Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [1-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
0
Geen stemmen
Deman
3
4%
Riedewald
6
8%
Van den Bosch
2
3%
Odoi
10
13%
Bataille
4
5%
Doumbia
4
5%
Praet
8
10%
Chery
1
1%
Balikwisha
1
1%
Janssen
22
28%
Alderweireld
3
4%
Kerk
0
Geen stemmen
Bayo
9
12%
Renders
0
Geen stemmen
Scott
5
6%

Totaal aantal stemmen: 78

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [18u30]

Bericht door The Dog »

De match was op zich wel gelijkgaand, begin tweede helft hadden we al dood kunnen zijn, maar wij hebben ook kansen gehad

die tegendoelpunten bij die eerste loopt bali in de weg van lammens en springt toby niet (als hij niet 100% fit was, dan had hij niet mogen spelen), bij de tweede mag die zomaar op wandel door de verdediging

Europa missen is zuur, je kan misschien makkelijker spelers overtuigen, maar als je de groepsfase niet haalt, is het ook geen vetpot, en nu kan je aan ploeg bouwen zonder midweekvoetbal, de nieuwe tribune is op termijn veel belangrijker, die zal wel gevuld geraken

Hoe moet je dit seizoen zien? Beetje gelijk vorig seizoen, play-off 1, daar doe je het beter dan vorig jaar, maar verlies je barrage, in beker haal je nu net niet finale, misschien doe je het dit seizoen met mindere ploeg even goed, maar zonder europa kunnen we niet tevreden zijn

Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid over de toekomst van de club en welke de ambities zijn: nieuwe trainer is nodig, hopelijk blijft janssen (ideaal langer contract aan mindere voorwaarden), doe je een tweetal dikke uitgaande transfers en kan je deel ervan investeren in de ploeg, mix van ervaring en jonge talenten, ook meer kracht en snelheid nodig in de ploeg, veel werk op de plank dus, en oh ja, we moeten ook dringend thuisreputatie herstellen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

Alan 1982
Junior
Junior

Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [18u30]

Bericht door Alan 1982 »

j-foil schreef:
29-05-2025 23:50
Ik verstond dattem Alderweireld CV zou zetten om Odoi door te schuiven. Middenveld hadden we geen greep op. Maar ik zou sowieso Doumbia laten staan en Dennis Praet (totaaaal gene fan van, platte sjat..... die mag de nestels van Keita, zelfs Hongla nog ni binden), maar dan Jansen eraf en Alderweireld spits.... tja....
Dan nog Scott brengen, dan wette hoe laat het is....
Tactisch 0

nieuwe ploeg bouwen, nieuwe coach....
Bedankt en veel succes met jullie nieuwe ploeg
@Riedewald, Van Den Bosch, Praet, Chery, Balikwisha, Lammens, DeMan, Bayo... (moet toch 30M opbrengen hopelijk)
Ander en beter.....
Praet speelt vandaag gewoon een goede wedstrijd, net als op Brugge. Als die blessurevrij kan blijven volgend seizoen, gaan we daar nog plezier aan beleven denk ik.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

j-foil schreef:
Ik verstond dattem Alderweireld CV zou zetten om Odoi door te schuiven. Middenveld hadden we geen greep op. Maar ik zou sowieso Doumbia laten staan en Dennis Praet (totaaaal gene fan van, platte sjat..... die mag de nestels van Keita, zelfs Hongla nog ni binden), maar dan Jansen eraf en Alderweireld spits.... tja....
Tactisch 0

@Riedewald, Van Den Bosch, Praet, Chery, Balikwisha, Lammens, DeMan, Bayo... (moet toch 30M opbrengen hopelijk)
Ander en beter.....
Zoals er vandaag gespeeld is denk ik dat weinig ploegen goesting zullen hebben om veel geld voor onze spelers te geven. Denk dat 30 of 40 miljoen zoals er gesuggereerd is zwaar overdreven zal zijn! De meesten zullen aan prijzen van den Aldi vertrekken. Toch 1 positief punt dan de duurste lonen zullen dan weg zijn! Oa Chery Bali
die hier ook een mooie pree en heeft en Riedewald en misschien Janssen alhoewel ik toch zou proberen om die bij te laten tekenen voor Extra 2 jaar maar tegen lager loon. Speler dat het DNA van onze club heeft. Praet geraak je volgens mij niet meer vanaf. Zeno zal ook vraagteken worden.
Maar veel gaat afhangen wie trainer bij ons wordt. Eerlijk gezegd zou ik terug voor een trainer genre Boloni gaan. Is een trainer die het DNA van onze club had en spelers boven hen uit liet stijgen.

