten zijn boerenjaar met Gent zoveel gepresteerd heeft. Buiten wapperen met zijn armen niet veel van gezien
Nog een leuk weetje om af te sluiten, het was voor het eerst sinds 2003 dat de stroppen nog eens konden winnen van ons.
Klopt toch niet volgens mij, we zijn een keer tijdens de play-offs thuis onderuit gegaan door een late goal van Sörloth
Klopt, in seizoen 18-19 tijdens de play-offs thuis verloren met 1-2 van AA Gent.
Doelpunten van Jonathan David en - in de toegevoegde tijd - Alexander Sørloth.
Klopt toch niet volgens mij, we zijn een keer tijdens de play-offs thuis onderuit gegaan door een late goal van Sörloth
Klopt, in seizoen 18-19 tijdens de play-offs thuis verloren met 1-2 van AA Gent.
Dat lijkt te kloppen inderdaad.
Staat er niet tussen op RAFC museum.
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!
Dat lijkt te kloppen inderdaad.
Staat er niet tussen op RAFC museum.
Ook al gemerkt dat play-offmatchen er niet tussen staan als je wedstrijden op tegenstander zoekt.
Zo zal je geen verwijzing naar onze titelmatch (of gelijk welke andere play-offmatch) vinden als je specifiek op Genk zoekt, maar wel als je op seizoen zoekt.