Speeldag 29 - 9/03/2025: Royal Antwerp Football Club - Gent [0-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
25
33%
Deman
5
7%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
2
3%
Bataille
0
Geen stemmen
Riedewald
3
4%
Benitez
0
Geen stemmen
Praet
0
Geen stemmen
Chery
5
7%
Janssen
5
7%
Renders
20
26%
Doumbia
4
5%
Balikwisha
2
3%
Bayo
4
5%
Verstraeten
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 76

TheKid
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"

Re: Speeldag 29 - 9/03/2025: Royal Antwerp Football Club - Gent [18u30]

Bericht door TheKid »

aloisi schreef:
09-03-2025 21:52
Wat ik al maanden zeg he: we hebben geen middenveld. 1 vd zwakste middenvelden van 1a.
Fysiek niet in orde. Geen loopvermogen, na 60 min liggen ze met krampen op de grond, pressing 0,0, duelkracht te weinig om van voetballend vermogen nog te zwijgen.

Riedewald 1ste helft een drama. Praet evenzeer. En benitez die niet wist waar hij moest lopen. Schrijnend amai.
Zo kunt ge geen matchen domineren he.
Dit worden weer pijnlijke weken vrees ik. We moeten eerlijk zijn: gent, union, anderlecht hebben ook meer kwaliteit dan wij.
Pak toby en janssen nog weg en ge hebt een degradatieploeg.

Doumbia begint echt wel een probleem te worden. Tis niet omdat ge een goei afstandschot hebt, dat ge een talent zijt he. Veel te loemp.

De paul zal weer goed gezind zijn. Maar misschien moet hij gewoon eens zelf zijn zin door drijven. Haal gewoon hein binnen. Een echte trainer. Want heb het stilaan wel gehad met dat gedoe van laatste 1,5 jaar. Stop met dat gepruts aub. Het is al maanden niet meer om aan te zien.
Ge zegt vooral al jaren dat Ekkelenkamp pure brol is en we Praet moesten halen.
1.3.1.2.

Groofy
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Groofy »

Met deze vorm PO 1 spelen een zegen of een vloek, ik denk het tweede!

hove city
Junior
Junior

Bericht door hove city »

Verrast met al de commentaren hier. Was het super, zeker niet maar ik vond het in vergelijking met onze wedstrijd tegen Cercle een stap in de goede richting. Er zat toch meer grinta en lijn in de ploeg en een gelijkspel had verdiend geweest. De winner takes it all. Tegen Brugge winnen we zwaar onverdiend maar is iedereen lyrisch..We hebben deze keer veel meer kansen gehad maar vergeten om ons te belonen. Positief blijven, 4de plaats is nog steeds haalbaar.

Niels
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door Niels »

keving schreef:
10-03-2025 07:32
aloisi schreef:
09-03-2025 21:52
Wat ik al maanden zeg he: we hebben geen middenveld. 1 vd zwakste middenvelden van 1a.
Fysiek niet in orde. Geen loopvermogen, na 60 min liggen ze met krampen op de grond, pressing 0,0, duelkracht te weinig om van voetballend vermogen nog te zwijgen.

Riedewald 1ste helft een drama. Praet evenzeer. En benitez die niet wist waar hij moest lopen. Schrijnend amai.
Zo kunt ge geen matchen domineren he.
Dit worden weer pijnlijke weken vrees ik. We moeten eerlijk zijn: gent, union, anderlecht hebben ook meer kwaliteit dan wij.
Pak toby en janssen nog weg en ge hebt een degradatieploeg.

Doumbia begint echt wel een probleem te worden. Tis niet omdat ge een goei afstandschot hebt, dat ge een talent zijt he. Veel te loemp.

De paul zal weer goed gezind zijn. Maar misschien moet hij gewoon eens zelf zijn zin door drijven. Haal gewoon hein binnen. Een echte trainer. Want heb het stilaan wel gehad met dat gedoe van laatste 1,5 jaar. Stop met dat gepruts aub. Het is al maanden niet meer om aan te zien.
Jij hebt toch ook hele tijd liggen zeggen , dat Ekkelenkamp mocht vertrekken en dat Praet een toptransfer voor ons is..

