Speeldag 28 - 6/3/2026: La Louvière - Royal Antwerp Football Club [0-0]
Moderator: Moderator Team
-
stille wille
- Top voetballer

- Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!
Re: Speeldag 28 - 6/3/2026: La Louvière - Royal Antwerp Football Club [20u15]
Ik heb de match enkel hier gevolgd en op Sporza . De commentaren lijken in elk geval te bevestigen dat we content mogen zijn dat we PO1 niet halen . Om volgend seizoen Europees te spelen , al betwijfel ik dat die intentie er is , ligt PO2 op het beste parcours .
-
limfizzkit
- Eerste Elftal

- Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule
Re: Speeldag 28 - 6/3/2026: La Louvière - Royal Antwerp Football Club [0-0]
Waarom wij spelers als Babadi, Al-Sahafi nog minuten geven is me een raadsel. Je hebt er niets aan gehad, je hebt er niets aan en je zal er niets aan hebben.
Al-Sahafi is een one-trick pony die je in het beste geval in één specifieke spelsituatie kan gebruiken, namelijk op een counter, met een kans van 1 op 20 dat er iets van komt. Babadi kan met deze wedstrijdhouding - al een heel fucking seizoen - volgens mij fluiten achter een mooie voetbalcarrière.
En het wordt ook tijd dat de trainer inziet dat je met Kerk al weken aan een stuk met tien aan de match begint. Je kan in feite al niet meer zeggen dat hij slecht speelt. Hij doet gewoon niet mee.
Al-Sahafi is een one-trick pony die je in het beste geval in één specifieke spelsituatie kan gebruiken, namelijk op een counter, met een kans van 1 op 20 dat er iets van komt. Babadi kan met deze wedstrijdhouding - al een heel fucking seizoen - volgens mij fluiten achter een mooie voetbalcarrière.
En het wordt ook tijd dat de trainer inziet dat je met Kerk al weken aan een stuk met tien aan de match begint. Je kan in feite al niet meer zeggen dat hij slecht speelt. Hij doet gewoon niet mee.
Buiten dat Vergoote ons 3 punten afpakt val er weinig eer nog te redden. Scheidsrechterniveau is nog bedenkelijker aan kwaliteit dan een cafe amateur vriendenploegje.
Het resultaat weerspiegelt het seizoen.
Flatline. O-0
Jong. Onervaren. Te veel up en teveel down.
Niks om kwalijk te nemen. Te weinig om hoop op te stellen.
Buiten dat wederom:
Met Al sahafi en babadi ben je niets.
Dan doe je beter geen vervangingen.
Enkel Nozawa weeral op niveau.
Rest leek te voetballen alsof ze wensten in hun zetel te zitten.
Tactiek is goed, maar een laag blok tegen een ploeg die hun ballen zo ver naast doel plaatsen of centraal op de keeper (waarvoor dank) daar mag je echt weer wat meer durf in steken.
PO2 zal het worden; maar dan moet er duidelijk gekozen worden met een select aantal spelers gaan voor de mogelijke nog te behalen EU plek.
OF.
Werken met veel jeugd om ze ervaring en spelinzicht te geven tegen volgend seizoen.
Met een mix ben je niks.
Hopelijk zsm nieuws over investeerder/overname of wat dan ook, maar op deze manier wat aanmodderen heeft niemand iets aan.
Daar gaat geen 20000 man naar komen (blijven) kijken.
Thuis tegen Standard nog eens alles uit de kast en dan zit dat seizoen er ook op.
PO2 is voor mij een kelk die ik laat passeren.
Flatline. O-0
Buiten dat wederom:
Tactiek is goed, maar een laag blok tegen een ploeg die hun ballen zo ver naast doel plaatsen of centraal op de keeper (waarvoor dank) daar mag je echt weer wat meer durf in steken.
PO2 zal het worden; maar dan moet er duidelijk gekozen worden met een select aantal spelers gaan voor de mogelijke nog te behalen EU plek.
OF.
Werken met veel jeugd om ze ervaring en spelinzicht te geven tegen volgend seizoen.
Met een mix ben je niks.
Hopelijk zsm nieuws over investeerder/overname of wat dan ook, maar op deze manier wat aanmodderen heeft niemand iets aan.
Thuis tegen Standard nog eens alles uit de kast en dan zit dat seizoen er ook op.
Nergens zou een rebel de held van de fan kunnen zijn. Tenzij op Antwerp.
Langs de andere kant, ze zullen het ook nooit leren. In plaats van met heel de ploeg naar die kl**tzak te lopen bij dat afgekeurde doelpunt, dan moet de VAR wel tussenbeide komen en moet hij wel eens luisteren nietwaar? Of niet soms?Eéntje schreef: ↑07 mar 2026 13:10Buiten dat Vergoote ons 3 punten afpakt val er weinig eer nog te redden. Scheidsrechterniveau is nog bedenkelijker aan kwaliteit dan een cafe amateur vriendenploegje.
Flatline. O-0
Buiten dat wederom:
OF.
Met een mix ben je niks.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Voor mij is Dierckx samen met Nozawa man van de match.
La louviere kwam stevig opzetten net voor hij erin kwam, zonder zijn geschoffel en duels gingen we sowieso ene binnen krijgen.
Z’n 2e geel was trouwens na dom balverlies van Sahafi en Babadi. Die trouwens heel zwak invielen.
Sterke invalbeurt van Schelfhout. De toekomst op de rechterkant is verzekerd met Renders en Schelfhout.
Support our young reds!
La louviere kwam stevig opzetten net voor hij erin kwam, zonder zijn geschoffel en duels gingen we sowieso ene binnen krijgen.
Z’n 2e geel was trouwens na dom balverlies van Sahafi en Babadi. Die trouwens heel zwak invielen.
Sterke invalbeurt van Schelfhout. De toekomst op de rechterkant is verzekerd met Renders en Schelfhout.
Support our young reds!
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-
-
Peperbus2
- Junior

