EL speeldag 1 - 22/10/20: Ludogorets - Royal Antwerp FC [1-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the Match?

Peiling eindigde op 25-10-2020 21:53

Butez
1
0%
Batubinsika
1
0%
Gelin
1
0%
De Laet
1
0%
Juklerod
56
19%
Hongla
9
3%
Haroun
0
Geen stemmen
Gerkens
55
19%
Miyoshi
3
1%
Refaelov
148
51%
Benavente
0
Geen stemmen
Ampomah
14
5%
Buta
0
Geen stemmen
B. Verstraete
1
0%

Totaal aantal stemmen: 290

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Re: EL speeldag 1 - 22/10/20: Ludogorets - Royal Antwerp FC [1-2]

Bericht door fourty »

rooien dokker schreef:
23-10-2020 11:01
Kalkbrenner schreef:
23-10-2020 09:54
Prachtige prestatie, dik verdiende zege.

Butez : 6 - speelde heel sterk, met veel vertrouwen, maar had bij dat doekpunt niet zijn beste moment
De Laet: 6 - belangrijk als aanjager, maar heb hem al beter weten spelen - niet kort genoeg op de man bij het doelpunt
Batubinsika : 5.5 - sorry maar zijn uitoetballen is gewoon niet goed genoeg, bracht Gelin en Butez ook 2 keer in de problemen
Gelin: 6.5 - goed aan de bal, goed positiespel, slimme speler. Minpunt zijn gebrek aan snelheid

Miyoshi : 6 - had het soms moeilijk maar toch bij momenten zijn klasse tonend, ook beter centraal, prachtig schot ook..
Juklerod: 7 - op z'n best en in z'n element als winger, goeie corners ook !

Haroun: 7 - speelde op zijn beste niveau zoals vanouds.
Hongla: 6 - goeie voetballer, strooide met enkele mooie passes - maar vergeet soms mee te verdedigen en af en toe nonchalant
Gerkens: 7 - hard werkend en duikt geregeld goed en gevaarlijk op voor doel, weer een kopbaldoelpunt erbij. Groeit in z'n rol.
Refaelov: 8 - zonder twijfel man van de match, bekroond met een doelpunt. Slim, technisch de beste, goed in de combinatie, hard werkend, verdelend,.. Sommigen hier hadden hem op de bank laten starten, :shades: niet doen in zo'n match. Alweer belangrijk in een Europese wedstrijd...
Benavente: 6 - goed eerste halfuur, goeie voetballer maar duidelijk nog niet top

Ampomah : 7 - zeer goeie invalbeurt, bracht direct opnieuw schwung in de wedstrijd
Verstraete: 6 - goeie invalbeurt zonder meer
Buta: 5.5 - nog niet de echte Buta gezien, begrijpelijk en komt natuurlijk nog wel

Leko: 9 - deed alles goed, basisopstelling, game plan én ook de wissels
Benavente logischerwijze door Ampomah vervangen
Refaelov na z'n doelpunt eraf + verschuiving Miyoshi naar het centrum
de wissel Hongla-Verstraete op het juiste moment

Conclusie : er zit muziek in de deze groep. Aanvallend hebben we nu opties genoeg, ook zonder Mbokani.
Verdedigend wel wat bij te schaven: Batubinsika zal plaats moeten ruimen voor Seck, Butez moet dat ene zwakke moment in elke match uit z'n spel krijgen, Hongla moet iets meer verdedigend werk opknappen naast Haroun. Zeker als De Sart terug is en Verstraete ook voor een basisplek solliciteert.
2 ,ook de terechte 9voor Leko!
Knappe en juiste analyse vind ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Jemme
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Alles kapot

Re: EL speeldag 1 - 22/10/20: Ludogorets - Royal Antwerp FC [21u00]

Bericht door Jemme »

Red_Dog schreef:
23-10-2020 14:49
Jemme schreef:
23-10-2020 14:48
Red_Dog schreef:
23-10-2020 14:46

Dat is al langer aan de gang dan Preud'homme.