nilsvc
Kadet
Kadet

Bericht door nilsvc »

richard schreef:
29-05-2025 23:39
Monoceros schreef:
29-05-2025 21:15
Carlos schreef:
29-05-2025 20:34

Lammens? Als de verdedigers als paaltjes voorbij worden gelopen… Daar ligt eerder het probleem.
Bekijk de goal. U8 niveau.
Daar faalt de ervaring bij Renders . Dat moment breek je gewoonweg die aanval af en leg je de speler neer. Nu passeert hij Renders precies of die er niet stond. Gebruik handen en voeten maar passeren mocht die daar niet.
Een defensieve fout, maar als ge als ploeg beter aanvalt en verdedigt valt die goal niet. Als ploeg is er gefaald. Charleroi kreeg te veel ruimte en open kansen. Het enige lichtpunt vandaag vond ik Praet en Janssen.
Bali en Kerk brachten niet genoeg. Toby was er niet klaar voor. Doumbia brengt wel wat en is nog jong, maar mist rust in de cruciale fases.

1) Fout van bestuur om niet te versterken: Ondreijka en Keita zijn niet vervangen. Deman is de enige aanwinst gebleken.
2) Onmisbare spelers door een gebrekkige kern: geen waardige alternatieven voor Alderweireld en Janssen.
3) Coach zonder tactische inzicht. We hebben dit seizoen weinig lijn en defensieve stabiliteit gezien. Er zat geen lijn in het spel bij De Roeck en nu Ulderink. Ook deels door een gebrek aan ervaring in de kern.

De jeugd is de toekomst, maar er is ook ervaring nodig. Foulon en Hairemans zeker goede aanwinsten. Centraal in de verdediging, aanvallende middenvelders, flankspelers en spitsen het zullen allemaal nieuwe spelers moeten worden.
Blijvers: Lammens (mss nog een jaar huur), Bataille, Renders, Odoi, Praet, Benitez, Doumbia, Scott. Aangevuld door jeugd.

Misschien Leko of een buitenlandse trainer een kans geven die een team kan bouwen. Ene met discipline. Liefst ook een spitsentrainer.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

nilsvc schreef:
30-05-2025 00:27
richard schreef:
29-05-2025 23:39
Monoceros schreef:
29-05-2025 21:15

Bekijk de goal. U8 niveau.
Daar faalt de ervaring bij Renders . Dat moment breek je gewoonweg die aanval af en leg je de speler neer. Nu passeert hij Renders precies of die er niet stond. Gebruik handen en voeten maar passeren mocht die daar niet.
Een defensieve fout, maar als ge als ploeg beter aanvalt en verdedigt valt die goal niet. Als ploeg is er gefaald. Charleroi kreeg te veel ruimte en open kansen. Het enige lichtpunt vandaag vond ik Praet en Janssen.
Bali en Kerk brachten niet genoeg. Toby was er niet klaar voor. Doumbia brengt wel wat en is nog jong, maar mist rust in de cruciale fases.

1) Fout van bestuur om niet te versterken: Ondreijka en Keita zijn niet vervangen. Deman is de enige aanwinst gebleken.
2) Onmisbare spelers door een gebrekkige kern: geen waardige alternatieven voor Alderweireld en Janssen.
3) Coach zonder tactische inzicht. We hebben dit seizoen weinig lijn en defensieve stabiliteit gezien. Er zat geen lijn in het spel bij De Roeck en nu Ulderink. Ook deels door een gebrek aan ervaring in de kern.

De jeugd is de toekomst, maar er is ook ervaring nodig. Foulon en Hairemans zeker goede aanwinsten. Centraal in de verdediging, aanvallende middenvelders, flankspelers en spitsen het zullen allemaal nieuwe spelers moeten worden.
Blijvers: Lammens (mss nog een jaar huur), Bataille, Renders, Odoi, Praet, Benitez, Doumbia, Scott. Aangevuld door jeugd.

