Young Reds 2025-2026 [Tweede Amateur B]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Albata&Russata
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: R.A.F.C.

Re: Young Reds 2025-2026 [Tweede Amateur B]

Bericht door Albata&Russata »

ph07 schreef:
04 mar 2026 16:46
Ik laat mij vertellen dat er kans is op een extra promovendus uit 2e nationale.

Omdat er (waarschijnlijk) 2 ploegen van de ACFF vleugel uit de challenger pro league degraderen naar 1e nationale.
En er 1 ploeg promoveert uit 1e nationale ACFF en 1 ploeg uit eerste nationale VV.

Dat wilt zeggen dat de 1e nationale ACFF netto 1 ploeg meer zou tellen en 1e nationale VV 1 minder.
Dat laatste zou oa opgelost kunnen worden door een extra promovendus uit de 2e nationale VV.

Kan iemand dit scenario bevestigen of ontkrachten?
Vorig jaar promoveerden beide finalisten van de promotie play-off
"Doordat Jong Genk uiteindelijk niet degradeerde naar Eerste nationale, promoveerde KVV Zelzate ook." Hoewel die de promotieplayoff verloren van Diegem.

Maar de voetbalbond kennende zijn er evengoed minder degradanten plots.
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...

ph07
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!

Bericht door ph07 »

Vier 'haalbare' wedstrijden de komende weken: 2 thuismatchen tegen ploegen uit de subtop en 2 uitmatchen tegen laagvliegers.
Daarna de topper tegen de huidige leider Heist. Hopelijk kunnen onze Young Reds een mooie eindsprint inzetten.
Ik kijk al uit naar de verslagen van Slembro en co.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

ph07 schreef:
05 mar 2026 08:12
Nog geen klein beetje!

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

De Frol schreef:
05 mar 2026 08:46
ph07 schreef:
Nog geen klein beetje!
2. Iedereen denk ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

fourty schreef:
05 mar 2026 15:43
De Frol schreef:
05 mar 2026 08:46
ph07 schreef:
Nog geen klein beetje!
2. Iedereen denk ik.
3 inderdaad eindelijk onze eigen reporter op de wedstrijden van de Young Reds! :)

stille wille
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

Zaterdag om 18:30 , achter Tribune 2 . Wellicht ga ik zelf kijken .

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Jullie doen ons blozen :D :D :D

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

Slembro schreef:
05 mar 2026 18:35
Livestream vanaf Tribune 2. :evillaugh:
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Scotland The Brave schreef:
06 mar 2026 20:50
Slembro schreef:
05 mar 2026 18:35
Livestream vanaf Tribune 2. :evillaugh:
Breng me niet op ideeën hè. Waar is den tijd dat Dylan live radio deed vanop onze oude tribune 1 in 2de klasse. O nostalgie

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Thuis tegen Wellen, den 8ste in de stand. Ik zal het eerste kwartier al missen ... Slembro Jr zijn voetbal is wat uitgelopen.

Opstelling: Piselè / Corbanie - Ahoka - Tuypens - Aziz / Franssen - Vereecken - Horemans - Van Gelder - Luyckx / Avoki in de spits vermoedelijk

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Kom aan en het staat al 0-1

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Rusten met 0-1.
Niet echt onze beste match. We missen wat inspiratie

Cajeman
Preminiem
Preminiem

Bericht door Cajeman »

Slembro schreef:
07 mar 2026 18:50
Kom aan en het staat al 0-1
Horemans wordt opt middenveld omver gestampt. Scheids laat doorspelen. Bij Antwerp staan ze wat verbouwereerd (want was duidelijke fout) te kijken. Voorzet en tegenstander kan vrij binnen koppen.

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Dank u, rollen omgekeerd. 🙃

Jammer maar helaas maar tegen deze geparkeerde bus is het niet meer gelukt.

Nu hopen op puntenverlies van Heist en Londerzeel.

