Speeldag 9 - 18/10/2020 13:30: Zulte Waregem - Royal Antwerp Football Club [1-3]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the Match?

Peiling eindigde op 22-10-2020 16:16

Butez
20
9%
Batubinsika
0
Geen stemmen
Gelin
6
3%
De Laet
46
21%
Juklerod
1
0%
Hongla
32
14%
Haroun
16
7%
Miyoshi
13
6%
Gerkens
71
32%
Refaelov
0
Geen stemmen
Mbokani
4
2%
Ampomah
3
1%
Benavente
8
4%
De Pauw
3
1%

Totaal aantal stemmen: 223

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Re: Speeldag 9 - 18/10/2020 13:30: Zulte Waregem - Royal Antwerp Football Club [1-3]

Bericht door bCnkO »

Anversois schreef:
19-10-2020 11:21
https://www.rtbf.be/auvio/detail_zulte- ... id=2693029
voor de liefhebbers, een fatsoenlijke samenvatting van 6,5 minuut.
Alle belangrijke fases zitten erin.
Bedankt, want aan Vlaamse zijde is het huilen met de pet op. Meer dan 3 minuten aan een wedstrijd besteden lijkt heiligschennis.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Re: Speeldag 9 - 18/10/2020 13:30: Zulte Waregem - Royal Antwerp Football Club [1-3]

Bericht door Red_Dog »

bCnkO schreef:
19-10-2020 11:45
Anversois schreef:
19-10-2020 11:21
https://www.rtbf.be/auvio/detail_zulte- ... id=2693029
voor de liefhebbers, een fatsoenlijke samenvatting van 6,5 minuut.
Alle belangrijke fases zitten erin.
Bedankt, want aan Vlaamse zijde is het huilen met de pet op. Meer dan 3 minuten aan een wedstrijd besteden lijkt heiligschennis.
Niet alleen dat maar met een commentator die bijna begint te janken als wij scoren.
MDCCCLXXX

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

Terwijl de vorige jaren de clean sheet primeerde, ligt nu de focus op het aantal doelpunten die we scoren. En zolang dat er 1 meer is dan dat wat we zelf binnenkrijgen, is dat prima. Doet mij sterk denken aan de attractieve matchen ten tijde van Van Rooij.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

Jemme
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

bCnkO schreef:
19-10-2020 10:04
dimitri schreef:
19-10-2020 09:34
bCnkO schreef:
18-10-2020 16:49
Voor Gélin debuut, maar ook De Laet en Batubinsika op plek die ze niet gewoon zijn. Een onuitgegeven verdediging dus. Geen 1 van de drie was echt in zijn element. Logisch allemaal.

Zulte speelde dan ook goed in functie van onze driemansdefensie.

Haroun redt voor mij toch de meubelen met die goal, want op dat moment zaten we echt in moeilijke periode waarin we nog amper aan kansen geraakten.

Op naar donderdag met enkele nieuwkomers achter de hand die meteen toonden iets bij te zullen gaan brengen.
Het verbaast me vooral dat Haroun zich zo goed aanpast aan het spel van Leko. Zijn passing is minder voorzichtig, en toch nog steeds goed. Daar vreesde ik eerlijk gezegd wel voor.
Blij dat er meer zijn die dat zien. Maakt inderdaad goed de klik. Zou wel eens een zeer goede coach kunnen worden na zijn carrière. Pikt het in elk geval zelf steeds goed op van een coach.
Mag van Leko ook naar believen mee ten aanval trekken. Gaat er nog scoren dit seizoen.
Dat is voor mij het grootste verschil met de vorige seizoenen, we komen met veel meer spelers in en rond het strafschopgebied van de tegenstander. Bij momenten zeer aanvallend met veel volk voor de bal en dat houdt natuurlijk risico's in. Maar die neem ik er graag bij.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

mute2100
Preminiem
Preminiem

Re: Speeldag 9 - 18/10/2020 13:30: Zulte Waregem - Royal Antwerp Football Club

Bericht door mute2100 »

jellebelle schreef:
18-10-2020 18:19
vetartis schreef:
18-10-2020 17:48
limfizzkit schreef:
18-10-2020 17:06

ja sorry, maar daar ben ik niet van onder de indruk.
Ik wel... Hij lift de ploeg niet naar een hoger niveau en is zeer onderhevig aan het niveau voor hem... Na de 1-1 werd Refaelov plots een stuk sterker (moet leren dat hij niet alles moet forceren) en dan begint Hongla wel te voetballen...
Ik ben ook nog niet overtuigd. Heeft alleszins een goed schot, al heeft hij ook wel wat geluk bij zijn goal. Maar vind hem heel wisselvallig spelen. Vind zijn inspelen soms echt te nonchalant, soms komen passen van 3m niet aan. Vond het dan ook een verrassende keuze van Sporza. Dat gezegd zijnde ben ik dan ook geen groot voetbal kenner 🤷‍♂️

Hongola loopt en verdedigd maar 50% van de tijd, om dan zijn moment te kiezen. Dat is leuk als je een spits bent maar niet op zijn positie. Is veel al te laat op het middenveld en andere moeten het toelopen en daarom dat onze 3-mans verdediging zo nu en dan overlopen wordt. Rendement/inzet is veel te laag bij hem, net hetzelfde bij Benson. Talent genoeg maar nooit de volle 100% kunnen geven.

rafca
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door rafca »

Jemme schreef:
19-10-2020 16:33
bCnkO schreef:
19-10-2020 10:04
dimitri schreef:
19-10-2020 09:34

