Speeldag 19: 14/12/2019 Royal Antwerp Football Club - Eupen [1-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 18-12-2019 12:15

Bolat
1
2%
Buta
7
14%
Hoedt
0
Geen stemmen
Arslanagic
0
Geen stemmen
Juklerød
0
Geen stemmen
Coopman
1
2%
Haroun
3
6%
Refaelov
22
44%
Lamkel Zé
0
Geen stemmen
Rodrigues
1
2%
Mbokani
0
Geen stemmen
De Laet
0
Geen stemmen
Mirallas
10
20%
Baby
5
10%

Totaal aantal stemmen: 50
aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Belangrijke zege. Zwak spelen en winnen. Weliswaar verdiend want Eupen geen enkele kans! En Mirallas mist er 2 reuze...

Voor mij vooral nog maar eens volgende vaststelling: voor de 100 000ste keer.. juklrod verkopen met de winterstop aub: hopeloze speler. Slechtste van heel de plein. Een ramp gewoon.
En Ivo was ook dramatisch slecht.
Laat gewoon Mirallas eens tijdje spelen aub. Die brengt veel meer gevaar dan Ivo.

En baby viel ook weer goed in, al paar keer nu! Die weegt echt wel op een tegenstander.
limfizzkit
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

aloisi schreef:
14-12-2019 21:45
Belangrijke zege. Zwak spelen en winnen. Weliswaar verdiend want Eupen geen enkele kans! En Mirallas mist er 2 reuze...

Voor mij vooral nog maar eens volgende vaststelling: voor de 100 000ste keer.. juklrod verkopen met de winterstop aub: hopeloze speler. Slechtste van heel de plein. Een ramp gewoon.
Laat gewoon Mirallas eens tijdje spelen aub. Die brengt veel meer gevaar dan Ivo.

En baby viel ook weer goed in, al paar keer nu! Die weegt echt wel op een tegenstander.
Inderdaad, vreemde ervaring. Baby was meteen een gesel op de flank
roodwit1
Kadet
Kadet

antwaaarp schreef:
14-12-2019 21:37
vetartis schreef:
14-12-2019 21:30
Mbokani duwt voor een gele kaart en moet een tweede keer duwen om hem te krijgen.. Opzet geslaagd, want die 5de kaart kwam er ooit toch eens.... Nu met voldoende rust nog Standard en Anderlecht voor Dieu...
idd, denk ook dat het met "opzet" was.
Ik denk dat hij het vlaggen heeft op Standard.Als die rode kaarten voor mpoku en carcela in de beker tellen, tellen die gele kaarten dan ook niet in beker?
Jesse
Reserve speler
Reserve speler

roodwit1 schreef:
14-12-2019 21:54
antwaaarp schreef:
vetartis schreef:
Mbokani duwt voor een gele kaart en moet een tweede keer duwen om hem te krijgen.. Opzet geslaagd, want die 5de kaart kwam er ooit toch eens.... Nu met voldoende rust nog Standard en Anderlecht voor Dieu...
Ik denk dat hij het vlaggen heeft op Standard.Als die rode kaarten voor mpoku en carcela in de beker tellen, tellen die gele kaarten dan ook niet in beker?
Neen.
Flosj
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: "Suum cuique"

roodwit1 schreef:
antwaaarp schreef:
vetartis schreef:
Enkel voor schorsingen bij rechtstreeks rood dacht ik. Wat bij Carcela en Mpoku wel het geval is.
roodwit1
Kadet
Kadet

Flosj schreef:
14-12-2019 21:58
roodwit1 schreef:
antwaaarp schreef:

Enkel voor schorsingen bij rechtstreeks rood dacht ik. Wat bij Carcela en Mpoku wel het geval is.
Ok dat is beter nieuws.Ik hoop dat hij wat gespaard heeft voor woensdag, want vandaag ook een bleke Dieu
Wouter
Junior
Junior

limfizzkit schreef:
14-12-2019 21:47
aloisi schreef:

Inderdaad, vreemde ervaring. Baby was meteen een gesel op de flank
Baby is inderdaad voor mij een beetje een zelfde vaststelling als met Ivo. Ik had ze persoonlijk al afgeschreven voor ons maar ze tonen dat ze wel degelijk een meerwaarde hebben in de kern. (Misschien wederom een les dat we spelers niet te snel mogen afschrijven)

Verder vond ik Hoedt illustratief voor de match. De voorbiie weken kwamen al zijn ballen aan, vandaag geen enkele.

Boloni op tijd ingegrepen en goed gewisseld vandaag.

Heel blij met de driepunter, het had vandaag even goed anders kunnen uitdraaien. Zeker omdat de concurrentie ook punten blijft pakken was het extra belangrijk.
Jillieboy
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: ‘Please don’t call me arrogant, but I’m European champion and I think I’m a special one.’

Moeilijk tegen een lastige tegenstander dat Eupen zeker is. Hielden het heel goed dicht achteraan.

Juklerod een schim van zichzelf. Was barslecht.
Baby sterk ingevallen! Leuk om te zien voor die jongen !

