Speeldag 27 - 28/2/2026: Royal Antwerp Football Club - STVV [1-0]
Moderator: Moderator Team
-
Hans Red Magic
- Moderator

- Slagzin: Wij zijn graaf, want wij zijn wij!
Re: Speeldag 27 - 28/2/2026: Royal Antwerp Football Club - STVV [1-0]
Schelfhout komt ook uit een echte Antwerpfamilie. Heel mooi dat die zijn kans kreeg. Na de wedstrijd nog met zijn halfbroer gebabbeld die een jaar of 20 geleden zelf bij onze beloften speelde.
-
antwerp cro
- Junior

In ons slechtste seizoen sinds onze terugkeer naar eerste klasse staan we op 3punten van Gent en 5 van Genk…
-
aloisi
- Eerste Elftal

- Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!
En met nog 3 haalbare matchen.antwerp cro schreef: ↑01 mar 2026 18:50In ons slechtste seizoen sinds onze terugkeer naar eerste klasse staan we op 3punten van Gent en 5 van Genk…
Maar denk wel dat genk 6de wordt.
Laat ons proberen playoff 2 te winnen en dan op een match op stvv of mechelen. Niet onhaalbaar.
Of Anderlecht.aloisi schreef:En met nog 3 haalbare matchen.antwerp cro schreef: ↑01 mar 2026 18:50In ons slechtste seizoen sinds onze terugkeer naar eerste klasse staan we op 3punten van Gent en 5 van Genk…
Laat ons proberen playoff 2 te winnen en dan op een match op stvv of mechelen. Niet onhaalbaar.
- TangaFlosser1880
- Kadet

- Slagzin: och joenge
Elke match tegen die kl**tzakken is er een te veelNegan schreef: ↑01 mar 2026 19:39Of Anderlecht.aloisi schreef:En met nog 3 haalbare matchen.antwerp cro schreef: ↑01 mar 2026 18:50In ons slechtste seizoen sinds onze terugkeer naar eerste klasse staan we op 3punten van Gent en 5 van Genk…
Avila-Bataille-Alderweireld-Delirium
- Sam
- Junior

- Slagzin: "Pizza makes me think that anything is possible" H.Rollins
Re: Speeldag 27 - 28/2/2026: Royal Antwerp Football Club - STVV [18u15]
Ouch...een 7 jaar oude meme
gebruiken als comeback om mij weg te zetten als oud...daar heb ik niet van terug. En dan nog met een duimpje en al.
Met uw 'on topic' daarentegen ben ik het 100% eens.
-
antwerp cro
- Junior

Om maar te zeggen dat iedereen dit seizoen gewoon middelmatig was met uitzondering van de top 3. We zijn wel financieel gezond en tribune 2 is geopend! Alle steirte los in play off 2 ! Ik had trouwens ook minder volk verwacht afgelopen zaterdag.aloisi schreef: ↑01 mar 2026 19:23En met nog 3 haalbare matchen.antwerp cro schreef: ↑01 mar 2026 18:50In ons slechtste seizoen sinds onze terugkeer naar eerste klasse staan we op 3punten van Gent en 5 van Genk…
-
Kalkbrenner
- Top voetballer