Anderlecht al weken bezig gezien?

Benitez kan je toch niet veel kwalijk nemen. Is hier nog maar juist. Zo´n spelers hebben vaak half seizoen nodig om zich aan te passen..

Hein had hier al weken liggen zagen voor versterkingen. Waarom een mens blijft denken deze de grote redder gaat zijn? Heeft ook al met Gent aantal keer PO1 gemist.
Hij zegt al jaren dat de andere teams veel beter zijn dan wij en dat wij net geen degradatiekandidaat zijn. New season, same shit.

Het neemt wel niet weg dat ik gisterenavond ook bluspoeier was. Na hoe ze vorige week met de nodige pretentie op Cercle gespeeld hebben om de trainer buiten te krijgen, had je toch wel een ander soort reactie verwacht om hun grote gelijk in de verf te zetten. We hebben op geen enkel moment aanspraak kunnen maken op de overwinning, hoewel er een paar kansjes waren. Voor een goed begrip, Gent verdiende het ook niet om te winnen, maar uiteraard moesten we hen hiermee ook nog helpen. Of werden we misschien tactisch door hen overklast? :evil: Er gaan er een aantal serieus uit hun schulp gaan mogen komen om dit goed te maken met hun streken en zelfverklaarde voetbalintelligentie.

Ulderink heeft zeer veel werk voor de boeg.
Just because I can give multiple orgasms to the furniture just by sitting on it, doesn't mean that I'm not sick of this damn war: the blood, the noise, the endless poetry

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Voor mij kwam er toch maar 1ploeg op het veld met de intentie om te winnen en dat waren wij zeker niet..
Gent zette ons gewoon vast en andersom zetten we amper druk.Had wel gedacht dat we met het rondpingelen achteraan nog een goal gingen pakken (het was soms kort bij de eerste helft)Anderzijds door de druk van Gent en amper lopende spelers kregen we de bal ook niet kwijt..Wat mis ik dan een Ekkelenkamp en is het pijnlijk aan mijn ogen als je nu een Praet op ons veld ziet staan.Met alle respect, maar 1goeie wedstrijd thuis tegen Union (toen waren ze allemaal goed) is toch echt te weinig,.Het matig vertoon ligt uiteraard niet enkel aan hem maar daar op die positie ligt ergens de sleutel volgens mij..En Doumbia mag een pedagogische tik krijgen en zeker niet meer te diep terug zakken anders laat je hem er maar uit.We hebben het ook al eens gezien bij Chery en bij Doumbia ondertussen al een paar keer ,die zoeken de voetballende oplossing ipv er soms eens een kroket op te geven.Afleren(of bijleren) ga moeilijk zijn vrees ik..

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

keving schreef:
Hein had hier al weken liggen zagen voor versterkingen. Waarom een mens blijft denken deze de grote redder gaat zijn? Heeft ook al met Gent aantal keer PO1 gemist.
In zijn tweede periode bij AA Gent zelfs nooit gehaald (van seizoen 2020-2021 tot 2023-2024).

luke71
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door luke71 »

De Frol schreef:
10-03-2025 09:12
keving schreef:
In zijn tweede periode bij AA Gent zelfs nooit gehaald (van seizoen 2020-2021 tot 2023-2024).
Nee, maar Gent speelde wel de voorbije 10 seizoenen elk jaar Europees.

TheKid
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door TheKid »

Ik zeg ook al een tijdje dat af en toe PO2 spelen en zo in Europa geraken echt geen schande is.
Maar dan tegelijk twijfel ik ook wel of onze huidige spelersgroep met hun ingesteldheid zich kunnen opladen voor nog wat matchen tegen Standard, Mechelen, Charleroi en Westerlo..
1.3.1.2.

stijn
Junior
Junior
Slagzin: Antwerp Till I die

Bericht door stijn »

Antwerp/ohl laatste minuten versus Gent gisteren. Zo speel je een match uit en win je. We missen heel veel rust in de verdediging, doumbia maakt een domme fout maar gezien wat een verschil versus praet die echt niks brengt. Benitez was ook zwak. Gelukkig hebben we nog Janssens, kerk zelfs minder een meerwaarde, Reynders weer sterk. Bayo zijn beste invalbeurt tot nu toe. Hopelijk kunnen we op Standard winnen . Playoff 1 kan veel gebeuren, plaats 5 -4 is nog steeds speelbaar.