Conceição al vergeten ? Alleen toen was het 'grinta' en vonden de mensen dat schitterend.
Ik vermoed dat je Sa Pinto bedoelt ;).
Nee hoor. Conceição was ne slechte verliezer die geregeld ook problemen zocht als Standard verloor.
Maar die is daar toch nooit trainer geweest?
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

Jemme schreef:
23-10-2020 14:52
Red_Dog schreef:
Jemme schreef:
23-10-2020 14:48

Ik vermoed dat je Sa Pinto bedoelt ;).
Nee hoor. Conceição was ne slechte verliezer die geregeld ook problemen zocht als Standard verloor.
Dat heb ik toch nooit beweerd ? :D Enkel aantonen dat het bij Standard al veel langer zo is dat de potjes daar geregeld over koken. Die hebben al heel lang van die types rond lopen, op het veld of op de bank.,
MDCCCLXXX

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

Red_Dog schreef:
23-10-2020 12:56
Echt hallucinant dat na onze eerste groepsmatch in meer dan 20 jaar we direct ne speler in het team van de week hebben :D
Dringend praten over verlengen denk ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

dvm5
Kadet
Kadet

Bericht door dvm5 »

fourty schreef:
Red.J schreef:
23-10-2020 07:47
Zeer aangenaam verrast door onze Reds gisteren! Bij momenten echt mooie combinaties gezien. Dikke pluim voor Ivan Leko!
Miyoshi eerder matige partij en je ziet dat zowel Benavente en Buta nog naar hun beste vorm moeten groeien (logisch). Ampoah daarentegen was echt goed!

Ik had trouwens véél meer verwacht van Ludogorets. 9 keer achter elkaar kampioen? De Bulgaarse competitie is dus van een nog lager dan niveau dan de Belgische :evillaugh:

Het zal tussen ons en Lask gaan voor die 2e plek.
Miyoshi niet onderschatten volgens mij. Probeert dikwijls in één tijd te spelen (wat niet altijd lukt natuurlijk) en brengt echt wel snelheid in het team.
Myoshi kwam de eerste helft steeds naar binnen, en dat had zijn verdediger na een tijdje wel door.
2e helft is die ook buitenom beginnen gaan, waardoor hij gevaarlijker werd

Jemme
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Jemme »

Red_Dog schreef:
23-10-2020 14:53
Jemme schreef:
23-10-2020 14:52
Red_Dog schreef:

Dat heb ik toch nooit beweerd ? :D Enkel aantonen dat het bij Standard al veel langer zo is dat de potjes daar geregeld over koken. Die hebben al heel lang van die types rond lopen, op het veld of op de bank.,
Verschoning, ik zat volledig op het trainerspoor :)

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

Anversois schreef:
23-10-2020 09:09
Gabriel schreef:
23-10-2020 07:46
linke eddy schreef:
23-10-2020 00:26
Ampomah bangelijke speler, is er nog toekomst voor Mbokani in deze ploeg?
Da's wat overdreven he. Maar feit is wel dat je met Benavente en Ampomah de mogelijkheid hebt om op een totaal andere manier te spelen. Zou me trouwens niet verbazen dat de verdedigers bij Tottenham liever tegen een echte spits spelen zoals Mbokani dan tegen veel lopende mensen zoals gisteren.
Mbokani blijft in veel matchen in elk geval de eerste op het blad. Maar dat we niet meer moeten panikeren als hij er eens niet is is ook al een zaligheid.
vooral slim opgelost door Leko. Hoeveel trainers zijn er niet die dan een andere speler gewoon in de rol van Mbokani duwen zonder dat ze dat kunnen. En dan nadien zo'n afwezigheid als excuus gebruiken.
Mbokani speelt als perfecte targetman die elke bal kan aanpakken en bijhouden, nu gingen Benavente en Refaelov gewoon overal druk zetten maar bij balbezit handig de ruimte zoeken, uit de duels blijven, zwerven, loopacties, inzakken, altijd slim weglopen van de verdedigers. En je centrale middenvelders die constant infiltreren.
En het helpt ook dat je een Hongla hebt die telkens ontzettend snel schakelt. En Haroun kan dat dus ook. Wat kan die eigenlijk niet.
Toptrainer. Zo simpel is het.
Drie seizoenen een absolute vakman en oldskool romanticus die van defensieve discipline een kunst maakte, hou de nul dan heb je maar 1 goal nodig voor een resultaat.
Nu hebben we een jonge moderne trainer, even verliefd op het spel maar totaal tegenovergestelde visie. Hoog druk balbezit en ja dan geef je meer weg aan de tegenstander maar dan moet je er maar eentje meer maken.
Maar alletwee rotsvast overtuigd van hun visie en onwrikbaar in hun principes. En alleen op die manier krijg je een groep mee in jouw visie.
Zegt U maar wat wat u verkiest. Ik heb genoten van het eerste en ik geniet nu weer.
Mooi verwoord Anversois! :)

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

Heeft er iemand iets opgevangen hoeveel lads er gisteren van ons zijn binnen kunnen raken? Want hoorde toch op Tv de nodige kreten die zeker niet uit de mond van de thuisaanhang kwam. :)