We blijven het heel goed doen nu. Vele zagen ons na een dipje nooit meer meedoen voor PO1. Gingen we absoluut niet meer halen. Zie een dikke maand verder en je staat schoon mee bovenaan het klassement.
Hoop
Junior
Junior
Contacteer:

De Panne schreef:
14-12-2019 21:22
Test.
Ikkel
!! McAfee’s Benchmark Old No. 8 Brand Bourbon Whiskey !!
redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: You never drink alone!!
Contacteer:

aloisi schreef:

We spelen als ploeg een mindere match maar we kunnen het toch weer niet laten om er enkele spelers uit te pikken als zondebok. :roll:
The best is yet to come!
authentiek
Kadet
Kadet

janssens schreef:
Citaatje van Timpaarswit van een maand geleden:
Het klinkt zuur maar ik denk dat het verhaal Boloni over en out is. Zelfs als we we een resultaat halen, dan is het nog maar uitstel van executie, daarom beter de korte pijn, een afstraffing en boeken toe...
Aaneenrijging van berichten waarin de één of andere gehekeld wordt. Defour, Benson, Hoedt, Coopman, de trainer, ... En dat moet een fan voorstellen?
Ja behoorlijk irritant zo'n figuren. Ze hebben nog steeds geen zicht hoe trainer en directie aan het werken zijn na 2,5 jaar bloei. Altijd die stupide bagger.
Het mag eens gezegd worden.

Tim tijd voor wat bezinning.
roodwit2
Kadet
Kadet

Enkel de doelgerichtheid ontbrak, Didier ging niet richting doel, trapte niet naar doel, altijd terug, misschien briefje vergeten....
zelfs Buta eerste helft na een wereldpas (!) van Dieu, legde de bal van dichtbij nog een keer terug.

Ivo vond ik helemaal niet zwak, de speler met veel gedrevenheid in beide helften dat bij anderen ontbrak. ik had Didier ipv ivo vervangen.

Actie van de match: baby die 8 overstapjes na elkaar doet (zonder te struikelen!) :evillaugh: wat heeft die kerel de laatste weken gegeten.
Stone Thailand
Reserve speler
Reserve speler

authentiek schreef:
janssens schreef:
Citaatje van Timpaarswit van een maand geleden:
Het klinkt zuur maar ik denk dat het verhaal Boloni over en out is. Zelfs als we we een resultaat halen, dan is het nog maar uitstel van executie, daarom beter de korte pijn, een afstraffing en boeken toe...
Aaneenrijging van berichten waarin de één of andere gehekeld wordt. Defour, Benson, Hoedt, Coopman, de trainer, ... En dat moet een fan voorstellen?
Ja behoorlijk irritant zo'n figuren. Ze hebben nog steeds geen zicht hoe trainer en directie aan het werken zijn na 2,5 jaar bloei. Altijd die stupide bagger.
Het mag eens gezegd worden.

Tim tijd voor wat bezinning.
Dat is omdat Tim zéér duidelijk een rat is, maar om god weet welke reden dat niet gewoon toegeeft. Tis hier ‘De Mol’ niet he.
Live and let live...or kill em all.
Subsupp
Junior
Junior

roodwit2 schreef:
14-12-2019 23:05
Enkel de doelgerichtheid ontbrak, Didier ging niet richting doel, trapte niet naar doel, altijd terug, misschien briefje vergeten....
zelfs Buta eerste helft na een wereldpas (!) van Dieu, legde de bal van dichtbij nog een keer terug.

Ivo vond ik helemaal niet zwak, de speler met veel gedrevenheid in beide helften dat bij anderen ontbrak. ik had Didier ipv ivo vervangen.

Actie van de match: baby die 8 overstapjes na elkaar doet (zonder te struikelen!) :evillaugh: wat heeft die kerel de laatste weken gegeten.
De actie van de match was voor mij daarentegen toch Lamkel Zé die na de rust diep vanop de eigen helft de bal toegespeeld krijgt van Refaelov, vervolgens heel het veld diagonaal oversteekt, lustig slalommend langs een halve Eupense ploeg, en hem vervolgens prima doorsteekt naar Baby in de grote backlijn, die op zijn beurt Mirallas bedient, maar die voor doel echter jammerlijk miste (maar daar stond wel tegenover dat Mirallas vandaag het meeste schwung bracht in de aanvalslinie).
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 18-19 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Erik-rafc schreef:
14-12-2019 21:38
Een mindere match en toch de 3 punten binnen halen... zo speel je kampioen wordt altijd gezegd.
We zullen dat maar als het positieve onthouden.
Zo is dat. Maar het is ook voetbal, ook tegen mindere tegenstanders kan je punten laten. Zelfs Barcelona overkwam het vandaag weer.

De vanzelfsprekendheid die op de tribunes heerst stoort mij toch wel. 16/18 begot, in eerste is dat vermoedelijk 25 jaar of langer geleden!
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!
Manju91
Junior
Junior
Slagzin: Da's al heel de match!!!

