Speeldag 28 - 01/03/2021: OH Leuven - Royal Antwerp Football Club [2-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 04-03-2021 22:52

De Wolf
15
9%
De Laet
7
4%
Le Marchand
0
Geen stemmen
Seck
17
10%
De Pauw
6
3%
Boya
13
8%
B. Verstraete
72
42%
J. Lukaku
2
1%
Refaelov
7
4%
Gerkens
1
1%
Lamkel Zé
18
10%
Buta
0
Geen stemmen
Ampomah
3
2%
Mbokani
11
6%

Totaal aantal stemmen: 172

richard
Reserve speler
Reserve speler

Re: Speeldag 29 - 01/03/2021: OH Leuven - Royal Antwerp Football Club [20u45]

Bericht door richard »

redphilly schreef:
27-02-2021 14:02
Vercauteren met de handen in het haar: 'Antwerp mist negen jongens met kwalen'
Gepubliceerd: Zaterdag 27 februari 2021 om 13:46
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Na de billenkoek in Glasgow moet Royal Antwerp FC zich volledig richten op het Belgische front. De verplaatsing naar Oud-Heverlee Leuven van maandagavond kan een beslissende stap richting Play-Off 1 betekenen. In zijn zoektocht naar de drie punten zal Frank Vercauteren echter érg creatief moeten puzzelen.

Antwerp wordt al een tijdje geteisterd door blessures en de wedstrijd tegen de Rangers heeft daar geen deugd aangedaan, wel integendeel. Liefst negen jongens zijn onbeschikbaar of hoogst twijfelachtig voor de reis naar Den Dreef, somt Het Laatste Nieuws op. Alexis De Sart en Faris Haroun zijn er zeker neit bij, maar dat is al een tijdje zo. Tegen Sint-Truiden vierde Dieumerci Mbokani dan weer zijn rentree. Die is hem blijkbaar slecht bevallen, want ook de aanvalsleider is een twijfelgeval.

In doel zal Ortwin De Wolf de honneurs waarnemen, want zowel Jean Butez als Alireza Beiranvand zijn onvoldoende fit. Ook Jérémy Gelin, Koji Miyoshi en Martin Hongla zouden in Leuven afwezig kunnen zijn. Dat trio kwam afgelopen donderdag nochtans nog in actie in Schotland. Tot slot heeft Dylan Batubinsika al enkele weken pijn.

Mbokani: onzeker
Beiranvand: out
Butez: nog niet wedstrijdklaar
Hongla: twijfelachtig
Miyoshi: hamstringprobleem
Gélin: geblesseerd
Haroun: nog niet fit
De Sart: nog niet selecteerbaar
Batubinsika: niet pijnvrij
De lijst geblesseerden bij @official_rafc is héél lang. #OHLANT

— (MVS) © 📰 (@MichVergauwen) February 27, 2021
Lees meer
Tja dat ziet er niet goed uit! Vanachter vangen we het op maar valt Hongla weg dan hebben we alleen Boya nog achter de hand ! Vanvoor no problem
Ze zal zeker starten Avenatti zal op de bank starten. Misschien kunnen we allround Depauw naast Verstraete zetten? Voor de rest blijft er niemand niet meer over! Djeezes dit houd je toch echt niet voor mogelijk! Trouwens hopen dat Refa fit mag zijn ! Of in ieder geval blessurevrij!

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

De wolf
Seck - marchand-de laet
Buta-----lukaku
Gerkens - verstraete
Refaelov-Lamkel ze
Avenatti
forever in our shadow...

N8W8
Junior
Junior

Bericht door N8W8 »

vetartis schreef:
27-02-2021 14:38
De wolf
Seck - marchand-de laet
Buta-----lukaku
Gerkens - verstraete
Refaelov-Lamkel ze
Avenatti
Lijkt me idd de enige oplossing. Avenatti in de basis, het idee alleen al doet me huiveren...