Andey
Scholier
Scholier

Bericht door Andey »

Volgende week op post bij Berchem away. Ik zen is curieus.
Uitgerekend Toby Alderweireld, het kan toch niet mooier geschreven worden?

stille wille
Top voetballer
Top voetballer

Slembro schreef:
07 mar 2026 19:26
Rusten met 0-1.
De 2e helft was het éénrichtingsverkeer , de laatste 5 minuten uitgezonderd . De doelman van Wellen , man van hun match , houdt zijn netten proper maar kon geen ènkele bal klemmen . Met een paar gedevieerde ballen net buiten het doelvlak tot gevolg . Dat was misschien de oplossing geweest , de keeper nog meer van buiten de backlijn onder druk zetten . "Vliegenvanger" is misschien een correcte omschrijving , hij bokst wel een gemaakte goal weg van onder de deklat .

ik heb de opening , met het tegendoelpunt , op enkele minuten na gemist , maar ben niet ontevreden met het geleverde spel . Speciale vermelding van Piselè die weinig werk had , maar toch 2 maal de 0-2 verhinderde .

man utd
Kadet
Kadet

Bericht door man utd »

stille wille schreef:
08 mar 2026 08:26
Slembro schreef:
Rusten met 0-1.
De 2e helft was het éénrichtingsverkeer , de laatste 5 minuten uitgezonderd . De doelman van Wellen , man van hun match , houdt zijn netten proper maar kon geen ènkele bal klemmen . Met een paar gedevieerde ballen net buiten het doelvlak tot gevolg . Dat was misschien de oplossing geweest , de keeper nog meer van buiten de backlijn onder druk zetten . "Vliegenvanger" is misschien een correcte omschrijving , hij bokst wel een gemaakte goal weg van onder de deklat .

ik heb de opening , met het tegendoelpunt , op enkele minuten na gemist , maar ben niet ontevreden met het geleverde spel . Speciale vermelding van Piselè die weinig werk had , maar toch 2 maal de 0-2 verhinderde .
Hoe waren Horemans en Van Gelder? Die moeten toch ook stilaan hun kans krijgen bij de eerste ploeg.

Horemans geldt al bijna drie jaar als groot talent, begrijp niet goed waarom die bijvoorbeeld eens niet mag invallen in plaats van Al-Sahafi of Babadi.

Iemand meer info over zijn ontwikkeling?
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-

stille wille
Top voetballer
Top voetballer

man utd schreef:
08 mar 2026 13:09
stille wille schreef:
Slembro schreef:
Rusten met 0-1.

Hoe waren Horemans en Van Gelder? Die moeten toch ook stilaan hun kans krijgen bij de eerste ploeg.

Horemans geldt al bijna drie jaar als groot talent, begrijp niet goed waarom die bijvoorbeeld eens niet mag invallen in plaats van Al-Sahafi of Babadi.

Er waren er wel meer die een goede indruk na lieten . Maar hoe ze de overstap dan zouden verteren , dat is moeilijk om daar aan de hand van dergelijke matchen iets over te zeggen . Corbanie bijvoorbeeld was één van de drijvende krachten gisteren , terwijl hij voor de fanions toch te kort lijkt te komen . De gezamenlijke trainingen zullen , eerder dan -23matchen , uitmaken wie er klaar is om door te stromen .
De evolutie van Horemans , dat laat ik aan anderen om daar over te oordelen . Ik heb hem niet genoeg zien spelen .

Cajeman
Preminiem
Preminiem

Bericht door Cajeman »

stille wille schreef:
08 mar 2026 13:45
man utd schreef:
08 mar 2026 13:09
stille wille schreef:

Er waren er wel meer die een goede indruk na lieten . Maar hoe ze de overstap dan zouden verteren , dat is moeilijk om daar aan de hand van dergelijke matchen iets over te zeggen . Corbanie bijvoorbeeld was één van de drijvende krachten gisteren , terwijl hij voor de fanions toch te kort lijkt te komen . De gezamenlijke trainingen zullen , eerder dan -23matchen , uitmaken wie er klaar is om door te stromen .
De evolutie van Horemans , dat laat ik aan anderen om daar over te oordelen . Ik heb hem niet genoeg zien spelen .
Het was idd éénrichtingsverkeer de 2de helft. Wellen komt snel op voorsprong ste helft, waarna ze met 11 in hun goal kruipen. Ze komen er wel enkele keren goed uit, waardoor ze nog gevaarlijk zijn in de 2de helft. Idd goed gepakt door Pisele. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven.

