Speeldag 28 - 01/03/2021: OH Leuven - Royal Antwerp Football Club [2-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 04-03-2021 22:52

De Wolf
15
9%
De Laet
7
4%
Le Marchand
0
Geen stemmen
Seck
17
10%
De Pauw
6
3%
Boya
13
8%
B. Verstraete
72
42%
J. Lukaku
2
1%
Refaelov
7
4%
Gerkens
1
1%
Lamkel Zé
18
10%
Buta
0
Geen stemmen
Ampomah
3
2%
Mbokani
11
6%

Totaal aantal stemmen: 172

Antwerp lad
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Re: Speeldag 28 - 01/03/2021: OH Leuven - Royal Antwerp Football Club [2-0]

Bericht door Antwerp lad »

Onder de rust dikke zever in de kleedkamer , met in de hoofdrol....... TADAAAAAA.....Lamkel Zé.
Da zat er al van in het begin aan te komen , maar o wee als ge da durft zeggen :baby:
Daarbij nen trainer waar niks in zit en een dit seizoen gefaald transferbeleid en ge krijgt wat ge nu hebt.
Ik hoop dat ik ernaast zit , maar play off 1 halen zou een klein mirakel zijn.
Afbeelding

Who's that riding into the sun
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Re: Speeldag 29 - 01/03/2021: OH Leuven - Royal Antwerp Football Club [2-0]

Bericht door fourty »

TheKid schreef:
02-03-2021 11:30
The Dog schreef:
02-03-2021 00:31
Verlies na een europese match op het einde ve zwaar programma zat eraan te komen

Nu batterijen opladen, gekwetsten recupereren en nog 5 matchen knallen.

OHL maakt 2 onhoudbare, maar wel vermijdbare goals, voor de rest heeft Dewolf geen grote saves moeten doen

Wij beginnen pas na de 2-0 te komen, OHL komt er niet veel meer uit, ondanks weinig inspiratie, toch wel kansen gehad: De Pauw, Refaelov, Ze, De Laet en moesten we geen penalty krijgen?

Tot nader order staan we nog steeds op 2, dat vind ik nog steeds een prestatie gezien het druk programma, de verwikkelingen rond Leko en Ze en de coronacrisis (geen publiek en letten op de centen).

Ook supporters mogen wel eens wat meer naar het grote plaatje kijken. Hoofd koel houden, is nu de boodschap.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kijk naar het grote plaatje. En dat plaatje zegt dat we moeten stoppen met naar zwart op wit resultaat te kijken en wat meer toekomstgericht moeten werken. En al zeker niet beginnen met "weet ge van w..."

Die 2de plaats zegt niets.
Als je echt praat over "toekomstgericht" dan zie ik echt niet veel licht.
Een pak gehuurde spelers en een pak gewoon niet goed genoeg.
Wie blijft er nu echt over voor een topploeg zoals onze baas ze zo graag zou zien ?
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

Antwerp lad schreef:
02-03-2021 12:39
Onder de rust dikke zever in de kleedkamer , met in de hoofdrol....... TADAAAAAA.....Lamkel Zé.
Da zat er al van in het begin aan te komen , maar o wee als ge da durft zeggen :baby:
Daarbij nen trainer waar niks in zit en een dit seizoen gefaald transferbeleid en ge krijgt wat ge nu hebt.
Heb je de ballen gezien waar hij achter moest lopen? Dan zou je voor minder beginnen te zeveren! Plus iedereen houdt zijn balleke bij of wordt gewoon naar achter gespeeld! Verschillende keren ging Ze de diepte in alleen durfde niemand de bal geven! Ook Gerkens deed dit en niks kwam er! Begrijp wel dat je dan gefrustreerd geraakt!

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Erik-rafc schreef:
02-03-2021 12:29
Het grote probleem is dat Zé terug in de ploeg kwam, there... I said it.

Ga maar na, sinds toen is het fout beginnen gaan en werd de ploeg plots los zand.
En daar Zé zelf niks aan doen, de rest verdraagt hem of kan hem niet rieken of zien. Die corners gisteren, serieus?
Welke match was er nog eens strijd? Rangers thuis. En wie was daar niet bij? Juist.

De keuze wel of niet Zé verscheurt deze groep, zo zie ik het.
Dan is het jammer, dan moeten er een hoop buiten en verder gaan met Ze en die nog willen.

