Speeldag 29 - 9/03/2025: Royal Antwerp Football Club - Gent [0-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
25
33%
Deman
5
7%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
2
3%
Bataille
0
Geen stemmen
Riedewald
3
4%
Benitez
0
Geen stemmen
Praet
0
Geen stemmen
Chery
5
7%
Janssen
5
7%
Renders
20
26%
Doumbia
4
5%
Balikwisha
2
3%
Bayo
4
5%
Verstraeten
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 76

limfizzkit
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

Re: Speeldag 29 - 9/03/2025: Royal Antwerp Football Club - Gent [18u30]

Bericht door limfizzkit »

Scotland The Brave schreef:
09-03-2025 21:01
vetartis schreef:
09-03-2025 20:49
Scotland The Brave schreef:
09-03-2025 20:31

Op den 10 moet je ook controle over de bal hebben hoor...
Daar heb je nog minder tijd om te reageren. 5 seconden om na te denken waar je gaat passen heb je daar niet.
Waarom denk je dat hij daar beter zou renderen ? Omdat hij een goed afstand schot heeft ?
Omdat hij bakken talent heeft, maar risico in zijn spel legt... op de 10 mag dat, op de 6 niet... benitez wisselen voor Doumbia, de eerste kemel van Ulderink is een feit.
Ik breek niet vaak spelers en trainers af, maar ik kan het niet verkroppen dat de tegenstander weet dat we niet tegen hoge druk en agressiviteit kunnen... wij, Antwerp, die de duimen moet leggen in agressiviteit en intensiteit... dat kan niet, mag niet en al helemaal niet als we thuis spelen...
Heel raar argument ; "omdat hij talent heeft" kan die beter op de 10. Mbayo mag ook ballen verliezen vanvoor "omdat het mag". Wilt niet zeggen dat het nuttig is om hem te zetten.
Je hebt toch zelf al meer als genoeg matchen gezien in al die jaren om door te hebben dat Doumbia geen 10 is ? Balletje aannemen met een man in de rug ? Direct de vrije man scannen ?
Je hebt daar echt geen 4-5 seconden om na te denken en spelers uit te schakelen. Bal aannemen en het spel verdelen moet je daar doen. Net hetgeen waar hij nog niet goed in is.
Ik begrijp het overigens niet goed dat we goede, technische spelers per se ergens moeten zetten puur om die reden. Je moet op een bepaalde positie iemand zetten die zijn taken goed uitvoert, niet omdat hij in bepaalde aspecten uitblinkt.
En voor mij de reden dat je Praet of Benitez had moeten laten staan. Praet speelt nooit een wereldmatch maar die haal zo’n stoten zelden uit.
De ervaren spelers wilden den trainer buiten maar laten het ook vandaag afweten. Snel, dynamisch spel met het mes tussen de tanden zou ons spel moeten zijn maar er zijn spelers die dat niet (meer) kunnen. Het spel is gewoon on-Antwerp.

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Interview Ulderink: ik denk dat hij verschoot hoe moeizaam de bal in de ploeg wordt gehouden, geen oplossingen vinden op het veld, slechte keuzes maken.
Van Bommel zei altijd dat spelers moeten weten wat ze moeten doen in verschillende scenario’s en bijk aanpassingen van de tegenstander.

Hij zal een duidelijk idee en plan hebben om dat er terug in te slepen.

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Kerk minste match in weken/maanden
Chery was heel gedreven en overal
Praet is toch een grijze muis: wat brengt die nu bij? Dan was Ekkelenkamp paar niveaus hoger.
Benitez toch minder dan zijn eerste matchen.

Bayo beste minuten en wat een verschil met de platte vorige keren.

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Doumbia gaat in de fout maar daarvoor trok het ook op geen klote...amper 3kansen op een hele wedstrijd :shock:

Dacian
Junior
Junior

Bericht door Dacian »

Het gaat hier een volle 2 pagina's over 1 moment van Doumbia.

Het trok op 5-8 minuten te na op geen hol. Geen idee waarom we hier 1 punt zouden verdienen.