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

fourty schreef:
27-02-2021 09:34
TheKid schreef:
26-02-2021 15:16
Maandag Miyoshi, Lausberg, Nsimba, Pavlic, Agbor en Van Den Bosch op de bank aub.
Boya en Ampomah idd mooi weg laten.
Miyoshi weer op de bank? Blijkbaar is iedereen het vertrouwen kwijt in onze Japanner.
Mijn schoonbroer zei nog 3 maanden geleden "dat is de eerste die ik op het blad zet".
Zoals die draaide onder Leko, een echte openbaring, een verademing. Een nieuwe trainer gooit hem bij de rest. op de bank. Zo komt het althans bij mij over.
Zet die eens rechts en Ze links en dan wil ik het nog wel eens zien, als zijn vertrouwen ondertussen ook al niet onder het vriespunt zit.
Bedoelde eigenlijk gewoon dat ik spelers met grinta op de bank wil ipv die halve vedettes :D
1.3.1.2.

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

toni schreef:
27-02-2021 11:29
TheKid schreef:
26-02-2021 15:16
Maandag Miyoshi, Lausberg, Nsimba, Pavlic, Agbor en Van Den Bosch op de bank aub.
Boya en Ampomah idd mooi weg laten.
Top een hoop spelers zonder ervaring op beslissend moment competitie
Het is dat die spelers met ervaring wel het verschil maken..
1.3.1.2.

millwall1
Junior
Junior

Bericht door millwall1 »

Ik zal me al maar instellen op een verlies. Dan is de ontgoocheling achteraf toch iets minder. We missen te veel kwaliteit met al die afwezigen. Als Boya het terug ga moeten doen. Daar lachen die van Leuven mee.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Dat heet dan de rekening gepresenteerd krijgen voor het te weinig roteren.

Dat had ons zoveel meer op kunnen leveren als we dat van oktober consequent hadden gedaan. Toch echt gemiste kans.

Je kan echt niet aan deze intensiteit spelers maandenlang elke keer weer de wei in sturen en denken dat ze hetzelfde niveau aan kunnen houden en gevrijwaard blijven van blessures.

Hopelijk recupereren we de komende weken iedereen.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

bCnkO schreef:
27-02-2021 19:18

Dat had ons zoveel meer op kunnen leveren als we dat van oktober consequent hadden gedaan. Toch echt gemiste kans.

Je kan echt niet aan deze intensiteit spelers maandenlang elke keer weer de wei in sturen en denken dat ze hetzelfde niveau aan kunnen houden en gevrijwaard blijven van blessures.

Myoshi, Gelin, Beiranvand, Butez, De Sart kan je nu toch moeilijk wijten aan te weinig roteren...
forever in our shadow...

Shankly
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Shankly »

vetartis schreef:
27-02-2021 20:09
bCnkO schreef:

Myoshi, Gelin, Beiranvand, Butez, De Sart kan je nu toch moeilijk wijten aan te weinig roteren...
Er is trouwens geen enkele zekerheid dat we met roteren ook hadden overwinterd Europees of evenveel punten zouden gehad hebben als nu het geval is. Nog meer Boya vanaf oktober? Nee, bedankt!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

vetartis schreef:
bCnkO schreef:

Gélin vanaf die hier was in de ploeg gesmeten en nu door uitvallen Batubinsika en schorsing Seck 'moest' die na al blessure toch spelen in Glasgow, Beiranvand die 'moest' spelen terwijl al niet volledig fit en weer meteen uitvalt, nadat Butez ook al uit was gevallen na een zeer drukke periode samen met Haroun en Mbokani... We waren/zijn op pad met kreupele paarden, dat komt niet uit het niets...

Veel kan je voorkomen door niet 8 matchen op 4 weken te spelen, maar dat te beperken tot 6... Dat is tussendoor simpelweg 2 keer kiezen voor de 'concurrent' tegen pakweg Cercle, STVV of Moeskroen. Nogmaals, met deze kern echt een gemiste kans dat we niet roteerden. Ook richting actuele frisheid van dragende spelers als Refaelov, De Laet, Seck... Je hebt op dat vlak veel meer in de hand als je dat op lange termijn (oktober-november-december-januari-februari) doet.