Eéntje
Junior
Junior

Bericht door Eéntje »

richard schreef:
23-10-2020 15:49
Heeft er iemand iets opgevangen hoeveel lads er gisteren van ons zijn binnen kunnen raken? Want hoorde toch op Tv de nodige kreten die zeker niet uit de mond van de thuisaanhang kwam. :)
Dat was zeer opvallend op sommige momenten :D
Nergens zou een rebel de held van de fan kunnen zijn. Tenzij op Antwerp.

aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Hele goeie zaken gezien toch gisteren.
Hoge druk
Snelle combinaties
Veel diepgang
Veel kansen
Hele sterke refaelov
Goeie gerkens en juklrod
Hongla die mij meer en meer begint te bekoren: wat een loopvermogen gekoppeld aan techniek en overzicht!
Haroun terug op niveau
Ampomah die echt wel laat zien dat dat onze topaanwinst kan worden!

Minder: batubinsika vind ik echt zeer zwak laatste weken.
Nonchalance bij momenten.
Verdediging niet wauw int algemeen.

Er zit muziek in.. ik denk dat het een heel mooi seizoen kan worden als we gespaard blijven van stil leggen competitie en te veel gekwetsten!

Ampomah toch al ni gekwetst????

Erik-rafc
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Loyal to the Royal

Bericht door Erik-rafc »

aloisi schreef:
23-10-2020 16:20
Hoge druk
Snelle combinaties
Veel diepgang
Veel kansen
Hele sterke refaelov
Goeie gerkens en juklrod
Hongla die mij meer en meer begint te bekoren: wat een loopvermogen gekoppeld aan techniek en overzicht!
Haroun terug op niveau

Er zit muziek in.. ik denk dat het een heel mooi seizoen kan worden als we gespaard blijven van stil leggen competitie en te veel gekwetsten!

Ik vond Miyoshi bij momenten ook wat door de mand vallen eerlijk gezegd, maar op andere momenten liet hij dan weer mooie dingen zien. Gerkens : outstanding.
The 7empest must be just that.

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

aloisi schreef:
23-10-2020 16:20
Hoge druk
Snelle combinaties
Veel diepgang
Veel kansen
Hele sterke refaelov
Goeie gerkens en juklrod
Haroun terug op niveau

Volledig met je eens. Maar ik vond Ludogerets echt heel slecht en niet echt een waardemeter. Zeker als je ziet dat we een heel deel van onze spelers moesten missen en nog zo makkelijk konden winnen. Ik wil zeker onze prestatie niet minimaliseren, want we speelde echt heel goed en het is dankzij ons dat Ludogerets niets klaarspeelde, maar dat zegt genoeg over hun niveau. Ik denk toch dat een LASK een niveau hoger is en dat dat een heel goede waardemeter zal zijn. Tottenham is in mijn ogen gewoon een maat te groot voor iedereen, maar een match duurt 90min, dus wie weet op een mooie donderdagavond 29 oktober wat er kan afspelen in Deurne. :D

rafca
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door rafca »

De Europese context maakt het een mooi verhaal en een grotere match.

Maar we zijn gewoon een betere ploeg met betere spelers dan Ludogorets. Uiteraard wel Enorm fier om onze comeback in Europa zo te doen.

Leuke statistiek via Flashscore:

Gevaarlijke aanvallen: 16 tegen 72.
18 schoten op doel, 8 corners.

Balbezit iets in het voordeel van de Bulgaren, maar ze konden er niets mee. Zegt genoeg over de kwaliteitsverhoudingen tussen de spelers.
ACT AS 1

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Een van de momenten van de eerste helft was toch die actie van Butez, door met een opwipperke over de de aanvaller en dan de bal naar voor te spelen.

Jemme
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Jemme »

Weet niet of de samenvatting van rtbf hier al staat:
https://www.rtbf.be/sport/football/euro ... d=10614238

Raider
Moderator
Moderator

Bericht door Raider »

Er zou ne man of 15 van ons zijn binnengeraakt.

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

Raider schreef:
23-10-2020 17:27
Waaronder minstens 3 forumleden.
Mooi toch zo even midden in de week waar het eigenlijk niet mocht.
Het hadden er 1500 moeten zijn.