Misschien Leko of een buitenlandse trainer een kans geven die een team kan bouwen. Ene met discipline. Liefst ook een spitsentrainer.
Adekami misschien ook nog dacht dat die nu geblesseerd was

man utd
Kadet
Kadet

Bericht door man utd »

Niemand die zich vragen stelt bij de positie van Lammens bij de 1-2? Staat toch niet perfect opgesteld? Leek mij geen ongrijpbare bal.
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

man utd schreef:
30-05-2025 00:32
Niemand die zich vragen stelt bij de positie van Lammens bij de 1-2? Staat toch niet perfect opgesteld? Leek mij geen ongrijpbare bal.
Inderdaad was echt niet in de hoek.

j-foil
Kadet
Kadet

Bericht door j-foil »

Alan 1982 schreef:
30-05-2025 00:16
j-foil schreef:
Tactisch 0

Ander en beter.....
Praet speelt vandaag gewoon een goede wedstrijd, net als op Brugge. Als die blessurevrij kan blijven volgend seizoen, gaan we daar nog plezier aan beleven denk ik.
Heel heel sober in mijn ogen. Maakt inderdaad weinig fouten maar pakt ook 0,0 risico. Vrijlopen, doordraaien, af en toe verticaal. Brengt voor mij als naam "Praet" veel te weinig.
Soit, meningen verschillen en ik hoop volgend jaar dattem betert. Maar ik ben meer voorstander van de Keita 's, Hongla,s die den bal durfden opeisen, en spel mee maakten. En ja, dan hadden wel is balverlies op een cruciale plaats maar dat weegt voor mij niet op tegen de meerwaarde in balbezit.

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

zorro schreef:
29-05-2025 21:49
Charleroi was slimmer en efficiënter.
Onze eerste helft was best goed en toen had je al afstand moeten nemen.
De wissels en vooral het gebrek aan systeem achteraf was pijnlijk om te zien.

Wen maar aan dit spel want volgend jaar is het van hetzelfde laken een broek.
Laat de club eens beginnen met een tactisch onderlegde trainer aan te stellen want daar wrong het schoentje toch wel gisteren.

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

KeV schreef:
29-05-2025 22:17
Sommige vervangingen waren zeker vreemd te noemen maar om alles nu daarop te steken is wel heel makkelijk.

Eerste helft was degelijk en ploeg stond redelijk goed, inefficientie nekt ons want we gaan de rust in met 0-0.

Charleroi stuurt tactisch bij en speelde ons vanaf begin 2e helft tureluur, de 0-1 hing al langer in de lucht en dat was ook zo voor de vervangingen. Er moest wel iets gedaan worden want vanaf begin 2e helft werden we 30 mins overklast maar desondanks missen we ook wel 2 grote kansen.

Uiteindelijk was Toby wel betrokken bij de gelijkmaker en als Kerk die open kans scoort dan winnen we met 2-1 en klaagt er hier niemand.

De vervangingen hebben het verschil niet gemaakt, hij moest wel tactisch bijsturen want het draaide gewoon niet meer na de rust.

Uiteindelijk betaal je al die grote gemiste kansen cash en hoe lullig wij weer goals slikken.... 0-1 waar Lammens gewoon te laat komt (top keeper maar nog veel te leren op hoge ballen). De 1-2 valt terwijl het minuut eerder 2-1 moest zijn. Het zijn de cruciale momenten dat het ook niet meezat voor ons, niet alles is af te schuiven op de trainer....

Ik zou Doumbia wel nooit eruit halen op dat moment, als die ipv Praet op die ingestudeerde corner op doel knalt vliegt die er gewoon in. Vond die toch dreigend bij momenten en ook iemand dat uit het niks iets kan doen, zette ook kentering tegen Brugge thuis terwijl hij ook niet in de match zat.
Voila daar maakt Charleroi het verschil. Zijn die spelers van de zebra's dan zoveel kwalitatief beter dan de onze? Neen , die zijn gewoon beter aangestuurd door hun trainer.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Als je na een titel 2 jaar geen Europees speelt en de Young Reds degraderen ook nog eens dan mag je u serieus vragen beginnen te stellen. Heel slechte kern heel slecht werk van het bestuur. Je hebt een heel nieuwe ploeg nodig en best eraan beginnen denk ik om de abbo verkoop nog een beetje te stimuleren. Geef mij de Muja's en de Harouns maar. Krijgers en geen show mannen.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Pedro
Junior
Junior

Bericht door Pedro »

"WEERAL geen europees", lees ik hier en hoorde ik gisteren. Hoe snel een mens verwend geraakt.

son
Scholier
Scholier

Bericht door son »

Ulderink, wat een onbekwame trainer. Tactisch een 0. Vreemde wissels en de uitstraling van een natte vod. Als je dan De Mil bezig ziet verdwijnt deze man tot de bodem van de oceaan.
Hoort thuis in het rijtje van zwakste trainers van afgelopen jaren op de Bosuil.
Blij dat dit gefrustreerd seizoen er op zit. Al is het met een bang hart uitkijken wat het volgende seizoen ons brengt.
Deze ploeg is ziek dus gaat veel vertrekkers hebben. Hopelijk komt er voldoende kwaliteit anders gaat het een grijs seizoen worden.
En met de huidige woekerprijzen gaat dit ongetwijfeld voor gemor op de tribunes zorgen.