Soit, die trein is gepasseerd, nu moet je iedereen fit krijgen richting play-offs. Hopelijk wel een les die we gaan meenemen naar de komende jaren. Al zal het programma in de toekomst hopelijk wel terug wat normaliseren, dit seizoen is echt vrij waanzinnig.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

Februari is dan zo druk gemaakt om dan wat interland te spelen in maart. Stel je voor dat we deze week nog beker moesten spelen..
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Tis wat te veel van het goeie al die afwezigen, maar dan zie je waarom het nuttig was toch een hele brede kern samen te stellen.
Ondanks zoveel afwezigen, kan je nog steeds een competitief elftal opstellen.

De wolf
Seck Marchand de laet
Buta Verstraete gerkens lukaku
De Pauw refaelov
Ze

Zo zou ik spelen.

Bank hopelijk nog boya, ampomah, avenatti, dieu, hongla, myoshi

Vangillio
Kadet
Kadet

Bericht door Vangillio »

aloisi schreef:
28-02-2021 07:49
Tis wat te veel van het goeie al die afwezigen, maar dan zie je waarom het nuttig was toch een hele brede kern samen te stellen.

De wolf
Seck Marchand de laet
De Pauw refaelov
Ze

Zo zou ik spelen.

Het zal ongeveer kloppen alleen denk ik De Pauw op plaats van Buta en Boya ipv Gerkens op het middenveld...

Igordiver
Junior
Junior
Slagzin: Alterius non sit qui suus esse potest

Bericht door Igordiver »

bCnkO schreef:
27-02-2021 23:52
vetartis schreef:
bCnkO schreef:

Gélin vanaf die hier was in de ploeg gesmeten en nu door uitvallen Batubinsika en schorsing Seck 'moest' die na al blessure toch spelen in Glasgow, Beiranvand die 'moest' spelen terwijl al niet volledig fit en weer meteen uitvalt, nadat Butez ook al uit was gevallen na een zeer drukke periode samen met Haroun en Mbokani... We waren/zijn op pad met kreupele paarden, dat komt niet uit het niets...

Veel kan je voorkomen door niet 8 matchen op 4 weken te spelen, maar dat te beperken tot 6... Dat is tussendoor simpelweg 2 keer kiezen voor de 'concurrent' tegen pakweg Cercle, STVV of Moeskroen. Nogmaals, met deze kern echt een gemiste kans dat we niet roteerden. Ook richting actuele frisheid van dragende spelers als Refaelov, De Laet, Seck... Je hebt op dat vlak veel meer in de hand als je dat op lange termijn (oktober-november-december-januari-februari) doet.

Soit, die trein is gepasseerd, nu moet je iedereen fit krijgen richting play-offs. Hopelijk wel een les die we gaan meenemen naar de komende jaren. Al zal het programma in de toekomst hopelijk wel terug wat normaliseren, dit seizoen is echt vrij waanzinnig.
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen protocol voor "player welfare" bestaat zoals, ja ik ben er weer, in het rugby. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat grote clubs daar geen last van hebben. Gisteren in Match of the day vermeldde de commentator tijdens het opwarmen van de reserve-spelers van Manchester City dat City voor 300.000.000 £, jawel driehonderd miljoen pond , spelers op de bank had zitten.
De Pro-league droomt er dus van om dat verschil met de meeropbrengsten van Play-offs te kunnen oplossen. Het is jammer dat Billy Connolly (ja, een Rangers-fan) gestopt is, die kan daar ongetwijfeld een mopje over tappen.

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

Ik ga er van uit dat wij van een uitgekookt Leuven van opperzak Brys niet winnen.
Zeker niet met de ingesteldheid van Franky Vercauteren als trainer en de vele tegenslagen in de spelerskern.
Prono 1-0.