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

- Buteze : kost ons bijna kostbare punten
- De Laet : zeer degelijke match, voorbeeldspeler
- Gelin : voetballend zeer goed, passing mag nog iets beter, maar lijkt wel aan de trage kant
- Batubinsika : zeer zwakke eerste helft, daarna iets beter, maar was zwakste schakel
- Haroun : aanjager, onvermoeibaar
- Hongla : zeer sterk voetballend, uitstekende match
- Gerkens : zeer sterke match, vrat de kilometers één na één op
- Juklerod : aanvallend sterk, verdedigende taken waren iets minder
- Miyoshi : goede match, vooral de eerste heflft erg scherp
- Refaelov : liet alles zien wat hij dit seizoen nauwelijks liet zien, alomtegenwoordig en scherp
- Benavente : goed begonnen, maar mist toch wat matchritme

- Buta : leuk dat hij opnieuw fit is, leek er alvast zin in te hebben
- Ampomah : zeer sterke invalbeurt, een aanwinst die een hele flank bestrijkt en een goede snelle dribbel heeft
- Verstraete : is me niet meer opgevallen
Act as One, Play as Champions.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

zorro schreef:
23-10-2020 17:47
Raider schreef:
23-10-2020 17:27
Waaronder minstens 3 forumleden.
Mooi toch zo even midden in de week waar het eigenlijk niet mocht.
Het hadden er 1500 moeten zijn.
Vijftien Antwerpfans zien wedstrijd tegen Ludogorets in stadion: “Er waren er bij die gezegd hadden dat ze in Sofia op Erasmus zaten”

RAZGRAD - 

De ene groep door zich voor te doen als Belgische Erasmusstudenten uit hoofdstad Sofia, de andere door connecties met de Bulgaarse fanclub van FC Barcelona. Vijftien Antwerpfans zaten in het Bulgaarse Razgrad voor de Europa League-wedstrijd van Antwerp tegen Ludogorets. Alle vijftien zijn ze het stadion binnengeraakt. “Een Antwerpsupporter wedt op verschillende paarden.”

Paul Bistiaux, voormalig secretaris van Antwerp, zei het ooit: zelfs voor een match op de Noordpool zouden uren voor de aftrap een paar bussen met Antwerpsupporters komen aanrijden. IJs lag er donderdagavond niet in Razgrad, de Bulgaarse provinciestad waar Antwerp met Ludogorets zijn eerste tegenstander trof in de Europa League. Fans van de Great Old waren er wel. “Eerst dacht ik dat we met twaalf waren”, zegt Hans Bressinck (30), met twee vrienden in Razgrad. “Maar helemaal op het einde van de wedstrijd hoorde ik drie fans Nederlands praten die ik niet eerder gezien had. We waren dus met vijftien.”

Code oranje

Vijftien fans zonder grenzen. Letterlijk en figuurlijk. Want er lagen wat obstakels tussen Antwerpen en Razgrad. Eerst een vlucht naar Sofia, vervolgens een rit van vijf uur over wegen die nauwelijks wegen zijn. Om dan te eindigen in een Razgrad met coronacode oranje en sinds donderdag een verplichting om ook buiten mondmaskers te dragen. En dan was er nog de beslissing van het Uitvoerend Comité van de Europese voetbalbond, dat tijdens wedstrijden geen fans van bezoekende ploegen toelaat. Maar de vijftien van Razgrad hoopten op een kans. Daarvoor hadden ze verschillende lijntjes uitgeworpen.

“Vier helden uit Brasschaat hadden het secretariaat van Ludogorets een mail gestuurd met het verhaal dat ze op Erasmus zaten in de Bulgaarse hoofdstad Sofia”, zegt Hans. “Ze hadden gehoord dat ‘een Belgische club’ in Razgrad zou komen spelen en vroegen of ze tickets konden reserveren. Wat later kregen ze een mail terug van de marketingverantwoordelijke van Ludogorets; de tickets lagen klaar.”

Netjes gedragen

Jacques Caluwé (40) en zijn twee medesupporters hebben de Bulgaarse fanclub van FC Barcelona aangesproken. “Een vriend werkt achter de schermen van de internationale supportersfederatie van Barcelona. Het was een kleintje om een mail te sturen naar de Bulgaarse tak van Barcelona in Sofia. Of zij geen tickets konden regelen voor de match in Razgrad. Toen we aankwamen met het vliegtuig in Sofia, hebben ze ons drie tickets gegeven. Netjes op naam en achternaam.”

“Een Antwerpsupporter wedt op verschillende paarden”, zegt Hans. “Bij aankoop van onze ‘Erasmus-tickets’ hebben we een identiteitskaart getoond van iemand met een dubbele nationaliteit. Dat kwam wat minder Antwerps over. Uiteindelijk konden we probleemloos binnen voor 17 euro. Ze wilden ons zelfs viptickets aansmeren van 75 euro per stuk, maar die moesten we niet hebben.”