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

richard schreef:
02-03-2021 12:47
Antwerp lad schreef:
Heb je de ballen gezien waar hij achter moest lopen? Dan zou je voor minder beginnen te zeveren! Plus iedereen houdt zijn balleke bij of wordt gewoon naar achter gespeeld! Verschillende keren ging Ze de diepte in alleen durfde niemand de bal geven! Ook Gerkens deed dit en niks kwam er! Begrijp wel dat je dan gefrustreerd geraakt!
Kan zijn, maar er zijn er wel meer die reden hebben om gefrustreerd te zijn als het niet loopt. Het begint al voor de match, iedereen staat armen op elkaar in een kring voorover gebogen naar Ritchie's peptalk te luisteren, behalve Ze. Die staat daar wel bij maar als enige gewoon recht en is ook de enige die niet applaudisseert op het eind... hij zet zichzelf buiten de groep.
Hij loopt er ook redelijk ongeïnteresseerd bij vind ik, hij lijkt me alles behalve zijn vrolijke zelf.

Kreeg toch een mooie assist op een presenteerblaadje van Mbokani. En zijn laatste doelpunt (op Rangers) scoorde hij op assist van Refaelov by the way :shades:
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

man utd
Preminiem
Preminiem

Bericht door man utd »

We worden verblind door ‘het totale plaatje’ en die 2e plaats zeg ik.
2x gelijk tegen stvv en standard
2x verloren in de competitie tegen kvo en leuven.
2x verloren europees tegen de rangers.
1x verloren in de beker tegen Club Brugge.
Onze laatste overwinning dateert van op Wilrijk dacht ik?

Dat zijn de feiten en niks anders.
Lamkel moet buiten het is weeral miserie door meneer z’n gemekker. Zat er weer bovenhands op in de kleedkamer. weg ermee
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

man utd schreef:
02-03-2021 12:58

Lamkel moet buiten het is weeral miserie door meneer z’n gemekker. Zat er weer bovenhands op in de kleedkamer. weg ermee
Gij weet meer?

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

buitenbeentje schreef:
02-03-2021 12:49
Erik-rafc schreef:

Ga maar na, sinds toen is het fout beginnen gaan en werd de ploeg plots los zand.
En daar Zé zelf niks aan doen, de rest verdraagt hem of kan hem niet rieken of zien. Die corners gisteren, serieus?
Welke match was er nog eens strijd? Rangers thuis. En wie was daar niet bij? Juist.

Dan is het jammer, dan moeten er een hoop buiten en verder gaan met Ze en die nog willen.
ge moet wel met 11 zijn hé
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Na zo een eerste helft hoop ik dat het niet rustig was tijdens de rust. Er wordt hier van de ene kant geëist dat er bezieling en passie zou zijn, maar als een speler eventueel daarover iets gezegd zou hebben tijdens de rust is het een rotte appel.

Dan kan ik niet meer volgen. En bezieling toon je in het spel zelf. Zal mij een zorg zijn wie er het meest vastberaden oogt bij een peptalkmoment voor de match.
Nostalgie is ook niet meer wat het was

vincent vega
Kadet
Kadet

Bericht door vincent vega »

Wat is er gebeurd in de kleedkamer misschien?

mute2100
Preminiem
Preminiem

Bericht door mute2100 »

janssens schreef:
02-03-2021 13:18
Na zo een eerste helft hoop ik dat het niet rustig was tijdens de rust. Er wordt hier van de ene kant geëist dat er bezieling en passie zou zijn, maar als een speler eventueel daarover iets gezegd zou hebben tijdens de rust is het een rotte appel.

Dan kan ik niet meer volgen. En bezieling toon je in het spel zelf. Zal mij een zorg zijn wie er het meest vastberaden oogt bij een peptalkmoment voor de match.
Er zijn er een paar verschoten en hunne maskara is uitgelopen... T2 volgend seizoen instructeur van marche les dames

keving
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door keving »

Wat is er dan in de kleedkamer effectief gebeurd?

Als Ze reclameert dat hij geen deftige bal heeft gezien voor de rest, dan heeft hem gelijk...
En mbokani zou even goed van zijn kl*ten maken in de cabine als die geen bruikbare bal ziet.
In wel meer cabines is het gezever als je zo zwakke eerste helft speelt

rafca
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door rafca »

Eender welke speler zou geklaagd hebben in zijn plaats.
Natuurlijk wel makkelijk om op zijn kap te zitten, gezien zijn verleden. Maakt dat hij dan ongelijk heeft? Neen.

De problemen zijn gekomen nadat Leko is vertrokken. Spelbeeld is helemaal gewijzigd en in mijn ogen heeft Lamkel Ze in bepaalde (***CENSORED***)matchen alsnog voor de punten gezorgd. Wat maakt dat we nu nog in de top 4 staan.