Alan 1982
Junior
Junior

Bericht door Alan 1982 »

Pedro schreef:
30-05-2025 08:51
"WEERAL geen europees", lees ik hier en hoorde ik gisteren. Hoe snel een mens verwend geraakt.
Als ge uw achterban "verwent" met abonneeprijzen op Europees niveau, kunt ge dat soort uitspraken verwachten... en terecht!

Carlos
Scholier
Scholier
Slagzin: RAFC 4EVER

Bericht door Carlos »

1 ding is zeker in deze onzekere tijden: met al wat er te gebeuren staat, zal de topic ‘Transfergeruchten’ uit zijn voegen barsten. Hopelijk niet al te veel halve waarheden of volledige verzinsels… Dus, aan de eminente leden van het forum die met zekerheid (sic) weten wie er al dan niet gaat komen, hou jullie wat in! :D

Mattias
Preminiem
Preminiem

Bericht door Mattias »

nu kan iedereen zijn abo betalen want geen extra kosten voor Europese matchen;)

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Charleroi werd sterker bij het begin van de tweede helft, dus op zich was wisselen een goed plan. Met de wissels die hij deed echter werd een overwicht ineens een open deur met kans na kans.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

janssens schreef:
30-05-2025 10:18
Charleroi werd sterker bij het begin van de tweede helft, dus op zich was wisselen een goed plan. Met de wissels die hij deed echter werd een overwicht ineens een open deur met kans na kans.
Die overklasten ons gewoon zowel tactisch als op het fysieke vlak. Als je die bij momenten zag combineren en dan wij met onze hopeloze lange ballen, waarvan je nagenoeg geen enkel duel wint, dan is het ook logisch dat je geen wedstrijden niet meer kan winnen. Geen kwaliteit en geen inzet. nagenoeg alle spelers die een meerwaarde hadden hebben ze verkocht, dus dit is het eindresultaat.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

janssens schreef:
Klopt ik sta ook achter het systeem wisselen toen zij een kwartier lang in de tweede helft baas zijn gebleven.
Ik sta er niet achter om na een 1 1 , niet terug te gaan tot organisatie(Toby of Odoi naar achter). je krijgt daarna de kans om minstens vijftien minuten naar je eigen fans te spelen en het af te maken.

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

richard schreef:
29-05-2025 23:29
bCnkO schreef:
29-05-2025 20:48
limfizzkit schreef:
29-05-2025 20:32
Dat diegenen die De Roeck hebben buitengewerkt efkes voor de spiegel gaan staan aub.
Vooral dit... Je begint heel goed aan het seizoen. Mooi voetbal, veel doelpunten (ja ook tegen, maar we scoorden zo vaak dat dit geen probleem was) en dan begint het spelbeeld te keren en kom je plots naar een onherkenbare ploeg turen die geen vuist maakt en gaat plots de coach eruit... Verhalen komen dan boven dat het 'niet meer klikte met aantal spelers'... Waarna het heel wisselvallig blijft en punten pakken een opgave blijft... Nog amper spelers hun niveau halen, ...

Ik vind het eerder een voordeel nu dat er redelijk wat spelers gaan, kunnen, mogen en ook zullen vertrekken.

En qua beleid gaat de abonnementen duurder maken door het missen van Europees ticket niet veel doen. Daar sta je dan plots... Supporters een financiële indigestie bezorgd en die gaat op het volledige financiële verhaal niets betekenen, buiten veel onvrede onbegrip én veel geklaag als het volgend jaar niet loopt of (weer) te plat is.