Uiteindelijk geraakte elke Antwerpsupporter, al dan niet met mondkapje van de tegenpartij, in de Ludogorets Arena om er samen met tweeduizend Bulgaren de esbattementen te volgen. “Natuurlijk zagen ze door onze identiteitskaart aan de ingang al dat wij van België kwamen”, zegt Jacques. “Maar we waren met weinig. En ze merkten dat we ons netjes gedroegen. Wij hebben zelfs voorzichtig met wat Bulgaarse fans kunnen praten. Eentje had 150 kilometer gereden om Ludogorets aan het werk te zien. Dat schept een band.”

Naar Oostenrijk?

Intussen maken de twee zich voorzichtig op voor een volgende Europese trip. Maar dat wordt niet makkelijk. EU-onderdanen mochten binnen in Bulgarije zonder quarantaine of Covid-19-test. En tot vrijdagmiddag 16u was de regio rond Razgrad ook gewoon oranje op de coronakaart. Volgens onze FOD Buitenlandse Zaken is reizen dan mogelijk, “maar met verhoogde waakzaamheid”. Een test en een quarantaine zijn ook niet verplicht bij thuiskomst.

Met de uitwedstrijd in Londen tegen Tottenham op 10 december houden de fans geen rekening. Het Verenigd Koninkrijk legt een verplichte quarantaine op voor reizigers uit België. De uitwedstrijd tegen LASK in het Oostenrijkse Linz op 26 november schrijven ze nog niet helemaal af. Al raden de Belgische autoriteiten reizen naar Opper-Oostenrijk, de deelstaat waar Linz de hoofdstad van is, vandaag “ten zeerste” af. “We bekijken het nog”, zegt Hans. “Maar dit was de moeite waard. Zeker omdat de derby zondag tegen Beerschot ook al in het water valt.”

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

Via de Bulgaarse fanclub van Barça, allez gast :lol: :lol: :lol:
MDCCCLXXX

millwall1
Junior
Junior

Bericht door millwall1 »

Red_Dog schreef:
24-10-2020 00:16
Zoiets kan toch alleen maar bij ons. :D
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

millwall1 schreef:
24-10-2020 00:28
Red_Dog schreef:
24-10-2020 00:16
Zoiets kan toch alleen maar bij ons. :D
Heb ooit gelezen dat er Rangers fans zich eind jaren 80 lid hadden laten maken van de Communistische partij om een visa te kunnen verkrijgen om een match in Kiev te kunnen bijwonen :D

Wat sommigen al niet doen om een match mee te maken.
MDCCCLXXX

Nico_89
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: TANK

Bericht door Nico_89 »

Wat een trip! Enorm blij dat ik toch naar ginder ben afgereisd 8-)

Uiteindelijk ben ik via een simpel mailtje vrij gemakkelijk aan tickets geraakt. Ik heb mij wel viptickets laten 'aansmeren', maar dat had ik er uiteraard wel voor over.
Wel zuur als je daarna ontdekt dat je enkele dagen voor de match gewoon online goedkopere ticketjes kon aankopen.

Qua sfeer was het natuurlijk onbegonnen werk om met 15 iets te ondernemen. Al was het maar voor de veiligheid :)

Dit pakken ze mij niet meer af. Waarschijnlijk mijn eerste en laatste match van het seizoen geweest.
Mogelijk ook mijn laatste cafébezoeken gehad van't jaar :roll:
Hopelijk is er toch nog iets mogelijk voor Linz.

Merci Antwerp 8-)
"Antwerp is en blijft nummer één. Dat is traditie, authentieke voetbalsfeer. En dan die supporters, man toch. Die mensen zijn uniek. Antwerp overleeft bij gratie van die schitterende fans” C.A.

Eéntje
Junior
Junior

Bericht door Eéntje »

Nico_89 schreef:
24-10-2020 14:04

Uiteindelijk ben ik via een simpel mailtje vrij gemakkelijk aan tickets geraakt. Ik heb mij wel viptickets laten 'aansmeren', maar dat had ik er uiteraard wel voor over.
Wel zuur als je daarna ontdekt dat je enkele dagen voor de match gewoon online goedkopere ticketjes kon aankopen.

Qua sfeer was het natuurlijk onbegonnen werk om met 15 iets te ondernemen. Al was het maar voor de veiligheid :)

Dit pakken ze mij niet meer af. Waarschijnlijk mijn eerste en laatste match van het seizoen geweest.

Merci Antwerp 8-)
Respect!
Over land and sea ...
Nergens zou een rebel de held van de fan kunnen zijn. Tenzij op Antwerp.

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

Nico_89 schreef:
24-10-2020 14:04

Merci Antwerp 8-)
Chapeau.

Gesloten