Vercauteren zonder Lamkel Ze had volgens mij al buiten gelegen.
ACT AS 1

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

janssens schreef:
02-03-2021 13:18

Ik heb het tijdens de match hier al gezegd, wat mis ik het dat er eens ene een medemaat op zijn plichten durft te wijzen. Die goals was 2 keer een boulevard die open ging, zelfs spelers die opspringen om de weg vrij te houden voor de speler van OHL. Onder Boloni hoorde je constant verhalen van Defour, Mbokani, Refaelov, Bolat,... die tekeer durfden te gaan in de kleedkamer. Nu precies allemaal koorknaapjes.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

Het was niet goed gisteren, maar ook niet zo dramatisch.
Ondanks de nederlaag vond ik onze wedstrijd al een stuk beter dan die tegen Sint-Truiden.
We domineerden het spel en hadden vier kansen in open spel, alleen voor de keeper: Boya op voorzet van Seck, De Pauw op voorzet van Lamkel Zé, Refaelov op voorzet van Lukaku en Lamkel Zé op voorzet van Mbokani. Daarnaast nog goede schietkansen voor Refaelov en Gerkens en nog een paar nipte gevallen voor hun goal.
Ook geen fan van Boya, maar de anderen deden totaal niet onder voor OHL, dat twee prachtige, onhoudbare goals maakte.
Ik zou tegen Kortrijk Boya en Gerkens vervangen door Hongla en Dieu en de rest laten staan.

nilsvc
Preminiem
Preminiem

Bericht door nilsvc »

Peperbus2 schreef:
02-03-2021 14:28
Het was niet goed gisteren, maar ook niet zo dramatisch.
Ondanks de nederlaag vond ik onze wedstrijd al een stuk beter dan die tegen Sint-Truiden.
We domineerden het spel en hadden vier kansen in open spel, alleen voor de keeper: Boya op voorzet van Seck, De Pauw op voorzet van Lamkel Zé, Refaelov op voorzet van Lukaku en Lamkel Zé op voorzet van Mbokani. Daarnaast nog goede schietkansen voor Refaelov en Gerkens en nog een paar nipte gevallen voor hun goal.
Ook geen fan van Boya, maar de anderen deden totaal niet onder voor OHL, dat twee prachtige, onhoudbare goals maakte.
Ik zou tegen Kortrijk Boya en Gerkens vervangen door Hongla en Dieu en de rest laten staan.
Als ge verliest, gaan journalisten en een aantal supporters een zondebok te zoeken. De Franky speelt wat te defensief en wisselt weer te laat. Ik vind Boya in 80 percent van zijn matchen ook zwak spelen, maar wat is het alternatief? Ik vind dat al onze defensieve spelers regelmatig steken laten vallen. Ik vind Zé ook wat irritant overkomen, maar bekijk is wat die loopt en hoeveel van de kansen via hem gaan. We zwijgen natuurlijk nog over de geblesseerden en halffitte spelers.
De groep hangt volgens mij wel goed aan mekaar. Luister eens naar de interviews met Refaelov of Ritchie. De media springen maar al te graag op de sensatietrein en vergroten altijd die verdeelde kleedkamer uit. Nu terug 9/9 en de winnersmentaliteit zoals we gewoon zijn van voordien. Komt wel goed.

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

Erik-rafc schreef:

Die gast komt terug in de ploeg en is zowat de enige die goals begon te scoren.
Hij heeft het heel lang verkloot maar op dit moment ligt de fout aan iedereen behalve aan hem. Zonder zijn goals konden we nu al PO1 vaarwel zeggen ipv. binnen een paar weken pas.
MDCCCLXXX

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

Kalkbrenner schreef:
02-03-2021 12:54
richard schreef:
Antwerp lad schreef:
Kan zijn, maar er zijn er wel meer die reden hebben om gefrustreerd te zijn als het niet loopt. Het begint al voor de match, iedereen staat armen op elkaar in een kring voorover gebogen naar Ritchie's peptalk te luisteren, behalve Ze. Die staat daar wel bij maar als enige gewoon recht en is ook de enige die niet applaudisseert op het eind... hij zet zichzelf buiten de groep.
Hij loopt er ook redelijk ongeïnteresseerd bij vind ik, hij lijkt me alles behalve zijn vrolijke zelf.

Kreeg toch een mooie assist op een presenteerblaadje van Mbokani. En zijn laatste doelpunt (op Rangers) scoorde hij op assist van Refaelov by the way :shades:
Inderdaad die bal had erin moeten zijn ! Snap het ook niet . Hetgeen je bij ons ziet , is dat er geen automatismen zijn terwijl bij de tegenpartij dat meestal ban een leien dakje gaat. De bal gaat naar Lior en je verwacht tik en tak maar nee lopen met de bal. Ze met momenten zelfde probleem . De enigste die balletje direct doortikt is Verstraete en meestal nog intelligent ook. Kun je niet zeggen van Boya, alzeker niet van Lukaku die precies iedere match slechter en slechter wordt.

joshua from antwerp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door joshua from antwerp »

Antwerp lad schreef:
Het heeft dan toch een beetje geholpen de zever tijdens de rust. de tweede helft was al minder slecht dan de eerste.
Volgens mij halen wij wel play off 1 en volgt er een soort verijzenis tegen Kortrijk. Als Mbokani en Haroun er terug bij zijn heb je een hele andere ploeg.