Aan de sukkelaar met zijn zwarte muts en lange manen aan de linkerkant. Gelieve u kenbaar te maken!🥰
Oneliner
Reserve speler
Reserve speler

bCnkO schreef:
Erik-rafc schreef:
Een mindere match en toch de 3 punten binnen halen... zo speel je kampioen wordt altijd gezegd.
Zo is dat. Maar het is ook voetbal, ook tegen mindere tegenstanders kan je punten laten. Zelfs Barcelona overkwam het vandaag weer.

De vanzelfsprekendheid die op de tribunes heerst stoort mij toch wel. 16/18 begot, in eerste is dat vermoedelijk 25 jaar of langer geleden!
Amen...

Het geklaag en gezaag op de tribunes omdat het eens wat stroever loopt. Mannekeslief...
man utd
Preminiem
Preminiem

Oneliner schreef:
15-12-2019 00:09
bCnkO schreef:
Erik-rafc schreef:

Amen...

Het geklaag en gezaag op de tribunes omdat het eens wat stroever loopt. Mannekeslief...
Inderdaad voila, diegene die denken dat wij dit jaar thuis over alles en iedereen zullen lopen zijn verkeerd. Ik blijf erbij dat wij het nog niet kunnen permitteren om te roteren zonder puntenverlies te lijden. Vandaag Coopman en Juklerod nog eens een kans gegeven, deze 2 waren zwak en zo zie je maar dat wij niet zo maar kunnen wisselen zonder kwaliteit in te boeten. Voetjes op de grond en keihard verder werken.

Btw, Brugge heeft thuis blijven steken op 0-0 tegen Eupen, nooit licht opvatten zo een matchen.
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-
The Dog
Reserve speler
Reserve speler

T was gene vette, maar ik zag het nog wel goedkomen, een klasseflits ging voldoende zijn

Verdedigend zat het goed, derde clean sheet op een rij, aanvallend weinig klaargemaakt, eupen vervelende ploeg (hielden bruhhe op 0-0), met invallers mirallas en baby ging het beter, goed van boloni

Zo’n matchen moet je ook leren winnen, al 37 punten, nog 12 nodig uit 11 matchen voor PO1, moeten na winterstop beter doen dan voorbije 2 jaar, maar hebben nu meer kwaliteit

wel nog pak topmatchen thuis, anderlecht, charleroi, zulte, genk, moeskroen, benieuwd of we ongeslagen kunnen blijven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het antwerp publiek is gelijk een vulkaan: soms stilte, meestal wat gerommel, af en toe as spuwend en bij gelegenheid een verschroeiend klank- en lichtspel
Erik
Top voetballer
Top voetballer

bCnkO schreef:
15-12-2019 00:05
Erik-rafc schreef:

30 jaar en 9 maanden om precies te zijn.
BigT
Junior
Junior

KennyV schreef:
14-12-2019 18:49
Laat Refaelov geen vrije trappen en corners meer trappen, please.
Grappig ...
Erik
Top voetballer
Top voetballer

In de categorie reeksen van het seizoen, zijn we momenteel aan een lopende reeks bezig die ons een 3de plaats oplevert achter Club Brugge (22 op 24) en Charleroi (19 op 21 / 23 op 27*).

Nog 2 matchen dit jaar om even goed te doen.
Pedro
Junior
Junior

Erik schreef:
15-12-2019 02:21
bCnkO schreef:
15-12-2019 00:05
Erik-rafc schreef:

30 jaar en 9 maanden om precies te zijn.
De sfeer is echt ***CENSORED***
aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

redphilly schreef:
14-12-2019 22:55
aloisi schreef:

We spelen als ploeg een mindere match maar we kunnen het toch weer niet laten om er enkele spelers uit te pikken als zondebok. :roll:
Het gaat er mij om deze ploeg klaar te krijgen om Brugge en Gent het vuur aan de schenen te leggen richting titel. Het kan volgens mij dit jaar als het wat mee zit.

Maar dan moet je nu in de winterstop nog 2 a 3 dingen doen.
Juklrod komt te kort voor dit niveau.. doe die weg en probeer nog een echt goeie linksback bij te halen.
En op het middenveld hebben we voor mij ook nog een probleem.. Defour dat ziet er echt niet goed uit.. ik vrees dat dat einde verhaal is. Dat is een 2de kompany denk ik. En je moet eerlijk zijn: coopman is een mooie voetballer maar die is ook niet goed genoeg op 8 om onze ploeg op sleeptouw te nemen. Als je het middenveld ziet van Brugge en Gent.. dat is het enige onderdeel waar wij echt nog zwakker zijn.
Moet men niet overwegen om daar nog een top 8 bij te halen??

En eventueel kan men nog proberen een jonge , snelle , en zeer talentvolle spits te halen met het oog op de toekomst. En vooral: moest er iets mis gaan met dieu na nieuwjaar en hij is even out.. dat je dan niet met alleen gano zit!
SteakFriet
Junior
Junior

aloisi schreef:Belangrijke zege. Zwak spelen en winnen. Weliswaar verdiend want Eupen geen enkele kans! En Mirallas mist er 2 reuze...

Ivo dramatisch slecht? Ik vond hem in de 1ste helft de beste van ons :s. Constant inzet en op zoek naar de ruimte.
Gesloten