Het verbaast me vooral dat Haroun zich zo goed aanpast aan het spel van Leko. Zijn passing is minder voorzichtig, en toch nog steeds goed. Daar vreesde ik eerlijk gezegd wel voor.
Blij dat er meer zijn die dat zien. Maakt inderdaad goed de klik. Zou wel eens een zeer goede coach kunnen worden na zijn carrière. Pikt het in elk geval zelf steeds goed op van een coach.
Mag van Leko ook naar believen mee ten aanval trekken. Gaat er nog scoren dit seizoen.
Dat is voor mij het grootste verschil met de vorige seizoenen, we komen met veel meer spelers in en rond het strafschopgebied van de tegenstander. Bij momenten zeer aanvallend met veel volk voor de bal en dat houdt natuurlijk risico's in. Maar die neem ik er graag bij.
Bij de 1-2 van Hongla stonden we met 7 (!) aan hun baklijn. Zoveel stonden er vorig jaar zelfs niet met stilstaande fases.
ACT AS 1

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

Beter laat dan nooit :)

- Butez : gaat hopeloos de mist in bij de goal, maar daarna wel enkele uitstekende reddingen
- De Laet : zeer sterke match weeral
- Gelin : goed debuut, voetballend zeker een aanwinst en trekt regelmatig mee naar voor, passing mag nog iets beter
- Batubinsika : zeer matig, zeker de eerste helft eerder zwak
- Haroun : sterke match, bekroond met een verdiend doelpunt (alhoewel hij toch vreemd tegen die bal trapt :D )
- Hongla : zeer sterke match, mooi verzorgd voetbal, bestreek veel terrein en scoorde een mooi doelpunt
- Juklerod : vrij zwak, luidde de goal in door balverlies, werd overklast door Opare
- Gerkens : zeer sterke match, dook overal op en enkele leuke combinaties
- Refaelov : zwak, kon zich nooit doorzetten
- Miyoshi : goede match, doelgericht en goed in de combinatie, deed ook veel verdedigend werk op zijn flank
- Mbokani : niet echt opvallend, maar werkte hard en woog toch wel zwaar op hun verdediging

- Ampomah : sterke invalbeurt, toonde zijn potentieel
- Benavente : leuke binnenkomer, perfecte actie en afwerking
- De Pauw : toch nog enkele goede acties in de weinige tijd

- Leko : kreeg zijn spelers niet scherp genoeg aan de aftrap, maar wel veel balbezit en de tweede helft begon de machine te draaien
Act as One, Play as Champions.

Wieweetda
Junior
Junior

Re: Speeldag 9 - 18/10/2020 13:30: Zulte Waregem - Royal Antwerp Football Club

Bericht door Wieweetda »

mute2100 schreef:
19-10-2020 23:25
jellebelle schreef:
18-10-2020 18:19
vetartis schreef:
18-10-2020 17:48

Ik wel... Hij lift de ploeg niet naar een hoger niveau en is zeer onderhevig aan het niveau voor hem... Na de 1-1 werd Refaelov plots een stuk sterker (moet leren dat hij niet alles moet forceren) en dan begint Hongla wel te voetballen...
Ik ben ook nog niet overtuigd. Heeft alleszins een goed schot, al heeft hij ook wel wat geluk bij zijn goal. Maar vind hem heel wisselvallig spelen. Vind zijn inspelen soms echt te nonchalant, soms komen passen van 3m niet aan. Vond het dan ook een verrassende keuze van Sporza. Dat gezegd zijnde ben ik dan ook geen groot voetbal kenner 🤷‍♂️

Hongola loopt en verdedigd maar 50% van de tijd, om dan zijn moment te kiezen. Dat is leuk als je een spits bent maar niet op zijn positie. Is veel al te laat op het middenveld en andere moeten het toelopen en daarom dat onze 3-mans verdediging zo nu en dan overlopen wordt. Rendement/inzet is veel te laag bij hem, net hetzelfde bij Benson. Talent genoeg maar nooit de volle 100% kunnen geven.
En ik werd hier afgemaakt toen ik dat zei na de wedstrijd tegen Mechelen.

Neenee, ik vind het duidelijk. Die jongen komt er wel. De staf ziet het ook in hem. Zoals ik toen ook zei, het is op zijn positie in dit systeem dat je de puzzelstukjes doet samenvallen en van een goede ploeg en machine maakt. En daar zijn ze met hem heel hard mee bezig om dat te doen lukken.

Maar dan ligt de lat ook hoger voor hem, vandaar dat hij tegen Mechelen niet goed (genoeg) was. Tegen Zulte vond ik hem al iets slimmer en de wedstrijden in Europa of tegen toppers in competitie gaan hem véél leren.

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

Jemme schreef:
Dat + onze stilstaande fases. We scoren meer uit corners en vrije trappen en zijn regelmatig gevaarlijk.

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

Olivier schreef:
20-10-2020 17:04
Jemme schreef:
Dat + onze stilstaande fases. We scoren meer uit corners en vrije trappen en zijn regelmatig gevaarlijk.
nochtans niet veel volk dat echt sterk is in de lucht, als Seck (en Pius) er niet bij zijn + minder gestalte ook in de ploeg als vorig jaar, zonder Dino, Hoedt en Gano
kan zijn dat de corners beter getrapt worden, dat helpt ook wel natuurlijk
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

Kalkbrenner schreef:
22-10-2020 12:52
Olivier schreef:
20-10-2020 17:04
Jemme schreef:
nochtans niet veel volk dat echt sterk is in de lucht, als Seck (en Pius) er niet bij zijn + minder gestalte ook in de ploeg als vorig jaar, zonder Dino, Hoedt en Gano
kan zijn dat de corners beter getrapt worden, dat helpt ook wel natuurlijk
Inderdaad. Met Seck en Pius waren we nagenoeg onklopbaar in de lucht. Pius over de grond is een ander verhaal natuurlijk. Alhoewel hij misschien toch wel in de selectie mocht zitten vind ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Gesloten