- Slagzin: Immer liefdevol
Re: Speeldag 28 - 6/3/2026: La Louvière - Royal Antwerp Football Club [20u15]
Er was zeker geen fout op de keeper.richard schreef: ↑07 mar 2026 00:17Inderdaad onbegrijpelijk dat hij die afkeurdeOneliner schreef: ↑06 mar 2026 23:31We hebben gekozen voor een smalle kern, en kunnen het uitvallen van Janssen, VDBosch, Van Helden, Hairemans, Benitez en Somers tegelijk niet opvangen. Geen schande me dunkt…
Desondanks toch 0-1 gaan winnen op La Lou is niet slecht. Voor mij was de kopslag van Kouyate gewoon een geldige goal.
Maar volgens mij trekt Kouyaté eerst rond het penaltypunt zijn tegenstander neer, waardoor hij vrij kan inlopen en binnenkoppen. Ik denk dat de arbiter de goal daardoor afkeurde.
De arbiter was niet veel soeps, maar het ligt niet aan hem dat we niet verder geraken dan een punt.
Integendeel we mogen onze pollekes kussen dat Nozawa een punt gered heeft.
Hopelijk samen met Zeno en Janssen volgende week ook een of twee geblesseerden terug.
-
rooien dokker
- Top voetballer

kheb al 3verschillende versies gelezen van de afgekeurde goal sinds gisteren, het kwam door Valenci anders journalist schreef Bijl en nu Kouyate...Het is eigenlijk gewoon gokken want ik zie het ook niet.
Het is idd een feit dat Babadi en Al Sahafi niks bijbrengen. Waarom in godsnaam die gasten nog inbrengen. Dat is een verzwakking.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!
En dit terwijl je zeker weetdat die hier volgend jaar niet meer zijn. Goed beleid?? Goed gelachen.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Ik vond het eigenlijk niet zo dramatisch, op voorhand had ik een dikke 0-0 verwacht na een bijzonder saaie match. En dat vond ik het zeker niet, het ging redelijk chaotisch over en weer, maar er zat wel tempo in. Ik kan hier wel mee leven. Renders bv maakt zo nu en dan een foutje, maar ik zie liever ne jonge gast uit de eigen opleiding die er 100% voor gaat wat leergeld betalen.
Nozawa speelt een dikke match (krijgt een 10 op Sofascore), als je die scores bekijkt op Sofascore bevestig dat ook wel mijn gevoel dat wel oké was. Hamdaoui, Kerk en Valencia was ik wat ontgoocheld over, niet toevallig de aanvallende krachten. Deze Praet van de laatste weken zou ik bv ook direct verlengen.
PO1 was al onwaarschijnlijk en nu over and out. Geef die jonge gasten maar volop hun kansen en bouw naar volgend jaar. Al moet de focus eigenlijk vooral liggen op promoveren met de Young Reds.
Nozawa speelt een dikke match (krijgt een 10 op Sofascore), als je die scores bekijkt op Sofascore bevestig dat ook wel mijn gevoel dat wel oké was. Hamdaoui, Kerk en Valencia was ik wat ontgoocheld over, niet toevallig de aanvallende krachten. Deze Praet van de laatste weken zou ik bv ook direct verlengen.
PO1 was al onwaarschijnlijk en nu over and out. Geef die jonge gasten maar volop hun kansen en bouw naar volgend jaar. Al moet de focus eigenlijk vooral liggen op promoveren met de Young Reds.
-
Antwerpboy1880
- Scholier

Helaas hebben die afgelopen weekend een onnodige thuisnederlaag geleden tegen middenmoter K.V.K. Wellen.kk1 schreef: ↑09 mar 2026 12:39Ik vond het eigenlijk niet zo dramatisch, op voorhand had ik een dikke 0-0 verwacht na een bijzonder saaie match. En dat vond ik het zeker niet, het ging redelijk chaotisch over en weer, maar er zat wel tempo in. Ik kan hier wel mee leven. Renders bv maakt zo nu en dan een foutje, maar ik zie liever ne jonge gast uit de eigen opleiding die er 100% voor gaat wat leergeld betalen.
Als K.S.K. Heist kampioen speelt, wat naar alle verwachtingen gaat gebeuren, spelen de Young Reds sowieso wel de eindronde.
Royal Antwerp Football Club is MAGIC!
-
buitenbeentje
- Top voetballer

Het is niet omdat je tweedes bent geworden in een periodekampioenschap na de kampioen, dat je automatisch mee doet in de eindronde. Dan gaat het plaats naar de volgende in het eindklassement. En daar kunnen in theorie Bocholter en Rupel-Boom nog allebei over Young Reds springen.Antwerpboy1880 schreef: ↑10 mar 2026 14:41Helaas hebben die afgelopen weekend een onnodige thuisnederlaag geleden tegen middenmoter K.V.K. Wellen.kk1 schreef: ↑09 mar 2026 12:39Ik vond het eigenlijk niet zo dramatisch, op voorhand had ik een dikke 0-0 verwacht na een bijzonder saaie match. En dat vond ik het zeker niet, het ging redelijk chaotisch over en weer, maar er zat wel tempo in. Ik kan hier wel mee leven. Renders bv maakt zo nu en dan een foutje, maar ik zie liever ne jonge gast uit de eigen opleiding die er 100% voor gaat wat leergeld betalen.
Als K.S.K. Heist kampioen speelt, wat naar alle verwachtingen gaat gebeuren, spelen de Young Reds sowieso wel de eindronde.