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

Ik ben blij dat de ploeg de gevraagde intensiteit toonde na het vertrek van Jonas.
Ik ben blij dat we kozen voor diepgang en nooit kozen voor de bal achteruit.
Ik ben blij dat Doumbia duidelijk leert van zijn fouten.
Ik ben blij dat het publiek er heel de match vol bleef achter staan en we eens niet werden weggezongen door de bezoekers.
Ik ben blij dat de play-offs er aankomen.

Ik kijk er al naar uit!
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

roodwit2 schreef:
09-03-2025 21:31
Kerk minste match in weken/maanden
Chery was heel gedreven en overal
Praet is toch een grijze muis: wat brengt die nu bij? Dan was Ekkelenkamp paar niveaus hoger.
Benitez toch minder dan zijn eerste matchen.

Bayo beste minuten en wat een verschil met de platte vorige keren.
Praet die mag Ekkelkamp zijn schoenen nog niet vast doen.

aloisi
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Wat ik al maanden zeg he: we hebben geen middenveld. 1 vd zwakste middenvelden van 1a.
Fysiek niet in orde. Geen loopvermogen, na 60 min liggen ze met krampen op de grond, pressing 0,0, duelkracht te weinig om van voetballend vermogen nog te zwijgen.

Riedewald 1ste helft een drama. Praet evenzeer. En benitez die niet wist waar hij moest lopen. Schrijnend amai.
Zo kunt ge geen matchen domineren he.
Dit worden weer pijnlijke weken vrees ik. We moeten eerlijk zijn: gent, union, anderlecht hebben ook meer kwaliteit dan wij.
Pak toby en janssen nog weg en ge hebt een degradatieploeg.

Doumbia begint echt wel een probleem te worden. Tis niet omdat ge een goei afstandschot hebt, dat ge een talent zijt he. Veel te loemp.

De paul zal weer goed gezind zijn. Maar misschien moet hij gewoon eens zelf zijn zin door drijven. Haal gewoon hein binnen. Een echte trainer. Want heb het stilaan wel gehad met dat gedoe van laatste 1,5 jaar. Stop met dat gepruts aub. Het is al maanden niet meer om aan te zien.

SteakFriet
Junior
Junior

Bericht door SteakFriet »

zorro schreef:Ik ben blij dat de ploeg de gevraagde intensiteit toonde na het vertrek van Jonas.
Ik ben blij dat we kozen voor diepgang en nooit kozen voor de bal achteruit.
Ik ben blij dat Doumbia duidelijk leert van zijn fouten.
Ik ben blij dat het publiek er heel de match vol bleef achter staan en we eens niet werden weggezongen door de bezoekers.
Ik ben blij dat de play-offs er aankomen.

Ik kijk er al naar uit!
Schrijnend op alle vlakken

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

De "grote" ervaren spelers wilden hun coach buiten maar brachten er vandaag heel weinig van terecht....slappe kost was het.

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

rooien dokker schreef:
09-03-2025 21:59
De "grote" ervaren spelers wilden hun coach buiten maar brachten er vandaag heel weinig van terecht....slappe kost was het.
Vanwaar haal je dat eigenlijk ? Van welke bron heb je dat de ervaren spelers, 4 spelers op de 22 overigens, de coach buiten wilden ?
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

mista_V
Junior
Junior

Bericht door mista_V »

thundir01 schreef:
08-03-2025 14:28
mista_V schreef:
08-03-2025 10:55
Carlos schreef:
07-03-2025 19:51

Je mist helemaal niks…
Ik zat als een halve gare klaar om 18.30 uur en klikte een vrije plaats aan. Tot mijn verbazing kreeg ik nul op het rekest: de rode, en dus beschikbare plek, bleek plots grijs, of niet beschikbaar en dan was het uit met de pret. Niks was nog beschikbaar. Poco raar allemaal.
Het is inderdaad weer 1 van die matchen. Voor een bepaald “vak” op T3 zijn er 85% van de matchen ongeveer 90 plaatsen vrij, gisteren waren er 9 tickets beschikbaar. Er zal waarschijnlijk een logische verklaring zijn maar ik zie het niet. Om 18u32 was alles weg.
Heb iets opgevangen van een actie van Telenet waar er een aantal trouwe klanten van het sportkanaal gratis tickets op tribune 3 gekregen hebben
En blijkbaar ook een actie van Heylen vastgoed...

