na die 1 1 (en vlak voor de grote kans van Kerk) moet Deman al de meubelen redden met een uitstekende tackle waardoor de bal over doel vliegt. Toen had Ulderink een TWEEDE kans om toby of odoi achterin te zetten.. maar nee. liever blijven aanvallen.keving schreef: ↑30-05-2025 10:50Nachtje laten bezinken. Nog steeds serieuze ontgoocheling.
Ik probeer nog steeds te vatten waarom Toby brengen? Dat we het moeilijk hadden , kan je op andere manier tactisch aanpakken.
Chery was amper nog te zien, daar had je naar mijn gevoel Kerk voor moeten brengen.
Nu verschuif je 3 posities achteraan.
Daarna Chery voor Scott waar je weer van posities verschuift en je dan nog eens Toby vooraan hebt gezet.
En bij invallen van Renders nog eens posities verschuift.
Je maakt dan 1-1 en dan laat je Toby vooraan staan. En dan grijp je niet in , om die laatste 10 min terug gewoon even de wedstrijd uit te spelen en verlengingen te spelen.
Moesten we nu het moment hebben , dat we Charleroi tegen de muur hadden gezet en kans na kans hadden afgedwongen. Dan zou ik het nog begrijpen.
Maar Toby won daar geen duel. Plus telkens bij balverlies zag je Charleroi gevaarlijk kon zijn.
Op het moment we toen de bal mogen op eisen en wat op balbezit moeten spelen, gaan we het niet doen.
En hoe we die laatste goal slikken. Dat Renders wordt uitgekapt is nog 1 ding. Hoe slecht staan we daar in positie. Zowel odio-praet staan veel te hoog. 1 van de 2 moet meer terug zijn. En fase 2 Zeno.
En die laatste doet te weinig moeite om het schot te blokkeren.
Veel werk aan de winkel voor volgende seizoen.
Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [1-2]
Moderator: Moderator Team
Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [18u30]
- Shankly
- Eerste Elftal
- Slagzin: Est Europa nunc unita et unita maneat.
Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [18u30]
Het was ook meteen duidelijk dat Renders die Guiagon niet kon afstoppen. Ulderink doet er niets aan, met het gekende gevolg.Olivier schreef: ↑30-05-2025 12:10na die 1 1 (en vlak voor de grote kans van Kerk) moet Deman al de meubelen redden met een uitstekende tackle waardoor de bal over doel vliegt. Toen had Ulderink een TWEEDE kans om toby of odoi achterin te zetten.. maar nee. liever blijven aanvallen.keving schreef: ↑30-05-2025 10:50Nachtje laten bezinken. Nog steeds serieuze ontgoocheling.
Ik probeer nog steeds te vatten waarom Toby brengen? Dat we het moeilijk hadden , kan je op andere manier tactisch aanpakken.
Chery was amper nog te zien, daar had je naar mijn gevoel Kerk voor moeten brengen.
Daarna Chery voor Scott waar je weer van posities verschuift en je dan nog eens Toby vooraan hebt gezet.
Je maakt dan 1-1 en dan laat je Toby vooraan staan. En dan grijp je niet in , om die laatste 10 min terug gewoon even de wedstrijd uit te spelen en verlengingen te spelen.
Moesten we nu het moment hebben , dat we Charleroi tegen de muur hadden gezet en kans na kans hadden afgedwongen. Dan zou ik het nog begrijpen.
Maar Toby won daar geen duel. Plus telkens bij balverlies zag je Charleroi gevaarlijk kon zijn.
Op het moment we toen de bal mogen op eisen en wat op balbezit moeten spelen, gaan we het niet doen.
En hoe we die laatste goal slikken. Dat Renders wordt uitgekapt is nog 1 ding. Hoe slecht staan we daar in positie. Zowel odio-praet staan veel te hoog. 1 van de 2 moet meer terug zijn. En fase 2 Zeno.
Est Europa nunc unita et unita maneat.
Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [1-2]
Hoeveel degoutante fouten mochten die mannen trouwens maken zonder een gele kaart te krijgen?
-
- Junior
- Slagzin: Immer liefdevol
Re: Champions Play-off finale - 29/05/2025 Royal Antwerp Football Club - Charleroi [1-2]
Vraag voor de mensen die de match op tv hebben gezien.