De 2de helft vond ik de Young Reds goed beginnen met een knap schot van Horemans, waar de keeper van Wellen een geweldige redding in huis heeft. Er is meer inspiratie dan de 1ste helft en ze zijn gevaarlijker

Wat ik niet snap is waarom de trainer na 65 minuten Horemans naar de kant haalt. Hij was de 2de helft goed bezig en was bij alle gevaarlijke acties betrokken.

10 minuten later haalt de trainer Tuypens en Van Gelder naar de kant. Hierna was zo goed als alle creativiteit weg en was het de bal voor doel stampen en hopen dat deze goed viel wat niet gebeurde.

Er was wel druk, maar op het afgeweken schot van Vereecken, goed gepakt door de keeper van Wellen, was er geen grote kans meer.

Tegen Sint Truiden doet de trainer hetzelfde. Hij haalt er dan Horemans, Van Gelder en Hamdoui in de 2de helft af. Weg creativiteit, waarna Sint Truiden nog de 1-1 scoort.

Horemans was gisteren bij zo goed als bij elke goede kans betrokken. De 1ste helft was hij goed, maar kon beter zoals de rest van de ploeg. Geeft wel een mooie doorsteekpas op Avoki, waardoor die alleen voor de keeper komt,maar die doet er niets mee. Geeft nog een goede voorzet, maar wordt over gekopt.
In de 2de helft is hij goed en bij alle gevaarlijke kansen betrokken. Stampt zelf 2 keer op doel. De eerste ver naast en bij de andere heeft de keeper een goede redding in huis. Hij zet dan nog eens met een mooi wipballetje de spits alleen voor doel, maar deze kopt over, was wel buitenspel denk. Hij komt veel ballen vragen, biedt zich veel aan en loopt zich veel vrij, maar de bal wordt dan dikwijls onbesuisd naar voor getrapt in plaats van een simpele korte pas te geven. Dit geldt ook voor De Gelder. Die was gisteren ook goed, valt minder op in de aanval, maar is een bijterke.
Corbani en Tuypens waren ook goed. Ahoka was ook goed, een beest, ook al doet die af en toe wel iets raar.

Op basis van de matchen die ik dit seizoen al gezien heb, vind ik Horemans de betere middenvelder. In de matchen dat Dierckx, Hamdoaui en Urinboev ook mee deden met de Young reds vond ik hem zeker zo goed of beter dan hen. Maar voor de één of andere reden krijgt hij na zijn lange blessure geen kansen meer in de eerste ploeg. Spijtig want die jongen kan wel voetballen en ziet het spel. Laat die een paar niveau's hoger spelen dan kan hij laten zien wat hij kan.
Gisteren hoorde ik naast ons enkele supporters tegen elkaar zeggen dat het abnormaal is dat hij nog geen kansen bij de 1ste ploeg gekregen heeft ipv van een Babadi, Al Sahafi, Achihi en dergelijke. Maar dat geld nog wel voor sommige van de Younbg Reds.

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

Oep den Berchem

Piselé
Tuypens - Ahoka - Corbanie - Aziz - Van Gelder - Luyckx - Avoki - Adekami - Fofana - Godelaine

Horemans op de bank

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

7’ Fofana draait en speelt op van Gelder die door speelt naar Godelaine. Die draait en stampt overhoeks binnen. Begon bij scherpe tackle van Ahoka

antwaaarp
Moderator
Moderator
Slagzin: 'Louis, jongen, je hebt gelijk maar er is één probleem. Je kunt inderdaad alles met de bal, maar je hebt hem nooit!'

Bericht door antwaaarp »

:cheerleader:
Slembro schreef:
14 mar 2026 20:11
7’ Fofana draait en speelt op van Gelder die door speelt naar Godelaine. Die draait en stampt overhoeks binnen. Begon bij scherpe tackle van Ahoka
:cheerleader:

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

37’ Licht gefloten penalty, 1-1. Piselé kiest juiste hoek maar kan er net niet aan.

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

2-1: puur op karakter en mentaliteit verdiend

Slembro
Kadet
Kadet

Bericht door Slembro »

2-2 Godelaine