Moment van de match, meneer naast mij knipt zijn nagels. Je kan dus zonder problemen een nagelknipper mee binnen nemen.

H.P.L
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door H.P.L »

Erbarmelijk . Hier kom je op zo een kakuur niet voor naar het voetbal.

Aan den trainer lag het dus alvast niet …

Redboy
Kadet
Kadet

Bericht door Redboy »

Zapter schreef:
09-03-2025 21:24
Doumbia den topper! 40x balverlies op
Een half uur!
inderdaad maar vd bosch ook verschillende steken laten vallen ze,willen allemaal hogerop das ze nog maar efkes hier blijven

HPL
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door HPL »

mista_V schreef:
09-03-2025 22:13
thundir01 schreef:
08-03-2025 14:28
mista_V schreef:
08-03-2025 10:55

Het is inderdaad weer 1 van die matchen. Voor een bepaald “vak” op T3 zijn er 85% van de matchen ongeveer 90 plaatsen vrij, gisteren waren er 9 tickets beschikbaar. Er zal waarschijnlijk een logische verklaring zijn maar ik zie het niet. Om 18u32 was alles weg.
Heb iets opgevangen van een actie van Telenet waar er een aantal trouwe klanten van het sportkanaal gratis tickets op tribune 3 gekregen hebben
En blijkbaar ook een actie van Heylen vastgoed...

Moment van de match, meneer naast mij knipt zijn nagels. Je kan dus zonder problemen een nagelknipper mee binnen nemen.
Jij verwacht dat de stewards dat vinden? Of dat die meneer dat eerst is gaan vragen?
Waddist Annie, aan't krabben?

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Wederom een zwakke wedstrijd van onze ploeg. Na het debacle van vorige week en de trainerswissel zou je toch denken , die gaan hun herpakken en dan ook nog is op de Bosuil! Plus een heel deel spelers waren ze terug bij! En toch presteren ze het om als een bende kiekens zonder kop te spelen. De eerste 45 minuten waren om
een oog uit te bleiten. Ze waren precies in verlof modus. Niks pressing naar voor, nee alleen het balletje naar achter spelen tot bij Lammens die volgens mij het meest aan de bal is geweest. Bataille niet gezien, deed ook geen enkele aanvallende aktie. Kerk, wat die bezielde vandaag mag Joost weten. Zat in de zak van Samoise en als hij dan toch de bal had deed hij er de meest onmogelijke dingen mee. Alleen lukte er zogoed als geen enkele. Een pas van 10 meter geven ? Nee liever ingewikkelde pass geven die niet aankomt. Gent was gekomen voor de drie punten en dat zag je ook aan die ploeg. Een geluk dat ze moeilijk goals maken anders had de eerste helft al de match gespeeld geweest. Bij ons liepen ze in slow motion achter de bal. Kaas met gaten vanachter. Vanvoor hopeloos. Tweede helft begon niet beter maar stillekesaan kwamen we toch meer aan de goal. Spijtig van Riedewald dat die kopbal er niet inging. Was in mijn ogen de meest aktieve speler van de ploeg . Praet speelde mee maar was onzichtbaar. Had beter op de bank begonnen. Benitez liep voor een deel verloren maar was toch bij de beteren net zoals Chery Janssen en Boya. Maar Riedewald had er niet af gemoeten. Werd vervangen door Verstraeten en net daarna doet Doumbia die kemel! Verliest daar de bal vlak bij onze backlijn. Stond gewoon te slapen. Daar moet dringend een hartig woordje mee gesproken worden. Want dit is al de tigste keer dat we door hem belangrijke punten verliezen. Dan de laatste 10 minuten na de goal kunnen ze het ineens wel. Moet hier ook zeggen dat Bali niet slecht inviel.
Slotsom. met deze mentaliteit redden we het niet. Knokken voor elkaar en aanvallender gaan spelen want dit was Gent, maar Brugge Union en Genk doen tegen ons op die manier een walk over! Met de vingers in de neus! Nee deze week moet Ulderink tonen dat hij T1 waardig is en de ploeg terug op de rails zetten. Want denk dat anders er volgend seizoen veel plaats op de tribunes zal zijn.