In de eerste helft dachten wij twee keer dat een speler van Charleroi een handsbal maakte, één keer in het strafschopgebied.
Was daar iets van aan?
In de eerste helft dachten wij twee keer dat een speler van Charleroi een handsbal maakte, één keer in het strafschopgebied.
Was daar iets van aan?
Nee, was tegen de borst.Peperbus2 schreef:Vraag voor de mensen die de match op tv hebben gezien.
Was daar iets van aan?
Dat was ook al direct duidelijk met Odoi. Ging 'm even den traagste van 't plein, op dezelfde flank als Chery dan nog, tegen de kwiekste aanvaller plaatsen.Shankly schreef: ↑30-05-2025 12:14Het was ook meteen duidelijk dat Renders die Guiagon niet kon afstoppen. Ulderink doet er niets aan, met het gekende gevolg.Olivier schreef: ↑30-05-2025 12:10na die 1 1 (en vlak voor de grote kans van Kerk) moet Deman al de meubelen redden met een uitstekende tackle waardoor de bal over doel vliegt. Toen had Ulderink een TWEEDE kans om toby of odoi achterin te zetten.. maar nee. liever blijven aanvallen.keving schreef: ↑30-05-2025 10:50Nachtje laten bezinken. Nog steeds serieuze ontgoocheling.
Klopt wel dat hij na de 1-1 minder risico had moeten nemen en Toby had moeten terugschuiven. In de heat of the moment verkeerd gegokt lijkt me. Rationeel bekeken had hij inderdaad zekerheid moeten inbouwen en de verlengingen afwachten. Wel op de kap van de trainer dit.Olivier schreef: ↑30-05-2025 12:10na die 1 1 (en vlak voor de grote kans van Kerk) moet Deman al de meubelen redden met een uitstekende tackle waardoor de bal over doel vliegt. Toen had Ulderink een TWEEDE kans om toby of odoi achterin te zetten.. maar nee. liever blijven aanvallen.keving schreef: ↑30-05-2025 10:50Nachtje laten bezinken. Nog steeds serieuze ontgoocheling.
De wissels voor de 0-1 niet vond ik, we waren nergens en Toby en Kerk inbrengen ipv Bataille & Riedewald, zou je normaalgezien een boost moeten geven, zelfs met een Toby die maar 90% is.
Anderzijds hebben de spelers ook serieus boter op hun hoofd
- de missers [bali 2x, kerk, janssen, ...]
- het zwakke verdedigen [renders, zeno, ...]
- het veel te veel dribbelen met de bal met oogkleppen op [doumbia, odoi, ...]
- spelen als een kieken zonder kop [de man die daar buitenkant links trapt van buiten de backlijn, voorzetten die telkens gemakkelijk geplukt kunnen worden door hun keeper]
- amper deftige wisselmogelijkheden [scott die daar in de allerlaatste fase met veel man voor de goal over de bal strunkelt]
- spelers waarvan je het wel verwacht maar die aanvallend niets tonen [praet, chery, ...]
- keeper die niet top was
-
- Junior
- Slagzin: Het is allemaal van geen belang.
verdiend verloren
wat een afgang tegen de 10de uit de reguliere competitie
Ik zou de abo prijzen nog wat verhogen; ten slotte waren we 2 jaar geleden kampioen
en de afgang in de Conference league wordt ons bespaard.
Ooh, en het hoogtepunt van de avond : Ria in het rood, het blijft prachtig!
wat een afgang tegen de 10de uit de reguliere competitie
Ik zou de abo prijzen nog wat verhogen; ten slotte waren we 2 jaar geleden kampioen
en de afgang in de Conference league wordt ons bespaard.
Ooh, en het hoogtepunt van de avond : Ria in het rood, het blijft prachtig!
"Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".RAFC1FOREVER schreef: ↑29-05-2025 23:07Trouwens.. wat een gelatenheid op de tribunes heel de match.![]()
Aldus mijn 7- jarige zoon (die zijn allereerste match meemaakte) in de tweede helft. De waarheid komt wel degelijk uit een kindermond. Maar verder dan wat roepen/zingen in de woestijn kwamen we niet.
Laten we op Tribune 2 alstublieft ergens belanden alwaar mensen hun bakkes opentrekken!!!