- Slagzin: If you need a drum to make noise, you don't have a voice - simple as that !
***against modern football*** - Locatie: Kapellen
Kerk had inderdaad al zeker 20 minuten eerder gewisseld mogen worden voor Vandeplas.jellebelle schreef: ↑01 mar 2026 12:27Bij mij vooral waarom hij Kerk, die er toch doorzat, er niet afhaalt.rooien dokker schreef: ↑01 mar 2026 10:40Ik heb echt nog eens genoten op den bosuil, sfeer,inzet spanning..
Oke dat we wat kwaliteit missen tegenover de vorige jaren maar de jongens die gisteren op de mat stonden hebben echt gestreden voor onze club.
Dat we Bijl die niet meer zagen was terecht voor mij (zwak de matchen die ik ervoor zag) anderzijds wat die gisteren liet zien verdiend dan weer zeker een herkansing..
Scot ,wat is dat toch met hem..speelt soms wat onder niveau om dan de week nadien er weer te staan.
3de geval maar stilaan toch wat de revelatie van de laatste weken is Valencia,sjotten kon die maar lijkt mij ook meer duelkracht te hebben gekregen,gisteren weer heel sterk en speelt al 2weken zijn beste matchen bij ons.
Helaas door de spanning en minder zicht onze nieuwe debutant (en vroegere achterbuur) niet zien/horen invallen![]()
Rond mij begrepen er sommige de vervangingen niet terwijl ik dacht dat het net verstandig was om bv Hamdaoui in te brengen,we moesten toch terug bal bezit krijgen en houden en deed dat voortreffelijk.Zo zie je maar dat iedereen op zijn manier het voetbal bekijkt.
En Valencia, die vlak daarvoor nog een goede spurt trekt, er wel afhaalt.
Verder ben ik wel fan van dit 3-4-3 systeem. Dat naief weggeven van doelpunten zoals tegen *** (ik spreek de naam niet meer uit) mocht wel eens stoppen. We creëren meer kansen op deze manier dan als we het spel willen maken.
Onze keeper: excellent op z'n lijn zoals altijd.
Onze 3 mans defensie en zeker ook Bijl (!) deed het uitstekend.
De backs waren gefocust op hun verdedigende taak, mede daarom fan van Renders, laat die maar staan ipv Somers.
Praet deed niks verkeerd deze keer.
Absolute Uitblinkers vond ik Scott en Valencia. Die jongens brengen schwung in ons elftal.
Janssen degelijk, ook bij de goal weer betrokken
Kerk, tja.. tegenwoordig lukt er niet veel meer en z'n pijp is altijd vrij snel uit.
invallers:
Vandeplas, geweldige invalbeurt. Wat een energie. Als die pas van Hamdaoiu op tijd en voor hem ipv half achter hem komt scoort hij deze keer wel.
Onze jonge back ook goed ingevallen.
Dramatische invalbeurt van die zwarte jongen, wtf was dat zeg. Niet voor herhaling vatbaar.
Op basis van de laatste 2 matchen zie ik toch rond welke spelers we de ploeg kunnen bouwen. Met Dierckx en Benitez die er dan nog bijkomen..
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
Against modern football !
Vandeplas mag op training wel eens een weekje beginnen oefenen op afwerken.
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Rust in vrede broertje, je hebt het verdiend na deze lange strijd. Wim de Clerck 

-
buitenbeentje
- Top voetballer

Dat afluiten van de match, wat voor een ego ding van de scheids was dat eigenlijk.
Na de verzorging op nozawa trapt die de een lange bal, om een of andere reden moest die opnieuw gegeven worden om dan dat de bal in de lucht is af te fluiten.
Kan die dat dan niet ineens doen?
Na de verzorging op nozawa trapt die de een lange bal, om een of andere reden moest die opnieuw gegeven worden om dan dat de bal in de lucht is af te fluiten.
-
buitenbeentje
- Top voetballer