Jillieboy
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: ‘Please don’t call me arrogant, but I’m European champion and I think I’m a special one.’

Bericht door Jillieboy »

Het domme balverlies van Doumbia, kon je in de eerste helft ook al aan uwe rekker hebben met Benitez. Dat belachelijk rondspelen achteraan zorgt altijd voor problemen bij ons.
Daar had het al 1-0 kunnen staan en hadden we Benitez met de grond gelijk gemaakt. Die bal gaat er niet in, bij Doumbia wel.
Gewoon stoppen met dat stom gedoe van achteruit altijd te willen voetballen.

redphilly
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Moment van de match: Renders die daar een half veld over sprint om een ultieme tackle in te zetten en Doumbia toen al te redden na onnodig balverlies.

aloisi
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

redphilly schreef:
10-03-2025 05:43
Moment van de match: Renders die daar een half veld over sprint om een ultieme tackle in te zetten en Doumbia toen al te redden na onnodig balverlies.
Dat was idd sterk want niemand kon die gast volgen! En renders liep het toch nog dicht.

Jammer genoeg voor de rest weinig om enthousiast over te zijn. Veteranenvoetbal spelen wij.

Machtig87
Scholier
Scholier
Slagzin: Machtig 1987

Bericht door Machtig87 »

Wat is die Praet een luie voetballer zeg, jogt wat rond maar zich vrijlopen en zich aanbieden zoals Chery is geen werk voor hem.
Kerk veel te flauwe benen, logisch als je het van enen dadel moet hebben.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Negan schreef:
09-03-2025 20:50
Als we geen Europees halen gaat deze match daarin een cruciale rol spelen.
Wie durft dat woord nog maar in de mond nemen?
Waar zijn wij mee bezig. Alle weken overspeeld en afgetroefd worden. Pijnlijk om aan te zien. Karakterloze, futloze maar vooral super trage ploeg. Nul snelheid in dit elftal. Zelfs een Odoi is hier gewoon onmisbaar vanwege zijn inzet en karakter alleen al.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

aloisi schreef:
09-03-2025 21:52
Wat ik al maanden zeg he: we hebben geen middenveld. 1 vd zwakste middenvelden van 1a.
Fysiek niet in orde. Geen loopvermogen, na 60 min liggen ze met krampen op de grond, pressing 0,0, duelkracht te weinig om van voetballend vermogen nog te zwijgen.

Riedewald 1ste helft een drama. Praet evenzeer. En benitez die niet wist waar hij moest lopen. Schrijnend amai.
Zo kunt ge geen matchen domineren he.
Dit worden weer pijnlijke weken vrees ik. We moeten eerlijk zijn: gent, union, anderlecht hebben ook meer kwaliteit dan wij.
Pak toby en janssen nog weg en ge hebt een degradatieploeg.

Doumbia begint echt wel een probleem te worden. Tis niet omdat ge een goei afstandschot hebt, dat ge een talent zijt he. Veel te loemp.

De paul zal weer goed gezind zijn. Maar misschien moet hij gewoon eens zelf zijn zin door drijven. Haal gewoon hein binnen. Een echte trainer. Want heb het stilaan wel gehad met dat gedoe van laatste 1,5 jaar. Stop met dat gepruts aub. Het is al maanden niet meer om aan te zien.
Jij hebt toch ook hele tijd liggen zeggen , dat Ekkelenkamp mocht vertrekken en dat Praet een toptransfer voor ons is..

Anderlecht al weken bezig gezien?