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

man utd schreef:
02-03-2021 12:58

Mag ik daar eens heel hard mee lachen? Lamkel Ze had een frustrerende avond, maar die heeft behalve Verstraete het meeste initiatief getoond, het meeste gelopen, het meeste tussen de linies gespeeld en zich voorbeeldig gedragen, ondanks het feit dat hij een hele avond achter hopeloze ballen aan moest. Als Seck na zijn terechte gele kaart minuten doormekkert tegen de scheidsrechter en behalve tijd verliest ook nog eens op het randje van rood stond kan wel door de beugel, maar Lamkel Ze die zijn schouders laat hangen na de 20ste hopeloze diepe bal en een middenveld dat niet mee de pressing voert terwijl hij dat elke keer wel deed, dat kan niet...
Hij was buiten De Wolf en Verstraete de enige die enigzins op niveau was...
forever in our shadow...

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Antwerp lad schreef:
Sorry, maar Lamkel Ze had elk recht op klagen... Dat de rest eens in de spiegel kijkt, met Refaelov en De Laet op kop. Want een gouden schoen die 5 corners niet voorbij de eerste paal krijgt en een De Laet die amper een duel wint en strooit met waardeloze passes moet echt niet op de kap gaan zitten van een speler die ons 7 tot 9 extra punten heeft bezorgd...
forever in our shadow...

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Kalkbrenner schreef:
02-03-2021 12:54
richard schreef:

Het frappante verschil vond ik de start van de tweede helft. Die van Antwerp staan wat aan hun ballen te krabben, terwijl die van Leuven nog even intensief opwarmen met de fysical coach.... Daar zit momenteel het verschil: in goesting. En dat zie je aan De Laet, aan Lukaku, aan Refaelov... Waardeloze instelling. En als zij slecht gezind zijn op Lamkel Ze omdat die gefrustreerd zijn bakkes open trekt tijdens de rust, dan moesten ze beschaamd zijn. Want dan spreek je gewoon over bewust slecht spelen...
forever in our shadow...

millwall1
Junior
Junior

Bericht door millwall1 »

Yoni,ik zal mijn papierke maar terug uit de vuilbak nemen. Was toch voor 3/4 de juist.
Ik zag dit aankomen na de zware match tegen Rangers en de slechte vorm van sommige spelers plus de blessures. Ik ben afgehaakt na de 59 ste minuut. Merci Franky.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Bericht door RAFCRIK »

Erik-rafc schreef:

Dat denk ik niet. Ik vind Zé juist een toegevoegde waarde. Ik heb me over een en ander moeten zetten, en ik neem aan dat zijn ploegmakkers dat ook wel hebben gedaan.
Ik ga zelfs verder: Zé is precies den enige met wat drang naar voor. Dat hij zich ergert, vind ik dan ook maar terecht. Wat een non-voetbal. Maar goed, zolang we lucky goals maakten, maakte dat allemaal niet uit voor een hoop hier.

De kern is gewoon niet goed genoeg (D'Onofrio), en de trainer wil niet scoren (Vercauteren).
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

Eéntje
Junior
Junior

Bericht door Eéntje »

De enige die nog aan voetballen dachten en hun hoofd er voor wilden leggen op Rangers en gisteren waren Verstraete en Zé.
En beide hebben alle recht van spreken.
Het is geen kleuterklas, het hoeven geen vrienden te zijn.
Moeten gewoon hun job doen. Ze worden er meer dan rijkelijk voor betaald.
Als je dat al niet meer kan opbrengen, ben je niet professioneel bezig en mag je van mij gerust ook wat aan de kant gaan staan.

Ambras in de klas? Van horen zeggen of ingefluisterd of wat dan ook ... feit is dat dit bericht weeral de wereld wordt ingestuurd en voor waar wordt aangenomen; net zoals de pers soms ballonnetje opgooit.
Tenzij iemand van de staf of spelers zelf dit bevestigd of hier op post (wat we niet weten) is het niet meer dan een gerucht; om weer wat te stoken.

Anderzijds, maar goed ook dat het heeft gestoven in de kleedkamer, als het zo zou zijn.
Soms is een klein beetje oorlog beter; dan onuitgesproken woorden en lachjes van venijn.

Hoewel ik Franky zijn aanpak ook niet best vond is zijn antwoord (wel ) in de pers duidelijk.
Wie het niet kan opbrengen om elke wedstrijd zijn hoofd er voor te leggen kan best iets anders gaan kiezen.

Simpel maar 100% juist.
Nergens zou een rebel de held van de fan kunnen zijn. Tenzij op Antwerp.

Gesloten