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)
Ik heb gisteren dan ook het meest verschrikkelijke gehoord.Jemme schreef:"Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".RAFC1FOREVER schreef: ↑29-05-2025 23:07Trouwens.. wat een gelatenheid op de tribunes heel de match.![]()
Aldus mijn 7- jarige zoon (die zijn allereerste match meemaakte) in de tweede helft. De waarheid komt wel degelijk uit een kindermond. Maar verder dan wat roepen/zingen in de woestijn kwamen we niet.
Laten we op Tribune 2 alstublieft ergens belanden alwaar mensen hun bakkes opentrekken!!!
‘Yolololololo eeeh Antwerp 1’
Ik heb afschuwelijke hekel aan yololo supporters. Dat zijn toestanden voor op Anderlecht, Charleroi of Genk.
Schitterend liedje! Beter dat dan niks te zingenOrizard schreef: ↑30-05-2025 14:53Ik heb gisteren dan ook het meest verschrikkelijke gehoord.Jemme schreef:"Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".RAFC1FOREVER schreef: ↑29-05-2025 23:07Trouwens.. wat een gelatenheid op de tribunes heel de match.![]()
Ik heb afschuwelijke hekel aan yololo supporters. Dat zijn toestanden voor op Anderlecht, Charleroi of Genk.

Slechts 1 ploeg zal blijven bestaan EN dat is stamnummer 1!
- zorro
- Top voetballer
- Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off
Gisteren voor de 6de keer mijn jongste meegenomen.esdoorn schreef: ↑30-05-2025 15:25Schitterend liedje! Beter dat dan niks te zingenOrizard schreef: ↑30-05-2025 14:53Ik heb gisteren dan ook het meest verschrikkelijke gehoord.Jemme schreef: "Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".
Ik heb afschuwelijke hekel aan yololo supporters. Dat zijn toestanden voor op Anderlecht, Charleroi of Genk.![]()
Van die 6 wedstrijden slechts 1 met een positief resultaat, de 6-1 tegen Deinze.
Hij was hoegenaamd nooit onder de indruk van ploeg of sfeer.
Het is eerder een opdracht om hem mee te krijgen dan hem uit te leggen waarom hij niet mee kan wegens gebrek aan tickets.
Soit, met tribune 2 wordt het tweede deel van volgend jaar alles beter

Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!
-
- Junior
- Slagzin: Immer liefdevol
Nu ik de beelden voor het eerst zie, wat voor kansen hebben wij toch allemaal gemist? Balli, Kerk en Janssen alleen voor de keeper.stille wille schreef: ↑30-05-2025 17:50Voor wie het al aan kan :
https://youtu.be/G4KNvMT9_Bo?si=uERecOb_Gg4VxDHo
Charleroi was in mijn ogen een klein tikkeltje beter, maar die hadden geen 100 procent kansen zoals wij.
Misschien moeten we Mirallas nog eens binnenhalen. Deze keer als spitsencoach.
Ik herinner me die David, toen die bij ons kwam spelen in de competitie. Die was twee keer niks waard. Dat Union zo'n sukkel had binnengehaald na Undav, Boniface, Amoure, NIlsson... noem maar op. Dat begrepen wij niet.
Toen kwam Mirallas en een beetje later speelde David iedereen op een hoopje, ons inclusief.
Oei, ik had beter nog even gewacht. Wat een missers, wat een cadeau. Een beetje meer grinta volgend seizoen aub.stille wille schreef: ↑30-05-2025 17:50Voor wie het al aan kan :
https://youtu.be/G4KNvMT9_Bo?si=uERecOb_Gg4VxDHo
Onbegrijpelijk dat ge die match verliest. Lammens moet bij die eerste goal alles en iedereen wegbrullen, simpel. Tweede goal is ook absoluut niet hard en zeker niet perfect in de hoek al had die daar nooit meer mogen trappen.