Benitez kan je toch niet veel kwalijk nemen. Is hier nog maar juist. Zo´n spelers hebben vaak half seizoen nodig om zich aan te passen..

Hein had hier al weken liggen zagen voor versterkingen. Waarom een mens blijft denken deze de grote redder gaat zijn? Heeft ook al met Gent aantal keer PO1 gemist.

bnafets
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door bnafets »

Op zich was het voor Ulderink zijn eerste match maar eigenlijk ook niet. Heeft hij een training kunnen bijwonen? Ik hoop volgende week toch meer effect te zien anders had je net zo goed met De Roeck kunnen eindigen. (En ja achteraf…)

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

richard schreef:
10-03-2025 01:45
Wederom een zwakke wedstrijd van onze ploeg. Na het debacle van vorige week en de trainerswissel zou je toch denken , die gaan hun herpakken en dan ook nog is op de Bosuil! Plus een heel deel spelers waren ze terug bij! En toch presteren ze het om als een bende kiekens zonder kop te spelen. De eerste 45 minuten waren om
een oog uit te bleiten. Ze waren precies in verlof modus. Niks pressing naar voor, nee alleen het balletje naar achter spelen tot bij Lammens die volgens mij het meest aan de bal is geweest. Bataille niet gezien, deed ook geen enkele aanvallende aktie. Kerk, wat die bezielde vandaag mag Joost weten. Zat in de zak van Samoise en als hij dan toch de bal had deed hij er de meest onmogelijke dingen mee. Alleen lukte er zogoed als geen enkele. Een pas van 10 meter geven ? Nee liever ingewikkelde pass geven die niet aankomt. Gent was gekomen voor de drie punten en dat zag je ook aan die ploeg. Een geluk dat ze moeilijk goals maken anders had de eerste helft al de match gespeeld geweest. Bij ons liepen ze in slow motion achter de bal. Kaas met gaten vanachter. Vanvoor hopeloos. Tweede helft begon niet beter maar stillekesaan kwamen we toch meer aan de goal. Spijtig van Riedewald dat die kopbal er niet inging. Was in mijn ogen de meest aktieve speler van de ploeg . Praet speelde mee maar was onzichtbaar. Had beter op de bank begonnen. Benitez liep voor een deel verloren maar was toch bij de beteren net zoals Chery Janssen en Boya. Maar Riedewald had er niet af gemoeten. Werd vervangen door Verstraeten en net daarna doet Doumbia die kemel! Verliest daar de bal vlak bij onze backlijn. Stond gewoon te slapen. Daar moet dringend een hartig woordje mee gesproken worden. Want dit is al de tigste keer dat we door hem belangrijke punten verliezen. Dan de laatste 10 minuten na de goal kunnen ze het ineens wel. Moet hier ook zeggen dat Bali niet slecht inviel.
Slotsom. met deze mentaliteit redden we het niet. Knokken voor elkaar en aanvallender gaan spelen want dit was Gent, maar Brugge Union en Genk doen tegen ons op die manier een walk over! Met de vingers in de neus! Nee deze week moet Ulderink tonen dat hij T1 waardig is en de ploeg terug op de rails zetten. Want denk dat anders er volgend seizoen veel plaats op de tribunes zal zijn.
Je noemt daar Samoise, wij hebben geen enkele Samoise in onze ploeg. Kerk geen bal geraakt en dan bouwt hij nog mee op. Een schril contrast met onze spelers die gewoon geen zin hebben.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

sinjorenbloed
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door sinjorenbloed »

bnafets schreef:
10-03-2025 07:43
Op zich was het voor Ulderink zijn eerste match maar eigenlijk ook niet. Heeft hij een training kunnen bijwonen? Ik hoop volgende week toch meer effect te zien anders had je net zo goed met De Roeck kunnen eindigen. (En ja achteraf…)
Ik snap al niet dat ik hier nu reacties moet lezen zoals "dit was niet beter dan onder De Roeck". Deze match komt toch totaal niet op het conto van Ulderink zeker.
100% vóór gebruik van beelden in de sport, 200% anti-VAR.

Plaats reactie