Dit gezegd zijn de blijf je uiteraard 2de in de rangschikking op mijlenver van Brugge, maar tevens maar 2 punten boven Genk en Oostende, en als het een beetje tegenzit maar 3 punten boven de 5de plek.
Als dit scenario zich voltrekt wordt PO1 plots toch niet zo evident meer.
Niet winnen van STVV vorige week was dus een gemiste kans.

Ik hoop dat ze mij morgen verrassen en alsnog de 3 punten uit Leuven meegraaien en dat Anderlecht verliest op Sclessin.
FRANKY BUITEN!

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Toch even de reputatie van Billy Connolly beschermen. Zo'n sympathiek man kan geen Rangers fan zijn.

https://www.glasgowlive.co.uk/news/glas ... k-12658166
Nostalgie is ook niet meer wat het was

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

De hoofden leegmaken, we moeten niet meer op twee gedachten hinken. Alle energie kan nu gaan naar de competitiematchen. Het ritme, het niveau en de intensiteit van de Europese matchen kunnen nu als surplus in ons spel geïntegreerd worden, wat ons in de competitie sterker maakt. Daar moet en zal het beste nog komen, ideale timing richting apotheose.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

Erik-rafc
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Loyal to the Royal

Bericht door Erik-rafc »

Subsupp schreef:
28-02-2021 11:19
De hoofden leegmaken, we moeten niet meer op twee gedachten hinken. Alle energie kan nu gaan naar de competitiematchen. Het ritme, het niveau en de intensiteit van de Europese matchen kunnen nu als surplus in ons spel geïntegreerd worden, wat ons in de competitie sterker maakt. Daar moet en zal het beste nog komen, ideale timing richting apotheose.
Gesproken als een echte optimist en daar hou ik wel van, ik probeer ook zo door het leven te gaan.

(Het moeten ook geen Comical Ali toestanden worden :lol: , enig realisme moet er altijd zijn. Maar als het glas half is heb ik graag de halfvolle kant, mét drank... denk daar maar eens over na)
The 7empest must be just that.

luke71
Junior
Junior

Bericht door luke71 »

Vangillio schreef:
28-02-2021 08:25
aloisi schreef:

De wolf
Seck Marchand de laet
De Pauw refaelov
Ze

Zo zou ik spelen.

Het zal ongeveer kloppen alleen denk ik De Pauw op plaats van Buta en Boya ipv Gerkens op het middenveld...
Dan heb je wel heel weinig creativiteit in je elftal.

millwall1
Junior
Junior

Bericht door millwall1 »

luke71 schreef:
28-02-2021 12:29
Vangillio schreef:
28-02-2021 08:25
aloisi schreef:

De wolf
Seck Marchand de laet
De Pauw refaelov
Ze

Zo zou ik spelen.

Dan heb je wel heel weinig creativiteit in je elftal.
Ons middenveld wordt dan zoek gespeeld door Leuven.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

Igordiver
Junior
Junior
Slagzin: Alterius non sit qui suus esse potest

Bericht door Igordiver »

janssens schreef:
28-02-2021 09:57
Toch even de reputatie van Billy Connolly beschermen. Zo'n sympathiek man kan geen Rangers fan zijn.

https://www.glasgowlive.co.uk/news/glas ... k-12658166
Lap, dan heeft den Billy mij goed bij mijn kl.ten gehad. Gisteren in een documentaire op BBC2 toch duidelijk in een Rangers-plunje. :D
Het is inderdaad een zeer sympathiek man en een briljant komiek.

cornetto
Preminiem
Preminiem

Bericht door cornetto »

De wolf
Seck le marchand de laet
De Pauw Verstraete boya Lukaku
Rafaelov gerkens
Ze

Vermoeden

N8W8
Junior
Junior

Bericht door N8W8 »

Ziet er naar uit dat de concurrentie eens niets laat liggen. Dus 3 punten zijn een must.

Groofy
Junior
Junior

Bericht door Groofy »

2 pollen kussen dat Ze hier nog rondloopt. Als je veel anderen lieten doen, hadden we er net opgestaan

famazing
Junior
Junior
Slagzin: The best is yet to come

Bericht door famazing »

SelectieAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk

Gesloten