Kerk die die bal ik denk makkelijk 4 meter naast de goal legt in een 1-op-1 met de keeper. Zo kunt ge gewoon geen enkel wedstrijd winnen
-
- Junior
Dat is inderdaad een bangelijk lied, maar bij antwerp voelen we ons altijd te goed voor zo’n liedjes waardoor zo’n liedjes er nooit goed doorkomen. 3/4 van de staanplaatsen staat er gewoon te koekeloeren ipv hun mond open te trekken.Orizard schreef: ↑30-05-2025 14:53Ik heb gisteren dan ook het meest verschrikkelijke gehoord.Jemme schreef:"Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".RAFC1FOREVER schreef: ↑29-05-2025 23:07Trouwens.. wat een gelatenheid op de tribunes heel de match.![]()
-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Mile Svilar was op de match gisteren.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III
Allez Jemme. Yololooo HOE, yololooo HOE bekt toch goed? Hopelijk volgend jaar terug zoals vroeger, maar zolang we blijven voortdoen met heel dat capo gedoe, vrees ik er voor.Jemme schreef: ↑30-05-2025 14:34"Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".RAFC1FOREVER schreef: ↑29-05-2025 23:07Trouwens.. wat een gelatenheid op de tribunes heel de match.![]()
We zijn Racing Genk niet.antwerp cro schreef: ↑30-05-2025 21:47Dat is inderdaad een bangelijk lied, maar bij antwerp voelen we ons altijd te goed voor zo’n liedjes waardoor zo’n liedjes er nooit goed doorkomen. 3/4 van de staanplaatsen staat er gewoon te koekeloeren ipv hun mond open te trekken.Orizard schreef: ↑30-05-2025 14:53Ik heb gisteren dan ook het meest verschrikkelijke gehoord.Jemme schreef: "Papa, moeten we niet nog een liedje zingen? Dan kan Antwerp beter voetballen.".
- TheKid
- Top voetballer
- Slagzin: Matthys (Beersh*t): "Ik had het niveau van 1A toch hoger ingeschat"
Ik heb dienen Yolo lolo lolo lolo niet eens gehoord. Ik sta altijd kant T2 thv de cornervlag en hoor alles pas heel laat door komen of gewoon niet.
1.3.1.2.
Moest de 0-1 van Keita niet afgekeurd worden?
Of mag dat nu, zich op de rug van de tegenstander afduwen om te koppen?
Of mag dat nu, zich op de rug van de tegenstander afduwen om te koppen?
-
- Junior
Who cares, bibliotheek van België wel.Manju91 schreef: ↑31-05-2025 08:19We zijn Racing Genk niet.antwerp cro schreef: ↑30-05-2025 21:47Dat is inderdaad een bangelijk lied, maar bij antwerp voelen we ons altijd te goed voor zo’n liedjes waardoor zo’n liedjes er nooit goed doorkomen. 3/4 van de staanplaatsen staat er gewoon te koekeloeren ipv hun mond open te trekken.
Juist dat laatste doelpunt van Charleroi nog een bekeken.
Hoe Renders daar in de zak wordt gezet, precies of hij staat er niet, hoe dan Zeno daar staat te niksen, nog geen poging onderneemt, en dan nog eens Lammens die er niet veel aan doet.
Ja watte, onze verdediging moet ook helemaal vernieuwd worden volgens mij. Wat was me dat zeg. Vanwaar ik zit kan je dat amper zien maar toch geschrokken van de zwakte achterin bij het bekijken nu.
Hoe Renders daar in de zak wordt gezet, precies of hij staat er niet, hoe dan Zeno daar staat te niksen, nog geen poging onderneemt, en dan nog eens Lammens die er niet veel aan doet.
Ja watte, onze verdediging moet ook helemaal vernieuwd worden volgens mij. Wat was me dat zeg. Vanwaar ik zit kan je dat amper zien maar toch geschrokken van de zwakte achterin bij het bekijken nu.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
De bal op kerk was net iets te diep gegeven. Was moeilijker dan me denkt. Keeper komt daar goed uit door Bayo die bal net iets te hard geeft.Orizard schreef: ↑30-05-2025 18:58Onbegrijpelijk dat ge die match verliest. Lammens moet bij die eerste goal alles en iedereen wegbrullen, simpel. Tweede goal is ook absoluut niet hard en zeker niet perfect in de hoek al had die daar nooit meer mogen trappen.
Kerk die die bal ik denk makkelijk 4 meter naast de goal legt in een 1-op-1 met de keeper. Zo kunt ge gewoon geen enkel wedstrijd winnen