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

Na een nachtje slapen toch redelijk positief gevoel over de match

Verdedigend stond het wel ok, enige kansen en de goal van Gent kwamen na balverlies van benitez en doumbia. Lammens doet ook wel goeie save.

Aanvallend vonden we lang de oplossing niet, maar op het einde geraakten we toch aan paar goeie kansen. We hadden minstens punt verdiend.

Doumbia weer duur balverlies, je zag hem kijken, aan wie kan ik de bal kwijt, het moet er stillekesaan echt uit, maar dankzij hem krijg je wel dynamiek in ons spel, Bayo en Bali ook sterk ingevallen

Nieuwe trainer heeft nu drie weken om zijn ideeën erin te slijpen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

3 beste momenten van de wedstrijd gisteren:

- De kopbal van Riedewald tegen het kader
- De 2 a 3 minuten voor en na die fase in het algemeen
- Ne kerel 5 stoeltjes na ons die lag te dutten (zo interessant was het)
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Het voetbal van ons :
Wakker worden als we in de penarie komen
In slaap vallen als we op voorsprong komen en bij gelijke stand kabbelen we maar wat voort.
Dat was ook zo op het einde onder Van Bommel en had echt goede hoop dat het ging veranderen na de eerste wedstrijden van Jonas, maar helaas ..
Zit dat er nu echt in gebakken..
Weg met de spaarmodus en vanaf de eerste minuut er voor gaan..gaat het publiek zeker appreciëren.

zorro
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door zorro »

Nog een leuk weetje om af te sluiten, het was voor het eerst sinds 2003 dat de stroppen nog eens konden winnen van ons.

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Ik vraag me af of ze wel conditioneel in orde zijn. Als wij het steken op grinta, motivatie, inzet bij bepaalde match of grote delen van matchen; heeft het niet eerder te maken dat ze gewoon niet kunnen omdat ze conditioneel het niet aankunnen?

joachim
Kadet
Kadet

Bericht door joachim »

zorro schreef:
10-03-2025 10:17

-De kampioenenviering van de U16.
-Het belerend lagere school filmke tijdens de rust hoe we in 5 stappen moeten reageren bij discriminatie.
-“Mankende” Ito die onder “Ladyboy, ladyboy, ladybooooy” door de staantribune naar de bank werd begeleid.

Verder heeft de zon gisteren geschenen, zo’n slechte avond was het niet.

TheKid
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door TheKid »

roodwit2 schreef:
10-03-2025 10:46
Ik vraag me af of ze wel conditioneel in orde zijn. Als wij het steken op grinta, motivatie, inzet bij bepaalde match of grote delen van matchen; heeft het niet eerder te maken dat ze gewoon niet kunnen omdat ze conditioneel het niet aankunnen?
Dan moeten we richting playoffs imo evolueren naar een tandem van Odoi en Riedewald op het middenveld met daarvoor Chery op de '10' want op de flank steekt echt geen tandje bij om te gaan verdedigen, laat die 2 eerste op het middenveld maar voor hem lopen dan. Benitez-Praet-Doumbia als '2de keus middenveld'.
Hopelijk terug Balikwisha op links en Kerk op volle kracht (na de ramadan) op rechts. Achteraan zou ik enkel op de rechtsback af en toe wisselen tussen Bataille en Renders.

Normaal gezien zou dat toch een sterke ploeg moeten zijn met redelijk wat loopvermogen op de juiste posities.
1.3.1.2.

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

Vorig jaar vielen we plat pal tijdens de play-offs.
Nu doen we dat in de weken ervoor. Het kan alleen maar beteren.