Kerk was de eerste helft al aan het trekkebenen.Kalkbrenner schreef: ↑02 mar 2026 09:51Kerk had inderdaad al zeker 20 minuten eerder gewisseld mogen worden voor Vandeplas.jellebelle schreef: ↑01 mar 2026 12:27Bij mij vooral waarom hij Kerk, die er toch doorzat, er niet afhaalt.rooien dokker schreef: ↑01 mar 2026 10:40Ik heb echt nog eens genoten op den bosuil, sfeer,inzet spanning..
Oke dat we wat kwaliteit missen tegenover de vorige jaren maar de jongens die gisteren op de mat stonden hebben echt gestreden voor onze club.
Dat we Bijl die niet meer zagen was terecht voor mij (zwak de matchen die ik ervoor zag) anderzijds wat die gisteren liet zien verdiend dan weer zeker een herkansing..
Scot ,wat is dat toch met hem..speelt soms wat onder niveau om dan de week nadien er weer te staan.
3de geval maar stilaan toch wat de revelatie van de laatste weken is Valencia,sjotten kon die maar lijkt mij ook meer duelkracht te hebben gekregen,gisteren weer heel sterk en speelt al 2weken zijn beste matchen bij ons.
Helaas door de spanning en minder zicht onze nieuwe debutant (en vroegere achterbuur) niet zien/horen invallen![]()
Rond mij begrepen er sommige de vervangingen niet terwijl ik dacht dat het net verstandig was om bv Hamdaoui in te brengen,we moesten toch terug bal bezit krijgen en houden en deed dat voortreffelijk.Zo zie je maar dat iedereen op zijn manier het voetbal bekijkt.
Verder ben ik wel fan van dit 3-4-3 systeem. Dat naief weggeven van doelpunten zoals tegen *** (ik spreek de naam niet meer uit) mocht wel eens stoppen. We creëren meer kansen op deze manier dan als we het spel willen maken.
De backs waren gefocust op hun verdedigende taak, mede daarom fan van Renders, laat die maar staan ipv Somers.
Absolute Uitblinkers vond ik Scott en Valencia. Die jongens brengen schwung in ons elftal.
Kerk, tja.. tegenwoordig lukt er niet veel meer en z'n pijp is altijd vrij snel uit.
invallers:
Vandeplas, geweldige invalbeurt. Wat een energie. Als die pas van Hamdaoiu op tijd en voor hem ipv half achter hem komt scoort hij deze keer wel.
Dramatische invalbeurt van die zwarte jongen, wtf was dat zeg. Niet voor herhaling vatbaar.
Op basis van de laatste 2 matchen zie ik toch rond welke spelers we de ploeg kunnen bouwen. Met Dierckx en Benitez die er dan nog bijkomen..
Toen die daar in minuut 98 achteloos de bal verspeelde en niet terug verdedigde, ging ik even door het lint. Dat was geen voorbeeldmoment voor mijne zoonKalkbrenner schreef: ↑02 mar 2026 09:51Kerk had inderdaad al zeker 20 minuten eerder gewisseld mogen worden voor Vandeplas.jellebelle schreef: ↑01 mar 2026 12:27Bij mij vooral waarom hij Kerk, die er toch doorzat, er niet afhaalt.rooien dokker schreef: ↑01 mar 2026 10:40Ik heb echt nog eens genoten op den bosuil, sfeer,inzet spanning..
invallers:
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)
Ik las een reactie van een STVV supporter, hij vond de sfeer intimiderend voor hun ploeg, waar ze toch last van hadden, hij beschuldigde zelfs dat Antwerp de boxen gebruikte om de sfeer te versterken. Jawatte, waar halen ze het. Maar anderzijds is de sfeer naar het uitvak toe, toch niet slecht
-
janssens
- Top voetballer

- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Ook mooi: Sebaoui die een reuzenkans mist.
Voor de rest speelde die wel sterk.
Voor de rest speelde die wel sterk.
I'll have a cup of tea
And tell you of my
Dreamin'
And tell you of my
Dreamin'
-
Great Cuckold
- Scholier

- Slagzin: Zu bist ein koeksken
Weliswaar na een vrij bewonderenswaardige dubbele inspanning die hij deed om aanvallend in balbezit te blijven.
Ik zei toen ook al dat die echt dringend nog eens twee weken rust moet krijgen, of idd een halve match of zo. Jammer genoeg kunnen we niemand missen.
Die bal moest opnieuw gegeven worden omdat de verzorger, op het moment dat Nozawa de bal trapt, nog niet volledig van het plein was. Een fractie van een seconde nadat Nozawa de bal raakt is de verzorger echter wel van het veld, dus inderdaad compleet van de pot gerukt om die opnieuw te laten nemen.buitenbeentje schreef: ↑02 mar 2026 10:21Dat afluiten van de match, wat voor een ego ding van de scheids was dat eigenlijk.
-
janssens
- Top voetballer

- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Was dat nu Wesli De Cremer?
Buitenbeentje was van oordeel dat Wesli er anders uitziet dan de hoofdscheidsrechter die zaterdag op het veld rondliep.
Buitenbeentje was van oordeel dat Wesli er anders uitziet dan de hoofdscheidsrechter die zaterdag op het veld rondliep.
I'll have a cup of tea
And tell you of my
Dreamin'
And tell you of my
Dreamin'
Misschien niet zon populaire mening. Maar ook iemand die zijn mening geeft en graag uitdaagt (meermaals ons publiek), maar dan wel echt tegen de reactie kan. Ipv de meesten die dan in de reactie gaan liggen blijten en klagen.
Ik mis zo'n spelers, dus appreciatie van mijn kant. Goede bal Sebaoui en veel succes in je carrière.
-
buitenbeentje
- Top voetballer

