Jemme schreef: ↑04 dec 2025 10:49
Vind ik niet. Terug naar de vrijwillig/onvrijwillig tijd. Dan heb je op een seizoen hooguit een paar strafschoppen waar discussie over kan bestaan maar in quasi alle gevallen is het heel duidelijk of iemand al dan niet vrijwillig een bal met zijn arm beroert.
Dan vallen al die belachelijke strafschoppen waar niemand iets aan kan doen in één klap weg.
Helemaal akkoord!
Aan de basis van het probleem ligt ook steeds het hele zwart-wit gebeuren dat de regels creëren doordat je ofwel strafschop (=80% kans op een doelpunt ofzo) hebt ofwel helemaal niks.
Ik heb ook altijd al gevonden dat het beter zou zijn als er een middenweg zou zijn. Een onrechtstreekse vrije trap in de 16, een vrije trap van op de hoek van de 16, gewoon een corner desnoods,...
Dat zou vaak een gepastere oplossing zijn voor hetgeen er gebeurt.
Het zou waarschijnlijk niet tot minder discussies leiden, maar dat vind ik persoonlijk niet erg en ook niet het punt.
Nu zie ik als neutrale kijker vaak fases waarbij ik denk:
Tja, daarvoor penalty geven is toch wel een heel zware bestraffing, maar gewoon doorspelen voelt ook niet fair.
En dan begin je verschillende dergelijke fases bij elkaar op te tellen, met elkaar te vergelijken, enz.
Als supporter van één van de clubs is dat anders. Dan zie je meestal vooral 1 perspectief.