Er zal veel werk zijn de komende weken en maanden. Sportief maar zeker ook extra sportief en op dat vlak denk ik dat er toch wat meer klasse en bekwaamheid aan boord gehaald zal moeten worden.
Inderdaad maar dan het grote probleem blijkbaar Money! Want ben nu echt benieuwd met welk budget MO mag gaan winkelen en ten tweede welke geroutineerde spelers hij in huis kan halen. Want Toby stopt Janssen is nog niet weg en zou blijkbaar graag willen blijven en hopelijk vinden ze een goede overeenkomst met hem zodat hij nog een extra jaar bijtekend . Is een speler die lokomotief is. Maar vanachter heb je minstens nog zo 1 nodig en ook in het midden. Dus gaat Janssen toch weg heb je sowieso al 3 belangrijke spelers nodig verdediging midden en aanval. Kwaliteit dus en geen meelopers of jonkies van 18 of 19 jaar. Die net komen zien. Want daar zijn er al een aantal bij ons. Vertrekt Chery heb je nog een routinier extra nodig in het midden die de goal ziet staan.
Ik ben eigenlijk blij dat Toby stopt (echt wel het jaar te veel). Chery kan gerust vertrekken (scoort veel, maar je speelt er ook vaak met 10 man mee als de tegenstander de bal heeft) en een Janssen die niet diep blijft vooraan maak je tot een verschrikkelijk dure middenvelder zonder echt rendement. Een flankwissel en duels winnen centraal moet een 'normale' middenvelder ook kunnen.

Dus als je voor Janssen een inspanning wil blijven doen, dan moet die als diepe spits uitgespeeld worden. Anders kan je je voor een fractie van dat loon een nuttige, werkende middenvelder ergens oppikken.

Onze jeugd zijn we laatste maanden beginnen verloochenen. Waar zit Adekami, waar is Hamdaoui gebleven die Hans Vanaken belachelijk maakte? Die vielen te gretig in toen of wat? Je mocht dit seizoen enkel apathisch op je eigen helft de bal rond spelen precies. Jonge gasten met goesting en drang naar voren werden naar mijn gevoel direct in een keurslijf gedwongen om mee te doen aan dat irritante alibi voetbal... Renders kwam ook binnen als een offensieve flank, maar kreeg als hij overlapte nog amper de bal. Liever terugdraaien en hem daardoor verplichten
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

Olivier schreef:
30-05-2025 10:27
janssens schreef:
Klopt ik sta ook achter het systeem wisselen toen zij een kwartier lang in de tweede helft baas zijn gebleven.
Ik sta er niet achter om na een 1 1 , niet terug te gaan tot organisatie(Toby of Odoi naar achter). je krijgt daarna de kans om minstens vijftien minuten naar je eigen fans te spelen en het af te maken.
Vind ik ook. Na de gelijkmaker even op de rem, geen enkel risico . De organisatie terug goed zetten om in de verlengingen met het publiek vol achter de ploeg de tegenstander fysiek te overlopen.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Nachtje laten bezinken. Nog steeds serieuze ontgoocheling.
Ik probeer nog steeds te vatten waarom Toby brengen? Dat we het moeilijk hadden , kan je op andere manier tactisch aanpakken.
Chery was amper nog te zien, daar had je naar mijn gevoel Kerk voor moeten brengen.
Nu verschuif je 3 posities achteraan.

Daarna Chery voor Scott waar je weer van posities verschuift en je dan nog eens Toby vooraan hebt gezet.
En bij invallen van Renders nog eens posities verschuift.

Je maakt dan 1-1 en dan laat je Toby vooraan staan. En dan grijp je niet in , om die laatste 10 min terug gewoon even de wedstrijd uit te spelen en verlengingen te spelen.
Moesten we nu het moment hebben , dat we Charleroi tegen de muur hadden gezet en kans na kans hadden afgedwongen. Dan zou ik het nog begrijpen.
Maar Toby won daar geen duel. Plus telkens bij balverlies zag je Charleroi gevaarlijk kon zijn.

Op het moment we toen de bal mogen op eisen en wat op balbezit moeten spelen, gaan we het niet doen.

En hoe we die laatste goal slikken. Dat Renders wordt uitgekapt is nog 1 ding. Hoe slecht staan we daar in positie. Zowel odio-praet staan veel te hoog. 1 van de 2 moet meer terug zijn. En fase 2 Zeno.
En die laatste doet te weinig moeite om het schot te blokkeren.

Veel werk aan de winkel voor volgende seizoen.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Olivier schreef:
30-05-2025 10:27
janssens schreef:
Ingrijpen moest zeker. Maar niet je heel uw verdediging moet omgooien. Je verschuift 3 posities achteraan. Is altijd teveel.

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

De trainer heeft zeker boter op zijn hoofd met de wissel van Alderweireld. Het bestuur ook door de kern af te dunnen en af te zwakken.
Maar mss is het in onze situatie beter om niet direct terug aan de bak te moeten met europees voetbal en een halve nieuwe kern.
Neemt niet weg dat we uiteraard allemaal ontgoocheld zijn.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

Groofy
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Groofy »

Pedro schreef:
30-05-2025 08:51
Zelf uitgesproken door het bestuur!

Plaats reactie