-
buitenbeentje
- Top voetballer

-
Tom Mortsel
- Eerste Elftal

- Slagzin: seeeeeeeeeeeeeeeeeeeg
1 : Bijl zijn naam op de feulle zien en weg sfeer, na 15 min mening helemaal herzien want speelde topwedstrijd
2 : Tenue, houden voor de rest vh seizoen, zeker die van onze goalie
3 : wij willen geen schone voetbal, gooi u gewoon in de strijd met lijf en leden. Het publiek smulde van de intensiteit in de duels, sfeer volgde navenant.
4 : Sebaui niet gescoord ,
5 : 14562 toeschouwers ,had schrik voor een grotere terugval. Spelerkes van 3 jeugploegen naast ons op de 4 zijn wss nu fan voor het leven.
6 : Staat Valencia nu nietwat strakker ? Zie je precies aan zijn intensievere spelstijl.
7 : Lang geleden zo zenuwachtig geweest de laaste 30min , zo blij als ne kermisvogel na het affluiten. (kijk naar punt 8)
8 : om 21u naar de tram wandelen om naar huis te gaan , twas uiteindelijk 02.30u voor ik in mijn bed lag na met de heer Hans red magic de stad nog onveilig gemaakt te hebben.
bon meer moet het niet zijn !
3 : wij willen geen schone voetbal, gooi u gewoon in de strijd met lijf en leden. Het publiek smulde van de intensiteit in de duels, sfeer volgde navenant.
4 : Sebaui niet gescoord ,
5 : 14562 toeschouwers ,had schrik voor een grotere terugval. Spelerkes van 3 jeugploegen naast ons op de 4 zijn wss nu fan voor het leven.
6 : Staat Valencia nu nietwat strakker ? Zie je precies aan zijn intensievere spelstijl.
7 : Lang geleden zo zenuwachtig geweest de laaste 30min , zo blij als ne kermisvogel na het affluiten. (kijk naar punt 8)
8 : om 21u naar de tram wandelen om naar huis te gaan , twas uiteindelijk 02.30u voor ik in mijn bed lag na met de heer Hans red magic de stad nog onveilig gemaakt te hebben.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." - Bill Shankly
Who f*cked a Scottish whore? The Falkirk Four, The Falkirk Fooooooooooooooour
- SPAR
- Reserve speler

- Slagzin: Een schizofreen is nooit alleen.
Je hebt helemaal gelijk. Wou het spelletje spelen en bleef fair toen hij het spelletje niet kon winnen.dennis19 schreef: ↑02 mar 2026 11:39Misschien niet zon populaire mening. Maar ook iemand die zijn mening geeft en graag uitdaagt (meermaals ons publiek), maar dan wel echt tegen de reactie kan. Ipv de meesten die dan in de reactie gaan liggen blijten en klagen.
Ik mis zo'n spelers, dus appreciatie van mijn kant. Goede bal Sebaoui en veel succes in je carrière.

Na deze speeldag staan we een punt dichter bij PO1 en drie punten verder weg van de RPO.
We kijken naar boven
Nog 3 wedstrijden waarin we wellicht wel het spel zullen moeten maken.
Benieuwd of we dit in de laatste rechte lijn eindelijk eens gaan kunnen.
We kijken naar boven
Nog 3 wedstrijden waarin we wellicht wel het spel zullen moeten maken.
Benieuwd of we dit in de laatste rechte lijn eindelijk eens gaan kunnen.
-
Tom Mortsel
- Eerste Elftal

- Slagzin: seeeeeeeeeeeeeeeeeeeg
9 En het belangrijkste nog , Arbiter was de meest engelse ref vh seizoen. Liet net op het randje voetballen maar kregen wel een mooie wedstrijd in de plek. Als ik onze vriend Verbomen elke zucht zag fluiten op Cercle...Tom Mortsel schreef: ↑02 mar 2026 12:221 : Bijl zijn naam op de feulle zien en weg sfeer, na 15 min mening helemaal herzien want speelde topwedstrijd
4 : Sebaui niet gescoord ,![]()
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." - Bill Shankly
-
stille wille
- Top voetballer

- Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!
Opgemerkt , Bijl die de eerste helft een paar keer serieus van zijn oren maakte tegen Foulon nadat die te diep in de aanval was gegaan . Of dat de tweede helft ook het geval was kon ik niet zien wegens te ver van waar ik zit .