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

joachim schreef:
10-03-2025 10:52
zorro schreef:

-Het belerend lagere school filmke tijdens de rust hoe we in 5 stappen moeten reageren bij discriminatie.
-“Mankende” Ito die onder “Ladyboy, ladyboy, ladybooooy” door de staantribune naar de bank werd begeleid.

Dat kleuterfilmke :shock:
Welke peut heeft dat verzonnen???
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Jemme schreef:
10-03-2025 11:06
joachim schreef:
zorro schreef:

Tip 1 bij discriminatie: 'negeren'. Strakke strategie.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Jillieboy schreef:
10-03-2025 02:01
Het domme balverlies van Doumbia, kon je in de eerste helft ook al aan uwe rekker hebben met Benitez. Dat belachelijk rondspelen achteraan zorgt altijd voor problemen bij ons.
Daar had het al 1-0 kunnen staan en hadden we Benitez met de grond gelijk gemaakt. Die bal gaat er niet in, bij Doumbia wel.
Gewoon stoppen met dat stom gedoe van achteruit altijd te willen voetballen.
2

Ook.in.bange.dagen
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Ook.in.bange.dagen »

janssens schreef:
10-03-2025 11:07
Jemme schreef:
joachim schreef:

Tip 1 bij discriminatie: 'negeren'. Strakke strategie.
Stap 6 'klets incasseren van onverlaat' waren ze wel vergeten te projecteren.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

rooien dokker schreef:
10-03-2025 08:55
Voor mij kwam er toch maar 1ploeg op het veld met de intentie om te winnen en dat waren wij zeker niet..
Gent zette ons gewoon vast en andersom zetten we amper druk.Had wel gedacht dat we met het rondpingelen achteraan nog een goal gingen pakken (het was soms kort bij de eerste helft)Anderzijds door de druk van Gent en amper lopende spelers kregen we de bal ook niet kwijt..Wat mis ik dan een Ekkelenkamp en is het pijnlijk aan mijn ogen als je nu een Praet op ons veld ziet staan.Met alle respect, maar 1goeie wedstrijd thuis tegen Union (toen waren ze allemaal goed) is toch echt te weinig,.Het matig vertoon ligt uiteraard niet enkel aan hem maar daar op die positie ligt ergens de sleutel volgens mij..En Doumbia mag een pedagogische tik krijgen en zeker niet meer te diep terug zakken anders laat je hem er maar uit.We hebben het ook al eens gezien bij Chery en bij Doumbia ondertussen al een paar keer ,die zoeken de voetballende oplossing ipv er soms eens een kroket op te geven.Afleren(of bijleren) ga moeilijk zijn vrees ik..
2 volledig akkoord rooien dokker

zorro
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door zorro »

joachim schreef:
zorro schreef:

Just. Die zon vetroebelde een beetje mijn blik.
Hulde aan de U16. Knap werk!

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

rooien dokker schreef:
10-03-2025 10:18
Het voetbal van ons :
Wakker worden als we in de penarie komen
In slaap vallen als we op voorsprong komen en bij gelijke stand kabbelen we maar wat voort.
Dat was ook zo op het einde onder Van Bommel en had echt goede hoop dat het ging veranderen na de eerste wedstrijden van Jonas, maar helaas ..
Zit dat er nu echt in gebakken..
Weg met de spaarmodus en vanaf de eerste minuut er voor gaan..gaat het publiek zeker appreciëren.
Het is inderdaad ziekelijk momenteel. Dat balletje achteruit spelen zit er inderdaad in gebakken en is als supporter nagenoeg niet meer om aan te zien. Nu is ook Lammens er veel meer bij betrokken als vroeger, tot het daar ook verkeerd loopt, dat is slechts een kwestie van.... Wat is het verschil tussen een kort pasje naar de keeper, die dan direct wordt aangevallen en onder druk de bal moet wegstampen of rechtstreeks uittrappen zoals vroeger. iemand een idee?
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Paul
Junior
Junior

Bericht door Paul »

Jemme schreef:
joachim schreef:
zorro schreef:

Vond het best grappig. Maar dat vooral omdat nog tijdens het filmpje de Gent supporters op elkaar zijn beginnen kloppen. Was precies een rollenspel.

Plaats reactie